Živ
zelo priporočljivo je, da pred nakupum pridobiš VIN številko, stopiš do pooblaščenca in naj ti pogleda zgodovino le tega. Če ne druzga boš vsaj vidu do kdaj je le ta bila na zadnje pri pooblaščencu oz. kaj je bilo do takrat vse zamenjano. Vse ostalo po tem letu je pa loterija
Mehanik, ne more kaj prida vedt o motorju (ja lahk posluša zvok, pregleda če kaj pušča oz. kje, itd...)..to lahk tudi sam
Kak pa je motor "notr" pa tudi on sam ne ve, razn če ga dam demontira
..upaš da je tak kot mora
pa da ne pozabim, pred nabavo oz. na testni vožnji, je dobro da dobiš hladen motor (po navadi ko greš na test so le ti že ogreti na delovno temperaturo
)- cilam na, vžig le tega, kako vžiga, a so kaki problemi pri hladnem vžigu, zvok verglanja, itd..
Iz izskušenj, je tudi da pogledaš pod vozilo če se ga je mogoče v preteklosti "raztegovalo", poznam primere za katerega je colal cca. 10k+ in na koncu ugotovil da se je vozilo "ravnalo".
Nato se pogleda,
- če mogoče pri semeringu kaj pušča (tega je v praksi kar nekaj) - da ni kaj mastno - hehe
- menjalnik, mora teči gladko (no vsaj pri meni)
- med vožnjo bodi pozoren na temperaturo vozila in pa če imaš možnost probat ventilator če se le ta vklaplja, treslaje, tek samega motorja, seveda tudi na zvok..dihanje le tega (predvsem da ni cukanja)
- Zelo priporočljivo je da imaš s seboj tudi software in kabl da le tega priklopiš in malce "pobrskaš" po ecu sistemu (če ne druzga dobiš SW pri meni
)
- Optika (obraba gum)
- v notranjosti vozila bodi pozoren na razne dodatke, kot so kaki manjkajoči deli (okrasna plastika, takšni in drugačni pokrovčki, oprema kot je npr. mreža za v prtljažniku če manjka, itd...)
- če je mogoče luft v volanu
- predvsem pa ko testiraš vozilo bodi zelo pozoren na samo vozilo (obnašanje le tega, zvok motorja, čričke, takšne in drugačne zvoke, itd..
- pozornost je treba tudi vršt na sam pogled motorja (jaz osebno, če vidim da je motor bil opran, grem od takih vozil po navadi stran), in pa tudi dobro je vedt ugotovit če je motor kdaj prišel do "pregretja", ker v tem primeru zna bit kar štala (menjava gumic, blok motorja, itd...stroški ohohoho
- števec, glej da je na nuli, zna se zgodit da bo mogoče malce nad 0, kar pomeni da ga je nekdo bodisi menjal zaradi vrtenja km - poznam primere
tok za 1x iz moje strani in veliko sreče pri nabavih takšnih in drugačnih alfic
dodajam (za picajzle, namreč jaz sm
)
bodite pozorni tudi na spodnji del avtomobila
saj le ti "rjavijo", test do 100k km je pokazal da se spodaj pod motorjem začnejo kazati znaki (rje)..če je le ta že kar lepa, potem veste približno njihove realne kilometre. V primeru da so pa razni vijaki, nosilci menani, se pa itak opazi (vidi)..kar s tem ni nič narobe, sam dobite cca. sliko koliko km naj bi alfica imela s prikazanim na števcu
- in pa tudi akumulator, le ti ga "radi" vzamejo ven, in ti namestijo kakega švohnej (kar seveda ni dobro)
vse zgoraj našteto, lahko, če ne druzga, zbijate ceno oz. se dogovarjate da to popravijo oz. da se te "napake" odpravi/popravi
in pa nazadnje, picajzl kot že omenil sm tudi sam
- bodite pozorni na linije (zunanje in notranje), da se ujemajo oz. da je vse cakum pakum
(vrata, havba, prtljažnik med lučmi, dashboard linija med tem in vrati, itd...)
L.p.
D-