Alfa Romeo 147: Vse o modelu in Nakup rabljene

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Splošne informacije za Alfa Romeo 147

147 je majhen družinski avtomobil, ki ga Alfa proizvaja od leta 2000 in je v produkciji že 8 let in tako spada med najstarejše evropske avtomobile.

Slika

Predstavljen je bil na Turinskem sejmu avtomobilov kot zamenjava strarajočih se modelov 145/146. Zasnovan je bil na večjem modelu 156, kupimo pa lahko 3 različice motorjev: 1.6 ali 2.0 bencin in pa 1.9 l diesel. Leta 2001 je bil izglasovan za Evropski Avto Leta 2001.

Styling
Odgovorna za lep izgled in dizajn sta oblikovalca Walter de'Silva in Wolfgang Egger, ki sta z modelom 147 dobila kar nekaj oblikovalskih nagrad. Leta 2004 so model 147 ponovno preoblikovali (facelift) in sicer, spremenili so izgled avta in ga prilagovdili agresivnim linijam modelov Brera in 159. Facelift je spremenil žaromete, zadnje luči, sprednjo masko in notranjost.

Slika

147 pa je dobila tudi 2 športnejši, omejeni verziji: 147 1.9 JTD Q2 (168 hp/125 kW) in pa 147 GTA 3.2 V6 (247 hp/184 kW).

Najhitrejšo in najmočnejšo verzijo 147 pa je izdelala Londonska Autodelta in sicer: GTA 3.7 V6, ki je imela kar 245 kW, nato pa so še supercharged verzijo z 300 kW (400 konjev)!
Slika

Obstajali pa sta dve verziji Alfe 147 in sicer prva od leta 2000, ki je imela takšno obliko:
Slika

In pa FL model od leta 2004 naprej, da bi model bil bolj podoben novim alfinim izdelkom; 159 in Breri:
Slika

Nov model je prinesel tudi nekaj sprememb: spremenjena je maska, oblika luči, srček in znak Alfa Romeo ter zadnje luči, ki so bile malenkost preoblikovane. V notranjosti so se pojavili drugi materiali, menjalik Selespeed pa je zamenjal novejši robotiziran menjalnik "Easy Speed". Uvedli so tudi 1.9 MJet 150 KM dizelski agregat.

Leta 2008 so dodali še močnejšo verzijo 1.9 MJet motorja s 170 KM in Q2 samozapornim diferencialom.

Model 147 je pobral 27 mednarodnih nagrad, najpomembnejše med njimi pa so bile:
* The European Car of the Year leta 2001
* Das Goldene Lenkrad ("The golden steering wheel", BILD am SONNTAG - Germany) leta 2000;
* Auto Europa 1 (nagrada podeljena s strani inženirjev, voznikov in novinarjev, ki jo vodi Auto Bild - Nemčija) leta 2001;
* Trophées du design (Automobile Magazine - Francija) leta 2000;
* Carro Importado do Ano no Brasil - (Brazil Import car of the year) leta 2002.

MOTORJI
Trenutno so v prodaji trije bencinski (105 PS,120 PS,150 PS) in dva dizelska motorja (120 PS and 150 PS).
Slika

Bencin:
Slika

Diesel:
Slika

Več informacij o TS motorjih pa si lahko preberete v splodnjem članku:
Twin Spark motorji

VODNIK ZA NAKUP RABLJENE 147

Kot za vsak rabljen avtomobil, je tudi za 147 potrebno pregledati celotno zunanjost. Pozorni moramo biti na skladje vseh panelov in na ujemanje barve avtomobila.

Alfe 147 so zanesljivi avtomobili, če so pravilno in redno servisirani. Toda vseeno ima kot vsak avtomobil nekaj šibkih točk, ki so opisane v nadaljevanju.

Motorji Alf so ob hudem priganjanju nagnjeni k temu, da trošijo olje. Zato moramo ob pregledu avtomobila nujno! pregledati stanje olja, ki naj ne bo na minimumu. V takšnem primeru je avto bil zanemarjen in je bolje oditi stran od slabo vzdrževanega avtomobila in prihraniti denar za draga popravila. Zobati jermeni moraji biti menjani na vsakih 80.000 km (1.6 in 2.0 l)zaradi prenekaterih težav, ki so jih imeli lastniki. V6 motorji imajo servisni interval menjave jermenov na 115.000 km, vendar se priporoča menjava na 100.000 km. Pred letom 2006 je bil za 1.6 in 2.0 motorje servisni interval 115.000 km, ki pa ga je potem tovarna zmanjšala. Če ima 147, ki si jo ogledujete, več kot 100.000 km na števcu, je nujno torej, da so bili vsi jermeni menjani, drugače se lahko zgodi neprijetno presenečenje.

