Alfa Romeo - Testi & Članki

Splošne informacije, izkušnje o Alfah
Odgovori
Uporabniški avatar
Matjaz46
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1830
Pridružen: Sr Jan 16, 2008 9:06 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

aaa GT-jka.. lepotička... :D Sam kurc k nč kej dost ne razumem hrvašk... jaz imam sicer test od GT in 166 v slo Avtomagazinu.
Living life on the fast lane. Gumball baby.

Slika
Cuore Sportivo
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2145
Pridružen: Ne Nov 16, 2003 8:31 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

Slika

SlikaSlika


SlikaSlika

SlikaSlika


SlikaSlika


SlikaSlika


SlikaSlika
opankar
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2067
Pridružen: Če Sep 25, 2003 3:46 pm
Kraj: Lubiana

MiTo 1.4 T-Jet : Slika
You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for the brief moment, when everything works.
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Evo en, bi jaz temu rekel res dober in primeren test Alfe 159 3.2 Q4, star eno leto iz automagazin.co.yu.




Model 156 bio je za Alfu sve. Baš sve: spasilac, povratak na staze stare slave i novo merilo vrednosti. Upravo zato svaka nova Alfa mora blistati kao model 156. Naslednik je sada tu i zove se 159. Njemu namamo prigovora, a posebno ne modelu 3.2 JTS Q4 koji smo dobili na test. Italijanska "Bella Machina" oduševila nas je zvukom, izgledom i dodirom, a za njenim volanom uvek smo se osećali nekako posebno...

Kakav pogodak! Očigledno stručnjacima u Alfi lepota više nije dovoljna. Nova Alfa pokazuje karakter, ali i više tehničke uglađenosti. Ovoga puta, preskočićemo detaljne opise spoljašnjosti i unutrašnjosti na samom početku naše priče. Uostalom, sve se dobro vidi i na fotografijama. Ovde je pre svega reč o snazi i performansama. Dodirnuo sam dugme za pokretanje agregata, motor od 3.2 litra je zagrmeo, auto je poskočio, a mene su prošli žamrci čitavim telom. Na svaki dodir papučice gasa, pritisak je premala reč - usledio je udarac u leđa i opasnost od trzajne povrede vrata. A, parada tek počinje. Jer, kako obrtaji rastu, Alfa vuče sve bolje i bolje, a tamo negde oko 5.000 o/min nastupa prava eksplozija. Posle samo nekoliko sati druženja sa automobilom, shvatio sam samo jedno: ovde snage ne ponestaje. Ima je uvek i svugde, a da je ne bi bilo previše, brine se odlični Q4 pogon na sve točkove, koji pametno raspoređuje Obrtni moment po osovinama.

Kao što smo istakli, kod nas se našao model sa najsnažnijim benzinskim agregatom. Ali, ovaj agregat nije delo inženjera Alfa Romea. Ovaj agregat jeste plod saradnje Fiata i GM-a, a predviđen je i za ugradnju u Saab, Opel i Holden. Iako nema sve manire starog dobrog italijanskog srca, Alfa se pouzdala u onu čuvenu: "There is no replacement for cubic displacement!" (nema zamene za radnu zapreminu) i 260 konjskih snaga izvlači iz šest cilindara ukupne zapremine 3,2 litre. Kod ovog agregata primetili smo još jedan detalj, koji se možda i neće dopasti zagriženim fanovima Alfinog Pavarottija iz izduvnih cevi: pri većem broju obrtaja V6 prelazi u nežan glas sličan Audijevom. Gde je nestala hrapavost? Slično razočaranje doživeli smo i kada smo otvorili haubu: gde je hromirana usisna cev? Pa, stari model 3.2 bio je verovatno jedini automobil koji je hteo da se polira i pod haubom. Bez obzira na pomenute detalje, novi motori iz General Motorsa su 20 kilograma su lakši, snažniji su, imaju lance umesto zupčastih remena i dobili su ono što Alfini inženjeri stalno ponavljaju: dobili su klipove, glave i sav know-how iz Aresea i uvek Vas nateraju da Vam se koža naježi.

