Utekanje turbo bencinarja - Giulietta

Tehnične teme o modelu Giulietta

Moderator: Tehnika moderatorji

mitoma
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1142
Pridružen: Pe Jul 23, 2010 11:26 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

Se strinjam tko se dela z motocikli,predvsem Suzuki je mel včasih predpisano prvih 1000 km mineralno olje potem sintetika,čeprav zdaj tega ni več! To je veljalo tam do ene leta 2000,ker ko sem 2001 kupil novega tega ni bilo več!
Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9326
Pridružen: Sr Okt 01, 2003 11:51 pm
Kraj: Ljubljana

Edino pravilno, se spomnim, ko so na trg prišle 156 GTA in je kolega delal preko študenta pri Kastelicu v Grosuplju. Bila glavna atrakcija in jo je vsak malce pritisnil po dvorišču, mrzlo seveda, dokler ni bencina zmanjkalo, potem pa s pomočjo štarterja na kamion :roll: #-o
mare87
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 927
Pridružen: Pe Jul 24, 2009 8:37 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta
Kraj: Škocjan
Kontakt:

v tovarni ni utekanja motorja! Ko je avto narejen se ga da prvo na optiko, na valje, vožnja po pisti. To je vse! To ni utekanje! Vem iz lastnih izkušenj, ker sm to delal! Tako, da se zmer uteka motor kupec vozila. Kdor je drugačnega mnenja naj pa vozi po svoje.
Alfa 147, Alfa Romeo Sportwagon, 2.5 V6
Uporabniški avatar
przlend
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 733
Pridružen: To Mar 22, 2005 9:27 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Odvisno od znamke avtomobila :wink:
mare87
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 927
Pridružen: Pe Jul 24, 2009 8:37 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta
Kraj: Škocjan
Kontakt:

mislim, da ni razlike. utekanje na mizi je pri dirkalnikih, npr. F1
Alfa 147, Alfa Romeo Sportwagon, 2.5 V6
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

Danes opravil temo tudi na to pri pooblaščenem in priporoča; ker so turbo mašine navite, enih 3.000 km nežno po gasu.

Se pravi, prvih 2.000 km do 2.500 vrtljajev/min., sledečih 1.000 km lahko do 3.000 vrtljajev/min. (več ni treba, saj ima avtomobil dovolj navora).

Če avto vidi AC do 3.000 km - avto mora biti povsem ogret na delovno temparaturo, polagoma zviševati hitrost. Preko limita ne priporočajo.

Za vožnjo po teh kilometrih podobno kot za turbo dizelaše; avto je potrebno obvezno ogreti na delovno temparaturo preden vidi višje vrtljaje. Pazljivo s turbino (ne ugasniti avtomobila takoj po "hitrejši oz. dinamičnejši" vožnji. Vsekakor pride fajn prikazovalnik temparature motornega olja ob tem podatku.

Edino kar nisem vprašal je, če je ob zagonu smiselno mrzlega pustiti v prostem teku enih 5 min. ali se kar peljati. Ker so sedaj nizke temparature, menim da je vprašanje na mestu. Kaj pravite glede tega?
Miholl
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5328
Pridružen: Po Okt 18, 2004 3:40 pm
Vozilo: 156 sw
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

turbo mašine so navite? wtf?

Avto ni z dreka narejen,vžgeš in pelješ. Te agregati so nastavljeni tako da se vozijo kot dizli, uporabno do 4-5k obratov, vse kar rabiš je od 1,5 do 3k obratov.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Noben problem niso obrati če je mašina dobro ogreta, to da držiš mašino pod 2500 obrati nevemkolk časa je IMO nepotrebno. Seveda s tem ne podpiram tiščanja do blokade prvi tedn. Ampak ko je enkrat motor ogret in si na AC, lahko komot z nežnim doziranjem gasa (ja visok navor je približno glih tolk problematičen kot visoki obrati) vrtiš motor tudi do 5000 pa ne bo čist nič narobe.
Pač po pameti in mal občutka za mehaniko tudi nikoli ne škodi.
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Pa pravilno servisiranje in redna mejava tekočin.
Pepsi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5161
Pridružen: Ne Jan 14, 2007 4:32 pm
Član Alfa Kluba: 0

spartan napisal/-a:Danes opravil temo tudi na to pri pooblaščenem in priporoča; ker so turbo mašine navite, enih 3.000 km nežno po gasu.

