Water / Methanol sistem

Izgled Alfic, povečanje moči
Odgovori
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

Spet jaz :D Zanima me če ima kdo kakšne izkušnje z water/meth sistemi? Kolikor sem uspel razbrati iz različnih člankov in forumov po spletu, naj bi water/meth sistem (dalje W/M) dodal motorju povsem zdrave konje, brez velikih tveganj za motor. V osnovi, bi naj dobili z vgraditvijo W/M vsaj +20KM in prav toliko Nm navora. Če trditve s spleta držijo, potem se da s takšnim sistemom izstisniti iz motorja še precej več.

No ja +20KM, +30KM ali še kaj več se že sliši presneto mamljivo, poleg tega, da naj bi se celo zmanjšala poraba. Samo delovanje sistema ni nek hud bavbav in se ga da relativno enostavno razložiti: v motor poleg mešanice gorivo/zrak, dodajaš še mešanico vode in metanola, razpršenega v drobni mešanici. Kaj to pomeni? Voda kot vemo ni hudo eksplozivna zadeva, za to od nje ne dobimo nikakršnih aktivnih prirastkov moči ali navora. Služi le temu, da nam ohladi mešanico goriva in zraka. Drug del, ki ga dodajamo pa je metanol. Metanol nam v mešanici goriva služi za višanje oktanskega števila goriva in večanja eksplozivnosti zmesi ki jo vbrizgavamo v cilindre. Ker ima metanol višje postavljeno temperaturo vžiga (cca. +60°C napram diesel), tudi ne vpliva na hitrost vžiga zmesi, kar bi lahko pripeljalo do poškodbe ventilov, glave... torej vžge se šele po oz. hkrati z vžigom diesla. Ne vem kako se obnaša pri bencinskih agregatih, a predvidevam, da kakšne hude znanosti tudi ni. Ker dobimo z metanolom precej bolj eksplozivno mešanico goriva, se to neposredno pozna na moči, ki jo motor iz sebe izstisne. Metanol je že star znanec tudi v motošportu, saj so ga pred nekaj desetletji uporabljali tako v NASCAR kot v F1, a ga kasneje ukinili zaradi prevelikih prirastkov moči, verjetno zaradi varnosti.

Ko s teorijo zaključimo in bi stvar želeli videti tudi v praksi pa se pojavi precej vprašanj.
V mojem primeru se gre za dvatisoč kubični turbodiesel agregat, s tehnologijo skupnega voda in DPF filtrom za delat zgago, ki iz sebe izstisne tovarniških 170 konjskih moči(2.0 JTDm). Kot prvo me zanima, ali se je kdo že ubadal s takim sistemom? Kakšne slabosti lahko prinaša sistem W/M? V mešanici, ki jo dodajamo je voda, ki pa nekako ne sovpada z tekočinami in plini ki se nahajajo v cilindru. Obstaja verjetnost da motor zaradi vode ali kakršnega koli drugega razloga zariba? Kolikšen je dejanski prirastek zdrave moči s takšnim sistemom? Kaj priporočate, obstajata dve precej znani podjetji, ki izdelujeta te sisteme. Prvo, ki naj bi sistem tudi uvedlo v prakso je Snow performance (klik) in pa AEM (klik). Je potrebno po vgraditvi narediti še kakšno spremembo na motorju, v mislih imam remap? Ali je sistem ves čas vključen, ali začne delovati šele pri višjih vrtljajih, ko motorju zmanjka navora? Kaj se zgodi ko zmanjka goriva (water/meth ne diesela)?

Za prirastek zdrave moči mislim predvsem na višje vrtljaje. Ker je konjska moč neposredno povezana z navorom, kateri lahko poškoduje vitalne dele motorja, se verjetno mešanica vbrizgava predvsem v višjih vrtljajih, kjer nam žal zmanjka navora in posledično moči, je tako?

Cene za takšne sisteme se nekako gibljejo od 250-700€.

Več informacij dobrodošlih, predvsem kakšne iz prve roke.

LP Jakob
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

Sistem ki so ga uporabljali v 2WW, je prinesel precej več, kot 30%.
Vendar je bila uporaba zelo omejena.

http://en.wikipedia.org/wiki/War_emergency_power

Mislim, da je ves point v tem, da izkoristiš temperaturo izpušnih plinov (delno parni stroj).

V avto tega ne bi dal v nobenem primeru.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Mislim da je nekje na forumu ena tema ki govori o tem...

Ampk na splošno. "There is no such thing as free meal"...

Več moči, ja, ampak ne kar "kolikor hočeš".
Čiščenje notranjosti motorja ja (sploh pri dizlih je to plus).
Hlajenje vstopnega zraka ja.
Zmanjšanje porabe goriva ja, ampak samo zato ker dizel delno nadomestiš z metanolom.

Če pretiravaš lahko pride do neljubih posledic.

Drugače pa tko, metanol je po kalorčni vrednosti precej bolj švoh kot dizel (15MJ/l vs. 36MJ/l), zato ga je treba za povečanje moči kar konkretno dodajat. (vsa dodatna moč pride iz metanola, voda ne da nič, je pa zraven zato da metanol ni gorljiv, če nebi blo vode bi ti mašina klenkala, zato tudi nikoli ne smeš uporabljat mešanice z več kot 50% koncentracijo metanola, ker ta je že eksplozivna). Torej če greš na maksimum, moraš računat razmerje energije 7.5MJ za mešanico metanola in vode, ter 36MJ za dizel.
Tako da če hočeš dodatnih 10-15% moči boš moral dodat ~10-15% več energije. In če da 1 liter dizla 36MJ, boš moral dodat od 0.5-0.75l mešanice vode in metanola, na liter pokurjenega dizla (to samo kadar "zahtevaš več moči, ne pri umirjeni vožnji).
Tako da poraba te zadeve če hočeš rezultate bo kar velika. Metanol ni ravno poceni, pa zraven je treba tankat destilirano vodo, kar tudi ni zastonj.

