Zadnje novice

Alfa Romeo GTV/Spider (916) - Info in nakup rabljene

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Alfa Romeo GTV/Spider (916) - Info in nakup rabljene

OdgovorNapisal/-a Teo » Ne Feb 10, 2008 9:12 pm

Alfa romeo GTV

GTV se je prvič pojavil na Ženevskem avtomobilskem sejmu marca 1995, po zelo dolgem obdobju, ko Alfa Romeo ni imel pravih športnih in coupejevskih avtomobilov v svoji ponudbi. Sama kratica GTV pomeni Gran Turismo Veloce, kar bi lahko prevedli kot "hiter grand tourer". Dizajn avtomobila je sestavila oblikovalska hiša Alfe s sodelovanjem Pininfarine, kar je obetalo takojšen uspeh. In niso se zmotili; tudi več kot deset let po prvi predstavitvi modela, je GTV serije 916 še zmeraj eden izmed najlepših avtomobilov, ki jih lahko srečate na cesti.

Slika

Slika

Splošni podatki o vozilu

GTV je bil zasnovan na platformi Fiata imenovani Tipo, ki se je izkazala za preverjen recept dobrih avtomobilov, čeprav je bila spremenjena in dopolnjena na veliko področjih. Avtomobil odlikujejo 3 stilske usmeritve: tipičen trikotni Alfa Romeo sprednji del z znakom in z enim parom okroglih luči levo in desno (čeprav je žaromet le en na vsaki strani), kar bi naj spominjalo na retro modele v 60-ih in 70-ih, nizek nos in odrezan visok zadnji del za izboljšano aerodinamiko ter izjemno nizek profil avtomobila, zaradi česar je vstopanje in izstopanje iz avta kar težavno, sploh na ozkih parkirnih prostorih, kjer dolga in predvsem debela kupejevska vrata vse prej kot pomagajo.

Slika

Posebej izjemne vozne lastnosti zagotavlja zadnje vzmetenje: to je Multi-link sistem neodvisnega vzmetenja, ki je na karoserijo pritrjen preko lahkega aluminijastega mostu. Takšen sistem zagotavlja pasivno krmiljenje zadnjih koles (5%), kar je skrbelo za zmanjšanje podkrmiljenja in zagotavljalo neverjeten občutek vožnje z avtomobilom po zaviti cesti, ki jo premorejo le avtomobili na zadnji pogon (GTV ima pogon spredaj).

Zelo odziven pa je tudi sam volanski sistem, ki vozniku natančno sporoča, kaj se dogaja na cesti. GTV je opremljen s sistemom Quick-rack, ki skrbi za bolj neposreden občutek na volanu in prilagaja odzivnost volana glede na hitrost in intenzivnost krmiljenja, kar pa lahko predstavlja zelo velik problem pri parkiranju v mestu in obračanju avta na zelo majhnem prostoru.

Obstajala sta dva paketa opreme avtomobila: Medio in Lusso. Medio oprema je vključevala 15 colska platišča iz lahke litine, ročno klimatsko napravo, kasetni radio s šestimi zvočniki, meglenke, centralno zaklepanje, električna stekla in ogledala z gretjem, ABS z EBD, 2 zračni blazini, 4-kraki servo volan, luči nastavljive po višini, avtomatski sistem zategovanja varnostnih pasov (sprožen ob trku), avtomatsko električno anteno v prtljažniku in sedeže prevlečene s tkanino z napisom Alfa Romeo.

Medio oprema letnika 1996:
Slika

Lusso paket pa je poleg osnovne opreme vseboval še 16-colska platišča, usnjeno notranjost in daljinsko centralno zaklepanje z alarmom. Kot dodatna opcija pa se je dalo naročiti metalno barvo in električno strešno okno.

Lusso oprema letnika 1996:
Slika

Tudi sam avtomobil je bil zgrajen z nekaj nevsakdanjimi rešitvami materialov in dizajna. Da bi znižali težo avtomobila so prednja maska, odbijač in oba blatnika narejeni iz posebnega plastičnega kompozita imenovanega KMC. Celotna karoserija avtomobila je pocinkana, zato je praktično večna. Amortizerji prtljažnega in motornega prostora so napolnjeni z dušikom. Vrata za vstop v avtomobil se odpirajo z gumbom, ki se potisne v karoserijo, saj avto kljuk nima. Prtljažna vrata se odpirajo ali iz notranjosti, kjer se gumb za prtljažnik skriva v odlagalnem predalu, ali pa s ključavnico, ki je skrita pod Alfa Romeo znakom. Tudi odpiranje posode za gorivo je krmiljeno iz kabine z gumbom. Tudi akumulator in bencinska črpalka ter sam rezervoar so postavljeni za zadnje sedeže v notranjost prtljažnika za boljšo razporeditev teže.

