JTDm izgublja moč/ ne vleče - EGR, DPF, LMM/MAF, Injektorji?

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Minotauer
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 39
Pridružen: Pe Sep 19, 2014 12:50 am

Epilog: motor izven faze. Ko mi je odtrgalo kos jermenice, je en del priletel pod zobati jermen in je za dva zobnika preskočil. Mehanik mi je nazaj ga dal v fazo in zdej dela tako kot mora:) Kr velik strošek za prvi teden od kar sem lastnik avta. Menjava jermenice in jermena 135€ in zdej še postavitev motorja v fazo 75€. 210€ iz starta :/ Zdej pa res upam da bo mir za en cajt
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

No to si mel kar srečo, da je preskočilo samo dva zoba...

Malo več pa bi lahko bi bilo bistveno dražje...
jnz85
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 85
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 10:59 am
Kontakt:

Zdravo.
Danes sem opravil velik servis mašine (2.4 jtdm, 210km, 2008 letnik), kjer je bilo menjano vse, kar se pri takem servisu menja. Zamenjane tudi sprednje zavorne ploščice.

Mašina zelo lepo teče, vendar pa do 2000rpm ne vleče več tako poskočno, kot je vlekla prej, ko je dejansko že pri 1500 rpm veselo poskočila.
Sedaj do 2000 ni več tako živa - sem grdo izsilil nekoga danes v križišču na poti nazaj, ker avto ni skočil kot pričakovano.

Mehanik med servisiranjem ni opazil nič posebenega. Se je pa med servisom ščistil EGR ventil (ki je mimogrede bil že blindiran s posebno kovino - baje je ta kovina original kos). EGR je torej bil ščiščen, prav tako tudi nek senzor za zrak (če sem si prav zapomnil), ki je bil tudi zelo umazan.

Torej, ali mi lahko nekdo pove zakaj zdaj taka razlika v prožnosti motorja?
Kot sem že rekel, motor lepo teče, tudi pije precej manj (verjetno tudi zato, ker sem dal 225/50/17 gume gor - prej so bile 235/18/45).

Prosim za odgovore.
Vnaprej hvala.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Jah, za slabo odzivnost v nizkih obratih je lahko kriv EGR... Pa tudi merilec pretoka, če ste kaj preveč ustvarjali okoli njega...
jnz85
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 85
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 10:59 am
Kontakt:

Ampak EGR je fizično zaprt. Bil je zaprt tudi pred servisom.

Kaj pa je lahko narobe z merilcem pretoka? Bil je zelo umazan, sedaj je sčiščen.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Aja, sicer pa sva ga midva tudi izklopila v računalniku... nisem pogledal kdo piše :)

Jah, pol ste pa mogoče kej okoli merilca zašuštral... Skor ne more bit drugega.
jnz85
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 85
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 10:59 am
Kontakt:

TribesMan napisal/-a:Aja, sicer pa sva ga midva tudi izklopila v računalniku... nisem pogledal kdo piše :)

Jah, pol ste pa mogoče kej okoli merilca zašuštral... Skor ne more bit drugega.
Ja, tako je.
Ok, kaj pa se lahk zašuštra okoli merilca? Se da to videti na računalniku (napačno odčitavanje tega merilca recimo)?
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ja, se da videt, če je pretok nižji kot bi moral biti...
Uporabniški avatar
colibry
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3840
Pridružen: Pe Feb 04, 2005 5:02 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Ciscenje LMMjou nikoli ni bilo priporocljivo.... vedno je vec skode kot koristi.... sem preprican da boste nakoncu ugotovili da ste ga Z...l .
jnz85
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 85
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 10:59 am
Kontakt:

Ok, a je možno tole - pač moje laično razmišljanje - da je bil senzor prej tok zapacan (ker je res bil), da je računalniku javljal nizke vrednosti in da je računalnik temu prilagodil delovanje motorja? Sedaj pa, ko je senzor čist, se je pa računalniku malo skeglalo, ker ne pričakuje teh vrednosti? Je to možno, al govorim neumnosti?

