Alfa Romeo 33
Alfa 33 je bila predstavljena leta 1983 kot majhen družinski avtomobil, ki naj bi zamenjal uspešen model Alfasud. Prodajal se je do leta 1995, prodali pa so ga v 989.324 primerkih. Zgrajena je bila na isti platformi kot njegova predhodnica, z njo pa si deli tudi ostale komponente z manjšimi spremembami. Leta 1995 je model 33 zamenjala Alfa 145, ki je prevzela preverjene in navdihnjene boxer motorje, ostalo pa je šlo v zgodovino.
Osebna izkaznica modela 33
Prva serija (1983 - 1989)
Prva serija je bila predstavljena let 1983 in sicer v 5-vratni hatcback različici,ki je bila oblikovalsko delo Ermanna Cressonija (Centro Stile Alfa Romeo), leto zatem pa je bila predstavljena tudi karavanska različica sprva imenovana Giardinetta a so jo kasneje preimenovali v zdaj že znano ime karavanskih različic novejših Alf - Sportwagon. SW je bila malce preoblikovana, zaslužen za delo pa je oblikovalski studio Pininfarina. Alfa Romeo 33 nikoli ni bila predstavljena v 3-vratni različici, za razliko od njene predhodnice.
Model 33 je bil zelo cenjen zaradi zmogljivih boxer motorjev in dobre vodnjivosti a je lastniško izkušnjo pokvarila izjemna nezaneljiva elektronika in rjavenje karoserije. Avto je predstavil kar nekaj inovacij serijske proizvodnje za Alfo vključno s prilagodljivimi instrumenti z volanom.
FL serija 1986 - 1989
Model 33 je jeseni leta 1986 dobil majhno osvežitev in nova motorja. Uvedel se je večji 1.7 literski boxer motor, notranjost se je malce spremenila (poenostavljena sredinska konzola), na zunaj pa se je spremenila barva smernikov, malce se je spremenila prednja maska in zadnji odbijač, na nekaterih trgih pa se je uvedel tudi dizelski motor z 1.8 litrov prostornine (VM Motori).
Serija 2 oz. Nuova 33 1990 - 1995
Večjo spremembo notranjosti in zunanjosti je doživel model 33 v letu 1989. 1.7 literski boxer motor je dobil 16 ventilsko tehnologijo (135 KM), celotna podoba avtomobila pa je bila bolj skladna z ostalo paleto modelov, posebej z modelom 164. Nov je bil tudi pogon na vsa štiri kolesa, ki je se v začetku imenoval Permanent 4, kasneje pa je dobil znano Q4 oznako (od leta 1992 naprej). Zadnja serija modela 33 ni imela prejšnjih težav z rjo, ker je bila v celoti galvanizirana.
Uplinjače je zamenjal direktni vbrizg goriva na 1.7 in 1.5 modelih, prav tako pa so bili dodani še katalizatorji.
Viri:
- http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_33" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.italiancar.com.au/site/cars/" onclick="window.open(this.href);return false; ... meo33.html
- http://www.carsfromitaly.net/alfaromeo/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avtor: Aleš Horvat
Slike: AR (v kolikor ni drugače navedeno)