Se pravi, prvih 2.000 km do 2.500 vrtljajev/min., sledečih 1.000 km lahko do 3.000 vrtljajev/min. (več ni treba, saj ima avtomobil dovolj navora).

Če avto vidi AC do 3.000 km - avto mora biti povsem ogret na delovno temparaturo, polagoma zviševati hitrost. Preko limita ne priporočajo.

Za vožnjo po teh kilometrih podobno kot za turbo dizelaše; avto je potrebno obvezno ogreti na delovno temparaturo preden vidi višje vrtljaje. Pazljivo s turbino (ne ugasniti avtomobila takoj po "hitrejši oz. dinamičnejši" vožnji. Vsekakor pride fajn prikazovalnik temparature motornega olja ob tem podatku.

Edino kar nisem vprašal je, če je ob zagonu smiselno mrzlega pustiti v prostem teku enih 5 min. ali se kar peljati. Ker so sedaj nizke temparature, menim da je vprašanje na mestu. Kaj pravite glede tega?
Sicer ne vem kako velja to za Alfine TB motorje, ampak pri Audiju za TB motorje v navodilih piše na hitro in po domače, da:

- Avta ne goni ko je mrzel.
- Avta ne ugasni ko si prenehal z dinamično vožnjo pač pa počakaj par sekund oziroma rečmo do pol minute.
- Ne delaj gluposti da preden avto ugasneš pohodiš gas (ker potem turbina ne dobi olja ko se ustavlja al nekaj takega, bo kdo bolj tehnično nadarjen povedal).
- In pa NE segrevaj avta na mestu - ne vem zakaj, ampak piše da ob mrzlem zagonu (predvidevam da je mišljeno bolj ko je zunaj mrzlo) ne čakaj da se avto segreje pač pa se takoj odpelji..
It doesn't matter what you drive, but how you drive it :)
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Tisto z obrati je malce huda, saj je že 75-ka šla do prvih 500 km do 3.500 rpm, od tam dalje pa do 4.500 rpm in tako do 1.500 km.

Jaz sem se tega približno držal, obenem sem bil pa prvi del dokaj nežen z gasom, čeprav očasen izpad tudi prav pride, da požene svinjarijo ven.
Od 500 km dalje se je pa gas malce bolj živahno uporabljal.

Dokončno se pa uteče šele, ko nardi eno daljšo furo z malce večjimi obremenitvami.


Torej pač brez posebnega ožemanja na začetku, potem pa postopoma navzgor. Ostalo je pa itak samoumevno - najprej ogret motor, potem pa višji obrati in obremenitve.
Ustavljanje pa tudi tako, da se turbo malce ohladi, preden ostane brez olja.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
mitoma
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1142
Pridružen: Pe Jul 23, 2010 11:26 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

Nobenega avta se ne segreva na mestu ,ampak se takoj ,ko ga prižgeš odpelje,ker drugače je motor že topel,menjalnik in ostali deli pa še mrzli! :steering: :smokin:
Uporabniški avatar
4momo
Alfist
Alfist
Prispevkov: 380
Pridružen: Ne Avg 22, 2010 3:15 am
Kraj: štajerska

V glavnem jaz bom na začetku šparal obrate :cry: , čeprav me bodo prsti na nogah srbeli..... prvi mesec kot iveco kombi
Prej imel disela citroena - hladnega ne gnat čez 3000 vročega počakat na mestu 3-5sek in vgasnat .... pa zdrži še pa še (tudi po navodilih RSR) pa velja to za vse turbake ... bomo videli kako bo oz. kako dolgo bom zdržal na malih obratih. Sicer imajo navor velik, in ne boš zadnji na cesti pri 2500ob.
Jure888
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 43
Pridružen: Sr Sep 01, 2010 2:10 am

spartan napisal/-a:Danes opravil temo tudi na to pri pooblaščenem in priporoča; ker so turbo mašine navite, enih 3.000 km nežno po gasu.

