Moj trenutni vozni park...

Fiat, Lancia, Ferrari, Maserati,...
Odgovori
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Npr., da sem bil v svetu elektronike dobrih7 let nima teže, zato te prosim, če podaš svoje izkušnje in kako se potem lotiti tega!

Da pa kapicitivnost pada s časom, so nas pa že pri tehničnem pouku v osnovni šoli učili in kako potem določiti pravo vrednost pri konstruiranju elektronike...

V naprej ti hvala za vse informacije in nasvete!
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Nas so pri pouku računalništva v srednji šoli učili, kako kak element izgleda v praksi (na drobovju takrat dokaj znanega angleškega računalnika), pri čemer je učitelj kazal na in razlagal o uporu, šlo pa je za kondenzator... Pa učitelj ni bil slab, lahko rečem celo nadpovprečen in praktično usmerjen. Ampak tema o šolstvu je predolga in tudi neprimerna za ta forum, kaj šele za tole temo.

Osebne reference? Ok, potem tudi to, da je meni izključno elektronika dajala kruh prek 7 let, da tudi zadnje več kot desetletje predstavlja prek četrtine poklicnega dela, ter da se ljubiteljsko ukvarjam z njo že vsaj 40 let, nima teže.
So pa kljub temu to moje izkušnje, po katerih si vprašal.

Naj nadaljujem, tudi s vprašanji: če bi tvoja teorija brezpogojno držala, a ne bi praktično vsa elektronika po četrt stoletja že morala pristati na smetišču? Pa ne, niti približno.
Koliko avtov, starih prek 30 let, ki so že imeli elektroniko, še vedno dela? Tisti ki ne več, so šli na odpad povečini zaradi mehanike in predvsem rje. Pa so avtomatski pomik stekel, daljinsko zaklepanje, elektronika v števcih, ne le "elektronski vžig" namesto platin ampak tudi komplet ecu za injection, elektronski reglerji za alternator, ..., starejši kot bi pomislil na prvi pogled.
Avtoradiji: večina jih je šla v pozabo zaradi zastarelosti, okvare pa so bile spet predvsem mehanske (mehanizmi kasetofonov, potenciometri, stikala/tipke, prekinjene folijske povezave na LCD, slabi spoji: kot v tvojem primeru!). Električne so bile večinoma zaradi napačnega priklopa in napak na žicah do zvočnikov.
SAT antene in ostali antenski sistemi: če jih ne bi povozil čas (digitalizacija, plačljivost), bi najbrž večina še delala. Celo LNBji, ki jim je plastika razpadla, so nato crknili zaradi vlage in žuželk, ne zaradi kondenzatorjev.
Pa je to zgolj del "old school" komponent, ki pa so morale preživljati ekstremne temperature.

"Indoor" elektronika pa... Če imaš še kje kak vsaj za silo (beri: da ni doživel kozlanja baterij) ohranjen walkman iz leta '80, mu radio še skoraj sigurno dela, kasetofon pa zaradi preperele gume verjetno ne, kar je spet mehanski problem, ne pa problem kondenzatorjev.
Razni prenosni radiji, radio-ure... Merilna oprema! 30+ let stari osciloskopi in ostala tovrstna krama: mehanski problemi (preklopniki, stikala, potenciometri), ne pa kondenzatorji.
In tako naprej..

Problemi s kondenzatorji so se širši javnosti pojavili predvsem zadnja leta s pojavom switcherjev (nenazadnje je tudi horizontala CRT tvjev in monitorjev po obremenitvi primerljiva s switcherji, zato je tudi tam bilo večina okvar, poleg-lej ga šmenta, spet! slabih spojev...) in poddimenzioniranjem zaradi načrtnega krajšanja življenske dobe ter pocenitve do zadnje kapljice.


Sicer pa se kondenzatorje prav enostavno pomeri. Kapacitivnost, esr in še kaj, pa takoj vidiš kje si. Pa pri tem ne pozabi na fabriško toleranco, ko -25÷+50% nazivne običajno popolnoma ustreza. Da ne boš originalnih zavrgel le zato ker bi imeli par % pod nazivno in jih zamenjal z novimi, ki imajo 1% nad.
Ne rabiš instrumentarija FE ali IJS, nenazadnje tudi ceneno kitajsko multičudo, kot npr http://www.ebay.com/itm/322585778231" onclick="window.open(this.href);return false; , kot indikator pokaže več kot dovolj.
Če si bil toliko let v branži, ti ne bo težko priti do ustreznega merilnika že v krogu najbližjih znancev elektronikov.

Aja, glavno pa skoraj pozabil: če že pride do težav s kondenzatorji v avtoelektroniki, je to s tantali, ne z elektroliti.

