Nekoč 156, danes 159

Slikice vaših jeklenih konjičkov
danijelmlakar
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 196
Pridružen: Če Feb 23, 2006 3:54 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Tudi jaz sem kupil podobno kakšen mesec nazaj in še je tudi nisem poslikal! Moja je 156 1.8 99letnik in je čipana! Na srečanju je stala zraven GT! Ampak je ne mislim nekaj rihtat! Prage ma, pa felne tudi dobre, to pa je čisto dovolj! Naslon za roko maš noter?
Alfa 33 1.3
Alfa 145 1.6 Boxer
Alfa 156 1.8 16V
Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm
Alfa Brera 2.4 JTDm
Uporabniški avatar
luni
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 617
Pridružen: To Feb 21, 2006 1:35 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Ne, notranja oprema je lux (lusso?). Leseni volan, imitacija lesa na armaturki ki mi gre zelo na zivce (prej kot slej bom spricnil v kaksno aluminijasto barvo, ampak ok, ne bom zacel razlagat mojih nacrtov za notranjost ker bom popisal tri strani :)), modri zametni zici in brez naslona za roko. Sicer sem ze gledal neke aftermarket zadeve ampak mi niso vsec, nekako ne sedejo v avto. Ce kje dobim za dobro ceno zametni zic z naslonom ga kupim, drugace pa tudi ni panike. Nisem ravno neki redni relacijski voznik, sploh pa se mi zdi da imas brez naslona bolj neposreden stik z menjalnikom :D
Uporabniški avatar
Uroš
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3652
Pridružen: Po Mar 22, 2004 4:35 pm
Kraj: Maribor-Tezno

luni napisal/-a:Ne, notranja oprema je lux (lusso?). :D
lux !
Uroš
Uporabniški avatar
luni
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 617
Pridružen: To Feb 21, 2006 1:35 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Danes zjutraj sem zaključil največji del zunanje obnove. Skoraj osem let vožnje in ne ravno najboljše skrbi za barvo prejšnjih lastnikov se je moji ubožici kar fajn poznalo. Lak je bil precej zdelan, sij skoraj neobstoječ, na svetlobi je bilo mogoče videti brezštevilne majhne praskice, takoimenovano pajčevino.

Slika sveže opranega avta pred posegom. S parih metrov je vse videti ok.

Slika

Ampak pod pravim kotom in pri pravi osvetlitvi ni težko opaziti ubogega stanja laka. Take in še globlje praske so pokrivale celotno vozilo.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Take stvari me zelo motijo, imam rad če je avto videti perfekten. Zato sem zadnjih par mesecev precej časa posvetil izobraževanju na to temo. Ne bi verjeli, kako poln je internet najrazličnejših informacij na temo vzdrževanja avtomobila in odstranjevanja prask. V tujini je to popularen in zelo razširjen hobi, pri nas pa večina ne loči niti med poliranjem in voskanjem :).

Pred kakšnim mesecem sem zbral vse potrebno: polirni stroj iz Norveške, nastavke zanj iz Amerike in različne paste ter pripomočke iz Anglije :). Da na hitro razložim celoten postopek... Poliranje avta pomeni odstranjevanje površinskih defektov na laku ali barvi. Za to je potrebna določena stopnja abrazije - v bistvu je postopek zelo podoben brušenju, le da so abrazivni delci precej bolj fini kot pri najbolj finem brusnem papirju. Cilj poliranja je odstraniti tistih nekaj mikronov poškodovanega, spraskanega laka. Za to je ponavadi potrebnih več korakov. V prvem se z najbolj grobo pasto ali s tujko compoundom odstranijo najgloblje praske, ampak ker taka pasta sama pusti nekaj mikroprask, ji je potrebno slediti s postopoma vedno bolj fino, dokler ne dobiš površine, gladke kot ogledalo. Iz tega je mogoče sklepati dvoje: 1.) praske ki so dovolj globoke, da predrejo lak ali celo barvo ne odstrani nič, razen ponovnega štrihanja in 2.) brez nič ni nič, oziroma razna čudežna polirna sredstva ala krpice ne delujejo. Te zadeve zapolnijo praske tako da se svetloba več ne odbija od njih, ampak se polnilo po parih pranjih spere in pajčevina je spet dobro vidna. Po poliranju je čas za zaščito barve. Tukaj ponavadi pride na vrsto loščilo ali s tujko glaze - to je pasta, ki ne vsebuje abrazivnih delcev, temveč hranljiva olja in nekaj polnil in je namenjena perfekcioniranju leska. Nato je potrebno slediti s sealantom oziroma polimerskim zaščitnim sredstvom, ki je namenjeno dolgotrajni zaščiti laka in odbijanju umazanije. Šele na koncu se poseže po vosku, ki služi samo in le zadnjem izboljševanju sija in leska, ter minimalno zaščiti.

