Opel Ampera

Mnenja in izkušnje z ostalimi avtomobili
ziga22
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 754
Pridružen: Če Nov 13, 2008 6:26 pm
Vozilo: 2006 Alfa 159

No, odkar so litijeve baterije niti ni tako hudo, kot piše Alfa_samec.

Če pa gledaš zadeve z nikljevimi baterijami (Toyota Prius, šele čisto novi ima litijeve baterije kolikor vem), pa po možnosti še direktni vbrizg bencina je pa to za okolje katastrofa. Samo se pa dobro prodaja in dobre marže so, tako da je dobro za ekonomijo.
Uporabniški avatar
Yagi-san
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1355
Pridružen: Sr Apr 23, 2008 5:17 pm
Vozilo: ex- Alfa Romeo GT 3.2 V6 Matte Black

Tudi Li-Ion baterije bodo počasi "adijo".....prihajajo Cink zračne in še nekaj ostalih....!
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Yagi-san napisal/-a:Ma, ti si en humorist......da ne napišem kaj drugega :)
Ti samo napiši.
ziga22
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 754
Pridružen: Če Nov 13, 2008 6:26 pm
Vozilo: 2006 Alfa 159

Da, že zadnjih 15 let :D
Ampak, dokler bo vse to lavfalo na nafto nima smisla. Vsi se sekirajo, kaj pride iz izpušne cevi avtomobilov (ki so razen nekaj izjem dosti čisti zadnje čase), medtem ko razni TE Šoštanj in Lafarge Zagorje v zrak mečejo dosti hujše stvari v velikih količinah, pa se nihče ne sekira, ker so ali neumni, ali pa ker imajo kakšen € v žep od tega.

Proizvodnja avtomobilov tudi onesnažuje, pa nikjer nimamo kakšne študije, koliko onesnažuje proizvodnja avtomobila A, B ali C. In ker iz izpušne cevi novih avtov prihajajo v glavnem samo nedolžni CO2 in H2O zna biti to celo bolj onesnažujoče, kot cel ostal življenjski cikel avtomobila...

Big picture je pomemben, samo ga nimamo. Pa TEŠ podreti čim prej, pa nove jedrske postaviti takoj.
anba
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 117
Pridružen: Ne Jan 29, 2012 1:30 pm

zvitafeltna napisal/-a:Vsi hibridi kot je Ampera so navadno sranje. Fisker Karma je še najbližje prihodnosti. Deluje ves čas na elektromotor, ko pa energije primanjkuje se vklopi motor z notranjim zgorevanjem, ki pa samo polni baterije in ne poganja vozila. =D>

Motor z notranjim zgorevanjem enostavno mora bit.
No, vsaj pozanimal bi se lahko malo. Ampera deluje na točno tak princip kot si napisal, vedno na elektromotor, bencinski le polni akumulator.
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

Ko bo na voljo en normalno velik avto teže cca 1200kg z vsaj 300km dosega za ceno manjšo od 20.000eu potem se bo kaj za pogovarjati prej pač ne.

Baterije pa že obstajajo boljše samo ni še čas za to (je še preveč nafte)
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Kar se tiče vožnje... električna "trakcija" je zakon. Tle ni debate. Zvok gor ali dol. Ko zahodiš zadeva _GRE_ instantno. Če mislite da je Arese V6 odzivna mašina... pol pejte probat karkoli električnega, da boste vedl kaj je odzivnost.

Kar se tiče "zastarelosti". To kar je bilo leta 1900, nima s tem kar se danes razvija praktično nič skupnega, razen 4 kolesa. Takrat se je šlo za DC pogonske sklope, ki ne sežejo do kolen AC motorjem v nobenem pogledu. Bencin je takrat zmagal zaradi praktičnosti.