Sledeće oduševljenje koje nam je Alfa priredila bilo je fantastično ponašanje na putu. Zahvaljujući naprednoj verziji vešanja točkova, Alfini inženjeri su dopustili duže hodove opruga. Mekano ljuljanje kojim Alfa kreće u lov na kupce, moglo bi zasmetati zadrtim ljubiteljima marke. Ipak, njima će zauzvrat sigurno po volji biti direktno upravljanje - samo 2,4 okretaja volanom - sasvim je blizu pravom trkačkom bolidu. Dvostruka poprečna ramena napred (puka želja mnogih evropskih automobila ove klase), i nezavisno Multilnk vešanje pozadi omogućavaju u svim situacijama precizno vođenje točkova. Ipak, kada treba naglo skrenuti, treba biti oprezan: u brzim krivinama težak "šestak" u nosu poguraće Vas pravo, ali zato je tu sjajni VDC sistem (Vehicle Dynamic Control) koji "povlači ručnu" kada je to potrebno. Ovde treba obratiti pažnju i na još jedan važan detalj, a to je masa. Veliki motor i sistem pogona na sve točkove u slučaju našeg test automobila samo su dodali 200 kilograma na ionako veliku masu. Rezultat: 1680 kilograma na vagi. Sada Vam je valjda jasno zašto je vozaču uskraćena mogućnost da u potpunosti isključi elektronski sistem stabilnosti. U stvarnosti, granice sigurnog držanja puta kod Alfe su jako visoke, a kada smo automobil probali po vijugavim planinskim putevima, kompletan set-up ulio je u nas puno poverenja i ispunio nas je samopouzdanjem.

Alfa Romeo 159 je i spolja i unutra baš onakva kakvu su je ljubitelji ove marke oduvek želeli: dražesna, ali sa puno više ljubavi prema detaljima od svojih prethodnika. Mračan pogled prednjih svetala i velika maska Alfa Romea brzo i jasno daju do znanja da se radi o sportskoj limuzini "opasnih namera". Dinamičan prednji deo nastavlja se karakterističnim klinastim profilom, da bi cela priča nazad završila relativno malim, uskim svetlosnim grupama. Hvala Bogu, Alfa Romeo ni kod modela 159 nije potpao pod trendove stavljanja velikih prednjih i zadnjih svetlosnih grupa, koja na limuzinama izgledaju svakako, samo ne dobro. Zadnji deo automobila, koji je tipa zadnjice Monica Belluci, sigurno će praviti probleme vlasnicima koji imaju ljubomorne supruge, jer je zaista očaravajuća. Zategnuta, malo povišena, ona jednostavno pokazuje da je plod dugogodišnje gimnastike i sportskog načina života.



Unutrašnjost Alfe je takođe čista tradicija. Dva krupna okrugla instrumenta i tri manja okrugla sata na središnjoj konzoli. I viši vozači napokon sede razumno u Alfi, jer su sedišta dovoljno dugačka i široka. Međutim, iako je 159-ka 22 centimetra duža, krupne osobe pozadi mogu imati problema sa prostorom za kolena. Izgleda da je Alfa Romeo na račun dobrog izgleda ponovo morao žrtvovati prostor za kolena. Isto važi i za prtljažni prostor od 405 litara zapremine. Kada smo već kod prtljažnika, primetili smo da nedostaje bar jedan "zahvat" za otvaranje. Alfa Romeo sada ima isto međuosovinsko rastojanje kao Opel Vectra (2.700 milimetara). Istina, kada im se spomene to, Alfini stručnjaci reaguju kao đavo na tamjan. Ali, sve to pada u vodu kada samo pomislimo na izgled Alfe 159. Šta god neko mislio o ovom automobilu, sa modelom 159 ponovo doživljavamo da se ljudi okreću za automobilom zato što je lep i pomalo "divlji". I to je, verujte, veliki "gušt". Šalu na stranu, ergonomija sedišta u 159-i je sjajna i držanje tela u svim uslovima zaslužuje sve pohvale, što je jako važno, posebno ako je automobil opremljen ovako snažnim agregatom i prilagođenim ogibljenjem.

