Sesalni kolektor - AR 159, 2.4 JTDm

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
tercekto2
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 3
Pridružen: So Jun 19, 2010 8:24 pm

Nemiren prosti tek je menda posledica okvare swirl ventila oziroma sesalnega kolektorja.
Težave s sesalnim kolektorjem sem sicer na forumu že večkrat zasledil.
Imate kakšne izkušnje, koliko stane zamenjava?
Se da zamenjati samo te ventile (swirl), ali je potrebno zamenjati celoten kolektor?
Hvala lepa.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Menja se samo celoten kolektor, dela je precej, še posebej če to delaš na uradnem servisu ti bodo zaračunali pomojem kakih 300€ za delo. Kolektor pa tudi ni ravno najcenejši, okoli 500€ če se ne motim.

Sicer pa preveri če so res ventili da ne boš zastonj menjal. Mislim da če snameš plastičen pokrov motorja na zadnji strani motorja je sesalni kolektor in če ga pogledaš od zgoraj boš videl 5 "krogcev" ki so nameščene v ceveh od sesalnega kolektorja do ventilov v glavi, ti krogci pa so med seboj povezani z kovinsko palčko, ki je večkrat zvita.

Premigaj malo te ventilčke, načeloma ne smejo imeti lufta gor dol, pa mislim da če se vidijo kakšni črni sajasti madeži okoli je tudi konec z njimi.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Imam sicer 1.9 vendar pa se z isto boleznijo vozim že več kot 9 mesecev. Pri meni letvica sploh ne stoji več na krogcih ampak je kar lepo sneta in loputice verjetno obrnjene kakor so pač obrnjene. 1 in druga kažeta 12. uro 3. je vezana še vedno na elektro krmilni motorček, medtem ko mi 4. kaže 6. uro. Okrog vseh 4. krogcev je zelo zapackano z oljem.

Poraba se mi odkar pomnim ni spremenila in se drži okrog 6.3l/100 s klimo prižgano, res pa je tudi, da delam samo relacijske proge in zelo malo kratkih izletov do trgovie ipd. Izpuh je temno sive sajaste barve in ni masten.

Glede performansov pa lahko rečem le to, da mi minimum dela normalno, da pa pri "lagani" vžnji med 1950 in 2050 zaznam kot nekakšno blago cukanje, ki ga seveda pripisujem tem loputam (lahko pa da to ni to). Če imam pri tej lagani vožnji i okrog teh obratov potrebo po "skoku" pa mi vzame kako desetinko ali dve časa da se motor spomni, da sem pohodil na plin.

Pri pospeševanju, ko naviješ turbino pa se te napake ne čuti v nobenem segmentu. K sreči mi tudi alfa ne javlja napake, kot to počno Opli z enakim motorjem (Z19DTH=JTDM) in ne zasveti ne MIL in ne gre niti v LIMP mode, tako da je vsaj ena milost, kar se tiče tega.

To napako so vestni lastniki zamenjai že v garancijskem roku, malo manj vestni pa so to prepustili novim lastnikom, sedaj pa se mi s tem ukvarjamo. Sicer pa je verjetnost, da kupiš kolektor izven uradnega servisa enaka tisti, da te pri branju tega posta povozi avtomobil. :D . Jaz se za 4 cilindrca že v tretje z Nemci nekaj dajem, ko najprej vsi trdijo da imajo stvar dobavljivo, nakar pa ko opraviš nakup in plačaš, ni nihče sposoben tega dobavit. K sreči pa je PayPal, da nimaš nobene škode, razen izgubo časa. Moj kolektor je naprimer na servisu 370 EUR.

Glede na to, da je za zamenjavo kolektorja enak postopek kot za zamenjavo jermenja + odvijačenje pumpe, se po mojih izkušnjah z 1.9 (dosedanjih seveda) s to boleznijo lahko voziš do "velikega servisa" in potem narediš vse ob enem. Če bo pa avtu kaj manjkalo pa bo vsekakor zapiskal.

Je pa finančno gledano zadeva kar rahlo neugodna. :?
Ali
Alfist
Alfist
Prispevkov: 498
Pridružen: Če Jan 22, 2004 7:09 pm

rezime vseh teh zgodb z dizli je, da jim je odklenkalo.
:lol:
BMW v garaži stoji, Alfa te pa čaka.
Alfa sport
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1313
Pridružen: Ne Jul 23, 2006 11:55 am

Skrajni čas.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Nimam namena kogarkoli napeljevat k menjavi sesalnega kolektorja doma, predvsem iz principa težav, ki se lahko pojavijo če nimamo vsega orodja in predvsem potrpljenja ter iznajdljivosti. Če pa bo kdo, ki ima za seboj določeno kilometrino "šravfanja" lotil tega, upam, da mu bo slednji post (predvsem slikovni) v pomoč. Za karkoli vam bo šlo narobe ne odgovarjam!

