Lotil sem se težave, s katero se prej ali slej srečamo vsi lastniki 159-tic (verjetno tudi ostali). Govorim o obrabljenem sprednjem znaku oziroma emblemu. To je stvar, ki me je najbolj motila na avtu, ko sem ga kupil in zadal sem si ga na drugo »to-do« mesto (na prvem so bile katastrofalne gume). Najenostavneje bi seveda bilo emblem zamenjati z novim, problem je, ker se zadeva prodaja skupaj s kromiranim delom in vse skupaj niti ni tako zelo poceni (okrog 40 €) s tem, da tudi ta ni nič bolj obstojen in trpežen. Torej šel sem na cenejšo varjanto, namen je bil menjati samo emblem, kromirana krilca so bila še čisto ok. Naj povem, da nisem izumil čisto nič novega in najbrž vas je že precej naredilo tako. Ker pa nisem nikjer zasledil podobne teme sem se odločil, da postopek poslikam in objavim tukaj. Mogoče pa komu pride prav.
Na tem linku (
http://www.aliexpress.com/item/2pcs-7-4 ... 98968.html) sem nabavil emblem oziroma v paketu sta kar dva za približno 10€. Po približno treh tednih, me je doma pričakalo tole:
Glede kakovosti lahko rečem, da ne izgleda slabo, kako bo bomo pa videli. Po drugi strani pa, a je sploh lahko slabše od originala?
Moj stari emblem je izgledal takole:
Odstranitev je čisto enostavna, pod pokrovom so tri 10mm matice, ki se jih odšraufa:
Na zgornjem robu je emblem prilepljen z obojestranskim trakom (kar močno drži):
No, pa se lotimo transplantacije:
Poleg 10mm ključa sem potreboval še baterijsko vrtalko (pri meni jo pogaja napajalnik od prenosnika), tanjša klešča, nekaj špičastega (jaz sem uporabil malo večji žebelj) ter obojestranski lepilni trak.
V sredino emblema sem izvrtal manjšo luknjico (samo skozi aliuminijasti emblem seveda). Priporočam, da vrtate malo nižje, kjer je kromiran del udrt in je odspodaj prazen prostor (kjer sem označil z rdečo piko).
Ko pride sveder skozi emblem sem ga z žebljem nekoliko privzdignil in povečal luknjo.
Nadaljeval sem s klešči:
In na koncu je iz starega emblema nastala vrtnica
. Lepilo kar močno drži in se je treba malo potruditi.
Na kromu seveda ostane nekaj lepila, najlažje ga je odstraniti tako, da se zmoči s toplo vodo. Kromiran del sem tudi temeljito umil, veliko umazanije je predvsem od robu, kjer sem si pomagal s palčko za ušesa.
Lepilo, ki je že bilo na emblemu (rdeči krog) je delovalo kar močno, za vsak slučaj sem še vseeno dodal malo dobre stare Tese (modro). Na robu emblema je delček, ki nekoliko štrli ven in se usede v odprtino na kromiranem delu:
Oba dela sem še samo zlepil skupaj. Paziti je treba edino, de ne dodamo predebel dvostranski trak, ker se emblem ne bi usedel lepo.
Dvostranski trak sem dodal tudi na kromiran del, kjer sem ga pri demontaži odstranil:
Vse skupaj sestavil nazaj in to je rezultat:
Če bi imel prozorni lak v spreju bi bilo pametno emblem zaščititi (mogoče kdaj v prihodnosti). Lahko bi ga tudi zaščitil s prozorno folijo (mogoče kdaj v prihodnosti
). Z rezultatom sem zadovoljen, definitivno je boljše kot je bilo.