Ko potegneš črto, je zadeva kar draga v štartu (če hočeš kit ki bo pravilno doziral čez vse območje obratov bo vsaj 400€+ montaža), potem pa kuri še mešanico ki je dražja od dizla. Pa seveda potem moraš na vsak tank dolit vsaj enkrat ~5l mešanice, kar je tečno.

Je pa drugače če imaš močno tunan avto, ker so drugi pozitivni efekti WMja.
Hlajenje izpušnih plinov, večja gostota vstopnega zraka, nižanje tlakov v cilindru, pa v tem primeru ni treba uporabljati 50% mešanice, saj dobre efekte dobiš že z 20% mešanico in bistveno manšo količino vbrizga (~10% količine dizla pri polnem gasu)... Tako da priporočam kot dodatek "fajn napiljenemu motorju", ne pa kot samostojni dodatek.

Drugače mam kit doma na polici že eno leto, samo ga še nisem zmontiral... bom enkrat... :>
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

Super hvala za odgovor. Cena: ja ok 400€ ni malo, a dam jaz raje 500€ za dodatne konje (če so res efektivni), kot pa v platišča recimo. Metanol ni poceni ne, vendar se ga dobi po ceni slab € na 1l, destilirana voda pa ni omembe vredna, 2,5€ 10l. Torej zadevo boš montiral v svojo 147 ali?

Koliko bi se to poznalo na moči motorja recimo? Je potreben remap po posegu? Torej manjša poraba je iluzija, kaj pa DPF, omenil si nižje izpušne pline, problem? Je realno da pridobim 30 konjev? Če lahko, se bom za poseg verjetno enkrat v prihodnosti odločil, saj bi taka dodatna moč, skupaj z prihajajočim remapom konkretno spremenila nasmešek na obrazu. Torej za resnejše težave z motorjem lahko pride ob napačni vgradnji verjetno, če kupim poceni kitajska jajca ali še kakšen drug razlog?

10-15% izkoristek na dejansko moč (ob remapu na cca. 200KM, upam ;)) ali tovarniško deklarirano se pravi 170KM? +30KM zdravih pri remapu + 30KM zdravih z W/M se bi pa že presneto poznalo tj. 35% več moči kot iz tovarne :D
Uporabniški avatar
smukc
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1376
Pridružen: Ne Avg 19, 2012 5:10 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Krško

potem pa še vztrajnik naroči :D
- Ex 2005 156 GIUGIARO 2.4JTDm
- Ex 2008 159 SW Ti
- 1989 75 V6 3.0
- Ex 1971 GT Veloce 1750
- Ex 1978 giulietta 1300
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

smukc napisal/-a:potem pa še vztrajnik naroči :D
V vztrajniku ne vidim problema, saj se moč pridobi v višjih vrtljajih, kjer jo tako ali tako primanjkuje.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Moja ocena je maksimalno 20HP če greš samo na WM (to je res ekstremno zalivanje motorja), 35HP samo z remapom, in 45HP remap in WM.

DPF nebi smel bit problem, metanol izgoreva popolnoma brez ostankov...

Ja planiram vgradit v mojo 147, samo zadnje čase ni nekega blaznega zagona za predelave na avtu... ni časa ni volje.
Uporabniški avatar
JUG
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 710
Pridružen: Sr Feb 22, 2012 7:59 pm

Z remapom bi se poznalo le +10KM od WM? Ker to je pa pol že 50€ na 1 konj. Pa verjetno bi potem moral biti še en osel, da bi to plačal.

Bottomline: torej še ena zadeva, ki se v praksi ne bi obnesla z wow efektom. Vsaj na naših motorjih z napačno vrsto pogonskega goriva.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Vedno je tako... dlje kot greš, dražje je.

Prvi konji so vedno najcenejši, vsak naslednji je dražji.

Moje mnenje glede vrsnega reda pri predelavah dizla je:

1. remap
2. večji intercooler
3. free flow izpuh (-DPF če ga imaš)
4. močnejša kuplunga, boljši diferencial, močnejši vztrajnik, bremze?
5. večja turbina
6. WM (bolj za varnost, kot za konje)

Od tle naprej je pa vsak konj izjemno drag...
minime
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 134
Pridružen: Po Okt 27, 2008 6:09 pm

Huh, ene 20 let nazaj je bil eden predelan audi če se ne motim. Prva večja okvara je bila da je požrlo bate, nadomestili naj bi jih s takšnim ki so imeli glavo iz kermaike??? to imam v spominu . Zdaj kaj je bilo res ne vem, nisem bil zraven. Aja prirastek je bil konkreten, s tem pa tudi kratka sama življenska doba motorja. Vbrizg je bil pa narejen direkt v cilinder. kot da bi dodal na bencinarja dizel vbrizg.
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

novejsi bencinarji imajo direktni vbrizg v cilinder, seveda so imeli dizli tak sistem prej :)
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Odgovori
  • Informacija