imam en problem pri moji 166ki in sicer števc za temp. vode mi kaže en razdelk premalo. S tribesom sva priklopla na rač. in rač. motorja dobiva pravi podatek, menjal sem termostat zdaj pa še senzor za vodo kateri se nahaja poleg termostata. Še vedno števc narobe kaže. Nekdo je govoril da ima avto dva senzorja za temp. vode, v eLearnu se pa jaz ne znajdem kaj dosti. Prosil bi za pomoč kako rešiti to, aja Damijan mi je enkrat napisal da imajo števci zadaj tuljavo s katero števec ''umeriš'', no zadaj ni ničesar. Hvala za odgovore.
Nevem konkretno za 166, ampak ponavadi sta vsaj 2 senzorja ( en za kazalec ( in računalnik temperaturo ) drugi za lučko "da ti je zakuhal" ( 3 za ventilator )).
Tako, da če kaže na obd pravo temp, je pomoje napaka v števcu. Je pa to res da imajo nekateri števčki vijak, s katerim kazalec umeriš. Če tega ni... menjava.
Spet vprašanje kako je narejeno, ampak mogoče pa lahko iglo snameš in jo za četrt skale premakneš. Če pa potem ko je vgašen avto pade kazalec na ničlo pa ???
Kovač, števec mehansko reguliraš. Zaradi inercije pri premikanju, se premakne tuljava na osi. Števen moraš razdreti, odmontiraš števec vode in tuljavo za razdelek zavrtiš na osi. Sestaviš nazaj in preveriš. Reguliraš, dokler nisi zadovoljen.
Še prej pa preveri priključek mase in pa samo premikanje osi kazalčka, da mogoče ne šteka.
Vsakič, ko daš kontakt, se števčki premaknejo. N isti osi pa sta kazalček in zadaj še elektro tuljava. Oba sta tesno nasajena na osi. Ker pa ima tuljava tudi veliko maso, se pri vsakem premikanju, ko daš kontakt, hoče tuljava zaradi inercije zavrteti na osi bolj kot je dejansko treba. Vsi ti odkloni pri vrtenju pa se seštevajo, kar sčasoma opaziš kot napako pri prikazovanju.
Ok, če kazalec smatramo kot elektromotor ( zgolj za predstavo ), damjan pravi ( če prav razumem ), da se premakne stator, posledično rotor ne zaniha na željeno vrednost.
Pravilno damjan?
Jaz mislim, da to ni mogoče , ker je navitje zalito z plastiko, čelotna plastika pa prišravfana na ohišje števcev. Prej bi rekel da so se puše v kazalcu posušile-zagrabile in posledično je potreben večji navor spravit na kazalec da se pomakne. Za foro lahko probaš kapljico finomehaničnega olja vržt na pušo kazalca.
PS: V obeh primerh pa premik tuljave reši premajhen odklon kazalca.
jao, sam števce pr 166ki je tut tok fajn vn jemt...pa to bi blo pol fajn če bi jo meu na testr prklopleno da bi točno naštimu, oz. skoz met segreto, najraj bi dau to kšnmu nardit
oz. da bi meu takle termometr kukr je na sliki..
js sm zanč uzeu števce vn k si tkt napisu da se da neki nastavlat, sam ni zadi nč kar bi se dal štelat, nism pa vedu da ubistvu staknm ''motorčk/tuljavo'' od cagrja pa prestavm mal drgm..