jtd cuka

Tehnična vprašanja, ki se dotikajo različnih modelov

Moderator: Tehnika moderatorji

andrejk
Alfist
Alfist
Prispevkov: 457
Pridružen: Če Nov 24, 2005 2:48 pm
Član Alfa Kluba: 0

Jaz bi na tvojem mestu najprej ponovno preveril kako je z blokado EGR. Tudi pri meni je bil na prejšnji alfi zablokiran, pa je cukal (enaki simptomi kot pri tebi)... in tudi jaz sem sumil na potenciometer plina. Na koncu smo očistili in ponovno blokirali EGR, kar je rešilo problem. Tudi tester je takrat javil napako na EGR.

Če to ne reši težave poskusi s čistilcem injektorjev, nato potenciometer plina..
Scremer
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1700
Pridružen: To Apr 05, 2005 9:43 pm
Vozilo: AR159, AR spider veloce
Kraj: Kransterdam
Kontakt:

bosko001 napisal/-a:Živjo!

Naslov pove skoraj vse, če vzdržuješ hitrost, lahko čutiš občasno rahlo cukanje, če ga pohodim, pa tudi ne vleče zvezno, ampak ga kdaj pa kdaj nekolk "zmanka". Filter nafte je star pol leta.

Komu kaj jasn? A mogoče kabli prebijajo, al so svečke slabe? :lol:
Bom kar malo oživel to temo. Je mogoče kdo že prišel problemu do dna? Bosko001 mislim, da te točno razumem kaj želiš povedati s tem "rahli cukanjem". Zadeva je namreč zelo specifična. Izgleda namreč tako, da ko vzdržuješ neko konstantno hitrost se avto nekako ne more odločiti ali bi peljal ali bi počakal. Kot da bi res odpovedoval potenciometer stopalke za plin. Avto sicer "vleče normalno" in ne daje nobenih signalov, da bi bilo karkoli narobe z vžigom, dovodi goriva in podobni rečmi. Ko pospešuješ, pospešuje lepo (tam nekje pri 2700 obratih res za malenkost občutiš nek rahel padec moči) in ko zaviraš z motorjem zavira zvezno brez poskakovanj. To cukanje je še najbolj zaznavno ko se voziš z nekoliko nižjimi obrati, tja do 2000 in pa, jasno, ko imaš v nižjih prestavah, kar je mislim, da vsem logično.

Avto imam že skorajda tri leta in ta pojav cukanja je prisoten že od začetka. Zadevi sicer nisem posvečal neke pretirane pozornosti, vendar je zadeva postal v tem času nekoliko bolj intenzivna. V tem obdobju je bil očisčen EGR ventil, zamenjani vsi filtri, MAF in zdi se, da je menjava slednjega stvar naredila še toliko bolj intenzivno.

Moram poudarit, da avto ne cuka kot kak star voz, ki mu prebija štrom na vseh kocih, ampak je zadeva rahla. Za potnike povečini neopazna, še posebej sedaj, ko sem se avta navadil do te mere in znam na nek način problem krotiti, da ostane čim manj zaznaven. Poleg tega sem postal malo bolj umirjen in bi pač rad kruzal s čim manj obrati in nočam, da mi kobila poskakuje.

Okej zdej pa še ena teorija, ki jo dajem v debato. Pač teorija, ki ni podprta z dokazi a se mi zdi dokaj verjetna. Zadevo sem predstavil tudi mehaniku in še predno sem se razgovoril me je razumel. Bojda naj bi bili to dokaj pogosti simptomi prvih JTD motorjev, pa naj bo to FIAT, ALFA ali LANCIA. Zadeva sicer ne velja za vse avte, a jih veliko trpi za podobno boleznijo. Po njegovih besedah naj bi sam imel isti problem v Fiatu in, ne spomnim se točno ali je šlo v opisanem primeru za njegov avto ali kakega drugega, ko se spravili reševat problem so očistili to in ono, zamenjali vsega vraga, celo premenjali "nekaj v zvezi z vbrizgom za kar sem pozabil kako se reče" iz drugega avta z istim tipom motorja, a vendar brez opisanih težav. Vendar brez uspeha. Na koncu naj bi se izkazalo, da problem tiči v elektroniki, oz. v softwareu. Leta pač naredijo svoje. Slabše delovanje turbine, umazani dovodi, slabši prevod el. toka, "lufti" pri tem kolesi, pa onem,... Skratka vse to naj bi botrovalo, da začne potem avto s tem programom rahlo cukati. Novejši modeli, torej z 110, 116 konji naj bi bili brez te težave (okej pustimo slabo vdzrževan avto).