Bencinski motorji imajo lahko dizelsi zvok, kar pomeni da je variator pokvarjen in ga je potrebno zamenjati. Dizelski motorji so zelo kvalitetni in nimajo nobenih večjih šibkosti. V6 motorjem je potrebno zamenjati vodno črpalko na 100.000 km, ker je iz plastike in rada popoka.

Motorji TS (Twin Spark) imajo 8 svečk, ki se menjajo na 100.000 km. Menjava svečk je kar draga zadeva (okoli 150€ + delo). Če se med vožnjo pojavi občutek, da avto duši, je za to kriv MAF ali LMM (Air flow Meter) oziroma merilec pretoka zraka (okoli 150€ + delo).

Sklopke in menjalniki so brez težav, prestave morajo teči gladko. Obrabljena sklopka ima visoko točko prijemanja in jo je potrebno zamenjati. Na menjalnikih Selespeed je potrebno preveriti, če delujejo vse prestavne ročke in City mode.

Znan problem so cevi za servo, ki rade rjavijo kjer jih metalne objemke držijo skupaj.
Slika

Naslednja šibka točka so sprednje in zadnje roke, ki se zelo hitro obrabljajo, še posebno po Slovenskih lepih cestah. Posebej rade odpovejo sprednje zgornje roke (sliši se ropotanje, ki prihaja iz armaturke) in zadnji seleni, vendar je dobra novica to, da niso posebej dragi (kot npr. pri GTV :wink: ). Dokaz za dotrajane zadnje selene ali roke je obrabljena guma na notranji strani. Sprednje zgornje roke so okoli 40€, zadnji seleni so po 7€, zadnje roke pa 35€ po komadu. Če se spredajs sliši pokanje ali praskanje, je temu vzrok najverjetneje dotrajan Anti-roll bar, ki stane okoli 75€.
Slika

147 pa na srečo nima nobenih težav z rjavenjem, saj je celotna karoserija galvanizirana. Rja je torej dokaz o nesreči in slabem popravilu avtomobila. Tudi notranjost avtomobila je precej odporna na razne praske in druge vplive.
Slika
Slika

Preveriti je potrebno, če vse električne stvari delajo, kot bi mogle. te so sicer brez kakršnih šibkosti, vendar bolje se je prepričati na lastne oči :D . Enako pomembno pa je preveriti ali delajo vsi sistemi avtomobila in sicer: ABS, Air Bag in pa Engine Management. Ko obrnete ključ v predzadnjo pozicijo, se morajo vsi sistemi prižgati in nekaj sekund zatem ugasniti. Če ne ugasnejo, je s sistemom, ki sveti, nekaj narobe in potrebno bo poravilo.
Slika

Display, ki je na sredi med obema kazalcema, pa pokaže tudi ostale napake sistema, ki se lahko pojavijo. 147 ima sistem diagnoze CAN, ki pokaže kakršnokoli napako s tem, ko utripa prikazovalnik stanja kilometrov; odometer, (od napake v vratih do napake za rezervoar goriva!).
Slika

Na koncu še prilagam povezavo VOSA (Vehicle & Operator Service Agency - Vehicle Recalls), ki prikazuje vse serijske napake avtomobila in vpoklice od začetka proizvodnje do sedaj:
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recall" onclick="window.open(this.href);return false; ... search.asp

Slika

Želim vsem novim kupcem 147 veliko sreče in upam, da je vodnik kaj pomagal!
Zadnjič spremenil alfa_samec, dne Pe Maj 07, 2010 3:38 pm, skupaj popravljeno 5 krat.
Uporabniški avatar
Bearex
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2223
Pridružen: Ne Feb 04, 2007 10:32 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Štore

Glede na naslov je najbolje da jaz tole sliko prestavim sem:

Slika

Slika
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

turko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 536
Pridružen: Po Sep 13, 2010 5:54 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana

z tega naslova me zanima sledeče

Naprava, ki je povzročala največ težav: od javljanja napak sistema ABS, Airbag ali celo Motor Managementa. Ko se je del zamenjal, napak ni bilo več.
http://www.alfa-klub.com/modload.php?&c ... c_show.jpg

za kater del se gre tole??
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Tole je toplotna zaščita pri izpušnem kolektorju. To nima nobene veze z ECU managementom.

Verjetno si napačno bral in gledal slike. Najprej je slika in pod sliko je opis težave in ne obratno. Za dotično sliko je pa tole napisano:
Toplotna zaščita je pretanka in vijaki se prehitro zažerejo vanjo - posledica je čuden zvok izpod motorja.
lp

aleš
Odgovori
  • Informacija