Motor v GTV (športno srce)

1.8 TS 16V 144 bhp
2.0 TS 16V 150 bhp (na sliki)
2.0 V6 Turbo 202 bhp
3.0 V6 12V 192 bhp
3.0 V6 24V 220 bhp


Slika

Twin Spark motorji so doživeli največ sprememb v obdobju, ko so jih še vgrajevali, saj ga je kasneje zamenjal naprednejši JTS agregat, ki ni več imel sistema dveh svečk ampak direktni vbrizg goriva. O podrobnejši ločitvi TS motorjev in Twin Spark tehmologiji si lahko preberete spodnji članek:

Alfa Romeo Twin Spark motorji

Ali pa o JTS tehnologiji: JTS motorji

In pa še slike motornega prostora in kaj vse je v njih:

2.0 TS (CF1, CF2/3 imata plastičen pokrov in malo spremenjeno razporeditev)

Slika

1- Prostor za dolivanje olja
2- Palčka za preverjanje nivo olja
3- Zračni filter
4- MAF/LMM/Senzor pretoka zraka
5- Posoda za hladilno tekočino/dolivanje/preverjanje
6- Posoda za kontrolo in dolivanje zavorne tekočine
7- Posoda za tekočino za vetrobransko steklo
8- ABS senzorji - priklop
9- Toplotna zaščita izpušnega kolektorja
10- Termostat
11- Posoda za kontrolo in dolivanje servo tekočine
12- Varovalke
13- Motorček prostega teka
14- Pod plastično zaščito se skriva filter kabine

2.0 V6 TB (Turbo bencinski motor)

Slika

1- Prostor za dolivanje olja
2- Posoda za hladilno tekočino/dolivanje/preverjanje
3- Zračni filter
4- Palčka za preverjanje nivo olja
5- Posoda za kontrolo in dolivanje zavorne tekočine
6- ABS senzorji - priklop
7- Varovalke
8- Priklop za polnjenje klime
9- Kromirani sesalni kolektorji (nekaj s čimer se lahko bahate pred prijatelji)

3.0 V6

Slika

1- Prostor za dolivanje olja
2- Posoda za hladilno tekočino/dolivanje/preverjanje
3- Zračni filter in MAF (senzor pretoka zraka)
4- Palčka za preverjanje nivo olja
5- Posoda za kontrolo in dolivanje zavorne tekočine
6- Posoda za kontrolo in dolivanje servo tekočine
7- Varovalke
8- ABS senzorji - priklop
9- Posoda za tekočino za vetrobransko steklo
10- Hladilnik klime, za njim pa je hladilnik motorne tekočine
11- Hladilne cevi za servo olje
12- Hupa
13- Kromirani sesalni kolektorji (nekaj s čimer se lahko bahate pred prijatelji)
14- Tukaj se nahaja ključavnica za vklop/izklop alarmne naprave
15- Pod plastično zaščito se skriva filter kabine (seveda na drugi strani)

Opomba: Akumulator in bencinska pumpa se nahajajo v prtljažnem prostoru točno pod zvočniki na zadnji polici. Za dostop morate odstraniti oblogo, ki je na zgornji strani pritrjena s plastičnimi maticami. Posoda za gorivo se nahaja za zadnjimi sedeži.

Znana Britanska avtomobilistična serija je pripravila prispevek o coupejih, kjer je bil zmagovalec ravno GTV 3.0:
http://www.youtube.com/watch?v=5YNWzIXF ... re=related

Izdelane so bile 4 serije modela GTV:
1995-1998 P1
1998-2003 P2
2003-2005 P3
GTV 3.0 Cup Edizione Limitata

Pa si poglejmo kako ločite serije GTV po letnikih (916):

Tole je P1, ki je imela črne/nebarvane pragove in Scudetto brez kromirane obrobe ter brez mrežice. P1 modeli so imeli 4-kraki volan, usnjeni sedeži so gladki, sredinska konzola je črne barve in uporabljen je Soft-lack, ki je zelo rad poškodovan ali se lepi.
Slika

Letnik 1997 ima že kromiran srček z mrežico in pragove v barvi karoserije.
Slika

Oba modela pa imata identično notranjost od letnika 1995-1998, sedeži so iz tkanine ali delno usnjeni (črni, rjavi), preproga je sive barve, napis na pragu je črn.
Slika

Od letnika 1998 - P2 - naprej pa ima GTV izboljšano srebrno notranjost z malce spremenjeno postavitvijo instrumentov, gumbov, trikraki volan namesto 4-krakega, sedeži so veliko boljši, prešiti in barvno usklajeni z vratnimi paneli, ki so prav tako prešiti. Poleg tega je na voljo veliko več barvnih vzorcev usnja: beli, modri, črni, rdeči, tobačni, rjavi. Barvno usklajena je tudi preproga. Na voljo je sredinski predal/naslon za roko. Tudi motorji so drugi in sicer so zamenjali aluminijaste TS motorje s plastičnimi. Krmiljenje klimatske naprave je podobno kot v 147/GT/156. Pragovi imajo srebrn napis Alfa Romeo. Stekla imajo Auto-Dropp funkcijo ob odpiranju. Na voljo je daljinsko centralno zaklepanje. Opuščeni so V6 TB motorji.

Slika

P3 face-lift pa ima spremenjen nos avtomobila, ki spominja na serijo 147 in GT, spet so malce spremenjeni sedeži, ki imajo malo manj šivov, spremenjena je sredinska konzola, ki ima okrogle gumbe, na voljo je CD predvajalnik in JTS motorji namesto TS, na voljo je novejši in najbolj zmogljiv 3.2 V6 motor z 240KM:

Slika

Izdelana pa je bila tudi limitirana serija GTV Cup, ki je imela 3.0 V6 motor, dodan zadnji spojler, drugačne pragove in sprednji spojler (aeropack) ter spremenjene blatnike pri sprednjih smernikih. Na srednji konzoli je imela ploščico z napisom Cup serie limitata in številko avta.