Kar se tiče edinega problema. Dokler ne bo cenejšega/lažjega/bolj ekološkega hranjenja energije pač ne bo nič, ali pa bomo morali krepko spremeniti potovalne navade.
Gorivne celice niso nobena alternativa baterijam. Vsak ki ve kakšni so rezervoarji za vodik mu bo jasno zakaj.
Indukcijsko polnjenje med vožnjo ne pride v poštev, ker je izkoristek preslab, in absolutno prevelika investicija v infrastrukturo. (pol pa razpoka asfalt, pa pride Mujo s tavelkim bagrom... ;))

Pač to je trenutno en in edini razlog zakaj se ne vozimo na štrom. Baterije so predrage, letna proizvodnja baterij niti približno ne more pokrit proizvodnih kapacitet avomobilske industrije (niti 2%) in nudijo premalo dosega. Sicer Tesla S je dober primer kaj se da naredit, če denar ni problem in če se pristopi k zadevi tako kot je treba (od začetka osnovat avto na elektriko, ne predelovat dinozavrov...) tako da prihodnost je na vidiku. Vprašanje je kdaj in s kakšnimi "baterijami".

Kar se tiče Ampere. Vozil. Kar se tiče vožnje, super, na elektriko gre popolnoma avtonomno brez bencinarja, dokler so baterije polne. Ko zmanjka pač vklopi bencinarja in preko sklopk aktivira planetarne prenose, tako da se del energije iz bencinarja prenese direktno na kolesa, višek pa polni baterijo (to je bolj logično, saj ima planetarni prenos 90+% izkoristek, generator in elektromotor skupaj pa kakih 60%)
Dosega je dovolj za večino.
Bencinar ni moteč, me pa bega zakaj so izbrali tako neoptimiziran motor, 1.4 Ecotec pač ni nekaj kar bi človek porabil za "range extender". Trenutno so na trgu izdelki ki so trikrat manjši/lažji, optimizirani na točno določene obrate, s super izkoristkom (tam nad 35%), tišji... (Recimo Mahle in Lotus imata nekaj takih produktov ranga 20-50kW)

Cena Ampere niti ne tolk super, notranjost še malo manj (se vidi da je Američanka v osnovi).
Ideja je dobra, pač trenutno je tehnologija na taki ravni da smo to sposobni proizvajat v večjih količinah. Tudi GM si ne dela utvar da bomo čez 10 let vsi vozili take hibride, ker priznajo da bi za to morali pokupit 20 kratno letno proizvodnjo baterij.

Kaj bo pa čez 10 let pa noben ne ve. Verjetno bo takih avtov čedalje več, ko bo pa nafta predraga bodo pa prevzela primat, potem bo pa samo odvisno ali bomo imeli baterije in infrastrukturo da bomo lahko še naprej potovali kot danes, ali pa se bo treba prilagajat.
Uporabniški avatar
Yagi-san
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1355
Pridružen: Sr Apr 23, 2008 5:17 pm
Vozilo: ex- Alfa Romeo GT 3.2 V6 Matte Black

TribesMan: tebi pa nimam kaj replicirati! =D> =D>
Uporabniški avatar
THOR
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1262
Pridružen: Ne Jan 14, 2007 1:06 pm
Vozilo: alfa 33/156/159/giulietta

In nobeno omrežje kaj šele proizvodna ni na nivoju, da bi v kratkem zagotovila polno žlico za masovno porabo.

skratka: + in -

+ ekonomičnost (kadar bo tudi nakup avta v mejah normale)
+izkoristek
+kao jebena ekologija,če odmislimo proizvodnjo baterij in elektrike + seveda še avijončkov, tovarn in kmetijstva :)
+ precej manj mehanskih delov----nižji stroški

-cena za 1x
- avtonomija in možnost hitrega filanja- tudi 30min je ogromno časa!!
-avto brez zvoka. Kar me tu skrbi je to, da bodo tile avti hudičevo nevarni za pešče,kolesarje. In seveda izgubili bomo glasove motorjev. Vendar bodo motorji na notranje izgorevanje še dolgo med nami. Mogoče vzporedno z elektro.