Alfa sicer ni nikoli izdala novejše različice softwarea za prve JTDje (zadevi še nisva prišla do dna, ker je moral preverit vendar ga nisem poklical nazaj, a če ga spomin ne vara bo držalo) je pa bojda rešitev optimizacija parametrov v programu. Okej mal hočem biti strokoven, pa lahko da sem s temi pojmi sedaj povedal, da so jabolka isto kot hruške, za kar se opravičujem in povem še po domače; avto čipaš. Vsak dizel naj bi imel nekje "30%" rezerve na moči, kar izkoristijo čipmojstri. Jasno takšno čipanje ima svoje posledice v hitrejši obrabih nekaterih delov, še posebej če si pač neusmiljen in ravno iz tega tega vidika nisem ravno pristaš čipanja starejši avtov. Če bi imel nov avto mi čipanje ni sporno, rabljen z kar nekaj kilometri, ki se mu življenska dobe turbine izteka, kjer je sklopka dala že kar nekaj kilometrov skozi in kjer so posamezni gibljivi deli ublažili že kar nekaj lukenj, bodo ob nenadoma močnejšem avto precej hitreje terjali zamenjavo.

No pustimo to. Avto bi dal optimizirat, tako, da bi imel recimo namesto 105 konjev, 110 ali 115, odločitev je pač moja. V končni fazi mu lahko rečem odpri do konca da bo imel voz 136 konjev ali več, ampak to sem že povedal zakaj ne. Če mi uspe dobiti tudi pravo ceno, bom verjetno kar poizkusil. Konec koncev je bil že zamenjan MAF, očiščen EGR (ki, ga lahko znova), že drugič novi filtri,...

Zanima me vaše mnenje o teoriji.
Uporabniški avatar
Vocko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 849
Pridružen: Pe Maj 18, 2007 11:12 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Šmarješke Toplice

Meni tudi včasih cukne pri 1500-2000 obratov in to samo, če imam približno četrt gasa. Drugače ne. Moj avto je 2003 letnik in definitivno nima probleme s softwareom, tako da je verjetno EGR.

Samo meni se to res poredko dogaja, tako da se ne sekiram. Pa tudi navadil sem se, tko kot ti praviš.

Pri m-jetki se EGR ne da zablokirat, da bo vse še lepše :)
Fun is not a straight line!
Ka0z
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 19
Pridružen: To Mar 13, 2007 10:58 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana-Nova Gorica

zakaj se ne da blokirat ??
Uporabniški avatar
Unicorn
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 818
Pridružen: So Sep 11, 2004 1:10 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Dravograd

@Scremer

Ravno tak problem je imela naša 156 SW '03

Zadevo so na pooblaščenem servisu AH Stepančič (kjer je bila tudi kupljena in preko njega tudi prodana našemu soforumašu) odpravili. Ata, ki je avto ves čas vozil, napake sploh ni opazil - zato je šel avto na servis po mojem teženju.
Zadeva je bila odpravljena brez problema... so pa nekaj menjali - na pamet pa ne vem točno kaj.
Je pa bil avto dokaj masten noter za voznikovo lučjo (kjer gredo cevi sistema za zajem zraka, kolikor mi je znano) - in sem bil totalno raz******. ko sem moral enkrat menjat žarnico in bil usran kot da sem pol mašine narazen vzel.
No - po njihovem posegu za odpravo "cukanja" je bilo na tistem delu čisto - torej so "šarili" tam nekje okoli. Več na žalost ne morem pomagat - vem pa, da govorimo o isti zadevi. Vem pa, da nikakor ni bilo delano na softweru, ampak je blo nekaj menjano.
bosko001
Alfist
Alfist
Prispevkov: 304
Pridružen: Po Mar 20, 2006 1:39 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Krško

Pa vrjetno imate kakšen račun, kjer je razvidno kaj je bilo menjano. Mislim, da bi ti bili vsi hvaležni, če bi lahko to izbrskal. Čeprav sklepam po tem kaj si napisal, da je bila počena cev iz ICja do sesalnega kolektorja. Zato vse mastno okol luči.
Vidim, da se nas kar precej ukvarja z to neprijetnostjo. :| Bom danes preveru točno v katerih obratih obratih se to dogaja.
Uporabniški avatar
Alchi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 943
Pridružen: Pe Jul 13, 2007 12:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Novo mesto

Unicorn napisal/-a:@Scremer

Ravno tak problem je imela naša 156 SW '03

Zadevo so na pooblaščenem servisu AH Stepančič (kjer je bila tudi kupljena in preko njega tudi prodana našemu soforumašu) odpravili. Ata, ki je avto ves čas vozil, napake sploh ni opazil - zato je šel avto na servis po mojem teženju.
Zadeva je bila odpravljena brez problema... so pa nekaj menjali - na pamet pa ne vem točno kaj.
Je pa bil avto dokaj masten noter za voznikovo lučjo (kjer gredo cevi sistema za zajem zraka, kolikor mi je znano) - in sem bil totalno raz******. ko sem moral enkrat menjat žarnico in bil usran kot da sem pol mašine narazen vzel.
No - po njihovem posegu za odpravo "cukanja" je bilo na tistem delu čisto - torej so "šarili" tam nekje okoli. Več na žalost ne morem pomagat - vem pa, da govorimo o isti zadevi. Vem pa, da nikakor ni bilo delano na softweru, ampak je blo nekaj menjano.
jaz sem kar pozoren pa ne opazim nobenega cukanja tako da je očitno dobro poštimano...pa tud žarnice sem že menjal pa sem imel po tem kar čiste roke
Uporabniški avatar
123
Alfist
Alfist
Prispevkov: 368
Pridružen: Pe Avg 12, 2005 1:09 pm
Vozilo: Lancia Lybra 2.4jtd, 2004