Slika

Slika

Tehnični podatki

Pogon: spredaj ležeči motor, pogon na sprednja kolesa
Vzmetenje: spredaj MacPherson s stabilizatorjem; zadaj multi – link vzmetenje s stabilizatorjem.
Medosna razdalja: 2540mm
Zavore: ABS serijsko, spredaj diski 284mm (305mm on 3.0 V6), zadaj diski diameter 240mm, ročna zavora zadaj, deluje preko zavornega kabla.
Menjalnik: 5 stopenjski ročni, 3.2 verzija tudi 6 stopenjski ročni
Teža vozila: GTV 2.0TS : 1370kg; 3.0 V6 : 1415kg; 2.0 V6 turbo : 1430kg


NAKUP RABLJENEGA GTV-ja

Najprej je pomembno, da se vsak nov kupec sprehodi okoli avta, ki ga kupuje, da pregleda, če vse panele avtomobila stojijo simetrično in se lepo pokrivajo. Za Gtv je normalno, da je sprednja maska popraskana od kamenčkov, vendar naj vas to ne skrbi, ker ne bo rjavela; sprednja del avtomobila je v celoti narejen iz kompozitne plastike. Če je maska brez kakršnih koli prask in udarcev kamenja, je to jasen znak, da je bil avtomobil spredaj ponovno barvan iz nekega razloga. Zelo verjetno bo imel avto tudi udarnine po strani. Vzrok temu so ozka parkirna mesta in pa dolga kupejevska vrata brez zaščitnih plastik ter drugi ljudje, ki se drgnejo ob avtomobil in ga občudujejo.

Alfa Romeo GTV je zelo zanesljiv avto, če je pravilno in redno servisiran; so tudi primerki 2.0 TS s 300. 000 kilometri na števcu in več. Toda vseeno je potrebno biti pazljiv na nekatere detajle pred nakupom.

Motorji od Alfa Romeo so nagnjeni k porabi olja, zato je potrebno ob redni vožnji tedensko pregledati stanje olja, sploh če je to bilo menjano pred več kot 10.000 km. Če naletite na primerek, kjer olje manjka pod polovico ali ga sploh ni, se je bolje obrniti in prihraniti drago vzdrževanje, ker je to prvi znak zanemarjenega motorja. Alfa Romeo svetuje, da naj se stanje olja pregleduje vsakih 700 km in redno doliva! Posledice prenizkega nivoja olja so obrabljeni ojnični ležaji kar lahko posledično pripelje do zaribanega motorja in popravilo v višini 2000€. Za več detajlov o Twin Spark motorjih si preberite tale članek.

Glavne jermene je potrebno menjati na približno 60 000 km ali na 3 leta, kar pa je dokaj draga zadeva (predračun na servisu je najmanj 500€ zato pozor!). V6 motorji se servisirajo na 120 000 km, servisi pa so cenejši kot za TS. Posebej pozorni moramo biti, kadar motor zaženemo hladnega in se sliši, kot da je dizel. To velja še posebej za 2.0 l različico, težava pa je pokvarjen variator in ga je potrebno zamenjati (200€ ali več ali pa ga popravimo s kitom, ki stane 5€ plus delo). 2.0 TS ima 8 svečk in vsaka stane približno 20€. Dobra stran teh je, da se menjavajo le na vsakih 100.000 kilometrov. Če v avtu čutimo slabe pospeške ali zadušenost, je verjetno kriv senzor pretoka zraka ali MAF/LMM, ki pa se lahko tudi očisti ali pa v skrajnem primeru zamenja. Cene senzorjev zelo variirajo: original je nekje 350€, nadomestni del pa okoli 100€. Zelo če ne najbolj pa je pomembno, da ima avto znano servisno zgodovino in da je bilo olje zamenjano v rednih intervalih, ki naj ne bi smeli presegati 20.000 km ali enkrat letno (še bolj priporočljiva pa je zamenjava na 10.000 km).

Zelo pogosta je tudi okvara termostata na TS-u: ko temperatura ne naraste pri normalni vožnji čez 50°C je zagotovo treba zamenjati termostat. Ta stane 100€ (original) zamenjava pa je dokaj enostavna.

Pri 3.0 V6 moramo biti pozorni na cevi, ki hladijo olje. Te so nagnjene h koroziji, njihova zamenjava pa je zelo draga (470€) in težko izvedljiva.

Sklopke in menjalniki so pri GTV zelo zanesljivi. Sklopka na koncu svojega življenja bo visoko prijela, ker so sklopke samonastavljive. Sklopka pri 3.0 je težja kot tista pri 2.0 in to je povsem normalno. Preveriti je potrebno edino, ali lahko prestavimo v vse prestave in če je to vredu, potem imate eno skrb manj.

Zavore so brez kakršnih težav, le tiste pri 3.0 so nagnjene k pregrevanju, kar se kaže če pri zaviranju trese volan, in jih je zato bolje zamenjati za športne (Brembo ali kaj podobnega). Pri TS modelih je znano, da zadnje čeljusti zaradi zavornega prahu rade primejo in ne spustijo. V takšnem primeru je potrebno čeljusti očistiti, razgibati in ponovno namazati.

