Kako živeti s klasičnim avtomobilom...

Vse o oldtimerjih, izkušnje, obnova,...
Odgovori
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Kje pa je zabava bit normalen.. :P
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Zadnje amortizerje, z nivomatom za karavana imaš s5 dobavljive. Po 756,60€/kos... :mrgreen: Če te mogoče zanima............ :D
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Daj malo pofrišaj temo. Sem se zadnjič prav nasmejal tvojemu ajkaufu in stroških :D
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Ja bolj švoh sem s časom zadnje čase tako da ne uspem nič kej updejtat teme...

Seveda pa tudi krippa sama poskrbi, da sem zaseden. :lol:

Tako me je zadnjič kar na lepem pričakal tale prizor, ko se je odlepilo vzvratno ogledalo.

Slika

Eno izmed popravil, ki menim, da dejansko ni smiselno popravljat sam doma... so mi majstri ki menjajo stekla zrihtali za 5€.

No po epizodi z razbitim zunanjim ogledalom, se je zavarovalnica izkašljala in sem šel takoj v nabavo :)

Slika

Najdražji del je bil regulator pritiska nafte;
Slika

Ki je tudi uspešno rešil potresavanje motorja v prostem teku. Sedaj mi samo še nihajo obrati ko je vklopljena klima ampak to imam na sumu, da je kompresor že slab. Klima sicer še vedno dela odkar sem popravil luknjo v cevi! :-({|=

Drugače pa da se pohvalim z zadnjimi fedri! Takole stoji avto s polnim prtljažnikom, celo familijo in 4kg psom vse naloženo! Tako da zaenkrat bom preskočil nivomat amortizerje ki so očitno narejeni iz zlata, platine in diamantov :)

Slika
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Končno sem nekako uspel najti čas za zamenjavo sprednjih amortizerjev in vzmeti... Amortizerji stari so bili že precej utrujeni in je avto precej nihal po cesti, sploh kolesnice in bočni veter niso bili prav nič zabavni. Zanimivo, da po občutku ko sem razdrte amortizerje probaval na roke, se mi niti niso zdeli tako slabi. Ampak z novimi je vožnja kot noč in dan. :mrgreen:

Vzmeti sem pa menjal, ker so bile stare že pošteno naglodane od rje in nočem tvegat z njimi.

Slika

Sama montaža je potekala izredno gladko, ker so očitno nedolgo nazaj podirali vse skupaj, da so zamenjali ležaje amortizerjev. Zato sem vse ostalo pustil kot je, samo ležaje sem odprl in še nekoliko namazal. Edino kar sem moral še menjat so bile manšete, ker so se originalne razpadle. Seveda manšet za kappo ni nikjer razen iz tujine pa za 20€ po komadu za manšeto! :-k

Ampak če se ne najde poti se jo pa naredi :)
Slika

In vpasano:
Slika

:-$ Ne okol govorit, da je to volanska manšeta od Kadeta E... za par sem dal 3,5€
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Pa bi reku za tele zaščite. :mrgreen:

Drugač pa nove pri IST-u od Impergoma, kakršne so tudi original...
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Po dolgem mesecu dni sem se spet malo lotil svoje konzerve...

Razkopal sem okoli tanka in odkril da nafta pusca ker je premalo zategnjena matica. Glede na to da sem jo z lahkoto odsraufal na roke sem siguren, da to ni bilo ok... Bomo videli ko grem naslednjic tankat.

Slika

Potem sem se lotil pa razkopavanja sredinske konzole. Pocrkale so zarnice razsvetljave za klimo in tako nisem sploh videl kaj pise na zaslonu. Kar smotano opravilo ker moras demontirat radio, 'leseno' okrasje in zracnike preden dobis ven ta klima uređaj. Potem sem pa se ugotovil, da se ne da menjat zarnic ker so skupaj z grlom in sem moral predelat bolj moderna grla da pasejo. Ampak sem sedaj dosti bolj zadovoljen z izgledom...

Podnev (ugasnjene luci)
Slika

Ponoci (realno tko kot se vozimo... luci vzgane podnevi)

Slika


Cist druga pesem... vec kot pol zarnic je bilo crknjenih.

In namontiral sem xenon kit 8)

Slika

Tukaj samo na levi strani na sliki za primerjavo. Pa sem narocil kao rumeno svetlobo... mi ni prevec vsec tale 'tjuning blue' Bom videl ce se ponoci obnese. Drugace bom vse skupaj zabrisal ven.

Vse skup nic pa sem mel vseen cel siht dela...
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Hmmm vceraj sem gledal kam bom zmontiral sistem za parkirne senzorne in sem odkril neprijetno presenecenje...

Slika

Bocna sipa v prtljazniku ocitno pusca in tece voda notr. In to direkt po relejih in varovalkah. Treba zrihtat ASAP!
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

YO,

kaj si ti dejansko naredil, spremenil pri osvetlitvi info centra? Impro liga ali si dal samo močnejše žarnice?

Pri meni žarnice že različno močno svetijo, za nočno osvetlitev pa z žarnic ne moreš sneti tistih zelenih "kondomov". Vse razpada... :mrgreen:
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Madonca sem si pa vzel čas za odgovor... Oprosti Damijan ni bilo nalašč. Žarnice sem sfriziral neke neznanega izvora, da so pasale notr. So pa 1.2W namesto 2W tako da zdej na soncu se bolj malo vidi na ekrančku kaj piše. Bolje kot prej je samo zato ker sem imel večino žarnic prej crknjenih...

Torej od zadnjič ko sem se javil sem dal na novo zalepit zadnjo stransko steklo, ki je puščalo in to je to pol leta brezskrbnega super udobnega cruzanja! Edino en dan pozimi enkrat februarja, ko je bilo -14° in sem imel notr nafto od petrola, mi avto ni vžgal, dokler se ni temperatura dvignila do -7. Po tem sem šel tankat drugam in ni bilo več težav.

Se je pa začelo zadnje mesece slabšati puščanje olja in mi je šlo že resno na živce, da vsepovsod puščam fleke. Se je po kapljicah že točno videlo če sem kaj zamutil pri parkiranju in sem moral popravljat... :-k Exon Valdez disaster torej....

Osumljeno je bilo tesnilo glave in ko sem začetek maja zaključil s študijskimi obveznostmi sem se lotil popravila.

Odstranil sem ventilatorje, mikro jermen, izpuh, turbino, intercooler, cevi za zrak... da sem lahko temeljito opral blok spredaj pri jermenih, kjer je bilo videti, da je izvor težav...

Slika

Slika

Črn izpušni kolektor po naležni površini, kombinacija matic na 12 in 13 ključ in staro prepihano original tesnilo so pokazali izvor od kje izvira smrad po izpušnih plinih. Očitno so turbino obnavljali in so so kr na staro tesnilo nazaj nabili kolektor. Turbo je v res dobrem stanju... preveč dobrem za 430.000km :lol:


3 min laufanja motorja so pokazale kje je izvor :D

Slika

Začuda ni tesnilo glave ampak na stiku med blokom in oljno pumpo!!!! #-o #-o #-o

Kaj čmo, veselo na delo. Zobati jermen dol, karter dol, oljna pumpa dol.

Slika

Slika

Papirnato tesnilo je razpadlo in je olje teklo ven. Žal se tesnilo dobi samo original in stane nekih 35€
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Ko sem že ravno imel prostor in avto na dvigalu pa izposojen nadomestni avto od tasta sem se poglobil še v to zakaj avto pri vžgani klimi trese, ko da so v motorju granitne kocke...

Izkazalo se je da jermenica klima kompresorja pleše za kakšne dobre 3-4 mm :roll:

Pa sem še razkopal še sklopko in jermenico, da sem dobil ven ležaj jermenice, ki je bil že pošteno utrujen.

Slika

Naslednji dan sem nabavil nov ležaj za jermenico in tesnilec papir od Donita, ker sem se odločil da ne dam 35€ za košček papirja. Novo tesnilo sem potem izdelal v 15 min. Ko sem pa čistil vse naležne površine (zelo pomembno če hočeš da zadeve tesnijo!) me je pa premagal firbec, da pogledam kakšni so ležaji na gredi. To je sicer po moje malo neumno, ker pri teh km boljš da ne gledaš preveč kaj je vse iztrošeno ker potem nikoli ne zaključiš...

Za predstavo kako je vse bilo poscano spodaj:
Slika

In ležaji:
Slika

Pozitivno presenečen kako "lepi" so po skoraj pol milijona na števcu! Vprašanje koliko jih ima zares na grbi avto... Pa sem preveril ležaji so original niso bili nikoli menjani.
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Po obsežnejšem čiščenju vsega živega sem nabil nazaj oljno črpalko in karter ter vse skupaj pustil čez noč, da masa fino prime in da se loctite za vijake tesnit posuši.

Slika

Ker se je izkazalo, da so pri zadnji menjavi zobatega jermena zamenjali samo jermen, vse ostalo pa pustili od bog ve kdaj sem nabavil še komplet jermen, napenjalec, rolo in vodno pumpo.

Slika

Pa ko je bila že ravno spuščena voda iz motorja sem se spravil še menjat termostat, ki je tudi bil že malo bolj počasen in tudi nekaj je solzil že. Pa se je pojavil manjši zaplet... Termostat sem nabavil eno leto nazaj in šele sedaj ugotovil, da mu manjka en priključek za vodo. ](*,)

Slika

Teoretično preprosto prestavljanje priključka se je izkazalo za precej naporno, ker je priključek plastičen! Pa urezovanje navoja v 4 mm odlitek aluminija je tudi jeba. Ampak je uspelo na koncu...

Slika

Nosilec klima kompresorja, ki drži rolo mikro jermena je imel tako požrt navoj, da tudi tuljavica za popravilo navoja ni več držala in sem dal navarit aluminij, da sem potem naredil novo luknjo in preventivno še tuljavico vstavil.

Slika

Slika

Vmes sem še enkrat vžgal avto in ga pustil laufat da preverim če je vse ok. In olje je tesnilo, voda pa tudi!
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Nabavil sem novo tesnilo za kolektor:

Slika

Pa seveda do čistega pošmirglal glavo, očistil, obrusil in preveril da je kolektor raven in ga nabil nazaj na motor. Pa še enkrat sem očistil vse spoje na EGR in vseh prehodih kjer je deljen izpuh, da bo ja mir z vonjem po plinih...

Slika

Ogromno časa pobere predvsem čiščenje delov in priprava da potem lahko sestavljaš stvari.

Vmes, ko sem montiral karter, sem še ugotovil, da mi na glavo kaplja zavorno olje iz cilindra sklopke. :mrgreen:

In sem zamenjal še cilinder sklopke in ker je imela sklopka neobičajno navado da je bila včasih trda včasih mehka še cev za sklopko.

Slika

Cevko je bilo seveda treba narest, ker ni bila dobavljiva nikjer iz tujine pa občutno predraga.

Material niti ni bil nek hud strošek:
-set ZJ 95€
-cilinder sklopke 35€
-cev 15€
-ležaj kompresorja 18€
-tesnilo kolektorja 18€
-filtri in olje za servis cca. 50€

Vse skupaj sem zabil mislim, da kakšnih 60 ur dela :-k
Delovne sobote, 1 dan dopusta, pa vse dni med tednom po šihtu. In po 10 dneh sem ZLOMLJEN! Ugotavljam da je EMŠO res totalna k****, ko sem obnavljal Delto, sem 5 let delal vsak dan po šihtu in cele vikende. Pa še mi je ostalo energije za it na fitness potem. :-)(

Sam to je bilo 10 let in 2 mulca nazaj :lol: :lol:
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

huh voljo pa imas :)
izpusni kolektor preveri in ga po potrebi daj poravnat, tej 5 cilindrski radi puscajo in pokajo.


edit, medtem ko sem pisal si ravno to postal hehe
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Je skoraj treba imet močno voljo če se človek želi vozit okrog s takimi malo posebnimi avti, ki so že polnoletni... Ampak resnici na ljubo Kappa mi niti ne povzroča pretirano veliko problemov. Od tistega večjega razdiranja sem prevozil cca. 2500km brez težav in v tem času olje samo kontroliram, prej bi ga moral pa dolit že cca. 2 litra.

Slika

Takole po 2500 km je olje še vedno tako čisto, da ga komaj vidiš kje je črta. Sem moral zato na glavo obrnit šipko, da se je naredila kapljica. In še vedno je kakšen milimeter čez maksimum, kot je bilo, ko sem ga nalil. 430.000 km in avto ne pije olja. 8) 8) 8)
Odgovori
  • Informacija