p.s. elektro avti so res že stara stvar, vendar na žalost edina alternativa trenutno. Tudi sam bi rajše videl vodik ali pa celo trajno vgrajen reaktor v avtu.
p.s.s. Kako bi pa to izgledalo pri tovornjakih,busih,traktorjih,buldožerih....?
Pij, jej, kavsaj, za delo se ne ravsaj!!!
alfa 33//156//159//giulietta
Uporabniški avatar
Yagi-san
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1355
Pridružen: Sr Apr 23, 2008 5:17 pm
Vozilo: ex- Alfa Romeo GT 3.2 V6 Matte Black

THOR napisal/-a:In nobeno omrežje kaj šele proizvodna ni na nivoju, da bi v kratkem zagotovila polno žlico za masovno porabo.

skratka: + in -

+ ekonomičnost (kadar bo tudi nakup avta v mejah normale)
+izkoristek
+kao jebena ekologija,če odmislimo proizvodnjo baterij in elektrike + seveda še avijončkov, tovarn in kmetijstva :)
+ precej manj mehanskih delov----nižji stroški

-cena za 1x
- avtonomija in možnost hitrega filanja- tudi 30min je ogromno časa!!
-avto brez zvoka. Kar me tu skrbi je to, da bodo tile avti hudičevo nevarni za pešče,kolesarje. In seveda izgubili bomo glasove motorjev. Vendar bodo motorji na notranje izgorevanje še dolgo med nami. Mogoče vzporedno z elektro.

p.s. elektro avti so res že stara stvar, vendar na žalost edina alternativa trenutno. Tudi sam bi rajše videl vodik ali pa celo trajno vgrajen reaktor v avtu.
p.s.s. Kako bi pa to izgledalo pri tovornjakih,busih,traktorjih,buldožerih....?

Glede zvoka; AUDI že dela tudi na tem (e-tron R8)

V ZDA obstaja(jo) tudi že avtobusi na e-pogon!

Eleketrika se pa da tudi drugače proizvajat, kot jo trenutno.....!
Uporabniški avatar
THOR
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1262
Pridružen: Ne Jan 14, 2007 1:06 pm
Vozilo: alfa 33/156/159/giulietta

Seveda se jo da, ampak si predstavljaš kakšna bo to obremenitev? Npr, da bi sedaj prišel na trg alfa 34e, pa clio e, pa audi a2 e pa kia ceed e in še vsa ostala jajca in cena bi bila od 15k do 35k. V 5 letih bi se vozni park kar močno povečal v prid elektro, mi pa bi ta čas zgradili teš6, 100 veternic in vsak kurnik bi imel elektro panele??Mogoče se motim, vendar imam občutek, da že imajo vse rešeno, tako poceni proizvodjo,kot dobro avtonomijo, vendar se stvar ne odvije iz dveh razlogov:

-naftni lobij (nafta se btw ne draži zaradi tega ker jo kao zmanjkuje, ampak požrešnosti in temelja gospodarstva neke lepe dežele, ki jo še na veliko krade, tudi s pomočjo vojske, ki pa je njihov drugi temelj gospodarstva.....boljše ne bi moglo biti. No drugače nam je hugo že večkrat ponudil skoraj zastonj nafto, pa vemo za kaj je nimamo)
- preslaba infrastruktura. Omrežje in proizvodnja.

p.s. moj boxer bi lepo delal tudi na špirit :)
Pij, jej, kavsaj, za delo se ne ravsaj!!!
alfa 33//156//159//giulietta
ziga22
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 754
Pridružen: Če Nov 13, 2008 6:26 pm
Vozilo: 2006 Alfa 159

Elektro omrežje se da narediti dosti bolj "smart". In to reši večino težav. Treba je samo ukiniti večino elektrarn, ki jih imamo - termoelektrarne ker so slabe za okolje ter vetrne in sončne, ker bi tudi pri smart omrežju morali večino te energije še vedno pokriti z jedrskimi ali hidro-elektrarnami, če je preveč sončnih in vetrnih pa so lahko tudi težave z omrežjem (veter/sonce je pa ga potem ni, zato je potrebno imeti še eno jedrsko elektrarno, da lavfa ko vetra ni. Ampak, ker se jedrske ne ugaša sproti je vseeno, če jedrska lavfa 24/7, vetrne/sončne pa že v štartu ne izgradiš).

Vse tovarne, ki imajo svojo streho pokrito z elektro paneli dejansko ne poganjajo same sebe na to elektriko. To prodajajo v omrežje po noro previsoki (subvencionirani) odkupni ceni, sami pa se poganjajo na TE/JE, pač na omrežje.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Javni transport v mestih bi moral šaltat čimveč na elektriko. Recimo električne trole, magari na sistem tramvaja z odvzemom od zgoraj, ali pa tramvaj. To je prvi korak k bolj prebavljivemu zraku v mestih. Pa seveda zmanjšat uporabo avtomobila v mestih, z boljšo javno infrastrukturo (tukaj slovenija zaostaja ogromno). To da se ljudje ki živijo v mestih v slubžo vozijo z avtomobili (po možnosti dizli) je totalna brca v temo.

Kar se tiče tovornjakov in busov na dolge relacije. Tam je vodik dejansko dobra opcija, ker teža in volumen rezervoarja vodika ne predstavlja take težave kot pri avtomobilu. To priznava večina industrije trenutno, in verjetno bo prva masovna uporaba vodika ravno v teh vozilih. Seveda treba je vedeti da vodik je samo "prenosnik" energije. Kot baterija. Vodik se bo proizvajal iz elektrike, predvsem takrat ko bodo v omrežju viški energije (ponoči, ali pa takrat ko bodo solarne in vetrne elektrarne proizvajale viške)

Glavni vir elektrike bo seveda še vedno termoelektrarna. Zdaj ali je to jedrska, plinska ali pa na premog... same s****. Vsaka ima svoje prednosti in slabosti.
Jamrat da je TEŠ6 zanič, ne reši problema ki ga imamo (premalo štroma). Alternative seveda so, samo potem bo nekdo v krškem jamral da je NEK2 škodljiva, pa na volovji rebri se jamra da se tiči zaletavajo v vetrnice, pa ekologi jamrajo da se uničuje vodotoke zaradi hitro elektrarn. Pa seveda kruto dejstvo, da lahko pokrijemo pol slovenije s solarnimi, veternimi in hidro elektrarnami, pa vseeno ne bomo proizvedli energije ki jo rabimo. Pač termo elektrarne so nujno potrebne da omrežje vzdrži.

Energijo ki jo porabimo za transport (vsaj osebna vozila) niti ni tak problem ustvarit, ob pogoju da porabljamo nočne viške in zgradimo NEK2. :D
ziga22
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 754
Pridružen: Če Nov 13, 2008 6:26 pm
Vozilo: 2006 Alfa 159

Energijo ki jo porabimo za transport (vsaj osebna vozila) niti ni tak problem ustvarit, ob pogoju da porabljamo nočne viške
Jap, smart omrežje.
in zgradimo NEK2. Very Happy
Pa NEK2 bi moral biti že zgrajen in morali bi graditi NEK3. Saj lahko jo postavijo tudi zraven mene, samo po 22h naj ne gradijo da bom lahko spal.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ni vse tako enostavno. Nuklearka potegne za seboj veliko stvari (odpadki recimo)... pa da ne bo pomote... jedrskega goriva ni neskončno mnogo, ga bo zmanjkalo slej ko prej. (Razen če končno začnejo razvijat reaktorje na Torij, ki jih nekateri opevajo kot rešitelje vseh energetskih problemov...)
Odgovori
  • Informacija