P0168: Fuel temperature too high

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Pred kratkim se mi je pojavila ta napaka P0168 oziroma previsoka temperatura goriva. Senzor temperature goriva je v filtru (NTC upor). Bila je prisotna kak dan, nato dva dni nič, sedaj pa se je nekako ponovno pojavila in stabilizirala kot napaka. Avto ni čipiran, zato ne napaka na tej strani odmišljena. Motor deluje brezhibno, prav tako injektorji!

Senzor temperature je OK (4k). Povezave od senzorja do ECU so OK. Težava se pojavi v ECU, kjer na odprtem konektorju senzorja temperature ne dobim predvidenih 5V (-40C) ampak neko sr... ki niha od 0,7 do 1,1 V, kot mu pač paša randomsko, nakar se stabilizira, pa zopet malo prične nihat cik cak. Izmeril sem vhodno upornost okvarjenega stanja na pinih 10 in 11 konektorja in kaže 180 ohmov. Pri neokvarjenem stanju pa ca 1800 ohmov. Pin 10 je vezan na maso, pin 11 pa verjetno gre na vhod A/D pretvornika. Konektorji na ECU so čisti.

Naročil sem identični računalnik s število BOSCH 0 281 012 144 iz Anglije, čakam pa tudi BDM za prepis ECU-ja. Medtem vozim do 2500 obratov z zmernim pospeševanjem. Ugotovil sem namreč, da ECU kontrolira temperaturo goriva šele nad 2500 obratov/min. Seveda imam mobilni Multiecuscan in zadevo spremljam
po potrebi oz. zbrišem napako, če se pojavi. Napaka vrže motor v safe mode.

Napaka mi deluje kot neke vrste brikanje upora mostička na vhodu ECU. Pa me zanima če ima kdo kako shemo ali vsaj delno električno shemo tega dela vezja računalnika EDC16c39. Sumim na to, da bi lahko napako povzročal kak prebit kondenzatorček ali drug element vezan na vhod 11 in maso, predvsem ker se je upornost vhoda zmanjšala (slab stik bi jo povečal). Sam bi na takem vhodu dal tako kondenzatorček, kot tudi kako supresorsko diodo za odpravljanje motenj signala. Enote še nisem odpiral, in je ne bom, dokler ne dobim delujoče rezerve. Lahko bi bila tudi kaka umazanija (kolofonija od spajkanja apd.) Enota je hudo silikonirana, skoraj nenormalno za to da bi bilo to original tako. Če je bilo odpirano (zaradi zbijanja kilometrov) pa je bilo to pred 2009 ko sem avto kupil.

Na forumih sem zasledil samo v nekem srbskem forumu nekoga, ki je imel enake težave in je tako kot jaz ugotovil da je verjetno ECU, no potrdil je kasneje to s tem da je z zamenjal ECU in rešil težavo s "fiktivnim" nihanjem temperature goriva.

Vprašanje imam če se je kdo od vas, ki se mogoče s tem ukvarja že naletel na podobno težavo? Drugo vprašanje je regeneracija DPF filtra. Ali je pogoj za regeneracijo DPF filtra tudi temperatura goriva oz. ali mi bo ob lepi vožnji do 130km/h vklopilo regeneracijo filtra, pri tem da MIL lučka ni prižgana (brez napak)? Imam namreč na rezervi še kakih 800 km vožnje pred naslednjo in zagotovo vsa roba za kloniranje EDC ne pride do takrat v hišo. Nekaj časa bo dinamičnost vožnje pač počakala, bo pa poraba nesramno mala :).

Če se nihče s tem še ni srečal pa naj ostane ta tema za v prihodnje, če se še komu kaj podobnega zgodi. Vsekakor bom ugotovitve in rezultate ob odpravi delil na forumu.

LP
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Tu nimaš kaj drugega kot menjat ECU. Vhod je prebit. Če izklopiš senzor mora it vhod na +5V.
Sem že reševal dvakrat tako situacijo s kloniranjem na drug računalnik.