Zavedati se je tudi potrebno, da je GTV 2+2 coupe, zato na zadnjih sedežih in v prtljažnem prostoru ne pričakujte veliko prostora (samo 110l prostornine z ozko odprtino, za 2 torbi in nič več!). Zadnji sedeži so primerni samo za otroke ali manjše odrasle. Če ste višje rasti se prav tako izogibajte verzijam s strešnim oknom. Zelo problematično je tudi vetrobransko steklo, ki je zelo nizko in omejuje pogled navzgor, sploh kadar stojite pri semaforju.

Slika
Slika

Vzmetenje ima kar nekaj šibkih točk, ki jih je vredno pregledati. Predvsem pozorno je potrebno pregledati prednje in zadnje roke. Če opazimo zelo obrabljen notranji rob prednjih gum, je to znak, da je prednje vilice potrebno zamenjati. Cena takšnega postopka je okoli 70€ po komadu in traja približno 1 uro. Vendar tudi če imamo vzmetenje nastavljeno perfektno bomo vseeno opazili trošenje gum, kar je normalno. Sami deli vzmetenja so kar dragi: prednji amortizerji so 150€ po komadu, zadnji pa 60€ (nadomestni deli). Cene originalov so x2!

Slika

Zadnje vzmetenje je bolj problematično kot sprednje, ki pa se razlikuje po tem, ali kupujemo 2.0 ali 3.0. Zadnje roke imajo 14 selenov iz gume. Ker so rahlo poddimenzionirani v 99% počijo ali se prehitro obrabijo. Simptomi so pokanje v zadnjem koncu avtomobila, škripanje ipd... Najslabša možna varianta je, da se potem izrabijo puše selenov na zadnjem mostu iz aluminija, nov most pa je cca. 1500€ (mhm, vem!). Naprodaj so samo komplet originalne zadnje roke, ki pa stanejo 800€ za eno stran vozila in so spet opremljene s poddimenzioniranimi seleni. Tretja opcija je powerflex komplet, ki naj bi bil potem za vse večne čase oz. naj bi zdržal dlje kot je življenjska doba GTV. Stane 250€+delo. Če slučajno slišite, sploh, kadar greste preko grbin in neravnin, da v zadnjem delu avtomobila kaj škripa in poka je to jasen znak slabega vzmetenja in iztrošenih puš.

Slika

Slika

Izrabljena puša, ki jo je potisnilo iz svojega ležišča:
Slika

Najbolj trajna rešitev za GTV vzmetenje so puše iz PU-ja imenovane Powerflex ali Strongflex, ki držijo veliko dlje od originala. V6 modeli imajo malce izboljšano podvozje zadaj, vseeno pa jih mučijo enake težave izrabe puš.

Powerflex podvozje - vijolične, črne ali rumene puše:
Slika

3.0 motorji nimajo tako velikih težav, ker imajo spoje na kritičnih mestih podvozja rešene brez teh gumic in sicer imajo sferične sklepe, vseeno pa se lahko pojavi škripanje v zadnjem delu vozila, kar rešimo z zamenjavo rok, kar pride 260€.

Naslednja stvar, ki je dokaj pogosta, je slabo tesnjenje šip, kar pa je posledica vrat brez okvirja. Popravilo je enostavno in lahko se opravi doma, gre pa za nastavitev stekla v vratih. Delo ni lahko ali hitro opravljeno, kajti steklo ima vijake, ki se nahajajo za vratnimi paneli, in se preko teh nastavlja. Dokler ugotovite pravilno pozicijo vseh vijakov, bo minilo kar precej časa, energije in živcev.

Slika

GTV je antikorozijsko zaščiten, zato rjaveti ne bi smel. Pri prvih serijah se pa rado pojavi rjavenje poda in pa predela okoli koles. Sami karoserijski deli pa ne morejo rjaveti, ker je večina avta iz plastike ali aluminija. Velika karoserijska težava pri GTV pa so potolčene stranice avtomobila, ki jih je izjemno težko popraviti, sploh zadnji bok. Tudi počen pokrov motorja pomeni velik izdatek, saj načeloma ni mogoče popravljati kompozita.

Tudi elektronika je brez kakšnih resnejših napak, vseeno pa je dobro preveriti, če vse dela tako, kot bi moralo; predvsem luči, brisalci (ki so na prvi seriji radi prenehali delovat), antena (ki je 99% zaribala, ker je znotraj iz plastičnih vodil in zobnikov), radio, klima, el. stekla in ogledala... V primeru, da klima ne dela, nas lahko čaka drago popravilo. Preveriti je potrebno varovalke v prtljažniku, ki se zaradi odpovedi releja za gretje zadnjega stekla rade stopijo. Akumulator je tudi v ptrljažniku in preverimo ali ni slučajno nepritrjen ali ne pušča kislino.

Pomembno je tudi, da preverimo če samodiagnoza deluje pravilno. Ko avto zaženemo, se prižgejo tri lučke: ABS, Air Bag sistem in pa Enigine Managment. Pomembno je, da vse lučke po nekaj sekundah ugasnejo. Če ne, je s sistemom, ki sveti, nekaj narobe in ga je potrebno pregledati. Airbag lučka se rada prižge, če med vožnjo spreminjamo položaj sedeža, ker se pod njim nahajajo priklopi. Ob prižgani ABS lučki naš čaka resetiranje napake pri avtomehaniku (15-25€) in menjava enega ali več ABS senzorjev, ki pa so zelo dragi (120€ eden), ker so delani samo za GTV in Spider serijo.