Drugače pa je bil ta senzor čiščen z nekim Motul čistilom.

TribesMan - kako lahko sam diagonistiricam zadevo doma, če sploh lahko?
A ima tisti tvoj poseg slučajno kaj vpliva na to zadevo? Ker takrat, ko sva nastavljala motor je bil senzor zelo verjetno precej zapacan že...?
Spet govorim na pamet.


Pa še bonus vprašanje - kok stane tak senzor nov?
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ne, računalnik se nič ne prilagaja na senzorje... če bi bil prej zapacan, bi moral zdaj iti bolje ne slabše.

Če uporabljaš kaka agresivna čistila, lahko merilec zelo hitro uničiš.
Ne smeš ga nikakor nikamor "namakat", samo pošpricat in osušit z zrakom.

Če karkoli eksperimintiraš, bo fuč.

Doma lahko diagnosticiraš samo če maš kabel, da pogledaš pretok zraka.
Lahko pa probaš izklopit senzor, pa boš videl če kaj bolje gre.

Nov senzor je verjetno ~200€.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Sklepam, da ste ga čistili z sprejem za zavore ali s carbcleanerjem - oboje takoj uniči LMM, ker je preveč agresivno. Za LMM se uporablja namensko čistilo, ki ni tako močno agresivno kot zgoraj omenjena produkta za čiščenje zapečenega olja in zapečenega zavornega prahu.
jnz85
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 85
Pridružen: Pe Jan 17, 2014 10:59 am
Kontakt:

A mi lahko nekdo razjasni - a je MAP, MAF, LMM in boost pressure sensor vse ena in ista zadeva??
pocar
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 90
Pridružen: Če Nov 03, 2011 11:39 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenija

moje mnenje kolikor sem senzor pretoka zraka maf (lmm) razdiral je da ga je praktično nemogoče uničiti lahko pa ga pri čiščenju umažeš s kakim wd40.zrak namreč preko kanala teče mimo ene keramične ploščice z naparjeno kovino(mislim da sta dve tračni povezavi gor).jaz tudi dvomim da je mehanik čistil maf in da je bil ta vidno umazan,razen če bi slučajno imel okvarjeno loputo na sesalni kolektor in bi ti zrak odbijalo nazaj mimo turbine v zračni filter.mislim da ti je mehanik čistil map oz senzor tlaka-temperature v sesalnem kolektorju,ki je bolj dovzeten za to da nabira saje(načeloma po blindiranju egr-a se te le ne bi smele več).ta senzor je tlačni in temperaturni.senzor tlaka v mapu je zalit v gumi gel ta pa se po mojem mnenju sčasoma utrudi in prične vplivati na točnost meritve tlaka.meni računalnik ni javljal nobene napake tudi grafi na fes-u(multiecuscan-u) so bili lepo zvezni razen štenge ravno tam nekje pod 2000 obrati.na tem sem skoraj diplomiral in menjal vakumske cevi,ventil vnt,maf,tlačno cev turbine.na koncu kupim aftermarket map in avto je vlekel enakomerno slabo v vseh obratih ni bilo pa več štenge,na koncu mi je senzor na ac odprlo(begaj od aftermarket robe) in sem preko spleta z nemčije kupil original bosch.ko sem se igral med starim in novim pa razlika kot dan in noč.ne trdim da zamenjaj senzor,če pa ga imaš možnost dobiti kje na posodo pa le preveri če se pri čiščenju s kakim zrakom pod pritiskom ni poškodoval in sedaj kaže malo po svoje.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

jnz85 napisal/-a:A mi lahko nekdo razjasni - a je MAP, MAF, LMM in boost pressure sensor vse ena in ista zadeva??
MAF=LMM - oboje pomeni senzor za pretok količine zraka, prvi je ang. izraz za Mass Airflow sensor, drugi pa nemški za Luftmassenmesser

MAP pa meri pritisk zraka v sesalnem kolektorju, če se ne motim.
Odgovori
  • Informacija