Napaka se pojavlja nad 2500rpm zato ker je mapa ki detektira napako nastavljena tako da pri nizkih obratih dovoli temperaturo do 120°C, v višjih obratih pa limita pada in pri 3000 obratih javi napako že pri 80°C.
Da se tudi predelati to mapo, tako da ne javlja napak več... samo to ni glih najbolj lepa rešitev, ker temperatura goriva je precej pomemben podatek pri določanju količine vbrizga goriva.

Sheme za EDC16C39 ne boš našel nikjer, pa tudi če bi jo, obstaja vsaj kakih 20 variant tega ECUja, vsi so EDC16C39, vendar različne "HW številke". Zato če boš kloniral, moraš nujno imet isto bosch številko, drugače je velika šansa da kaj ne dela.

Če praviš da je zadeva "močno" silikonirana, potem je vejretno že kdo kaj odpiral. Original je silikon namazan zelo precizno, samo v kanalu. Nikjer ne gleda ven izpod pokrova.
Če je zelo napacano s silikonom zna biti tudi problem z odpiranjem ECUja. Tako da bodi izjemno previden da česa ne poškoduješ še preden boš odprl ECU. Ker pol si mrzel.
ECU se ponavadi odpria ali zaradi čipanja ali zaradi previjanja kilometrov.
Je pa seveda možno da je problem tudi v tem da je kje silikon slabo namazan in da je prišla vlaga v ECU. Elektronika in vlaga se ne marata preveč.

Glede regeneracije nisem siguren ali je temperatura goriva bistven podatek ali ne.
Ampak mislim da dokler napaka ni prisotna, bo regeneracija speljala brez težav.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Hvala za nasvet. Ja, ECU ki ga čakam je popolnoma ista HW številka tako, da če bo BDM pravilno bral in pisal (bom preveril kar s tem, da bom v tega iz Anglije zapisal kako biblijo in nazaj prebral, vsaj tako sem včasih ostale programatorje testiral) ne bi smelo biti nekih težav, ker prepisujem komplet. Bom potrkal po lesu, preden kaj rečem, če seveda tudi ta ECU iz Anglije nima kakih skritih napak.

Ja, tudi meni se zdi da je po tem že nekdo šaril, nisem pa do sedaj ECU-ja nikoli odvil kot enoto ampak vključno s plehom na katerem je privit. Kilometrov so zbili 18k, vsaj toliko je od začetka razlike med km od zadnje menjave DPF filtra in panelko. ODO v Engine kaže od nekdaj neke majhne vrednosti oz. 0

Če bi bile težave z branjem mojega dobim v kompletu iz Anglije še 1 ključ, cilindrično ključavnico na vratih, elektronsko blokado volana, čitalec ključev, ploščo z varovalkami in diagnostičnim portom (pod armaturo) tako da mislim, da v skrajni sili če zamenjam vse skupaj in naredim proxy alignment z ostalimi napravami v avtu, bi moralo delat tudi brez kopiranja originala, zopet, če je komplet bil do konca v delujočem in odklenjenem avtomobilu.

Zaenkrat hvala, sporočim, kako bom zadeve rešil.

LP
Zadnjič spremenil vučko, dne So Dec 19, 2015 3:06 am, skupaj popravljeno 1 krat.
vučko
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 151
Pridružen: So Jun 19, 2010 2:46 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ajdovščina

Da strnem zadeve:

Ugotovitev regeneracija DPF pod 2500 obratov in brez MIL:

Če ni prisotnosti napake (MIL lučke) se regeneracija med vožnjo izvede v kolikor se vozimo v režimu pod 2500 obrati. Glede na to kaj povzroči to napako (odkrito po zamenjavi ECU-ja in razdiranju okvarjenega) pa se ni za zanašati da bo avto v takem režimu deloval v nedogled (v nadaljevanju).

