Menjalnik: Olje - AR 147 / 156 / GT (JTD, JTDm, TS, JTS)

Tehnične teme o modelih 156,147 in GT

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
GT_turbo
Alfist
Alfist
Prispevkov: 322
Pridružen: Sr Jun 23, 2010 10:54 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

Motul Gear 300 ni vredu, pozimi ne bo šaltal, ni ista viskoznost, ni pravih aditivov, plastični obročki v menjalniku ne bodo več drsel, druge barve je, itd. itd...tako men Stepančič par dni nazaj #-o :roll: :evil:

Dejstvo je tako, kot je povedal lizard, ki me je malo prehitel s postom. Po dveh dneh menjalnik deluje kot čisto drug, ročica se mnogo lepše premika, jaz sem se danes vozil pri 0°C in je delovanje super =D>

Jaz sem dal za 3l 31.23 funta, v 159ko gre 2,3 litra, za nalit je treba vn vzet akumulator, potem eno gumijasto podlogo z "dolgim repkom", potem odšraufaš alu ploščo, potem pa poiščeš vijak skor kterga se nalije.

Sicer pa še kot zanimivost, sem si za felicio nabavu Haynes-ov manual in v njem piše, da olje menjalnika zamenjaš na 60kkm. Vem, da je bla na forumu debata glede zavornega olja, kjer nas 90% ni glih vedel, da se ga tud na 2 leti/x km menja..sam tolk v info

ps: glede stepančiča pa še spišem poročilo, ko se še mal "ohladim" :evil:
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Boljšega olja za menjalnik kot je Motul 300 ni...
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

Evo...ravno prejle sem natočil aditiv noter; ca. 1 deci.

Pa takoj šel gret menjalnik, da se aditiv in olje pomešata :smokin:

Na prvi feeling gredo prestave lažje. Realneje bom lahko povedal čez par dni, ko bo mešanica bolj kompaktna.

Če bo to to, bom še kar zlil 1 deci noter (seveda bom moral spustiti odvečno olje ven).
Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9326
Pridružen: Sr Okt 01, 2003 11:51 pm
Kraj: Ljubljana

@GT_turbo

Torej si uporabil Motula in zadeva deluje, če sem prav razumel tvoj post.
GT_turbo
Alfist
Alfist
Prispevkov: 322
Pridružen: Sr Jun 23, 2010 10:54 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

Sedaj imam notri Motul gear 300, ja.
Mislim da se od Motula ne ločim več. Velja za menjalnik kot tudi motor.

prvi in zadnji odstavek gresta pa zgolj in samo o serviserju :evil:
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

Aditiv se je do sedaj že pomešal z ostalim oljem v menjalniku. Zadeva učinkuje; prestavljanje je lažje.

Prezzo: ca. 5,5 € je prišel aditiv ter potrebnih 15 min. dela.

Grem še po eno dozo :mrgreen:
Uporabniški avatar
slayer
Alfist
Alfist
Prispevkov: 309
Pridružen: Ne Apr 26, 2009 4:09 pm

Motul je 75w90?? En relista je reku, da je to olje bolj za visoko obremenjene menjalnike in da bi pri mrzlem avtu delalo bolj švoh, tko da mi ga je odsvetoval za v alfo.
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Imaš več Motulov za menjalnik, mi smo tokrat govorili izključno o Motul Gear 300.

Pri menjalniških oljih je zanimivo to, da čeprav imaš več različnih olj z 75W90 in potem greš gledat viskoznost v absolutnih številkah, pride do velikih razlik med olji. Pri motornih oljih so razlike med racimo 5W-40 olji kar se viskoznosti tiče precej manjše! Pogej par strani nazaj je tribes_man vse napisal tudi v številkah.


Kot je Trbes_man že parkrat v tej temi napisal je Motul 300 praktično edino oz. zelo redko olje, ki ima pri nizkih temperaturah dovolj nizko viskoznost, da menjalnik dela dovolj mehko, a ko je olje segreto je dovolj viskozno da prenese še tako dinamično oz. športno vožnjo.


Pri ostalih 75W90 oljih, ali pa magari tudi 75W80, je razlika predvsem v tem, da ali so dovolj dobra pri nizkih temperaturah ali pa dovolj dobra pri visokih temperaturah oz. obremenitvah (športna vožnja).

Se pravi, ali boš pri hladnem olju prestavljal kot po maslu in bo pri dimančni (športni) vožnji olje začelo delovati slabo, ali pa bo pri hladnem olju menjalnik zelo trd, pri segretem pa bo olje dovolj viskozno da bo omogočalo dinamično oz. športno vožnjo.


In Motul 300, ki bazira na ester sintetiki, je olje ki omogoča dobre lastnosti tako pri hladnem kot segretem olju ;). Ampak 2L staneta 50€.

Kot sem napisal že prej (okdar sem kupil Motul Gear 300), tudi pri nizkih temperaturah menjavam zelo enostavno, ko pa imam celoten avto oz. vse tekočine ogrete na primerno temperaturo, pa lahko menjavam pri rdečem polju in menjalnik še vedno prestavi brez kakršnegakoli napora, zatikanja, škrtanja,... skratka kot po maslu.

Seeda velja povdariti da bo Tutela ki jo bodo točili na servisu svoje delo tudi opravljala kot treba, ampak jaz rad v avto natočim boljšo opcijo, ki mi bo vedno oz. v vseh razmerah omogočala odlično oz. brezskrbno delovanje.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
Uporabniški avatar
slayer
Alfist
Alfist
Prispevkov: 309
Pridružen: Ne Apr 26, 2009 4:09 pm

Seveda sem tudi jst govoril o Motul gear 300 75W90. Informacije pa sem pobral od voznika, ki vozi reli DP in ga rabi v svojem bolidu. Se da pri nas dobiti tudi 75W80 Motul gear 300, če sploh obstaja?
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Malo samoiniciative z uporabo googla ne bi škodilo:

http://www.motul-canada.com/en/products ... ml?panel=0
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
GT_turbo
Alfist
Alfist
Prispevkov: 322
Pridružen: Sr Jun 23, 2010 10:54 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

Tudi meni dela čisto brez problema pri nizkih temperaturah. Kot že napisano, sem dal pa za 3 litre 31.23 funta...
Uporabniški avatar
mihecmiha
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1258
Pridružen: Sr Mar 19, 2008 2:24 pm

Kje se nalije aditiv v menjalnik?
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6837
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Tam kjer se nalije olje.

Čeprav za moje pojme, ima olje že vse potrebene aditive za delovanje menjalnika ...


PS
Tisti z Motulom, poročajte kako se menja ko bo temperatura pod -10°C.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Bolj kot bo mraz večja bo razlika glede na "navadna" olja.

Tist 222 viscosity index dela svoje...

No pa tud pour point pri -60 pove veliko. (Navadna ga imajo okoli -40)

Če vzameš za primerjavo Tutela car Matryx in Motul Gear 300.

Pri 100°C ima tutela 13.3cSt, Motul 15.2cSt (več je bolje, saj pomeni da če boste gonili avto olje ne bo postalo preredko zaradi segrevanja, vsaj ne tako hitro)
Pri 40°C ima tutela 80cSt, Motul 72.6cSt (manj je bolje saj je pri hladnem olju to redkejše in bolje maže)
Pri -20°C ima tutela 3370cSt, Motul pa 1524cSt (need I say more?)
Uporabniški avatar
mihecmiha
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1258
Pridružen: Sr Mar 19, 2008 2:24 pm

Tole bo pomoje kar delo za mehanika, ker se meni tudi sanja ne kje se ga dolije :)
Odgovori
  • Informacija