Spet jaz Zanima me če ima kdo kakšne izkušnje z water/meth sistemi? Kolikor sem uspel razbrati iz različnih člankov in forumov po spletu, naj bi water/meth sistem (dalje W/M) dodal motorju povsem zdrave konje, brez velikih tveganj za motor. V osnovi, bi naj dobili z vgraditvijo W/M vsaj +20KM in prav toliko Nm navora. Če trditve s spleta držijo, potem se da s takšnim sistemom izstisniti iz motorja še precej več.
No ja +20KM, +30KM ali še kaj več se že sliši presneto mamljivo, poleg tega, da naj bi se celo zmanjšala poraba. Samo delovanje sistema ni nek hud bavbav in se ga da relativno enostavno razložiti: v motor poleg mešanice gorivo/zrak, dodajaš še mešanico vode in metanola, razpršenega v drobni mešanici. Kaj to pomeni? Voda kot vemo ni hudo eksplozivna zadeva, za to od nje ne dobimo nikakršnih aktivnih prirastkov moči ali navora. Služi le temu, da nam ohladi mešanico goriva in zraka. Drug del, ki ga dodajamo pa je metanol. Metanol nam v mešanici goriva služi za višanje oktanskega števila goriva in večanja eksplozivnosti zmesi ki jo vbrizgavamo v cilindre. Ker ima metanol višje postavljeno temperaturo vžiga (cca. +60°C napram diesel), tudi ne vpliva na hitrost vžiga zmesi, kar bi lahko pripeljalo do poškodbe ventilov, glave... torej vžge se šele po oz. hkrati z vžigom diesla. Ne vem kako se obnaša pri bencinskih agregatih, a predvidevam, da kakšne hude znanosti tudi ni. Ker dobimo z metanolom precej bolj eksplozivno mešanico goriva, se to neposredno pozna na moči, ki jo motor iz sebe izstisne. Metanol je že star znanec tudi v motošportu, saj so ga pred nekaj desetletji uporabljali tako v NASCAR kot v F1, a ga kasneje ukinili zaradi prevelikih prirastkov moči, verjetno zaradi varnosti.
Ko s teorijo zaključimo in bi stvar želeli videti tudi v praksi pa se pojavi precej vprašanj.
V mojem primeru se gre za dvatisoč kubični turbodiesel agregat, s tehnologijo skupnega voda in DPF filtrom za delat zgago, ki iz sebe izstisne tovarniških 170 konjskih moči(2.0 JTDm). Kot prvo me zanima, ali se je kdo že ubadal s takim sistemom? Kakšne slabosti lahko prinaša sistem W/M? V mešanici, ki jo dodajamo je voda, ki pa nekako ne sovpada z tekočinami in plini ki se nahajajo v cilindru. Obstaja verjetnost da motor zaradi vode ali kakršnega koli drugega razloga zariba? Kolikšen je dejanski prirastek zdrave moči s takšnim sistemom? Kaj priporočate, obstajata dve precej znani podjetji, ki izdelujeta te sisteme. Prvo, ki naj bi sistem tudi uvedlo v prakso je Snow performance (klik) in pa AEM (klik). Je potrebno po vgraditvi narediti še kakšno spremembo na motorju, v mislih imam remap? Ali je sistem ves čas vključen, ali začne delovati šele pri višjih vrtljajih, ko motorju zmanjka navora? Kaj se zgodi ko zmanjka goriva (water/meth ne diesela)?
Za prirastek zdrave moči mislim predvsem na višje vrtljaje. Ker je konjska moč neposredno povezana z navorom, kateri lahko poškoduje vitalne dele motorja, se verjetno mešanica vbrizgava predvsem v višjih vrtljajih, kjer nam žal zmanjka navora in posledično moči, je tako?
Cene za takšne sisteme se nekako gibljejo od 250-700€.
Več informacij dobrodošlih, predvsem kakšne iz prve roke.
LP Jakob