JTS motorji

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Zdaj že davnega leta 1994 je Alfa Romeo predstavila svoj najnovejši izdelek – 2.0 litrski Twin Spark motor, ki je izpolnjeval ravno tisto, kar je obljubljal : imel je dve svečki na cilinder, ki sta zagotavljali bolj učinkovito izgorevanje goriva in čistejše emisije ter večjo moč motorja od svojega predhodnika. Ker pa evolucija ne poteka le v naravi, se je iz zdaj že zastarelega TS motorja razvil novejši motor z oznako JTS.

Slika

Kratica JTS pomeni "Jet Thrust Stoichiometric" izhaja pa iz sistema izgorevanja, ki je originalen Alfa Romeo koncept in združuje neposredno visokotlačno vbrizgavanje goriva stoikiometrične zmesi v zgorevalno komoro, kar ima za posledico večjo moč motorja in višji navor pri nižji porabi goriva.

Ker je uporabljen princip neposrednega brizganja goriva, je le-to poslano takoj v cilinder in njegova količina je izmerjena na določen časovni interval za optimalno vrtinčenje pri mešanju in izgorevanju. Takšno delovanje je poimenovano Lean burn system ali sistem revnega izgorevanja in deluje pri nekje 1500 obratov na minuto za posledico pa ima velik prihranek goriva.

Ker pa se alfisti večinoma (ali pa predvsem) vozijo v področju višjih vrtljajev, pa odigra pomembno vlogo drug pomemben in nov sistem JTS motorja: popolnoma normalno oblikovana oblika cilindrov in sesalnih kolektorjev ter vbrizg goriva pod visokim pritiskom (Jet Thrust), kar poskrbi za zelo bogato mešanico v pravilnem razmerju (stoikiometrična zmes goriva). JTS motor torej deluje v načinu revnega izgorevanja le do 1500 obratov, kar na primer zmanjšuje porabo goriva v mestu, nad temi obrati pa deluje s popolnoma normalnim razmerjem goriva in zraka 14.7:1.

Slika

Neposredno brizganje goriva v cilinder pa pomeni tudi, da se zrak, ki v motor prihaja, ne segreva in ima za posledico večjo volumetrično učinkovitost motorja. Ko se temperatura spusti, se plini zgostijo in njihov volumen se zmanjša, kar poskrbi za večji pretok zraka v zgorevalno komoro. Ker se s tem posredno ohlaja tudi zgorevalna komora je tveganje za nastanek klenkanja manjše, kompresijsko razmerje pa je lahko veliko večje.

Vse te inovacije imajo za posledico 10% večjo moč, 14% višji navor, nižjo porabo goriva ter nižjo vrednost emisij (Euro 4 standard), če JTS motor primerjamo s starim TS motorjem. Ob vsem tem pa ima JTS motor le 1 svečko na cilinder namesto dveh kot je to pri Twin Spark motorjih.

Slika

Velik problem starih TS motorjev je bil tudi variator. JTS motorji takšnega variatorja več nimajo, imajo pa sistem poimenovan Twin Phaser in je naprednejša variacija prejšnjega. Sistem je vgrajen v glavo motorja iz lahke zlitine aluminija in skrbi za sočasno in neodvisno usklajevanje obeh odmičnih gredi tudi do naklona 50 stopinj in skrbi za optimizacijo volumetričnega izkoristka motorja pri vseh hitrostih.

4 in 6 valjni JTS motorji

2.0 JTS

Slika

2.0 JTS motor je bil prvič predstavljen leta 2002 v modelu 156 in bil v uporabi do leta 2005. Uporabljen je bil tudi v naslednjih modelih GTV/Spider (2002-2005) in GT (2004-do 2010). V modelih 147 in 166 ni bil uporabljan, ker je proizvodnja JTS motorja bila veliko dražja od starega TS motorja. Prav tako ni bil uporabljan v nobenem izmed ostalih avtomobilov znamke FIAT.

Prostornina: 1970 ccm
Moč: 121 kW/165 KM pri 6400 rpm
Navor: 206 Nm pri 3250 rpm

1.9 JTS in 2.2 JTS - Druga generacija JTS motorjev v navezi z General Motors

Slika

S prihodom Alfe 159 leta 2005 se je začela proizvodnja druge generacije JTS motorjev, kateri so imeli popolnoma drugo zasnovo kot prejšnji JTS v modelih GT, GTV in 156. Takšna sta motorja 1.9 in 2.2 litrski JTS. Oba motorja sta gnana z verigo in ne več z jermenom, imata VVT imenovan Twin Phaser, blok motorja pa je izdelan s strani GM-a za tovarno FIAT. 1.9 JTS je uporabljan le v modelu 159, medtem ko je 2.2 litrski (GM Ecotec Familly II L61) tako v 159, Breri in tudi v Spiderju.

Prostornina: 1859 ccm
Moč: 118 kW/160 KM pri 6500 rpm
Navor: 190 Nm pri 4500 rpm

Prostornina: 2198 ccm
Moč: 136 kW/185 KM pri 6500 rpm
Navor: 230 Nm pri 4500 rpm

3.2 V6 JTS

Slika

JTS sistem neposrednega vbrizga goriva v V6 motorju je bil prvič uporabljen leta 2005, ko je Alfa predstavila nova modela 159 in Brero. Tudi V6 JTS motor ni v nobeni povezavi s prejšnjim Arese V6 motorjem, ampak je derivacija GM-ovega High Feature motorja, izdelan pa je bil v Avstraliji pri podjetju GM Holden in nato modificiran s trani Alfa Romeo, da je proizvajal 191 kW/260 KM moči. Tudi ta motor je opremljen s Twin Phaser sistemom in je gnan z verigo. Uporabljan je v modelih 159, Brera, Spider in v konceptenm modelu Visconti. Proizvodnja V6 JTS motorja je Alfa Romeo ukinila leta 2010.

Viri:
Engine Review
AR Inovations
JTS Engine
Italiaspeed 2002 news
JTS Test ItalianCar.au
Avtor: Aleš Horvat
Odgovori
  • Informacija