Slika

Najbolj pomembno pri nakupu pa je vsekakor vaše občutje avtomobila in lastno mnenje glede primerka, ki si ga ogledujete! Veliko sreče pri nakupu!

Informacije zbral: Aleš Horvat
Zadnjič spremenil Teo, dne Če Feb 28, 2008 2:35 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Teo
Moderator
Moderator
Uporabniški avatar
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 11:44 am
Kraj: Slovenska Bistrica

OdgovorNapisal/-a Teo » Ne Feb 10, 2008 9:23 pm

Slike še sldeijo, drugače pa bravo za avtorja


=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>


Seveda ob tem pozivam vse ostale, ki bi še bili tako pridni, da se enako potrudijo.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Teo
Moderator
Moderator
Uporabniški avatar
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 11:44 am
Kraj: Slovenska Bistrica

OdgovorNapisal/-a ROBERTH » Ne Feb 10, 2008 10:02 pm

Meni je prav prišla tale stran -> http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_GTV_%26_Spider
In nekaj tehničnih podatkov je malo drugačnih, kot tu opisanih.

No sedaj pa še moja izkušnja.

Alfe sploh tiste neplebejske, ali starejše so mi že tako ali tako dolgo všeč, tako da je bilo le vprašanje, kdaj se bom spustil v kaj takega.

Vsaj moja ima ene par pomankljivosti:

- voznikov sedež je malo zvit (ko sem se prvič usedel v ta avto, mi je takoj postalo jasno zakaj)
- vodna pumpa ali napenjalec jermena se sliši (ni grozno, ja pa za sanirat asap)
- zadnje roke (spodnji dve) imata, voznikova več, sovoznikova manj zračnosti na "ankšenkel" koncu, zadeva gre v reševanje, takoj ko dobim ustreznega, ki mi bo obnovil roki (400€ x 2 mi ni preveč všeč) - Jenko iz Sv. Duha bi zanal biti taprav, ker je tastar pravi alfist
- zadnji amortizerji pokrova prtlažnika so preslabotni, da bi držali pokrov + zadnji spojler
- orig. ventilčki, ki so na orig. platičih 16" so popolnoma oksidirali in so se dobesedno spremenili v prah
- nekaj čričkov (vendar bodo morali kmalu spakirat)

Sedaj pa pozitivne strani:

- notranjost v zelo dobri kondiciji
- lega avtomobila krasna
- zaenkrat smešna poraba goriva (kot kaže bo okoli 9l)
- popolnoma vse deluje
-

V bistvu se mi kar smeje, kar sem dobil precej dober avto za smešno ceno (vsaj pri moji prvi znamki se za ta denar dobi uničene stare kosti, ali pa kakšno galejo, ki kliče po restavriranju).

Aja samo vprašanje, zakaj ima avto štiri izpušne lonce + kat.??
-
BMW F11 M-tech
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Prispevkov: 2633
Pridružen: Po Mar 13, 2006 10:06 pm
Kraj: Kranj

OdgovorNapisal/-a Ozi » Po Feb 11, 2008 1:44 pm

2.0 TS 207km/h, 8.0s :?

Meni v knjigi pise 215kmh in 8,3s 0-100kmh :?

Za 3.0 V6 je pa koncna hitrost 240kmh :?

Pise pa pri obeh modelih, da z original aeropack-u ima 2.0TS 218-220kmh koncno 3.0 V6 pa 248kmh :wink:

Lahko pa skeniram slikce iz knjig...tudi za 2.0 V6 Turbo imam :mrgreen: pod motorji se mi zdi, da manjka 2.0TS z 114kw oz. 155km :wink:

Pohvala avtorju =D>
Ozi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Prispevkov: 3611
Pridružen: Če Dec 28, 2006 11:18 am
Kraj: Rivercity

OdgovorNapisal/-a Teo » Če Feb 28, 2008 11:37 am

Evo super, ker jaz nikakor nisme uspel izvleči slik iz Worda, da se ne bi pokvarila njihova kvaliteta.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Teo
Moderator
Moderator
Uporabniški avatar
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 11:44 am
Kraj: Slovenska Bistrica

OdgovorNapisal/-a alfa_samec » Če Feb 28, 2008 11:42 pm

no, zdaj pa je vodnik res tak ko mora bit! sodelovanje se je uspešno zaključilo =D> =D>

LP
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Član Alfa Kluba:Član Alfa Kluba
 
Vozilo: Alfa Romeo GTV, 145, 147
 
Prispevkov: 11210
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 12:08 pm
Kraj: Puconci

OdgovorNapisal/-a Teo » Pe Feb 29, 2008 12:43 am

najlepša hvala za prispevek k forumu in upam, da ti bo sledilo še mnogo ostalih forumašev.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Teo
Moderator
Moderator
Uporabniški avatar
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 11:44 am
Kraj: Slovenska Bistrica

OdgovorNapisal/-a veloce » Pe Feb 12, 2010 2:59 pm

Mater tle rajcate s to GTV. FL 3 je pa božansko lepa.
Slika
veloce
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Vozilo: Alfa Romeo 156 1.8 16v TS Sport Pack
 
Prispevkov: 5393
Pridružen: Ne Jan 11, 2004 12:23 am
Kraj: Ajdovščina

informacije za gtv

OdgovorNapisal/-a tim4444 » Sr Okt 22, 2014 11:47 am

Zivjo sm nov v skupini in se zanimam za nakup alfe romeo gtv
Zanimajo me splosne reci:
Servisni intervali, poraba (1.8,2.0) imajo kasne seriske hibe, probleme ?
Hvala za odgovore
tim4444
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 1
Pridružen: Po Okt 20, 2014 10:07 pm

OdgovorNapisal/-a alfa_samec » Sr Okt 22, 2014 12:37 pm

Vodič: http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?t=13188

Žal slik ni več.