Programiranje oz. kloniranje:
Na nadomestni ECU iz Anglije z isto številko hardvera sem s kitajskim BDM100 prepisal klon mojega ECU-ja. Prvo pravilo kitajskih strojčkov je da se CD vrže proč in pregleda MHHauto forum za gonilnike, programčke in porodne težave pred samim priklopom oz. zapisom. Dobro je če se preverijo nivoji signalov in da ti sovpadajo s testnimi padi na PCB-ju.
Ker je strojček hodil dober mesec sem si medtem naredil stojalo in testne pogo pine, kar je veliko bolje kot lotanje pinov na PCB. Zgleda nekako takole:
Slika

Napaka:
V spodaj priloženih fotografijah so označeni: Pin 11 na ECU konektorju in njegov potek (rdeče preko mostička-skoznjikov na drugo stran povezav). Rdeče črtkan krogec označuje mesto pregrevanja pri sosednjem skoznjiku. Vidi se da je baker napihnjen (tlenje in žganje). Na drugi strani je fotka odstranjenih kondenzatorjev in mesta, kjer se lahko vidi kako se je zadeva pregrevala (črno zasmojeno - sosednji skoznjik -rumeno) nad tem pa komaj vidna dva skoznjika mostička povezave senzorja (rdeče) ki gre v uP.
Kondenzatorja sem izmeril in oba kažeta 530 uF, nazivno sta 470uF 35V 125C. Imam tri možne razlage napake:

Prva je da je iz levega kondenzatorja po malem izpuščal elektrolit, ta je potem naredil škodo v odvisnosti od napetosti med zapacanimi povezavami. Kjer je zažgano je bila verjetno napajalna napetost, medtem, ko je bil signal temperaturne sonde zgolj prebrikan z maso in spreminjal vrednosti po občutku in temperaturi okolice.

Druga je da se je pričel pregrevati ta sosednji skoznjik, elektrolit pa spuščal zaradi povišane temperature oz. tlaka v kondenzatorju.

Tretja pa da je bil to pod kondenzatorji nek ostanek "kolofonije" , ki je z leti postal prevoden do te mere da je naredil škodo. To bi bilo možno če je bilo čiščenje vezja slabo izvedeno. Take napake s staro kolofonijo so bile kar pogoste v elektroniki 80-ih let, popravilo takih napak pa je bilo vedno čisščenje za alkoholom.


Slika Slika Slika

Za foro bom na čisto zamenjal kondenzatorje (ko dobim ustrezne) in preveril če se zadeva greje na skoznjiku, ali pa so bili res vzrok prebrikanja spuščani kondenzatorji, najprej pa seveda če bo temperatura goriva po tej akciji stabilna.

Nadomestni ECU dela kot mora (tok-tok) in zato je zadeva zaenkrat zaključena!

LP

Za firbčne nadaljevanje s popravilom starega ECU-ja:

Po temeljitem čiščenju starega vezja, zaščiti zasmojenega dela in mostičkov z uv lakom (kar je bilo pod kondenzatorjem) in zamenjavi kondenzatorjev z novimi je avtomobil zagnal, potem pa se je razsvetlilo božično drevesce na armaturi, s pod pokrova pa pokadilo v stilu "Habemus Papam". Mesto skurjenega skoznjika iz slike zgoraj je praktično zažgalo v premeru 2 Evrskega kovanca skozi in skozi. Verjetno kak notranji stik bakrenih slojev na prvotno zažganem delu, ki je lahko nastal tudi med ločevanjem ploščice iz ohišja. K sreči se napaka ni prenesla naprej na opremo in tako ni nobene škode na delujočem klonu ECU-ja.

Če sedaj potegnem črto čez vse skupaj. Za napako je res najbolje zamenjati računalnik. Glede na dimni efekt in nadaljevanje smojenja na istem mestu je velika verjetnost da bi z nadaljevanjem vožnje, četudi v režimu pod 2500 obrati, prej ali slej prišel do izvolitve papeža in božične jelke.

Zgodba je tako zaključena, fotke sledijo, ko se iz delavnice razkadi tisti značilni vonj po skurjeni elektroniki.

SlikaSlikaSlikaSlika
Zadnjič spremenil vučko, dne Sr Dec 23, 2015 6:51 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Fluks dvomim da bi bil problem, ker se že dolgo uporabljajo "no clean" spajkalne paste, ki ne zahtevajo čiščenja.
Sploh na vezjih kjer se uporablja BGA, rabiš take paste, ker pod BGA čipom je skoraj nemogoče odstraniti fluks.

Drugače pa :thumbsup:
Odgovori
  • Informacija