Ravno danes sva se s prijatu-om menla o tem.
Namrec, zakaj je potrebno utekavanje zavornih ploscic in kaj se sploh zgodi ? Zavore ne delujejo tako da plosica stisne ob kovinski disk in zaradi tega bremza, ampak se na disku med utekavanjem ustvari sloj ki ga pusti ploscica in sele ko se ta sloj ustvari bremze pravilno delajo (podobno kot na dragih najprej naredijo burnout da se na cestiscu ustvari nov sloj gume na katerem potem boljse prime).
In pa med bremzanjem morejo ploscice biti na svoji delovni temperaturi, da se ta sloj sproti nalaga, ce ne ga scoha iz diska. Zato ni dobro za normalno mestno voznjo uporabljati super sportnih ploscic, ker nikoli ne bodo prisle na delovno temperaturo zaradi cesar bo slabsi efekt bremzanja, vecja obrama diska.
Sam sem pred nekaj casa kupil PAGID racng ploscice in sem bil nad njimi najprej zelo razocaran. Nisem mogel razumeti zakaj navadne ICER ploscice delajo bolje. Pol sem pa malo prebral na to temo in poskusil s pravilnim utekanjem:
- Najprej nekajkrat normalno zabremzas da se zavore malo segrejejo.
- Potem naredis 8 ustavljanj od 100-20 km/h (za sportne ploscice od 160-20 km/h)
- Pocakas da se bremze ohladijo (po 6 ustavljanju prisilno hlajeni diski diski zarijo)
- Ponovis 8x ustavljanje
- Pocakas da se ohladijo
Stevilo ustavljanj prilagodis temu kdaj neha bremzat (ne ventilirani diski verjetno ze po 4 ustavljanju). Ko gres drugo serijo je treba bit pripravljen ker bremza kot pri norcih. Pomembno pa je da se nikoli skozi celi postopek pri vrocih zavorah ne ustavis, ker se s tem materjal iz ploscic ne prenese enakometno in potem trese pri bremzanju.
Rezultat je taka kovinsko siva barva diskov (bom slikal ce mi bo uspelo) in pa neprimerno boljse bremzanje. Tisti s sportnimi ploscicami je dobro da to ponovijo vsakih tolko, ker se pri mestni voznji bremze ne segrejejo na delovno temperaturo.