Drugače pa:

Poraba 1.8 in 2.0 je praktično identična - 8-9 litrov. 2.0 motorji so bolj nagnjeni k ribanju na ojničnih ležajih, sploh če jim zmanjka olja ali se ne menja redno. 1.8 pa so izjemno redke. Nasploh je model zelo redek.

Tu so potem težave vseh TS motorjev - nemiren prosti tek, jermeni, termostat, LMM, poraba olja, puščanje pri stiku menjalnika in čepa za olje.

Servisni interval bi jaz svetoval, da na 10.000 km ali enkrat letno, kar je pač prej. Neko dobro olje, filtri in čep = cca. 50€ v samorežiji. Poceni.

Če avto nima znane servisne zgodovine in je 2.0, ga niti slučajno ne kupi.

Za GTV specifično je podvozje, ki je nagnjeno k prekomerni obrabi. Prednje roke so poddimenzionirane - so od 145, in hitro popustijo puše. Zadnje roke so pa zgodba zase, imaš 6 komadov rok, po 3 na vsaki strani, ki so preko puš povezane na aluminijast okvir in te puše se hitro obrabijo, če ni vgrajen kakšen Powerflex. Zadeva se takoj sliši in opazi, ker ne dela več pasivno zavijanje zadnjega dela avta in avto rožlja preko neravnin ali ležečih policajev ter v hitrih zavojih. To je izjemno drago, če misliš kupit original dele - cca 1200€ + delo.

Tu so potem še težave z odklepanjem vozila pozimi. Večina jih nima prav nastavljenih šip in se sliši šumenje pri vožnji, ker so vrata brez okvirjev. Polomljene vzmeti kljuke znotraj - ko kljuke visijo. Potem zelo neprijetna velikost gum - 205/50R16, ki je zelo draga ali pa 17-ke pri novejših modelih od 2001 dalje.

Notri ni lepo za videt vso plastiko v soft-lak zaključku, ki se lušči - to pri modelih 1995-1998. Strop se rad povesi. Zvočniki so zanič, če so serijski.

Zaribana el. avtomatska antena, če je še prva.

Luči svetijo zelo slabo. Vidljivost na splošno je bolj omejena in slaba, če bi preko 180 cm. Pri semaforjih ne vidiš nič zaradi nizkega stropa. Parkiranje je izziv, ker ima avto grozno velik obračalni krog.

Ogledala so grozno draga, zato jih je potrebno nujno zavarovati zraven - pri nas so 450€ po komadu + barvanje in nameščanje.

Ogrevanje zadnjega stekla ima napako, ko se stali rele in se ogrevanje ne vklopi/izklopi.

Večinoma po teh letih popustijo tudi amortizerji za havbo spredaj in zadaj in komot se zgodi, da ti pade na glavo.

Rja pri zadnjih kolotekih ali po podu, če avto ni bil nikoli več zaščiten po prvem nakupu.

Zadnje vzmeti se hitro sesedejo in avto visi nazaj ali pa je raven, mora pa biti nagnjen naprej.

ABS je paranoičen in se vklopi v tisočinki sekunde, potem pa se mu zmeša. To je serijsko tako. Pozimi zelo rada gori lučka za ABS, če se kolo preveč časa vrti v prazno. Ugasneš avto in prižgeš in je ok.

Voznikov sedež je skoraj vedno zriban pri ledvenem predelu zaradi neumnega načina vstopanja in izstopanja iz avta. Sploh usnjeni so precej zguljeni tu, pa tudi pena je uničena.

Pa zagotovo se še kaj najde :lol:
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Član Alfa Kluba:Član Alfa Kluba
 
Vozilo: Alfa Romeo GTV, 145, 147
 
Prispevkov: 11210
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 12:08 pm
Kraj: Puconci

OdgovorNapisal/-a B_U_R_I » Sr Okt 22, 2014 7:51 pm

Haha, tole se mi bere kot kakšna komedija :D

"Ampak je pa GTV." manjka še na koncu :D
B_U_R_I
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Vozilo: AR 159 SW 2.0 JTDm
 
Prispevkov: 1008
Pridružen: So Jul 13, 2013 12:18 pm

Re: Alfa Romeo GTV - Info in nakup rabljene

OdgovorNapisal/-a RedGT » To Feb 03, 2015 9:59 pm

Ful koristna tale tematika :) sam sem pred kratkim kupil lep in vzdrževan primerek GTV 2.0 ts - in me zanima več okoli tega POWERFLEXA za zadnje vzmetenje - kaj to natančno je? Kje se kupi? Gre to skupaj z Eibach kitom, ki ga nameravam spomladi vgraditi? Hvala za info... Imam še eno vprašanje glede motorja, vendar bom poiskal primerno temo na forumu...:)
RedGT
Alfa Junior
Alfa Junior
Uporabniški avatar
Vozilo: 2015 - GTV 2.0 TS 155HP Ph2 Lusso
2008-2012 Alfa Romeo GT 1.9 JTD
 
Prispevkov: 42
Pridružen: So Okt 11, 2008 7:58 pm

Re: Alfa Romeo GTV - Info in nakup rabljene

OdgovorNapisal/-a alfa_samec » To Feb 03, 2015 11:21 pm

Powerflex puše so nadomestne puše v rokah vzmetenja, ki nadomestijo porazne serijske puše na GTV-ju, so iz trdega poliuretana in bi naj držale večno. Upoštevati pa je potrebno, da bo avto bolj trd in čutil boš skoraj vsako neravnino na cesti. Močno se pa popravi pasivno zavijanje zadnjih koles, ki se pri obrabljenih standard pušah sploh ne čuti.

