bosko001 napisal/-a:Živjo!
Naslov pove skoraj vse, če vzdržuješ hitrost, lahko čutiš občasno rahlo cukanje, če ga pohodim, pa tudi ne vleče zvezno, ampak ga kdaj pa kdaj nekolk "zmanka". Filter nafte je star pol leta.
Komu kaj jasn? A mogoče kabli prebijajo, al so svečke slabe?
Bom kar malo oživel to temo. Je mogoče kdo že prišel problemu do dna? Bosko001 mislim, da te točno razumem kaj želiš povedati s tem "rahli cukanjem". Zadeva je namreč zelo specifična. Izgleda namreč tako, da ko vzdržuješ neko konstantno hitrost se avto nekako ne more odločiti ali bi peljal ali bi počakal. Kot da bi res odpovedoval potenciometer stopalke za plin. Avto sicer "vleče normalno" in ne daje nobenih signalov, da bi bilo karkoli narobe z vžigom, dovodi goriva in podobni rečmi. Ko pospešuješ, pospešuje lepo (tam nekje pri 2700 obratih res za malenkost občutiš nek rahel padec moči) in ko zaviraš z motorjem zavira zvezno brez poskakovanj. To cukanje je še najbolj zaznavno ko se voziš z nekoliko nižjimi obrati, tja do 2000 in pa, jasno, ko imaš v nižjih prestavah, kar je mislim, da vsem logično.
Avto imam že skorajda tri leta in ta pojav cukanja je prisoten že od začetka. Zadevi sicer nisem posvečal neke pretirane pozornosti, vendar je zadeva postal v tem času nekoliko bolj intenzivna. V tem obdobju je bil očisčen EGR ventil, zamenjani vsi filtri, MAF in zdi se, da je menjava slednjega stvar naredila še toliko bolj intenzivno.
Moram poudarit, da avto ne cuka kot kak star voz, ki mu prebija štrom na vseh kocih, ampak je zadeva rahla. Za potnike povečini neopazna, še posebej sedaj, ko sem se avta navadil do te mere in znam na nek način problem krotiti, da ostane čim manj zaznaven. Poleg tega sem postal malo bolj umirjen in bi pač rad kruzal s čim manj obrati in nočam, da mi kobila poskakuje.
Okej zdej pa še ena teorija, ki jo dajem v debato. Pač teorija, ki ni podprta z dokazi a se mi zdi dokaj verjetna. Zadevo sem predstavil tudi mehaniku in še predno sem se razgovoril me je razumel. Bojda naj bi bili to dokaj pogosti simptomi prvih JTD motorjev, pa naj bo to FIAT, ALFA ali LANCIA. Zadeva sicer ne velja za vse avte, a jih veliko trpi za podobno boleznijo. Po njegovih besedah naj bi sam imel isti problem v Fiatu in, ne spomnim se točno ali je šlo v opisanem primeru za njegov avto ali kakega drugega, ko se spravili reševat problem so očistili to in ono, zamenjali vsega vraga, celo premenjali "nekaj v zvezi z vbrizgom za kar sem pozabil kako se reče" iz drugega avta z istim tipom motorja, a vendar brez opisanih težav. Vendar brez uspeha. Na koncu naj bi se izkazalo, da problem tiči v elektroniki, oz. v softwareu. Leta pač naredijo svoje. Slabše delovanje turbine, umazani dovodi, slabši prevod el. toka, "lufti" pri tem kolesi, pa onem,... Skratka vse to naj bi botrovalo, da začne potem avto s tem programom rahlo cukati. Novejši modeli, torej z 110, 116 konji naj bi bili brez te težave (okej pustimo slabo vdzrževan avto).
Alfa sicer ni nikoli izdala novejše različice softwarea za prve JTDje (zadevi še nisva prišla do dna, ker je moral preverit vendar ga nisem poklical nazaj, a če ga spomin ne vara bo držalo) je pa bojda rešitev optimizacija parametrov v programu. Okej mal hočem biti strokoven, pa lahko da sem s temi pojmi sedaj povedal, da so jabolka isto kot hruške, za kar se opravičujem in povem še po domače; avto čipaš. Vsak dizel naj bi imel nekje "30%" rezerve na moči, kar izkoristijo čipmojstri. Jasno takšno čipanje ima svoje posledice v hitrejši obrabih nekaterih delov, še posebej če si pač neusmiljen in ravno iz tega tega vidika nisem ravno pristaš čipanja starejši avtov. Če bi imel nov avto mi čipanje ni sporno, rabljen z kar nekaj kilometri, ki se mu življenska dobe turbine izteka, kjer je sklopka dala že kar nekaj kilometrov skozi in kjer so posamezni gibljivi deli ublažili že kar nekaj lukenj, bodo ob nenadoma močnejšem avto precej hitreje terjali zamenjavo.
No pustimo to. Avto bi dal optimizirat, tako, da bi imel recimo namesto 105 konjev, 110 ali 115, odločitev je pač moja. V končni fazi mu lahko rečem odpri do konca da bo imel voz 136 konjev ali več, ampak to sem že povedal zakaj ne. Če mi uspe dobiti tudi pravo ceno, bom verjetno kar poizkusil. Konec koncev je bil že zamenjan MAF, očiščen EGR (ki, ga lahko znova), že drugič novi filtri,...
Zanima me vaše mnenje o teoriji.