Primerjava med avtoradiji

Vse kar se tiče avtoakustike
Uporabniški avatar
mitjaz
Alfist
Alfist
Prispevkov: 411
Pridružen: Sr Dec 22, 2004 4:04 pm
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2
Kraj: Kozjansko

Uff to bi blo zame mal preveč izolacija pa to. Nakonc bi bla akustika vredna več kot celi moj avto. To mi pa nekak ni logično. Pusmo zej to... bomo na totem rajliju več rekli... Tam bom z metalik črno ar 146, z črnimi lexuskami (pomoje edina tak v slo).
slo_anu
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 3
Pridružen: So Okt 07, 2006 8:06 pm

Malo pozno, ampak sem šele zdaj naletel na ta forum.

Ko se kupuje ozvočenje in feršterker, se ga vedno posluša. Izbero glede svojega okusa in ne firme in sploh ne podatkov o moči in podobnih traparij. Zasledil sem neke podatke o 250W!!! To ni glasnost, ki jo je sposoben proizvesti, saj ni nikjer podatkov o upornosti, občutljivosti, niti podatka o merilnem standardu. Večinoma pa te moči ki se tako podajajo, pomenijo peek power - moč, s katero lahko za kratek čas obremeniš zvočnik (tweeter ponavadi), da ga ne skuriš.
Verjamem pa da ti avtoradiji, ki nimajo niti 5kg (verjetno) niso sposobni, pa tudi ne Alpine, poganjati sami toliko zvočnikov in da bi še ti dali dejansko kaj iz sebe. Glede kvalitete seveda, saj za pisk/bum varijanto je vse dobro. Hitro pa ugotoviš kvaliteto igranja zvočnikov, ko te tudi pri veliki glasnosti ne motijo in glasba prihaja (hm?) fluidno, naravno do ušes, polna detajlov in v basih seveda dosti globine. Medtem ko bas nikoli ne sme zamegliti preostalega frekvenčnega spektra in mora biti kontroliran in kompakten + natančen. Subwooferja za kvalitetni zvok ne rabis. Namesto njega raje sposobne, kvalitetne bass enote in je to to.

Vedno pa poslušaj pred nakupom in se odloči po svojem okusu in denarnici, ne glede na druga mnenja. Navsezadnje boš ti tisti , ki bo moral s kupljeno napravo živet.
Uporabniški avatar
bass
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3874
Pridružen: Po Mar 13, 2006 1:45 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Pa ti moraš biti nek genij, da slišiš kvaliteto zvočnika že preden je zmontiran in avto izoliran. :D
Zdaj pa resno: Nekaj se sigurno da slišati " na suho", je pa vprašanje kdo ti bo to priklopil, pokazal... redki so. Zato se človek zanese na mnenje kolegov, ki so že dali čez proces učenja skozi napake(drage napake), da ne bo on delal istih.
Je pa res, da jaz nebi kupil zvočnikov, ki jih nisem slišal, ozr. nisem slišal vsaj slabše serije istega proizvajalca, da lahko potem kupim še boljše.
Ojačevalec in radio ne dodata k zvoku toliko kot membrane in izolacija, seveda dokler je roba na enakem nivoju kot zvočniki. Lahko je najboljši zvočnik, pa na 20 let starem radiu na kaseto ne bo dal kaj dosti od sebe.

To da za kvaliteten zvok wooferja ne rabiš je pa ena velika brca v temo - zvočnik majhnega premera enostavno ne more pokriti tako nizkih frekvenc kot woofer, prav tako je po navadi večsistemski(razni ovalci in podobne bedarije) in iz enega vira prihaja velik razpon frekvenc, kar za zvok spet ni idealno, saj prihaja do večjega popačenja zaradi neodvisnega gibanja membran, nalepljenih v isti zvočnik, podre se ritem in se zvočnik ne giblje pravilno in enakomerno, saj nanj vplivajo silnice midbass membrane in hkrati visokotoncev... izpade nekako tako kot če bi ti hotel tapkati žogo v nekem ritmu, nekdo bi ti se pa vmes še zraven vmešaval in tudi tapkal isto žogo v čisto drugem ritmu...ne gre.