Koda koletorja: 55210201 oz. original nadomestni del Pierburg 7.00373.12.0.

Ker sem imel pred kratkim obširen servis, sem si delo razdelil na dva segmenta. Prvi segment je bila zamenjava sesalnega kolektorja, brez demontaže zobatega jermena. Drugi segment je bila zamenjava vsega, kar se pri "commando distribuzione" vrti. BTW drugi segment je bil lažji.

Uvodoma predlagam, da najprej izpraznete hladilni sistem, ker sicer nikjer v E-Learnu ne piše, da se vam bo v nasprotnem primeru vsa vsebina posode z vodo stekla po motorju na tla in bo packarija velika!

Ker slike govorijo več kot besedilo bo besedila manj:

Najprej fotka motorja ko je še cel:
Slika

Fotke uničenega kolektorja:
Slika

Slika

Slika

Pregledna od strani:
Slika

Pregledna od zadaj:
Slika

Slika

Detajl uničenega kolektorja:
Slika

Pri demontaži pokrova zobatega jermena se boste pošteno namatrali kako odpet to sponko. Najlažje je če začnete na spodnji polovici.
Slika

Avto ima obe kolesi v zraku (zaradi varnosti). Vržemo v 6. prestavo, podstavimo kajlo pod kolo na voznikovi strami in kolo na sovoznikovi strani vrtimo v smeri urinega kazalca, dokler se nam luknji brez navoja na jermenici ne poravnata "u nulo" z navoji na bloku motorja. Vijaka M6 dolžine 30 mm privijemo tako, da pustimo prosto dostopne luknje na jermenici pumpe za privitje ekstrudorja:
Slika

Slika

Tukaj ni več EGR ventila, BTW očiščen 20kkm nazaj:
Slika

Slika

Slika

Nakar se boste namatrali kako vreči ven to škatlo z dvema maticama(rezervoar vakuma). Najlažje gre cel skupaj s cevmi, ker je sicer nemogoče le te odklopit brez rizika pretrganja:
Slika

Ko vržete ven še kondenz posodo za olje s tremi ali 4 vijaki ste pripravljeni na namestitev ekstrudorja za pumpo (odlična zadeva predvsem zaradi lepljenih navojev in konusov):
Slika

Slika

Pumpa ima še tri matice na drugi strani, ki jih odvijemo, nakar ekstrudor zategnemo in pumpo pahnemo iz jermenice. PREVIDNO, da ne izgubite kajle!!! Tako pumpa zdaj je:
Slika

In takoj zatem je več ni:
Slika

Z dvema maticama odvijemo vijak:
Slika

Odvijemo vse vijake na koletorju ter tri vijake na loputi zraka, kjer pride cev iz turbine. Tukaj sem se pošteno spotil, ker se vijak po navadni poti ni dal odviti. Tako sem demontiral kolektor skupaj z loputo ter težavo rešil z vrtalnim strojem in novim imbus 8.8 M6 55mm vijakom.

Snet kolektor:
Slika

Po temeljitem čiščenju ležišča, novo tesnilo, nov kolektor ter zatiskanje s predpisanim momentom iz sredine proti kraju (kot pri glavah motorja). Na koncu za ziher kapljica lepila na vsako matico na vrh.

Privitje nosilca z novim servom oz. aktuatorjem ter vzvodom. Vse nove vezice itd. Ker nisem pomislil prej na tesnilo med loputo zraka (metuljčkom) in kolektorjem je "pela" rdeča tesnilna masa zelooo na tanko in stvar dela BP.

Pri privitju očiščenega EGR ventila pa sem poskrbel še za delno blindiranje s ploščico (4 luknje).

Resetiral ECU, pustil 10min. Ugasnil za minutko, nato na testno vožnjo. Avto ne kašlja, vleče že od 1500 in ne trza pri 2000 obratih.

Momenti privijanja so v E-Learnu, cevke iz pumpe na CR pa nisem menjaval. Jo je pa potrebno "dobro" oz. pravilno zategnit.