No, to so le grobe osnove, za vsem skupaj je še precej večja znanost, ampak da ne bom dolgovezil. Po pranju sem zamaskiral avto. Zakaj, vedo vsi, ki so že kdaj poskusili odstraniti posušeni poliš ali vosek s plastičnih površin - nastane zelo trdovratna bela usedlina, ki kazi videz in jo je zelo težko odstranit. Zato sem vse tovrstne površine poskušal prekriti z maskirnim trakom, kot se je pozneje izkazalo ne dovolj temeljito.

Slika
Slika

Nato sem opravil še zadnji korak pred dejanskim začetkom poliranja - odstranjevanje trdovratne zapečene umazanije. Tukaj je govora o raznih polucijskih delcih, ki se skoraj zapečejo v lak, zaradi česar ta postane grob in nereflektiven. Zadeva je skoraj nevidna, ampak ko s prsti podrsaš po površini barve, bi ta morala biti svilnato gladka, vendar je najpogosteje podobna finem brusnem papirju. To je posledica fine umazanije. V ta namen obstaja posebni čistilni plastelin, ki vsebuje fine abrazivne delce. Uporaba je preprosta, ploščico držiš z dlanjo in jo previdno drsiš po dobro namočeni površini. Sprva gre težko, ko plastelin opravlja svoje delo pa vedno lažje. Končni rezultat je gladek in čist lak, plastelin pa postane ogabno umazan :? .

Slika

Po vseh pripravah, ki so mi vzele nekako tri ure (temeljito dvakratno pranje avta, čiščenje s plastelinom, ponovno pranje, maskiranje, sušenje) sem se lotil poliranja z najbolj grobo pasto. V mojem primeru je šlo za Menzerna Power Gloss. Delati je treba v senci in na hladni površini, na precej majhnih kosih naenkrat (recimo polovica vrat ali četrtina haube/strehe). Pasta se nanese na gobice stroja, potem se razmaže pri najnižji hitrosti, nato pa polira pri najvišji, dokler pasta ne postane skoraj prozorna. Usedlina se obriše s polirno krpico, najraje kako iz mikrovlaken.

Sliši se preprosto in v bistvu tudi je. Ko se navadiš stroja in same paste gre delo brez problemov, vendar je še vedno zelo zelo počasno. Poliranje posamezne sekcije traja tudi do 10-15 minut, posamezne panele je treba dvakrat in tako naprej. Jaz sem za celi avto porabil polovico sobote in celo nedeljo, in to samo za prvo, najbolj grobo stopnjo! Potem je bilo treba nehat...

Rezultat? Prask je bilo neprimerno manj, barva je bila gladka in reflektivna, ampak čakalo me je še ogromno dela.

Slika
Slika
Slika
Slika

Nadaljeval sem prihodnji vikend, torej minulo soboto in nedeljo. Najprej seveda obvezno pranje, da se odstrani za teden prahu (mimogrede, čiščenje spoliranega avta je neprimerno lažje od ribanja zanemarjene kripe), potem spet maskiranje, nakar je celoten avtomobil dobil tretman Menzerna Intensive Polisha. To je Menzernina druga najagresivnejša pasta, ki je odstranila še zadnje praske, vidne na prejšnjih slikah. Nato sem nadaljeval s Final Polishom 2, katerega namen je zgladiti lak in ustvariti perfekten sijaj. No, omenjeni posegi so mi spet vzeli celotno soboto in nedeljo. Zadnji korak sem opravil šele danes zjutraj, in sicer sem nanesel sloj Poorboys EX-P zaščitnega sredstva in nato še Poorboys Nattys Blue voska z visoko vsebnostjo naravnega carnauba voska. Vse skupaj mi je vzelo dobre tri ure, ampak samo ker mi je pomagala boljša polovica, drugače komot še kakšno urco več.