Vocko napisal/-a:Meni tudi včasih cukne pri 1500-2000 obratov in to samo, če imam približno četrt gasa. Drugače ne. Moj avto je 2003 letnik in definitivno nima probleme s softwareom, tako da je verjetno EGR.

Samo meni se to res poredko dogaja, tako da se ne sekiram. Pa tudi navadil sem se, tko kot ti praviš.

Pri m-jetki se EGR ne da zablokirat, da bo vse še lepše :)
Zakaj pa se ne da pri m-jetki blokirat EGR? A pri 2.4jtd 110kw se ga pa da oz. lahko blokira? Ker meni nič avto ne cuka čisto normalno pospešuje, a se večkrat za njim preveč črno pokadi, včasih pa čisto nič, a bi to lahko bil zabasan EGR :?: :?
Hvala
Uporabniški avatar
Vocko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 849
Pridružen: Pe Maj 18, 2007 11:12 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Šmarješke Toplice

Ne vem, tako sem zasledil na raznih forumih, da pri 1.9 mjet ne gre zablokirat EGR. Za 2.4 pa ne vem...
Fun is not a straight line!
Uporabniški avatar
alro
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2700
Pridružen: So Feb 11, 2006 1:39 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Nova Gorica/Gorenje pri Divači

Pri mjet (1.9 in 2.4) ne moreš kar blokirat EGR, ker ti da opozorilo o napaki na motorju - preverjeno. Ostala mi je edino menjava :doubt: .
Slika
Uporabniški avatar
123
Alfist
Alfist
Prispevkov: 368
Pridružen: Pe Avg 12, 2005 1:09 pm
Vozilo: Lancia Lybra 2.4jtd, 2004

Ali bi pri meni tudi kazalo kako napako, če bi ga blokiral, ali je bolje da ga samo očistim. Je veliko dela s čiščenjem in ali je potrebno biti na kaj še posebej pozoren, ker se lahko hitro polomi, skrivi? :cry:
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

Na navadnem jtd se brez problema blokira egr. Če ga jemlješ dol je treba potem napako zresetirat in stvar preverjeno deluje.
Scremer
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1700
Pridružen: To Apr 05, 2005 9:43 pm
Vozilo: AR159, AR spider veloce
Kraj: Kransterdam
Kontakt:

Unicorn napisal/-a:@Scremer

Ravno tak problem je imela naša 156 SW '03

Zadevo so na pooblaščenem servisu AH Stepančič (kjer je bila tudi kupljena in preko njega tudi prodana našemu soforumašu) odpravili. Ata, ki je avto ves čas vozil, napake sploh ni opazil - zato je šel avto na servis po mojem teženju.
Zadeva je bila odpravljena brez problema... so pa nekaj menjali - na pamet pa ne vem točno kaj.
Je pa bil avto dokaj masten noter za voznikovo lučjo (kjer gredo cevi sistema za zajem zraka, kolikor mi je znano) - in sem bil totalno raz******. ko sem moral enkrat menjat žarnico in bil usran kot da sem pol mašine narazen vzel.
No - po njihovem posegu za odpravo "cukanja" je bilo na tistem delu čisto - torej so "šarili" tam nekje okoli. Več na žalost ne morem pomagat - vem pa, da govorimo o isti zadevi. Vem pa, da nikakor ni bilo delano na softweru, ampak je blo nekaj menjano.
Žal ni avto nič masten, še posebno ne okoli luči. Za novejše modele pač domnevam, da je problem za takšna cukanja bolj v EGR ventilu in MAFu.

Mimogrede ali je kdo sam dolpotegnil in čistil EGR. Ali je precej zamudno? Kaka slika?

lp
Uporabniški avatar
123
Alfist
Alfist
Prispevkov: 368
Pridružen: Pe Avg 12, 2005 1:09 pm
Vozilo: Lancia Lybra 2.4jtd, 2004

žival napisal/-a:Na navadnem jtd se brez problema blokira egr. Če ga jemlješ dol je treba potem napako zresetirat in stvar preverjeno deluje.
Potem ga je treba priklopit na računalnik, da resetiraš napako, ali se ne resetira sama(če ventil pravilno deluje), ali napaka ostane zapisana?
Uporabniški avatar
žival
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3281
Pridružen: Pe Avg 26, 2005 12:42 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Litija

Napaka ostane napisana, tko da je treba nujno resetirat.
Odgovori
  • Informacija