Se pravi, prvih 2.000 km do 2.500 vrtljajev/min., sledečih 1.000 km lahko do 3.000 vrtljajev/min. (več ni treba, saj ima avtomobil dovolj navora).

Če avto vidi AC do 3.000 km - avto mora biti povsem ogret na delovno temparaturo, polagoma zviševati hitrost. Preko limita ne priporočajo.

Za vožnjo po teh kilometrih podobno kot za turbo dizelaše; avto je potrebno obvezno ogreti na delovno temparaturo preden vidi višje vrtljaje. Pazljivo s turbino (ne ugasniti avtomobila takoj po "hitrejši oz. dinamičnejši" vožnji. Vsekakor pride fajn prikazovalnik temparature motornega olja ob tem podatku.

Edino kar nisem vprašal je, če je ob zagonu smiselno mrzlega pustiti v prostem teku enih 5 min. ali se kar peljati. Ker so sedaj nizke temparature, menim da je vprašanje na mestu. Kaj pravite glede tega?
Kje so ti pa to rekli??

Na AT so meni rekli naj se prvih 1000 km pelje do 4000 obratov, kar nanese nekje okoli 140 - 150 km/h (v 6 prestavi) po avtocesti.. Tudi dinamic mode naj nebi bil problem, le da veljajo enaka pravila do 4000 obratov.. Za neka nagla pospeševanja takoj ko avto kupiš mi pa še na pamet ne pride.. Mislim da malce pretiravate s tem utekanjem.

Glede delovne temperature pa tako. Kot opažam se na delovno temperaturo ta motor spravi izredno hitro. Razlika med tem in prejšnjim 120 KM Jtdm je zares očitna. Jaz osebno preden dam DNA v dinamic mode počakam tiste 1 - 2 min da se ogreje in mi nikoli ne pride na pamet da bi hladnega gnal v visoke obrate tudi zdaj ko je avto že utečen.

Naša guilettka 1.4 multiair ima zdaj okoli 6000 km prevoženih in nikoli nobenih problemov tako da s prve roke lahko povem da je bedarija avto vozit do 2500 ali do 3000 obratov ker ni nobene razlike kasneje.. Kvečemu bi rekel da se avto lahko malce poleni ampak nevem zagotovo če to drži..
Uporabniški avatar
spartan
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 629
Pridružen: Če Jul 29, 2010 2:41 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica

mitoma napisal/-a:Nobenega avta se ne segreva na mestu ,ampak se takoj ,ko ga prižgeš odpelje,ker drugače je motor že topel,menjalnik in ostali deli pa še mrzli! :steering: :smokin:
Zakaj pa ne bi ogreval avtomobila na mestu; kolikor vem ima oljno črpalko in se zagotavlja mazanje.

Sploh, kakšni so argumenti proti ogrevanju na mestu? Turbina nima tlaka, oljna črpalka deluje, mazanje je zagotovljeno, voda kroži po hladilnem sistemu, motor se počasi ogreva.

Ali gre samo za urbano legendo kar se tiče ogrevanja avtomobila v prostem teku? Motor dobi tudi bogatejšo bencinsko zmes v valje, kar sigurno ne doprinese k manjši porabi. Obstaja prepričenje proti ogrevanju v prostem teku še iz časa Fičov, Stoenk in Pejekov?
Odgovori
  • Informacija