En zvočnik=ena membrana - preizkušen recept.

visoke frekvence = tweeter
srednje frekvence = midbass 10 ali 16cm, še bolje 10 IN 16 cm
nizke frekvence = woofer - za kvaliteto zaprt v kompresijsko škatlo(brez "lukenj") , za moč bass reflex ozr. škatla s porti ("luknjami")

Kar se tiče izbire - če kje velja malo denarja - malo muzike, je to v tem primeru ;)
Firma tu žal dejansko šteje in firmo se plača, seveda se dobi kvalitetno robo.
Večina firm pa dela tudi bedne serije, da pokrijejo tudi kupce s skromnejšimi zahtevami, zato je za kvaliteto potrebno odšteti toliko in toliko, ne gleda na to a se gre za Alpine, DLS, Pioneer...
Avtoradio pod 70k je realno gledano jajce, prav tako ločeni dvosistemci pod 30k in ojačevalec pod 50k. Se vse dobi za mnogo manj, ampak spet velja zgoraj napisan pregovor ;)

Pa pozdravljen na forumu.

Mitjaz, kako napreduje projekt? Si že kaj nabavil?
Jeremy Clarkson napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa...
Uporabniški avatar
dejanka1
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: To Jan 25, 2005 2:53 pm

bass napisal/-a: Avtoradio pod 70k je realno gledano jajce, prav tako ločeni dvosistemci pod 30k in ojačevalec pod 50k.
To pa ni nujno res...
Avtoradio je že kr dobr npr. Pioneer 6800 (cena na bolhi 40k), ločeni dvosistemci za recimo 25k (Audiosistem, Ground Zero...), ojačevalcev pod 50k pa je tudi kar nekaj.
Vabim vas da si malo ogledate mnenja tistih ki se na to spoznajo, na forumu www.avtoakustika.com/forum
Lp, D.
Uporabniški avatar
mitjaz
Alfist
Alfist
Prispevkov: 411
Pridružen: Sr Dec 22, 2004 4:04 pm
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2
Kraj: Kozjansko

Eh ko takle po revijah berem pa od kolegov slišim kolk jim ven iz avtov pokradejo me vse skupaj nekako mine...
Pomoje bi se mi strgal da mi en plune alpine radio za 160k sitov.
Tu je treba marsikej drugega še narest (npr. dober avtoalarm) ker nimam živcev da bi vido razbito šajbo na mojem avtu.
Bog pomagi pa tistem da bi ga slučajno zaloto ko mi kej vun piple. Tistega več ne najdejo.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Uporabniški avatar
dejanka1
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: To Jan 25, 2005 2:53 pm

mitjaz napisal/-a:Eh ko takle po revijah berem pa od kolegov slišim kolk jim ven iz avtov pokradejo me vse skupaj nekako mine...
Pomoje bi se mi strgal da mi en plune alpine radio za 160k sitov.
Tu je treba marsikej drugega še narest (npr. dober avtoalarm) ker nimam živcev da bi vido razbito šajbo na mojem avtu.
Bog pomagi pa tistem da bi ga slučajno zaloto ko mi kej vun piple. Tistega več ne najdejo.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Ja alarm je pa kr nuja če hočeš kaj v akustiko vlagat. Poleg tega pa vedno ploščico od radija dol dajat in če je le varianta jo sabo jemat.
Če pa koga polomiš, te pa lahko še toži #-o :evil: #-o
Lp, D.
slo_anu
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 3
Pridružen: So Okt 07, 2006 8:06 pm

Hvala za pozdrave bass.

Vidim da se spoznaš na zadeve in se v večini strinjam s teboj. Ampak imam nekoliko drugačne poglede.
Zakaj sem proti wooferju...

1.) Kolikor sem zasledil ni govora o aktivnem wooferju ampak pasivnem, gnanim direktno preko avtoradija. Ne vem če se aktivni subwooferji uporabljajo v avtoakustiki, sej sem bolj doma v hišnem stereu. To predstavlja velik problem, saj avtoradiji ne premorejo toliko moči, da poganjajo do 4 zvočne sisteme (kretnica + pripadajoče zvočniške enote = 1 sistem) in še subwoofer. Woofer pobere ogromno moči radija in tako je zmanjka za ostale enote. Tako je vprašljiva reprodukcija zvoka. Prav tako ni bilo govora o dodatnem ojačevalcu.

2.) Z kolegom sva montirala tubo v prtlažnik starejšega avdija A6tke. Zvočniki so bili priključeni na ojačevalno enoto cca 120000 SIT rabljena in ta na Pioneerjev avtoradijo. Vse je bilo vredi dokler ni zapru prtljažna vrata. In potem nič. Ja sej na ven je razbijalo, sam v kabino se ni nič slišalo, le šepetanje. Poleg tega, če želiš uživati v kvalitetnem zvoku drage zvočne enote, ne delaj preprek (kot so zadnji sedeži in še po možnosti kakšna pločevina od avtomobilske kletke!!!) med zvočnikom in tvojimi ušesi.

3.) Dobre bass enote imajo isto funkcijo kot woofer. Če kupiš kvalitetne so sposobne nizkih frekvenc in dobrega zvoka. Poleg vsega se lepše povežejo v frekvenčno območje srednjetoncev in visokotoncev. Na ta način se rešiš nekontroliranega nabijanja in nekompatibilnosti wooferja. Pa še za eno škatlo manj denarja porabiš + več ti ostane od prtlažnika. Ob enem pa jim pustiš prosto pod do svojih ušes in je tako takšnim zvočnikom lahko zagotovljena skoraj (saj je to le avto) nekompromisna kvaliteta.

No to je moje mišlenje. Pri vsemu nisem upošteval, da pri rihtanju avtomobila gre tudi za pompoznost in tu je woofer nenadomestljiv.
LP
Uporabniški avatar
dejanka1
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: To Jan 25, 2005 2:53 pm

slo_anu napisal/-a:Hvala za pozdrave bass.

Vidim da se spoznaš na zadeve in se v večini strinjam s teboj. Ampak imam nekoliko drugačne poglede.
Zakaj sem proti wooferju...

1.) Kolikor sem zasledil ni govora o aktivnem wooferju ampak pasivnem, gnanim direktno preko avtoradija. Ne vem če se aktivni subwooferji uporabljajo v avtoakustiki, sej sem bolj doma v hišnem stereu. To predstavlja velik problem, saj avtoradiji ne premorejo toliko moči, da poganjajo do 4 zvočne sisteme (kretnica + pripadajoče zvočniške enote = 1 sistem) in še subwoofer. Woofer pobere ogromno moči radija in tako je zmanjka za ostale enote. Tako je vprašljiva reprodukcija zvoka. Prav tako ni bilo govora o dodatnem ojačevalcu.

2.) Z kolegom sva montirala tubo v prtlažnik starejšega avdija A6tke. Zvočniki so bili priključeni na ojačevalno enoto cca 120000 SIT rabljena in ta na Pioneerjev avtoradijo. Vse je bilo vredi dokler ni zapru prtljažna vrata. In potem nič. Ja sej na ven je razbijalo, sam v kabino se ni nič slišalo, le šepetanje. Poleg tega, če želiš uživati v kvalitetnem zvoku drage zvočne enote, ne delaj preprek (kot so zadnji sedeži in še po možnosti kakšna pločevina od avtomobilske kletke!!!) med zvočnikom in tvojimi ušesi.

3.) Dobre bass enote imajo isto funkcijo kot woofer. Če kupiš kvalitetne so sposobne nizkih frekvenc in dobrega zvoka. Poleg vsega se lepše povežejo v frekvenčno območje srednjetoncev in visokotoncev. Na ta način se rešiš nekontroliranega nabijanja in nekompatibilnosti wooferja. Pa še za eno škatlo manj denarja porabiš + več ti ostane od prtlažnika. Ob enem pa jim pustiš prosto pod do svojih ušes in je tako takšnim zvočnikom lahko zagotovljena skoraj (saj je to le avto) nekompromisna kvaliteta.

No to je moje mišlenje. Pri vsemu nisem upošteval, da pri rihtanju avtomobila gre tudi za pompoznost in tu je woofer nenadomestljiv.
LP
Nekaj pripomb:
aktivni woofer je cenejša varianta in slabša kot pasivni+ojačevalec. Npr. radio Pioneer DEH-P6800 ima direkten izhod za woofer (poleg ostalih 4 kanalov), res pa je da daje nekih 30W ven, kar je premalo.
Tuba slabše špila kot woofer v konkretno narejeni škatli, vendar se mora slišat v kabino, če ne drugače (v avtomobilih s kufrom) izrežeš mal kovinske plošče pod polico, da ti tam ostane samo tapeta.
Zame je woofer=bassovc, od navadnih zvočnikov (pa naj bodo to 16-tke sistemci ali pa ovalci) ne bo takega bassa, NIKOLI! Kdor želi kaj imeti od glasbe v avtu mora imeti woofer.
Lp, D.
Uporabniški avatar
bass
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3874
Pridružen: Po Mar 13, 2006 1:45 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Aktivni wooferji niti niso tako ugodni, s tem, da ga še nisem slišal aktivca, ki bi dal kaj konkretnega od sebe. Za pravi bass (je rekel bass :P ) je potreben volumen ozr. škatla. in seveda, kot je bilo že povedano bass membrana in ojačevalec.
Jaz svoj sistem redko teram, ko mi pa zapaše ga pa pač LAHKO, do te mere, da me srbijo dlake v nosu od vibracij in se vozim okoli z eno roko na volanu, z drugo pa na nosu, kot kak cocaine addict. To se seveda redko dogaja, možnost pa kljub temu obstaja.

Bass v pravem pomenu besede ni le zvok, temveč so tu enako pomembne vibracije. Če ne vibrira, me niti ne gane. Preko vibracij ozr. notranjega ušesa sub-frekvence s čutili zaznaš čisto drugače kot pa le zvok z ušesi.
Pa je zaradi mene lahko v radiu Buena Vista Social Club ali pa Lil' Jon (what??!!! :P ).
Bass iz wooferja je nenadomestljiv. Pa naj bo v avtu ali domačem kinu.

Pred zdajšnjo alfico sem imel polota in je bil glede akustičnosti veliko boljši, tudi moč je bila za minimalno 20% večja, saj je polo hatchback, prtljažnik je praktično del kabine. V alfi je bass mnogo tišji, saj je prtljažnik ločenin avto bolje izoliran, nimam več "masažnih sedežev", no vsaj v tej meri ne ;)
Prednost pa je luknja za smuči za zadnjim naslonom, ki je pri meni kar odprta, naslon pa seveda spuščen, razlika je očitna :D

Kar se tiče kraje robe - noben alarm ti ne bo pomagal, če se nekomu res zahoče vzeti. Jaz v "kritičnih conah", kjer se pogosto krade, ne nabijam muzike naglas, da se komu preveč ne dopade. Pa seveda ploščica radia vedno z menoj.
Jeremy Clarkson napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa...
mike
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 625
Pridružen: Če Okt 20, 2005 11:28 am
Kraj: bohinj & KR

pred kratkim kupil od uporabnika sport enga pioneerca KD-306C če se ne motim. 400rms, 1000max enotuljavc. uporabu sm original kompresijsk box za ta model, sam verjetn bom menjal za ventiranga. (ta zdaj nima bas luknje)
sicer ojačevalc bo treba še zamenjat, sam že zdej dela nenormaln. je pa res slabost moje alfe, da ma prtljažnik ločen od kabine. tko se pol na zadnji polici bohotita dve 16cm odprtini, pokriti z mrežico od zvočnikov, luknja za smuči je tut skos odprta, naslon pa kakor kdaj. sopotnik zadej je odrezan od sveta. če on kaj govori, ga spredaj še kaj slišiš, na sprednjih zicih pa potnike z zadnjih zicev lahko opravljaš po mili volji. ne slišijo nič. zice kar pošteno trese (za sprednje vem, zadnje mora še precej bolj). ko nabijem mal bolj na glas, mi začnejo prej hreščat zvočniki ki so drugje po avtu, tapeta na vratih,... woofer nikol.
zadnč se je en frend peljal z mano do lj. sicer en tak raver, da mu glasna muzka ni problem, mi je pa reku, če lohk mal stišam, ker mu je slabo ratal od vibracij.
razne tube ne pridejo v poštev, sem probal to, pa stvar ni vredna pol k***. aktivci so itak že v principu slabš kot ločen woofer+feršterker. edin kar bi blo fajn zamenjat za boljš akustiko je avto. namest 155 nabavt eno 156 SW. no ja, pa kondenzator bom dal not enkret k bo keš da si ga prvoščim.

v lj pa se držim načela, ne izstopaj z musko (tko da se mal stiša), ploščico v žep, ko zapustiš avto, ne parkiraj na sumljivih lokacijah.

aja, mimogrede, kva nej nardim s tablco zadej. podložim kakšno peno, silikon,... mi jo trese že pr nizkih glasnostih, pa se zunaj prav grdo sliši.

hehe, še ena zanimivost. zadnjič grem na petrol tankat. radio sm mel na glasnost 10/50, notr se je rolal en schranz. vzamem ročko, začnem tankat, tankam že eno minuto, na števcu same nule. spustim ročico na ročki, stisnem še enkrat. ročka normalno trese, kot da benz teče, števci pa še kar pri miru. na koncu sm ugotovil, da je ročka pokvarjena in da je tresl zarad basa. prodajalc je reku da je umiral od smeha k je vidu kako tankam, čeprav ne teče nič. :mrgreen:
Uporabniški avatar
bass
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3874
Pridružen: Po Mar 13, 2006 1:45 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Kondenzatorja za 400w rms-a ne rabiš, kupi raje za ta denar boljši akumulator, po možnosti namenjen za avtoakustične namene, ki bo imel veliko trenutne moči (ko poči bass), bo veliko boljša naložba.
Jeremy Clarkson napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa...
mike
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 625
Pridružen: Če Okt 20, 2005 11:28 am
Kraj: bohinj & KR

to morm že tko al tko zamenjat. s tem k ga mam zdej, je res mal bogo vse skup (beri 55Ah) #-o

maš kakšn posebn model v mislih, ne spoznam se lih kej preveč na to, ne poznam proizvajalcev, modelov,...
Uporabniški avatar
SHadowX
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2587
Pridružen: Sr Sep 24, 2003 2:26 am
Član Alfa Kluba: 1

Akumulator ima tukaj bore malo veze, ker je kratkostični tok povprečnega akumulatorja daleč višji od tistih bogih 400W. S kondenzatorjem rešuješ upor (in impedanco) napajalnih kablov, torej če je ojačevalnik fizično predaleč od akumulatorja in se zaradi predolge kablaže ne more zadostno napajat ob špicah rabiš kondenzator, ne pa ker bi akumulator ne zmogel takšnega toka.
Če bi bilo to res, nikoli nebi mogel zagnat motorja z njim, saj zaganjači požrejo krepko čez kW.
Emperor of The Dark Realm
Uporabniški avatar
bass
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3874
Pridružen: Po Mar 13, 2006 1:45 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Verjetno človek nima samo wooferja montiranega...

Akumulator z višjim kratkostičnim tokom in boljši kabli, pa je. Avtoakustika.com malo poglej, to je že izven mojega področja.
Jeremy Clarkson napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa...
mike
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 625
Pridružen: Če Okt 20, 2005 11:28 am
Kraj: bohinj & KR

nop, nimam sam wooferja. je še kup druge robe.

bom šel en dan mal pogledat za akumulator. zdej tega k mam je pomoje 55Ah, s KS tokom 450 oz 480A - nism zihr. bom si pa mal tam na avtoakustiki pogledal kako in kaj. kable mam pa že kar konkretne, tko da glede tega ni panike. vsaj napajalni vem da so že nadstandard, tiste povezave med ojačevalcem in zvočniki pa sem tut dal kar mal debelejše.
Odgovori
  • Informacija