Čini se da je Alfa Romeo (napokon) uspeo stvoriti dostojnog suparnika bavarskom proizvođaču sportskih limuzina. Osećaj kvaliteta ovde je stalno prisutan, a osećaj luksuza možda je i najviše profitirao. Alfa Romeo 159 ostaje automobil koji nosi poznatu italijansku harizmu, upakovanu u proizvod koji je još uvek dovoljno zavodljiv da bismo ga lako prepoznali u sivilu nemački hladnih automobila. Cena: 45.135 Evra. Možda nekom deluje visoka, ali ako uzmemo u obzir šta sve ovaj automobil pruža njegovom vlasniku, rasprava o ceni samo je od akademskog značaja. Uostalom, pogledajte je: pa koga cena interesuje u ovom slučaju. Ovaj automobil je miljama daleko od današnje automobilske konfekcije. Uostalom, cena je više stvar razuma, a ko razuman kupuje automobil srednje klase sa 260 konjskih snaga? Alfisti su uvek bili posebni, zar ne.



Tehnički detalji:

Motor: V6 napred postavljen
Prečnik x hod klipa: 85,6 x 89 mm
Zapremina motora: 3195 cm3
Kompresija: 11,25:1
Maksimalna snaga: 260 KS pri 6.200 o/min
Maksimalni Obrtni moment: 322 Nm pri 4.500 o/min
Razvod: 4 OHC (Lanac)
Pogon: Q4 (4 x 4): tri diferencijala. Odnos: 57% na zadnju osovinu, varijabilan
Menjač: manuelni, šestostepeni
Kočnice: napred i nazad ventilirajući diskovi (320 x 28 napred i 292 x 22 pozadi)
Vešanje: napred nezavisno, dva poprečna ramena, pozadi multilink sistem
Pneumatici: 235/45 ZR18 Pirelli Nero
Kapacitet rezervoara: 70 litara
Potrošnja zabeležena na testu: otvoreno 10 L/100 km, u gradu 18L/100 km
Ubzanje 0-100 km/h: 7 s
Maksimalna brzina: 240 km/h


Karoserija:
Broj vrata 4
Broj sedišta 5
Dužina 4.660 mm
Širina 1.830 mm
Visina 1.420 mm
Međuosovinski razmak 2.700 mm
Masa vozila 1680 kilograma
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
seby7
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 928
Pridružen: So Sep 09, 2006 11:58 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Murska Sobota

Kratek test (sicer v nemškem jeziku), Alfa Romeo Spider 1.8 TBi 16V


http://ww2.autoscout24.de/kurztest/alfa ... 19/119836/
POTENZA ITALIANA
Uporabniški avatar
seby7
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 928
Pridružen: So Sep 09, 2006 11:58 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Murska Sobota

Alfa 8C vs. Ferrari F430 Scuderia vs. Maserati GT
http://www.youtube.com/watch?v=NWC0lHo6EEQ

:mrgreen: "the 8C sounds like an excident in a fireworks factory"
POTENZA ITALIANA
Uporabniški avatar
JC29
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 907
Pridružen: To Sep 15, 2009 7:57 pm
Vozilo: Peugeot 308 SW GT / 2.0 BlueHDi / 180 KM / EAT 6
Kraj: Ljubljana

AR 159 SW tbi 1750
http://www.siol.net/avtomoto/testi/avto ... w_tbi.aspx


Zgodovina Alfe http://www.siol.net/Avtomoto/Zgodovina/ ... iulia.aspx


Zanimivo... v treh dneh dva članka o alfah na Siolu :)
Uporabniški avatar
Gorkichev
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1818
Pridružen: Ne Jul 03, 2005 10:06 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Nova Gorica - Ljubljana - Nova Gorica

evo se je že lotilo
glava ročice menjalnika je imela nekaj "lufta", tempomat se je odzival zamudno.

