Utekanje turbo bencinarja - Giulietta

Tehnične teme o modelu Giulietta

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
UKi
Alfist
Alfist
Prispevkov: 289
Pridružen: To Sep 13, 2011 4:37 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Zakon pravi tako:
Ko voznik na cesti vozilo ustavi za več kot tri minute ali ga parkira, mora takoj ugasniti motor.
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

Na domačem dvorišču tudi :)
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6821
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Meni je pozimi laufala vsaj 5-10 min doma, na šihtu pa tudi do 15 min (občasno smo se malce zaklepetali) in nič ne bo spremenilo tega. :wink:
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
kosir1234
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3687
Pridružen: Če Feb 25, 2010 5:47 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Žiri

kva če maš pa fuč štarter? al pa akumulator filaš? :P :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻.
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

Jaz pa vedno hladim turbino po "dinamicni voznji" oz. vse dokler mi temperatura olja ne pade vsaj na 90 stopinj :P
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

ja tole ko na mestu laufa je misljeno zarad tega, da ne osnazujes okolja, ker pac ne delas kilometrov #-o #-o

glede turbine, vazno da pocakas da se vrti z obrati, ki so na stantgasu, potem ugasnes motor, ne pa da se nebi vrtela 100 000 rpm ali se vec, in potem bi ugasnil motor, in bi se turbina ustavljala brez olja, to pa pripelje do vemo kam
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

Crazy Alfista napisal/-a:ja tole ko na mestu laufa je misljeno zarad tega, da ne osnazujes okolja, ker pac ne delas kilometrov #-o #-o

glede turbine, vazno da pocakas da se vrti z obrati, ki so na stantgasu, potem ugasnes motor, ne pa da se nebi vrtela 100 000 rpm ali se vec, in potem bi ugasnil motor, in bi se turbina ustavljala brez olja, to pa pripelje do vemo kam
Yep, turbino je potrebno paziti kot punčico svojega očesa :)
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Crazy Alfista napisal/-a:ja tole ko na mestu laufa je misljeno zarad tega, da ne osnazujes okolja, ker pac ne delas kilometrov #-o #-o

glede turbine, vazno da pocakas da se vrti z obrati, ki so na stantgasu, potem ugasnes motor, ne pa da se nebi vrtela 100 000 rpm ali se vec, in potem bi ugasnil motor, in bi se turbina ustavljala brez olja, to pa pripelje do vemo kam
To da bi se turbina ustavljala dolgo časa ko ugasneš motor ni problem. Se ustavi relativno hitro.
Problem je ko prideš z razgreto turbino od tiščanja, in ugasneš motor. Takrat olje počasi teče čez ležaje, ker je napeljava za olje narejena tako da olje ko ugasneš avto odteka počasi, ampak ker je turbina zelo vroča (beri 200+°C) se olje zažge v ležajih (karbonizacija olja)... to je tisti problem, zakaj je treba počakat nekaj časa po tiščanju, da se turbina ohladi.
alfafil
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4576
Pridružen: Če Feb 05, 2004 2:16 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: maribor
Kontakt:

-meni se to ne more zgodit,nikoli je ne tiščim :D
Uporabniški avatar
Creed
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4301
Pridružen: To Feb 01, 2005 2:22 pm

Zato pa mas "pre"nizko porabo za julko :mrgreen: :lol:

LP
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Off-topic o porabi sem prestavil v za to namenjeno temo, pa naj se tista debata, če je potrebna, nadaljuje tam.
Uporabniški avatar
godlike
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 781
Pridružen: Po Mar 26, 2012 8:53 pm
Kraj: okolica MB

TribesMan napisal/-a:
To da bi se turbina ustavljala dolgo časa ko ugasneš motor ni problem. Se ustavi relativno hitro.
Problem je ko prideš z razgreto turbino od tiščanja, in ugasneš motor. Takrat olje počasi teče čez ležaje, ker je napeljava za olje narejena tako da olje ko ugasneš avto odteka počasi, ampak ker je turbina zelo vroča (beri 200+°C) se olje zažge v ležajih (karbonizacija olja)... to je tisti problem, zakaj je treba počakat nekaj časa po tiščanju, da se turbina ohladi.
Sem slišal od enega, ki dela v Avstriji v firmi, ki razvija motorje, da to ni več problem, saj naj bi to porihtali ....

Nevem točno kak. Samo ko pa pogledam v pod pokrov motorja pa vidim, da ma pri MA tudi turbina speljano hladilno tekočino,...
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

To je vedno bil in vedno bo problem. Izpušni plini imajo preko 800°C v dizlih in tudi preko 1000°C v bencinarjih. Ohišje turbine se zaradi tega svinjsko segreje, pri bencinarjih celo žari od vročine. Ta vročina se potem prenaša na ohišje ležaja in sam ležaj.
Če turbine ne ohladiš preden ustaviš pretok olje čez ležaje, bo hudič...

Nekateri novi bencinarji imajo vodno hlajenje ležajev, vendar to ne odpravi težave popolnoma. To je bolj namenjeno temu da se ležaji med delovanjem ne pregrevajo.
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

TribesMan napisal/-a:To je vedno bil in vedno bo problem. Izpušni plini imajo preko 800°C v dizlih in tudi preko 1000°C v bencinarjih. Ohišje turbine se zaradi tega svinjsko segreje, pri bencinarjih celo žari od vročine. Ta vročina se potem prenaša na ohišje ležaja in sam ležaj.
Če turbine ne ohladiš preden ustaviš pretok olje čez ležaje, bo hudič...

Nekateri novi bencinarji imajo vodno hlajenje ležajev, vendar to ne odpravi težave popolnoma. To je bolj namenjeno temu da se ležaji med delovanjem ne pregrevajo.
Ja, imas prav. Ti tanovi turbo bencinarji so fejst obcutljivi. Najvecji flop so bili 1.4 tsi-ji s 160 ks. Crkovalo kot za stavo po 30.000 km.

Ceprav ima tudi 122-ks varianta tezave, ampak drugacne.
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

No, moje izkusnje po utekavanju tb-ja. Z avtom sem delal kot opisano v prvih postih.

Motor dosega fabrisko normo porabe, ki znasa 5,7 l/100 km. Porabe olja ni - ne glede na nacin voznje (menjam na 15.000km, olje Mobil ESP Formula 1).

Dyno je pokazal 118,5 KS pri 5.200 o/min. in max. navor 203,5 Nm.
Odgovori
  • Informacija