Upam da sem komu potešil radovednost.
Zadnjič spremenil vučko, dne So Okt 02, 2010 10:25 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Overs[t]eer
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1704
Pridružen: To Sep 21, 2004 11:37 pm
Vozilo: 156 3.2 GTA
Kraj: Ljubljana

Zanimiva in podrobna reportaža... =D>
Vidim, da demontaža brez snemanja jermena, niti ni tako problematična - očitno so italijani malo razmišljali ko so to risali...

Mogoče pride prav (upam da ne) čez par let ko presedlam na 159/Brera. :D
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

:) Čez par let sigurno ne bo nobene 159-ke s starim kolektorjem, ki je praviloma imel do 80kkm življenjske dobe in bil serijsko zamenjan v 2007. Po večini pa v garancijski dobi, če (ko) se je napaka pojavila.

LP
SimonV
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 6
Pridružen: So Avg 07, 2010 9:20 pm

A to pomeni da 159 od letnika 2008 nimajo več te napake na sesalnem kolektorju? Na svoji, ki je letnik 2008 in ima 45000km nisem opazil kakšnega cukanja oz. da ne vleče dobro.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Sej cukat začne pol k se pojavijo problemi, če zadeva dela dobro ne bo nikol cukanja...

Ja vsi avti od 2007 naprej naj bi mel popravljen to, tako da naj ne bi bilo skrbi...
Uporabniški avatar
GregorS
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 179
Pridružen: Sr Dec 24, 2008 2:58 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Danes mel v roki Pierburgov del, vse štima, drugačen pa je nastavek za EGR ventil!
Je možno, da je za 120HP varianto zadeva nekoliko drugačna kot za 150? Al so med tem časom kaj mrdali in spreminjali stvari glede na original.

Je pa 159 l.06


Zadeva pa je pri meni naslednja - avto mi cuka pri zmernem pospeševanju, nekje pri 2200-2500 obratih. To se dogaja predvsem v 2. in 3. prestavi, v višjih tega nisem zasledil. Ne pa vedno, lahko se cel dan vozim brez da 1x cukne, lahko ga pa kar naenkrat nekaj "prime". Največkrat pa je to pri vožnji v klanec (ni nujno da zelo strm).
EGR je že bil zamenjan, ter vse očiščeno, zdaj pa več noben ne ve kaj bi lahko bilo.
Ko sem prebral to temo, sem si takoj rekel - to je to, zamenjat bo treba sesalni kolektor, vendar vsi pravijo, da PO VSEJ VERJETNOSTI ni težava v tem.

Klical sem tudi Zego, pri katerem so baje ugotovili zakaj se včasih to dogaja, vendar pa po telefonu nočejo izdati skrivnosti kaj to je, strošek bi pa naj bil minimalen :)


Prosil bi vas za pomoč


Hvala in LP,
Gregor
pero666
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1445
Pridružen: Pe Dec 12, 2008 6:09 pm
Vozilo: 166 3.0 V6 & 159 TI

Pelji se na izlet k Zegi :)
Uporabniški avatar
GregorS
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 179
Pridružen: Sr Dec 24, 2008 2:58 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Ja saj ja :) Ker ti 120HP 8v motorji v kolektorju sploh nimajo loputic pa nic, tak da to dejansko ne more crknit (spucano pa je blo) :)
Uporabniški avatar
GregorS
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 179
Pridružen: Sr Dec 24, 2008 2:58 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Hja, smo že dalje...zdaj pa tud Zega več ne ve, zakaj se to dogaja, ko sem mu povedal, da je 8v motor :S
Jaooooooooooooooooooooooooo za pop****t
:x
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Mogoče bi pa poizkusil z delnim blindiranjem egr ventila (če je že čist) s ploščico z luknjo (mislim, da je ovalna s tremi luknjicami) in resetiranjem samonastavljivih parametrov ECU-ja.

Malo kar sem prebral iz ITA forumov

Če je bil očiščen kolektor previdevam, da je čist tudi MAP senzor. Nadalje bi lahko bila napokana turbo cev, kar bi pa videl lahko kot kajenje in izgubo moči. Zelo močno dvomim, da bi bil MAF senzor. Lahko bi bila stopalka za plin, vendar pa je to malo verjetno. Preglej filter zraka, da je čist in preveri, da slučajno ni vstopna cev zraka obrnjena tako, da ti piha zrak direktno vanjo. Nakar je nekaj govora o nekeih cevkah vakuma, ki krmili metuljčka, te bi lahko puščale in pa še nekaj je govora o servo motorčku turbo lopatic, ki zna sčasoma odpovedat.

Tako samo par idej za vzorec.

LP in Srečno!
Odgovori
  • Informacija