Dobiš jih lahko preko alfisti.net shop, ali pri nas v Sloveniji pri določenih prodajalcih - poišči jih preko googla. Lahko naročiš tudi kar direkt preko Powerflex.co.uk, samo so cene precej navite.

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1416.html

Komplet za zadnje vzmetenje je 260€ + poštnina + vgradnja. Vgradijo se tako, da se stare puše najprej izstisnejo s prešo in nove PU puše sprešajo na njihovo mesto. Dela je kar precej, tako časovno kot finančno. Zada je 6 rok, po 3 roke na vsaki strani in vsaka roka ima 2-3 puše. Vse skupaj pa je pritrjeno na aluminijast most.

Če želiš menjati še vzmeti, potem obvezno tudi menjati amortizerje! Drugače nisi naredil nič. Zadnji + sprednji amortizerji so cca. 400€ (recimo Monroe Reflex ali Kayaba), Koniji so občutno dražji, vzmeti Pro-Kit so pa 150€. Imaš pa Novitecov komplet za cca. 600€ komplet. Vse je potrebno še homologirati.

Če te kaj bolj podrobno zanima pa komot vprašaj, imam še tudi kakšno sliko moje bivše GTV, ko smo jo predelovali.
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Član Alfa Kluba:Član Alfa Kluba
 
Vozilo: Alfa Romeo GTV, 145, 147
 
Prispevkov: 11210
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 12:08 pm
Kraj: Puconci

Re: Alfa Romeo GTV - Info in nakup rabljene

OdgovorNapisal/-a RedGT » To Feb 17, 2015 7:18 pm

Alfa Samec hvala za koristne informacije - sem poskušal pisati ZS, pa me neki comp zafrkava, zato kar tukaj nadaljujem tole debato ;-) :

Sem se izobrazil okoli powerflexa, malce pobrskal po tujih forumih, in vsekakor ni vprašanje o trajnosti teh nadomestnih puš - je pa videti precej mešanih občutkov glede zadovoljstva uporabnikov - nekateri se predvsem pritožujejo, da jim sedaj podvozje precej škripa... Prav tako sem uspel izluščiti sledeče - da je najbolj kritično zadaj ravno pri mojem tipu, torej 2.0 TS , kjer so stock puše zelo slabe, in je priporočljiva menjava... Moje vprašanje - glede na to, da imam zelooooo dolgoročne plane z mojo Bello, se mi splača powerflexat cel avto? Moj mehanik - Alfa specialist stare šole - je precej skeptičen...;) Ali so morda samo neke najbolj kritične točke, ki bi jih bilo potrebno, spet druga pa niti ne - če gledamo powerflexov diagram:

http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... 901/1.html

Druga reč - omenjal sem Eibach kit, ki bi avto znižal za cca 2cm:

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1352.html

Kaj pomeni odgovor, da s tem nisem nič naredil, če ob tem ne zamenjam še amortizerjev - nimam namreč namena, da bi avto imel dirkaško naravnano podvozje, bolj zaradi videza, pa baje eibach ne poslabša voznih lastnosti, ker je dovolj progresivna vzmet... U bistvu me samo zanima, če bi s tem handling poslabšal oziroma s tem škodoval ostalim delom podvozja? Vem - butaste stvari sprašujem, ampak nikol še nisem avta dol spuščal ;-)

Tretja zadeva - športni izpuh, razmišljam o nabavi RAGAZZON srednji del ter zadnji lonec:

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3592.html
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1556.html

Srednji del je sicer brez TUV, ampak mislim da bi ob pomoči mojega mehanika uspel spravit čez tehničnega - ali pač bolje da vzamem tudi sredinski del *po reglcih*?:) Rad bi dober zvok, če ima kdo boljši predlog.... :)

In še zadnji mod ki bi ga naredil, in mi je v bistvu najbolj sporen oziroma neznanka: chiptuning...
Po raziskavi trga sta nekak najbolj renomirana med alfisti SQUADRA in AUTODELTA.. oba tam nekje 10-15km več in predvsem več navora pri nižjih obratih. Sedaj pa me zanima samo, če je takšno početje varno za motor, kot je 2.0TS s 160.000 prevoženih kilometrov.. Seveda upoštevajoč, da je motor v lepem stanju, redno vzdrževan, in tudi sam nameravam prej pretirano skrbeti zanj kot pa malomarno... Torej če izvedem chiptuning kvalitetno, in je vse tako kot mora biti - lahko s tem škodujem motorju? Mu skrajša življenjsko dobo? So kateri drugi deli s tem bolj izpostavljeni morebitni odpovedi?

