Nimam namena kogarkoli napeljevat k menjavi sesalnega kolektorja doma, predvsem iz principa težav, ki se lahko pojavijo če nimamo vsega orodja in predvsem potrpljenja ter iznajdljivosti. Če pa bo kdo, ki ima za seboj določeno kilometrino "šravfanja" lotil tega, upam, da mu bo slednji post (predvsem slikovni) v pomoč. Za karkoli vam bo šlo narobe ne odgovarjam!
Koda koletorja: 55210201 oz. original nadomestni del Pierburg 7.00373.12.0.
Ker sem imel pred kratkim obširen servis, sem si delo razdelil na dva segmenta. Prvi segment je bila zamenjava sesalnega kolektorja, brez demontaže zobatega jermena. Drugi segment je bila zamenjava vsega, kar se pri "commando distribuzione" vrti. BTW drugi segment je bil lažji.
Uvodoma predlagam, da najprej izpraznete hladilni sistem, ker sicer nikjer v E-Learnu ne piše, da se vam bo v nasprotnem primeru vsa vsebina posode z vodo stekla po motorju na tla in bo packarija velika!
Ker slike govorijo več kot besedilo bo besedila manj:
Najprej fotka motorja ko je še cel:
Fotke uničenega kolektorja:
Pregledna od strani:
Pregledna od zadaj:
Detajl uničenega kolektorja:
Pri demontaži pokrova zobatega jermena se boste pošteno namatrali kako odpet to sponko. Najlažje je če začnete na spodnji polovici.
Avto ima obe kolesi v zraku (zaradi varnosti). Vržemo v 6. prestavo, podstavimo kajlo pod kolo na voznikovi strami in kolo na sovoznikovi strani vrtimo v smeri urinega kazalca, dokler se nam luknji brez navoja na jermenici ne poravnata "u nulo" z navoji na bloku motorja. Vijaka M6 dolžine 30 mm privijemo tako, da pustimo prosto dostopne luknje na jermenici pumpe za privitje ekstrudorja:
Tukaj ni več EGR ventila, BTW očiščen 20kkm nazaj:
Nakar se boste namatrali kako vreči ven to škatlo z dvema maticama(rezervoar vakuma). Najlažje gre cel skupaj s cevmi, ker je sicer nemogoče le te odklopit brez rizika pretrganja:
Ko vržete ven še kondenz posodo za olje s tremi ali 4 vijaki ste pripravljeni na namestitev ekstrudorja za pumpo (odlična zadeva predvsem zaradi lepljenih navojev in konusov):
Pumpa ima še tri matice na drugi strani, ki jih odvijemo, nakar ekstrudor zategnemo in pumpo pahnemo iz jermenice. PREVIDNO, da ne izgubite kajle!!! Tako pumpa zdaj je:
In takoj zatem je več ni:
Z dvema maticama odvijemo vijak:
Odvijemo vse vijake na koletorju ter tri vijake na loputi zraka, kjer pride cev iz turbine. Tukaj sem se pošteno spotil, ker se vijak po navadni poti ni dal odviti. Tako sem demontiral kolektor skupaj z loputo ter težavo rešil z vrtalnim strojem in novim imbus 8.8 M6 55mm vijakom.
Snet kolektor:
Po temeljitem čiščenju ležišča, novo tesnilo, nov kolektor ter zatiskanje s predpisanim momentom iz sredine proti kraju (kot pri glavah motorja). Na koncu za ziher kapljica lepila na vsako matico na vrh.
Privitje nosilca z novim servom oz. aktuatorjem ter vzvodom. Vse nove vezice itd. Ker nisem pomislil prej na tesnilo med loputo zraka (metuljčkom) in kolektorjem je "pela" rdeča tesnilna masa zelooo na tanko in stvar dela BP.
Pri privitju očiščenega EGR ventila pa sem poskrbel še za delno blindiranje s ploščico (4 luknje).
Resetiral ECU, pustil 10min. Ugasnil za minutko, nato na testno vožnjo. Avto ne kašlja, vleče že od 1500 in ne trza pri 2000 obratih.
Momenti privijanja so v E-Learnu, cevke iz pumpe na CR pa nisem menjaval. Jo je pa potrebno "dobro" oz. pravilno zategnit.
Upam da sem komu potešil radovednost.