pričakovano....ob 2tonah kam češ da gre tudi če je 200KM
Žejna in lena

Ob priganjanju smo od ponujenih kilovatov pričakovali več. Odzivnost in volja do vrtenja sicer ostaneta prisotna vse do rdečega polja in motor teče izredno gladko, brez tresljajev, vleče zmerno in brez zadržkov. Gre za vrhunski izdelek, ki je lahko tudi uglajen. A pričakovali smo več pritiska v hrbet, predvsem pa nižjo porabo. Po zaključenem testnem krogu je kazala 12,1 litra. Preveč. Tudi ob umirjeni avtocestni vožnji proti Prekmurju, ob veliko odsekih, ki ne dovoljujejo hitrost nad sto na uro se ni spustila pod deset litrov.
-------------------------------------------------------------------

KANTA^3


:roll:
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

In ti spet vidiš samo negativne stvari iz testa, hujše kot kakšen verski ozkogledneš.

Kao napake te Alfe, ki so opisane v testu v avtih jaz sploh ne opazim oz. se jih zavedam in mi niso v napoto. Glede tempomata pa bi lastniki znali povedat več. To, da ne butne v hrbet je itak jasno, ker ima zelo dobro krivujo navora in ves čas konstantno vleče. Govorit o porabi na podlagi testov pa nikoli ni bilo ravno "zdravo".
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
uros86
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 784
Pridružen: Sr Jul 26, 2006 2:36 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana

Gorkichev napisal/-a:evo se je že lotilo
glava ročice menjalnika je imela nekaj "lufta", tempomat se je odzival zamudno.

pričakovano....ob 2tonah kam češ da gre tudi če je 200KM
Žejna in lena

Ob priganjanju smo od ponujenih kilovatov pričakovali več. Odzivnost in volja do vrtenja sicer ostaneta prisotna vse do rdečega polja in motor teče izredno gladko, brez tresljajev, vleče zmerno in brez zadržkov. Gre za vrhunski izdelek, ki je lahko tudi uglajen. A pričakovali smo več pritiska v hrbet, predvsem pa nižjo porabo. Po zaključenem testnem krogu je kazala 12,1 litra. Preveč. Tudi ob umirjeni avtocestni vožnji proti Prekmurju, ob veliko odsekih, ki ne dovoljujejo hitrost nad sto na uro se ni spustila pod deset litrov.
-------------------------------------------------------------------

KANTA^3


:roll:
Kle se pa čist strinjam!
Za povečanje penisa si preprosto kupite BMW in problem je rešen.Pred uporabo se posvetujte z forumskim pametnjakovičem ali pri uporabniku.
Miholl
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5328
Pridružen: Po Okt 18, 2004 3:40 pm
Vozilo: 156 sw
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

ja no, slampasta izdelava in povprecne zmogljivosti vozila...mislim da sta kar pomembna elementa povzetka testa...
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Tole nevem kam drugam bi potlačil... ampk zanimiv review izpred dobrih desetih let... Sicer se ne gre samo za alfo, sploh prvi del je samo uvod.

1. del
http://www.youtube.com/watch?v=6q2htEzj ... re=related
2. del
http://www.youtube.com/watch?v=TP7Hw9oT ... re=related
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

lepa :) zgleda, da smo tle na alfa forumu najbolj kriticni do alfe :)
Uporabniški avatar
alex146
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1739
Pridružen: Po Mar 06, 2006 2:22 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: AR 159 SW 2,0 JTDM & AR Mito 1,4 turbo LPG
Kraj: Ljubljana

alfa-164
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 185
Pridružen: To Maj 17, 2005 6:41 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Test v Avtomaniji: http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=1&id=979

AR 159 1.8 tbi
Odgovori
  • Informacija