Zakonska zveza z lepim začetkom
Privid? Šala? Napaka? Ne eno, ne drugo in ne tretje. Čeprav se ob pogledu na najnovejši Fiatov avtomobil ne ravno skrbnemu spremljevalcu avtomobilskega dogajanja po mislih zagotovo podijo takšna in podobna vprašanja, je štirikolesnik, ki smo ga še nedavno poznali pod imenom dodge journey, pravi pravcati fiat.
Fiat freemont, če smo natančni, avtomobil s Fiatovim znakom in Fiatovimi motorji, oblikovno pa, z malenkostnimi popravki, popolna kopija omenjenega ameriškega avtomobila. Da, tako enostavno je vse skupaj.
No, morda le malce bolj zapleteno - da so si Italijani lahko privoščili kaj takega, so morali najprej skleniti zakonsko zvezo (beri: pridobiti večinski lastniški delež) s Chryslerjem, katerega del je tudi Dodge, ko je bilo to pod streho, pa so uporabili formulo, s katero so preskočili marsikatero stopnico na stopnišču, imenovanem "razvoj avtomobila". In z nekaj enostavnimi prijemi zdaj na evropske trge pošiljajo svojega prvega "ameriškega" fiata, križanca freemonta. Začetni šok smo sami sicer že preživeli na salonu v Ženevi, kjer je Fiat vozilo prvič predstavil javnosti, sodeč po vtisih s prvih voženj v okolici Torina, po številnih pogledih, polnih odobravanja, in nasploh velikem zanimanju Italijanov za omenjeno vozilo (pri njih je že naprodaj) pa so ga kaj hitro tudi naši zahodni sosedje. Jap, očitno res nič več ne bo tako, kot je bilo.
Priznamo, ko govorimo o šoku, je bil ta sprva tisti z bolj mešanimi občutki. A že po krajšem času, preživetem s freemontom, je sledil novi, tokrat zgolj in samo pozitiven. Ne le, da smo kaj hitro ugotovili, da freemontu nič ne manjka, še več, izkazal se je za zelo dober avtomobil, ki v prvi vrsti odlično služi svojemu namenu. To pomeni, da dobro poskrbi za družine, ki jim je tudi namenjen. V 4,89 metra dolgem vozilu se bo tako ob obilici prostora lahko udobno peljalo pet potnikov, manjša otroka pa bosta dovolj prostora našla tudi na šestem in sedmem sedežu, ki se sicer zložita v prtljažno dno. S tem pa zgodbe s sedeži še ni konec - vseh možnih kombinacij zlaganja tretje in druge vrste ter sovoznikovega sedeža je namreč kar 32, v najboljšem primeru pa lahko v freemontu prevažate za največ 1461 litrov prtljage (pri petsedežni konfiguraciji pa 758 litrov), s čimer se spremeni v pravo malo dostavno vozilo. No, dejstvo je, da se freemont, ki bi ga sicer najlaže uvrstili med velike enoprostornike, odločneje kot s kakim dostavnikom spogleduje s športnimi terenci in karavani, na daleč pa še s kakšnim avtomobilskim razredom. Skratka, pravi križanec ali v enem, kot pravijo pri Fiatu, "vsi avtomobili, ki jih potrebujete".
Naslednja pozitivna izkušnja sledi, ko sedete za volan. Udoben in primeren položaj si je namreč mogoče nastaviti tako enostavno kot obuti čevlje, pa tudi sicer je voznikovo delovno okolje urejeno, občutek med vožnjo pa tak, kot mora biti. Tu smo tako ostali brez pripomb, dober vtis pa je pustil tudi 2-litrski dizelski motor s 140 konjički, ki bo eden izmed le dveh, ki jih bo freemont ponujal na začetku. Drugi bo imel enako prostornino in 30 konjev (skupno 170 KM) več, oba bosta opremljena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na prednji kolesi, obljubljata pa kombinirano porabo 6,4 litra goriva na 100 kilometrov. Malce kasneje bo močnejši dizel na voljo še z avtomatskim menjalnikom, s katerim si boste lahko omislili tudi edinega bencinarja (3,6-litrskega V6 z 276 konji), oba pa bosta tudi konkretizirala spogledovanje s športnimi terenci, saj bosta na voljo s štirikolesnim pogonom. In da ne pozabimo: dizelski motorji bodo Fiatovi, bencinska zver pa, jasno, Chryslerjeva.
Le poletje gre mimo in freemont naj bi se že zapeljal tudi na slovenske ceste. Za kakšno ceno, se sicer še ne ve, za orientacijo le podatek, da v Italiji stane približno 27.000, v Nemčiji pa okoli 25.000 evrov.
VIR