Skratka, ni vse novo boljše od starega.
In teorija pa praksa se ne držita vedno za roke.
Pa kar najdeš na internetu ni nujno res (zato seveda tudi mojega priporočila ne rabiš upoštevat :-)( ), sploh pa tudi kar prebereš o slabih kondenzatorjih-ne prebereš 1000x več o dobrih :mrgreen:

Na, pa sem se spet razpisal na dolgo in široko, sorry... :)
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Dolgo, široko, nima veze, če je konstruktivno.

Ja, na netu lahko prebereš marsikaj in za isto zadevo 2 čisto nasprotujoči si razlagi.
Kot sem omenil, elektrolita bi menjal zgolj preventivno, ker imam že razdrto. In ravno z elektroliti sem imel problem pri moji 155-ki, je tudi odletel v ECU enoti in pa videl pri eni Thesiski, da so problematični pri krmilni elektroniki za SkyHook podvozje. Mogoče je bil zgolj slučaj...

Te bom pa upošteval in pustil zadevo kot je pa priklopil neobremenjeno na avto. Vezje je drugače videti čisto BP in nikjer nič posmojeno. Ker je motorček imel težave že neobremenjen. Pa poročam. :)

Hvala ti za spis, še več takih! =D>

p.s.: sem zasledil tudi, da hladni spoji delajo in uničijo elektrolit. Ni pa bilo nikakršne utemeljene razlage zakaj in kako to škoduje elektrolitu...
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

"Pogoji dela" v avtu so za elektroniko težki.
Poleg temperatur je tu res še kup napetostnih konic in ostalih "smeti", ter vibracij (slednje sicer povzročijo predvsem predčasen pojav slabih spojev, kar je še izraziteje od uvedbe ekofašističnega rohs-a, ki obvezuje uporabo blajfraj spajke).
Prenekatera odpoved je zgolj posledica, predvsem slabega akumulatorja (ki sicer deluje kot velik kondenzator) pri zagonu na kable, ali odklop med delovanjem (ne nujno s strani uporabnika ampak slabe mase, prekinjene pletenice mas).
Določeni avti so imeli tudi znane težave z alternatorji (opel, škoda, ...) kjer je napetost zrasla lahko tudi prek 20V ko je akumulator že zakuhal.

Saj razumem tvoje pomisleke, ampak če je bil problem v slabih spojih in kondnezatorji niso znana napaka v tem delu res ne vidim smisla v menjavi za slabše.
Tako kot je npr. znana napaka na bosch VP44 (Deutsche Qualitat :-)( ) pumpi tranzistor, pa ga nihče ne menja preventivno, četudi tam zaradi odpovedi stvar postane nepremičnina. Ali prej omenjeni alternatorji.
Ali na nekaterih modelih naših lubic konektor motorčka za prepih prek temp. senzorja kabine v avtomatskem klima modulu. Oz. pregorene žarnice pri ročnih na 147... Itd.

Zakaj je pri tebi prišlo do tistega na 155 težko rečem.
Gugl mi ne izpljune nič podobnega, medtem ko me za thesiskin skyhook takoj vrže na http://www.thesis-treffen.de/index.php/ ... -reparatur" onclick="window.open(this.href);return false; , torej znana serijska napaka. Steuergerat Made in Germany. Pa še tam bi najprej krivil šparanje pri dodatkih (velik element ni nič dodatno utrjen/fiksiran s kako maso, samo na dveh dratkih visi, možno da je odpoved posledica vibracij, glede na sliko v linku).
Ali bmwjeva bruka z ABS modulom na e39... Spet bosch dojče kualitet ](*,)

Da bi pa slabi spoji uničili kondenzator pa ne najdem smiselne razlage.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Saj, zanimivo a ne, Alfa je znana kot kraljica odstavnih pasov. Ampak ko kaj crkne, je pa zmeri "Mejd in Đermani"!

Imel pa sem celo jebo, z razjebanim kablom za maso. (stran 26)

Naredim se Francoza in imam v mislih to, da ima avto 17+let, konstrukcija elektronike pa 23+let. Bom samo spoje polotal in poročal, če bo delalo ko naj bi. :)
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

SilverMan napisal/-a:..., ne le "elektronski vžig" namesto platin ...
Vprašanje, ko si že omenil!
Vsi stari avtomobili, ki so imeli vžig na prekinjevalnik, platine, so imeli zraven vezan še elektrolitski kondenzator. Ko je na platinah nastala luknja ali pa so platine iskrile med delovanjem (kar je bil pogoj, da je nastala luknja) je bil vedno vzrok v zanič elektrolitu.
Kaj je v tem primeru (lahko) botrovalo, da je elektrolit crknil? Pa to je bilo praviloma pri vseh znamkah...

