Jp. 6 naslovov. Mam na zadnji šipi original nalepko iz fabrike. heee
Lancia World Rallye Champion
Nekdo, ki o marsičem nekaj ve!Byrkus napisal/-a:Po mojem je kar na mestu, da nekaj napišem o grupi B. Pozimi 1981/82 so se pri FIA (oz. CSI, ki je bil takrat vrhovno športno ime avtomobilizma) odločili poskrbeti za večjo atraktivnost pri športih. Odpravili so skupine 1 do 9, in nmesto njih uvedli nove skupine:
A - turistična vozila, vsaj 5000 izdelanih, dovoljene so določene spremebe na motorju, menjlniku in podvozju
B - rally specialke, izdelanih vsaj 200 primerkov po skorajda prosti formuli, vendar - motor lahko ima največ 3000 ccm (za turbo motorje velja faktor delitve 1.4 oz. največ 2142 ccm), moč ni omejena
C - prototipi za vztrajnostne dirke (Le Mans & co)
D - vse enosedežne formule - F1, F2, F3, F Ford, itd
Vse skupine so imele skupnega izrazito veliko moč motorjev, sploh glede na leta poprej. Leta 1982 še seveda ni moglo priti do nekih korenitih sprememb, svetovni prvak je postal Walter Röhrl v Oplu asconi. Moštveni naslov je osvojil Lancia s svojim Rally 037, ki mu je za vozniški naslov zmanjkalo predvsem sreče. Zobe je začel kazati tudi udi s svojim quttrom, ki je dominiral sezoni 1983 in 1984. Jeseni 1984 so predstavili najuspešnejši dirkalnik grupe B, Peugeot 205 T16, leto pozneje pa je lancia končno predstavila naslednika 037 - Delto S4. Njegov agregat je bil pravi tehniški biser - še vedno gre z edini motor v zgodovini, ki je imel tako kompresor (za nizke vrtljaje) in turbino (za višje vrtljaje). 1759-kubični motor je spravil od sebe nad 400 KM, kar je bilo jasno za avto s cevno šasijo in kroserijo iz lahko gorljive plastike absolutno nenormalno. Röhrl se jecelo odpovedal dirkanju, ker je bil mnenja, d se to ne bo dobro končalo. Žal, imel je prav. Leti 1985 in 1986 sta v rallyu približno tako črni kot 1994 v F1. Najprej je imel Ari Vatanen veliko sreče, da je preživel nesrečo, potem ko se je skotalil s 205 T16, in se mu je sedež odlomil od šasije... Nato je na Portugalskem loklni voznk zapeljal v množico in usmrtil tri gledalce. Kot da to ni dovolj, je na Korziki umrl voznik Lancie. Leto 1986 pa je bilo še precej huje. Najprej je pomladi Švicar Marc Surer na rallyu evropskega prvenstva s Fordom RS200 tko silovito trčilv drevo, da je avto razpolovilo, sovoznik pa je zgorelv razbitinah. Dokončni udarec pa je prišel maj 1986, ko je posadka Toivonen / cresto n Korziki v še vedno nepojasnjenih okoliščinah zgrmela v prepad. To je bilo za FIA dovolj, in grupo B so nepreklicno prepovedali, in odleta 1987 dlje so vozili z bolj kulturnimi vozili, ki so zmogla 'le ' še med 200 in 250 KM. In medtem ko delta S4 ni osvojil nobenega naslova, je naslednjih 6 naslovov moštvenega prvaka (1987-92) pripadlo klasični delti integrale.
Toliko za info.
Tudi tu je veliko resnice, samo dirko bi bojd moral vpisat v nacionalni koledar... Pd kaj pa? CHD to ni, GHR, rally tudi ne... Pod kaj naj se torej dirka vpiše? Problem je le, ker bi bili tudi tujci.racingboy napisal/-a:Se za roglo je bil problem samo Lemež. On bi moral it sam do AŠ-ja po dovoljenje pa bi mu ga dali. Če pa je tko pameten potem se pa zgodi to kar se je...
Po forumu brskajo: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov