alfasan napisal/-a:antifriz je antifriz.
kemijsko so vsi enaki, zraven pa malo barvila.
ni tako easy...
evo en copypaste iz Škoda kluba slo.
Barve hladilnih tekocin niso nakljucne. Imajo ze svoj smisel.
V osnovi: Rdec vsebuje silikon, Moder vsebuje silikat.
Ostale barve oznacujejo razlicne alkohole v tekocini.
V glavnem pri nakupu laho diferinzirate med BASF Gysantin in cenejsim Ethandiol.
G05, G11 je primeren za litozelezne bloke motorja
G12, G30 je primeren za aluminijaste bloke motorja
G48 pa nekako lahko vlivate v vse motorje
V nadaljevanju pa postane stvar malo komplicirana:
Moder in rumeni se preneseta in Rdeci in violet se preneseta, nikakor pa medsabo.
G11 in G12 se nikakor ne preneseta, vendar G11 z G12+ ali zG12plus.
Paradox:
G11 je lahko rumen, moder ali zelen v osnovi.
G12 je lahko lila ali roza.
G30 BMW ne priporoca
G11 priporoca Renault
Cez dve ali tri leta je tako ali tako hladilna tekocina umazana, da se ne da definitivno dolociti le po barvi.
Zato ni priporocljivo dolivati hladilne tekocine, temvec jo menjati. To je zanemarljiv strosek v primerjavi z ostalimi stroski.
Za zakljucek se sledece:
Ce se mesa hladilna tekocina med seboj, se ne unici motorja ali hladilnega systema. Unici se hladilna lastnost tehocine.
Malo teorije: vrelisce vode je 99.97°C , hladilne tekocine imajo vrelisce 106°C – 135°C. Talisce je pri vodi 0°C pri hladilnih tekocinah pa nekje -58°C.
Pri tem ima hladilna tekocina to lastnost, da je pri ca.-70°C se vedno v "kasasti" obliki in ni nevarnosti poskodb motornega bloka ob morebitni zamrzitvi.
V srednji evropi zadostuje mesalno razmerje 60:40.
Koncentrirana hladilna tekocina v motorju ni priporocljiva, ker je specificna lastnost transporta toplote pri vodi ca.4,70 KJ/Kg, hladilna tekocina le ca.2,6KJ/Kg.