SilverMan napisal/-a:..., "Indoor" elektronika pa... Če imaš še kje kak vsaj za silo (beri: da ni doživel kozlanja baterij) ohranjen walkman iz leta '80, mu radio še skoraj sigurno dela, kasetofon pa zaradi preperele gume verjetno ne, kar je spet mehanski problem, ne pa problem kondenzatorjev.
...
Imaš res!
Sem zavrgel popolnoma (električno) delujoč ženin stolp, ker smo lahko poslušali le radio. Kasetarja sta se vrtela samo v prazno, če si vstavil kaseto pa traku ni vleklo, ker se kolesca na oseh niso vrtela. Popokano zaradi napetosti tesnega nasada.
Ravnotako CD predvajalnik ni delal, odpiral vratic in vrtel ploščka, ker se vsa kolesca in zobniki na oseh niso vrteli. Vse popokano...
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Tisto pri platinah ni bil elektrolit, ampak navaden bipolarc.
Razmisli o pogojih, v katerih je deloval (vročina, pulzirajoči tokovi neomejenih vrednosti-kratkostičenje za vsako iskro, ki jo je moral naredit). Te tokovna obremenitev kaj spominja na današnje switcherje?
Pa je bil za svojo kapacitivnost (če se ne motim, nekje ranga 0.22÷0.25 mikroF) še za tiste čase velik. Ampak takrat je bil "obvezna oprema", poleg žarnic. Kot Hardy zglob pri fičotu :D
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Aha, hvala za razlago. Torej sem bil v zmoti, da je elektrolit... Ja, ga je neprestano "grel" motor s svojo toploto, da mu ni bilo hladno... :D
Je potem pri Tomosakiju enak kondi, bipolarc? Ker tam je bilo pa kar nekako pogojeno, za dober vžig in samo delovanje gregata, da se ob iskrenju menja kondenzator in vžigalna tuljava.

Je bil pa pri npr. starih Škodah kondenzator res med žarnicami kot obvezna oprema. Če si imel originalno škatlo, kjer so bile žarnice v spužvi, je bil zraven pa še prostorček za kondenzator. :mrgreen:

Tenkju, Srebrni! =D>
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Platine obvezo rabijo kondenzator. Podaljša trajanje iskre. Nima veze moped, avto...
Enako tranzistorski in tiristorski, ki smo jih delali za razbremenjevanje platin 8)
Pri pravih elektronskih pa so se kmalu začeli pojavljat malce drugačni prijemi, ki jih je tehnologija omogočila.

Tomosakiji so spet svoja štorija, sploh 6V. (kot tudi Puchi, pa jermenarji)
Tam nikoli nisi vedel kdaj bo tuljava šla rakom žvižgat, za menjavo si pa rabil vsaj dober kg ali dva orodja. Đerman quality, že takrat :mrgreen:
Malce poznejši Tomosi, z 12V elektriko (APN6S in naprej), teh problemov niso imeli (tuljava zunaj), kljub platinasti dediščini.

Jur velkm :)
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Zopet me je, kot pred vsakim letnim tehničnim pregledom, moj avto zjebal... :mrgreen:
V glavi imam vedno, da imam potek registracije 15.08., vsak pa, ki pogleda na koledar že od daleč vidi, da na ta dan ni mogoče imeti registriranega vozila. V petek sem pogledal pošto z obvestilom zavarovalnice, da mi vse poteče 10.08. In tak ose odločim, da na silo avto poštimam na preklemansko vročo soboto...

Sredi tedna sem bil naročen za servis klime. Diavia nadomestna vgradnja je bila improvizirana s tlačnim stikalom, želel pa sem spraviti v orižiži stanje in zamenjati to improligaško.press tlačno stikalo z odgovarjajočim in še menjava sušilnega filtra.
Vse zamenjano, stestirano, napolnjeno, klima deluje BP! 8)

https://s6.mojalbum.com/1449886_1793778 ... 3388_z.jpg
https://s6.mojalbum.com/1449886_1793778 ... 3389_z.jpg

Ima pa novi sušilni filter nadgradnjo, ima okenček, preko katerega se vidi pretok medija in s tem stanje plina v sistemu, kar predhodni ni imel.
https://s6.mojalbum.com/1449886_1793778 ... 3390_z.jpg


Namen, kaj poštimat na avtu pred tehničnim pregledom pa je bil:
- popraviti delovanje brisalcev (popraviti elektroniko)
- zadaj D je mali odpulil ročaj za zapiranje vrat
- skidat avto

Najprej sem mslil menjati elektroniko na motorju brisalcev. Ja, zaradi vročine mo niso ravno delovali sprejemniki v glavi... :D
Sem se šele potem, ko sem brisalce potegnil ven, zakaj ne bi kar na obstoječem motorju polotal elektronike. Zadevo sem saniral, bilo je ka precej hladnih spojev, zadeva deluje BP! Vse kot mora bit!
@SilverMan: JA, trpljenje avtomobilske elektronike je nenormalno. Elektronika motorja brisalcev je pri mojem avtu nameščena pod motor. Motor pa je nad grelcem kabine. Tako elektroniki ni nikdar hladno... :mrgreen:

Intaktno
https://s6.mojalbum.com/1449886_1793778 ... 3391_z.jpg

Po posegu, prespajkano (ni hude razlike :D , mogoče se samo vidi, kako so spoji lepo svetleči)
https://s6.mojalbum.com/1449886_1793778 ... 3394_z.jpg

Saniral sem ročaj vrat zadaj D. Vse potekalo lepo in BP, le pri montaži vratne obloge se je zatikalo pri malem trikotnem okenčku na vratih. Tesnilo na oblogi se je zatikalo ob rob, ki drži okenček. Po dolgem času in veliko novih kletvicah sem se le spomnil, da nekaj prilepim preko roba, da tesnilo zdrsne mimo in zadeva je uspela.

https://s6.mojalbum.com/1449886_1793778 ... 3393_z.jpg
https://s6.mojalbum.com/1449886_1793778 ... 3392_z.jpg

Impro liga...
https://s6.mojalbum.com/1449886_1793778 ... 3395_z.jpg


Potem sem pa od vsega hudega avto še opral. In verjetno ju3 peljem na tehnični pregled.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Naredu tehničnega BP pa sem s5 za en let frej... :D
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

=D>
Še čimveč let s takim koncem, mislim uspešno narejenim tehničnim :wink:
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Hvala, tudi jaz upam ,da čim dlje tako drži! :)

Drugače pa ni bilo treba nobenega posega na avtu, da bi šel čez tehničnega. Zadnji poseg je bil lani februarja, ko sem delal veliki servis. Obveznega vzdrževanja, to je rednih servisov, ne štejem zraven.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Nič dogajanja, ker ni kaj delat! :)
Včeraj so prišle gumice za sesalni kolektor. V bližnji prihodnosti ga imam namen malo razdret in očistit. Predvsem pa menjava gumic, ker je ena že malo boga zaradi olja. Jo je malo pojedlo.

Za vseh 5 gumic (so kar velike, Ø68x42) sem dal dobrih 23€, kupljenih direktno od proizvajalca v trgovini. Če bi kupoval kot rezervni del na servisu, bi bila pa ena prdec več kot 20€. Torej, skoraj 5 gumic za ceno ene na servisu! :D

Slika
Slika
Slika
Slika
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Ekola, končno sem se lotil menjave gumic na sesalnem kolektorju. Spotoma še menjave glavnega cilindra sklopke in opletanje z očesom L in D, če je slučajno kje še kaj, kar do sedaj nismo še gledali/preverjali.

Lotim se razdiranja vsega, kar je treba okrog motorja.
Slika Slika

Na glavi motorja, precej pod sesalnim kolektorjem, opazim še eno skupno motorno maso. In glede na stanje priključka me res čudi, da je sploh kaj delalo!
Slika Slika Slika

Spotoma opazim, da na senzorju temperature, na termostatu, solzi hladilna tekočina. Vse BP, samo malo je bilo treba še pritegniti.
Slika

Snamem sesalni kolektor. Zdaj vidim, zakaj se je precej cedilo od olja. Gumice trde kot kamen in niso čisto nič tesnile. Ena je bila celo zapognjena na robu. Ali so to že v tovarni zafookal ali pa je bilo že razdirano in so pri ponovnem sestavljanju zayebal.
Slika Slika

Dopeezdilo mi je in sem šel menjati glavni cilinder sklopke. Ne vem vzroka in težave, zakaj tako hitro zyebe gumi zglob na cilindru. V treh letih in pol je to že četrti cilinder!!!
Slika Slika

Potem sem pa še očistil olje po bloku, pod sesalnim kolektrojem in kovinski del sesalnega kolektorja, da sem lahko montiral nove gumice.
Slika Slika Slika Slika

Še mal tuninga… :D
Slika

To je bilo pa tudi vse, ker se je zataknilo zaradi razpadlega gumi blažilca pod sesalnim kolektorjem. Ju3 grem v nabavo. Spotoma pa še kabel in ustrezne priključke, da popravim maso na motorni inštalaciji.
Slika
Zadnjič spremenil Damijan, dne Če Nov 02, 2017 10:33 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Odgovori
  • Informacija