Za zaključek pa samo še tole - stock bremze nameravam zamenjati z brembo GT sport:

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3679.html

+ pripadajoče brembo GT sport ploščice - oboje spredaj in zadaj. Je takšna vgradnja smoterna oziroma so te zavore res toliko boljše? Priznam da me tudi videz precej mika;) Vprašanje - kaj so ATE calipers? To je namreč pogoj za vgradnjo brembovih zavornih ploščic...

Ja tale projekt me bo kar precej dinarčkov stal, ampak želja, da imam najlepšo GTV v SLO je pač premočna;) Zato še enkrat hvala za vso strokovno pomoč pri tem početju;)
RedGT
Alfa Junior
Alfa Junior
Uporabniški avatar
Vozilo: 2015 - GTV 2.0 TS 155HP Ph2 Lusso
2008-2012 Alfa Romeo GT 1.9 JTD
 
Prispevkov: 42
Pridružen: So Okt 11, 2008 7:58 pm

Re: Alfa Romeo GTV - Info in nakup rabljene

OdgovorNapisal/-a alfa_samec » To Feb 17, 2015 10:03 pm

Ne gre ti poslati ne ZS-ja, niti e-maila.

Moje vprašanje - glede na to, da imam zelooooo dolgoročne plane z mojo Bello, se mi splača powerflexat cel avto?

Celega ne, spredaj je čisto brezveze - nove roke so smešno poceni, enako vsi pripadajoči deli za vpetje. Tebi bodo najbolj važne puše številka 3, 4, 5, 6, in 7 na diagramu - tukaj se na žalost dobi samo original, ki je komplet okoli 1200€ plus montaža. Številka 8 je navadno v še najboljšem stanju, ker so najmanj obremenjene.

Vprašaj Autolusso po rokah, navadno imajo obnovljene na zalogi, pošljejo tudi bp v Slovenijo, cena je okoli 500€ za komplet 4 rok zadaj (diagram 3,4,5,6,7).

Kakorkoli gledaš zadeva ni poceni. Drugače dobiš samo puše preko Alfisti.net za okoli 260€, ampak zraven moraš prišteti potem še montažo, ki je kar nekaj dela.

Kaj pomeni odgovor, da s tem nisem nič naredil, če ob tem ne zamenjam še amortizerjev - nimam namreč namena, da bi avto imel dirkaško naravnano podvozje, bolj zaradi videza, pa baje eibach ne poslabša voznih lastnosti, ker je dovolj progresivna vzmet... U bistvu me samo zanima, če bi s tem handling poslabšal oziroma s tem škodoval ostalim delom podvozja?

To pomeni, da si menjal moker pulover, mokre majice pa ne :lol:

Če menjaš, menjaj oboje, ker navadni amortizerji na GTV niso ok z znižanimi vzmetmi, ker takoj spustijo - sploh sprednji. Trše in krajše vzmeti pa pomenijo, da tudi če so amortizerji v dobrem stanju, bodo zaradi večje obremenitve hitreje spustili. Itak pa so na TS GTV amortizerji zanič že iz tovarne, ker avto ima 1,5 tone, sprednji del pa od modela 145.

Avto mora biti zadaj dvignjen in spredaj nižje. Če je raven, so amortizerji in vzmeti že adijo-mijo. Takole mora stat na ravni podlagi:
Slika

Za izpuh kontaktiraj uporabnika Seby7 - mogoče še ima skoraj novega Ragazzona za prodati. Za boljši zvok moraš vreči dol največji lonec (predzanji) in zadnja dva menjati z nečim bolj odprtim.

Chiptuning - na TS nimaš kaj tunat, ker je atmosferski motor, tistih 10-15 konjev itn. je samo nakladanje. Tudi z "športnim" zračnim filtrom ne boš dobil nič konjev, kvečjemu kakšnega izgubil, pa še senzor za pretok zraka ti bo hitreje končal na smetišču. Če želiš močnejši GTV, potem 2.0 turbo ali 3.0/3.2. Iz TS ne moreš spravit nič več kot je. Max so bili 155KM in to je to. Imaš še 2.0 JTS, ampak tisto je kot bi iskal Naomi Campbell sredi puščave ponoči ;)

Za zaključek pa samo še tole - stock bremze nameravam zamenjati z brembo GT sport:

Jaz sem dal na svojega MTEC navrtane, cena je bila super ugodna (150€ + poštnina), zavore so prijele super, pa sem imel navadne TRW ploščice. Edina slabost teh navrtanih/prevrtanih zavornih diskov je, da so močno glasni, ko so hladni. Kar bobnijo nenormalno in je hudo moteče, če imaš zelo narahle živce ali ušesa. Ko so ogreti je pa ok.

Takšni so bili diski spredaj in zadaj:
Slika

kaj so ATE calipers? To je namreč pogoj za vgradnjo brembovih zavornih ploščic...

Na GTV si imel 3 različne proizvajalce zavornih klešč: TS-ji so imeli Lucas/TRW in pa ATE klešče, TB in 3.0/3.2 pa Brembo zavorne klešče dveh različnih velikosti. TS je imel najmanjše/najslabše zavore. Caliper so zavorne klešče po ang. Na njih pa lepo piše ob strani ali so Lucas/TRW ali pa ATE, Bremba sigurno nimaš :)
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
Član Alfa Kluba:Član Alfa Kluba
 
Vozilo: Alfa Romeo GTV, 145, 147
 
Prispevkov: 11210
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 12:08 pm
Kraj: Puconci

Naslednja

Vrni se na Vodniki

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost