Ja, nekateri že veste, da sem precej povezan tudi s Saabi oziroma s slovenskim Klubom ljubiteljev vozil Saab (kar ne zmanjšuje ljubezni do Alfe, da ne bo pomote ).
V glavnem, včeraj sem imel priložnost preizkusiti v naslovu omenjeni model, avto ima po števcu nekaj čez 240.000 kilometrov, vendar smo glede tega skeptični vsi, vključno z lastnikom - pa ne zaradi slabega stanja vozila, ampak preprosto zaradi dejstva, da avto šteje že 22 let in je povprečna kilometrina takšnih avtov približno enkrat višja (rekorder ima prevoženih čez 910.000 milj oziroma slab milijon in pol kilometrov).
Torej, nekaj vtisov, ki pa so žal omejene narave, namreč "testni krog" je potekal po neznani cesti, v temi in s precej vlage na asfaltu. Kljub temu je Saab izjemno prepričljiv, kljub neželenim detonacijam (še v fazi ugotavljanja, kako jih odpraviti) turbo vleče odločno, že od približno 3.300 obratov, brez težav pa je moč spraviti pogonska kolesa v vrtenje v prazno v tretji prestavi tudi na suhem asfaltu. Po mojem mnenju precej impresivno za avto takega datuma izdelave. Najbolj pa me je presenetila sama lega avtomobila. Vsi vemo, da je Alfa 75 hudo dobro uravnotežen avto in ima lego za vozilo iz sredine osemdesetih fenomenalno - dotični Saab pa se z njo brez težav kosa ali pa jo celo prekaša. Kljub bolj mehko naravnanemu podvozju, zelo močnem servoojačevalniku volana in izrabljenim sprednjim amortizerjem avto ne preseneča, je dolgo nevtralen in ne pozna nikakršnega "torque steer", ki je tako značilen za prisilno polnjene motorje, ki moč prenašajo na prvi kolesni par. Najbolj impresiven je avto v vožnji v dolg vzpon, saj mu sape nikakor ne zmanjka.
Da na koncu omenim še to, da ima avto usnjeno oblazinjenje, klimatsko napravo, električni pomik stekel in ogledal - marsikaj sem pa še pozabil. Zanimiva je tudi poraba, ki nikakor in nikoli ne preseže 12 litrov na 100 kilometrov.
Sedaj komaj čakam izpolnitev obljube lastnika tega vozila, ki je dejal, da bomo naslednjič avto preizkusili v povsem suhih pogojih ter podnevi.
Pa še nekaj tehničnih podatkov in fotografij vozila:
Tehnični podatki:
1985 ccm, 4 cilindrski 8 ventilski turbinsko polnjen agregat
Največja moč 147 KM pri 5.000 rpm, največji navor 236 Nm pri 3.000 rpm
0-96 km/h: 9,0 s
0-160 km/h: 29,2 s
Najvišja hitrost 196 km/h
Skupna teža vozila 1.250 kg
Dolžina vozila 4740 mm