Včeraj končani dnevi jebanja z avtom, ja, bili so prav zajebani in delo je potekalo po obrokih! Ko sem lahko delal!
Namen je bil zamenjati sklopko, narediti kompletni veliki servis in kompletna menjava prednjih zavor.
Začetki segajo v davni dan, 5. Februar. Začelo se je BP, ker najprej je sledila demontaža tistega, kar sem že prej saniral, ko sem popravljal razbitino.
Najprej demontaža menjalnika, mala malca za 6 vijakov! Ta malca pa se je zavlekla skoraj za cel vikend dela! Teh 6 vijakov je nekaj M14 in nekaj M16, najmehkejši trdote 10.8, kar verjetno veste, kaj to pomeni za kako ročno obdelavo…
Vijaki vsi praktično uničeni, pretegnjeni in se jih ni dalo odviti. O lokaciji in dostopnosti vijakov pa ne bi ravno! Možnosti za rešitev težave sta bili 2, na vsak vijak privariti natični ključ, kar pomeni 6 nastavkov vrženih stran, katerih niti nimam toliko! Ali pa ročne obdelava vijakov, da se lahko natakne in odvije vijake. Seveda, rešitev zame je bilo piljenje vijakov…
Končno menjalnik stran, potisni ležaj je že drgnil po potisni plošči zaradi obrabljenosti. Odstranim vztrajnik, zadaj se vse cedi od olja. Seveda, pušča semering na motorju, čep gredi in karter je bilo treba ponovno zatesniti. Na menjalniku pa tudi vsi semeringi puščajo. Dost vsega in za sprostitev najprej operem blok motorja, za vztrajnikom. Potem pa še menjava cevi za motorjem, ki pelje od termostata do priklopa na glavi, na strani jermenov. To cev so znanstveno nadomestili, ker je verjetno že počila. Priklop na strani jermenov zahteva živce, demontažo vsaj alternatorja. Demontaža servo črpalke pa ne pomaga nič pri dostopanju!
Končno zamenjana cev, semering in čep za vztrajnikom ter na novo zatesnjen karter. Beri, da sem karter zamenjal, ker je bilo hitreje kot čiščenje obstoječega. Montaža vztrajnika in nove sklopke.
Lotim se še menjalnika, čiščenje in menjava vseh tesnil. Sestavim in potem postavitev menjalnika na mesto je šala mala!
Za sprostitev se »znesem« nad prednjimi zavorami! Vse očistim in operem, da bo nared za pretesnitev.
Sledi demontaža vsega na strani jermenov, za menjavo le teh. Seveda so predhodno poskrbeli, da je bil žur! Vse plastike polomljene, zarustani vijaki, navoji posneti, itd. To vse nekako rešim, cele plastike demontiram z motorja na »lagerju« in menjava jermenov uspešno izvedena!
Dost vsega, sestavim prednje zavorne cilindre in zamenjam notranje volanske končnike plus manšete. Sem videl, da so že nekaj krampali po volanski letvi, ker so bili končniki čisto stolčeni! Specialnost pa taka!
Za konec pa še montaža prednjih zavor in vse periferije, kar je bilo demontirano!
Spotoma zamenjam še mehanizem za ročno zavoro v zadnjem L cilindru, kjer je ročna slabše prijela! Sedaj prime kot nova!
Vse se je dobro izšlo, avto dela in vse funkcionira!
Težava se je pa pokazala, ko sem se že vesel odpeljal! Ni bilo 5. Prestave, oziroma se jo je občasno dalo naciljati. Prej vse BP!
Včeraj preverim še to in vse dobro nastavljeno! Samo gib v D za 5. Prestavo malo premajhen. Odvijem pletenice na menjalniku in jih na vijakih pomaknem narazen, kolikor je šlo. Izgleda je tista malenkost malo bolj napela pletenice in sedaj funkcionira kot mora!
Je pa žalost, da se take bedarije dogajajo na pooblaščenem servisu, računi so pa izstavljeni za 1000+€, samo za menjavo sklopke pred 10+ leti!