Težave ali normalno stanje zavor

Tehnična vprašanja, ki se dotikajo različnih modelov

Moderator: Tehnika moderatorji

ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

Pri obeh alficah se mi pojavlja težava, ki jih iz dosedanjih avtomobilih nisem poznal.

Ko avto stoji nekaj časa in je vlažno, se mi pri prvem zaviranju pojavi, da prvih 5 sec ni ustreznega odziva zavor. Kot, da za pravilno delovanje potrebujejo vsaj malo ogretosti. Ko pa so diski vlažni pa potrebujejo pač nakaj časa, da se najprej osušijo in šele potem zagrabijo, da letiš v šipo.

Najbolj funny je pa to, da se isto pojavlja tako, pri GTV in 166.

Ali obstaja kakšen trik (v smislu novega vtekanja zavor), kako ustrezno odpravit, ali pa omilit težavo. BTW, pri obeh so diski komaj opazno obrabljeni in ploščic vsaj 2/3.

Hvala za konstruktivne odgovore.
Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9326
Pridružen: Sr Okt 01, 2003 11:51 pm
Kraj: Ljubljana

Na zavorah se čez noč nabere površinska rja in zato prvih nekaj metrov ne delujejo optimalno, dokler se površina ne očisti. Ta pojav je še bolj očiten, če imaš avtomobil v garaži. V garaži je ponavadi toplo in suho, zato vlažne zavore še toliko hitreje zarustajo ko se posušijo.

Ni pa nič narobe z tvojimi zavorami.

Lp
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

To je čist normalno...bi se moral z mojo enkrat peljat, ko cel teden na dežju stoji, pol pa moram zavoro držat ko nor, da se avto sploh ustavi. Ampak čez nekaj metrov pa se stanje normalizira. Verjetno se ti tudi kar zelo slišijo, kako se vse drgne, ane?
Uporabniški avatar
Red_Rocket
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1012
Pridružen: Če Jun 19, 2008 3:36 pm
Vozilo: Fiat Punto MK2 1.2 2003

alfa_samec napisal/-a:. Verjetno se ti tudi kar zelo slišijo, kako se vse drgne, ane?
pri meni tudi vse ruži po prvih nekaj metrih ko avto par dni stoji :wink:
svabo
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1739
Pridružen: Ne Mar 23, 2008 10:50 am
Vozilo: 156 SW, 1.9 MJTD,2004
Mondeo V karavan, titanium,powershift 2016
Kraj: metropola

V teh mesecih zimskih,se čez noč gor tudi sol in umazanija zasuši,ki se je tam nabrala med vožnjo.Saj so že 2meseca mokre ceste. :wink:

Verjetno ga ni ki nebi vsaj na začetku vožnje začutil da so diski umazani :doubt:
"I cant" is not an option !
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

no men pa grab 3krat bolj k so diski rjavi :roll: no sej nekak mi je logicno, ampak verjetno imam tudi prve ploscice ze slabe, pa bom se to zamenjal pa potem vidim
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Uporabniški avatar
krucymucy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2140
Pridružen: Če Jan 05, 2006 9:27 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: 50.000km od Ribata

Meni je prislo v navado da ko speljem z dvorisca nekaj deset metrov do soseda rahlo tiscim zavoro z levo nogo.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Ha ha @ROBERTH :D, dobro jutro še enemu! :) :) :) (to zato, ker se je ogromno ljudi ustrašilo, da je problem z zavorami)

Ja, je normalen pojav v času, ko je ogromno vlage v zraku. Zavorne ploščice so porozne in absorbirajo ogromno vlage. Zato se morajo pred popolnim zavornim učinkom ogreti in osušiti. Saj vlaga zmanjšuje trenje.

Zato pred prvim zaviranjem ogrej zavore, parkrat pritisni pedal, ko se bo material ustrezno ogrel, pa bo šlo normalno naprej.
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

Damijan napisal/-a:Ha ha @ROBERTH :D, dobro jutro še enemu! :) :) :) (to zato, ker se je ogromno ljudi ustrašilo, da je problem z zavorami)

Ja, je normalen pojav v času, ko je ogromno vlage v zraku. Zavorne ploščice so porozne in absorbirajo ogromno vlage. Zato se morajo pred popolnim zavornim učinkom ogreti in osušiti. Saj vlaga zmanjšuje trenje.

Zato pred prvim zaviranjem ogrej zavore, parkrat pritisni pedal, ko se bo material ustrezno ogrel, pa bo šlo normalno naprej.
Mogoče (pravzaprav najbrž) ne boš verjel, ampak tako izrazito pa še nisem zasledil nikjer.

Itaq sem pa komentarjih ostalih razumel, da je to pač standard (more or less).
ROBERTH napisal/-a:
Hvala za konstruktivne odgovore.
Aja, hvala.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Tudi jaz sem to doživel letos prvič. V nedeljo. Pod kakšnimi pogoji pa to nastane, pa tudi mene zanima.

In zanima me tudi, kako se to, če se lahko, prepreči.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

In zanima me tudi, kako se to, če se lahko, prepreči.
Z uporabo posebnih diskov, ki ne rjavijo, ampak ne vem če so na voljo za vse modele vozil. Vseeno pa tudi tam vprašanje, koliko je manjše rjavenje skozi dolgi rok, material se namreč utruja.

Največji problem predstavlja ekstenzivno soljenje cest in vsak lahko opazi, da če z visokotlačnim čistilcev opere diske, gredo pene z njih - sol. Je pa še ena opcija poslabšanja materiala, ki sem jo jaz izkusil na lastni koži/disku: uporaba posebno agresivnega čistila za aluminij v razpršilcu, ki sem ga šprical po felnah in čez nekaj sekund opazil grozno in agresivno rjavenje diskov po celotni površini. Od takrat naprej mi diski po celotni površini zarjavijo ob najmanjši prisotnosti vlage in mi celotna zadeva gre že pošteno na bruhanje, ampak zajebal sem sam...
129ps
Alfist
Alfist
Prispevkov: 262
Pridružen: Sr Jan 11, 2006 5:19 pm
Vozilo: Alfe
Kraj: notranjska

krucymucy napisal/-a:Meni je prislo v navado da ko speljem z dvorisca nekaj deset metrov do soseda rahlo tiscim zavoro z levo nogo.
A jej #-o
Denis 159
Alfist
Alfist
Prispevkov: 480
Pridružen: So Apr 04, 2009 10:15 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Sevnica

pri meni je pa tako, da zjutraj, ko dam avto iz garaže mi bremze malo držijo skupaj..ko speljem mi zadaj malo zapoka potem popustijo in speljem..ampak to držijo skupaj čisto malo..komaj se začuti..to se je pojavljalo bol pozimi..je to mogoče tudi zaradi zelo obrabljenih zadnjih ploščic?
tudi, če se ustavim v klancu, ko speljem bremze še malo držijo tako, da sploh ne rabim ročne :mrgreen:
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Meni se to prvo ponavadi zgodi, če je avto nekaj dni na dežju - gre za normalen pojav.

Tisto drugo pa je delovanje Hill Holderja, ki je koliko vem pri tebi del serijske opreme. Deluje pa točno tako kot si opisal - pomaga torej pri speljevanju v hrib. Bremze pa seveda takoj ko začneš speljavati avtomatsko popustijo.

P.S. Pametno je pred uporabo avto prebrati priloženo knjigico z navodili ;).
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Denis 159
Alfist
Alfist
Prispevkov: 480
Pridružen: So Apr 04, 2009 10:15 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Sevnica

A tako, da je to Hill Holder..nisem vedu kakšno funkcijo opravlja #-o
knjigico pa nisem dobiu zraven..sem pa prebirau angleško različico na netu pa do tega še nisem prišel.

Hvala za pojasnilo!
Odgovori
  • Informacija