In rezultati? Na mojo veliko žalost je danes bilo precej slabo vreme, tako da se enostavno ne vidi tako dobro, da je barva skoraj perfektna. No, perfektna v danih omejitvah - globoke praske in odrgnine ki so prebile lak so ostale. Te bo enkrat spomladi moral popraviti ličar. Ampak tiste grozne pajčevine ni več, avto je pod določenimi koti kot ogledalo in barva je opazno temnejša in bogatejša. Da niti ne omenjam metalik delcev, ki eksplodirajo kakor hitro jih zajame žarek sonca. Če zaključim - bolijo me roke, boli me hrbet, porabil sem več kot štiri dni težaškega dela... Sem zadovoljen? 100%, ker je moja alfica končno takšna, kot si zasluži biti! Oziroma je na dobri poti, sedaj je treba očistit in obnovit plastične površine, ki sem jih zapackal #-o, enkrat v bližnji prihodnosti pa se še temeljito lotim notranjosti.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Tako, upam vam je sedaj malce bolj jasno kako poteka poliranje in zakaj pri profi podjetjih to toliko stane. Jaz sem zadevo delal ročno samo zato, ker me veseli, realistično gledano pa sem za material zapravil skoraj 50 jurjev in porabil ogromno časa... Določene stvari bi se gotovo dalo narediti boljše, bolj učinkovito in hitreje, ampak vseeno. Za pravilno opravljen celoten postopek je potrebna oprema, znanje in predvsem ogromno časa, tako da ne morem ravno reči da je to špas za vsakogar.
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Bravo, lahko samo =D> =D> =D> =D> =D> =D>


Ta avto bi rad videl v živo.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
sleby
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5743
Pridružen: Po Nov 24, 2003 1:16 am
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

=D> =D> =D> =D> =D> =D>
bravo!! noro, da se ti je ljubilo vse to delat:)
jz sm svojo (se 33ko) enkrat samo z polir pasto "spoliral" in me je vse tok bolelo!!

OT: na 145ki pa nevem kako so jo lakirali ker se na nekaterih delih kar lusci. recimo letvice nad steklom za vrati. pa na prtljaznih vratih sem enkrat eno nalepko nalepil in ko sem jo dal dol se je kar koscek laka odtrgal? nevem kaksn bi bil avto ce bi se spravu z masino nanj:)
Slika
Uporabniški avatar
krucymucy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2140
Pridružen: Če Jan 05, 2006 9:27 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: 50.000km od Ribata

sleby ne sekiraj se. ogledala sem ponovno lakiral, pa se je zacelo se na kljukah in plasticnih letvicah nad stranskim oknom.
zanimivo da se tebi tudi lusci, doslej sem bil preprican da je to problem rosso 130 barve ...

Alfista je dal strihati celo in bo imel mir za lep cas :D
Moje ime je Niva, Lado Niva. Sem terenski človek!
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

Ja, en lep čas bo imel mir. Čeprav nos pa ni lepo naredil po mojem mnenju.
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
sleby
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5743
Pridružen: Po Nov 24, 2003 1:16 am
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

krucymucy napisal/-a:sleby ne sekiraj se. ogledala sem ponovno lakiral, pa se je zacelo se na kljukah in plasticnih letvicah nad stranskim oknom.
zanimivo da se tebi tudi lusci, doslej sem bil preprican da je to problem rosso 130 barve ...

Alfista je dal strihati celo in bo imel mir za lep cas :D
ja saj to, da bi se mi luscili samo plasticni deli bi se nekako razumel, ampak da se prtljaznik mi pa ne gre v glavo.
kje pa se da videt kako je alfista prestrihal avto?

OT: Teo si GT kupu?:)
Slika
Uporabniški avatar
Teo
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9750
Pridružen: Po Okt 27, 2003 10:44 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Slovenska Bistrica
Kontakt:

sleby napisal/-a:
OT: Teo si GT kupu?:)

Dobil na posojo za eno leto. 8)
Nekdanji alfist....kaj pa človek drugega preostane.
Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2069
Pridružen: Po Sep 29, 2003 9:28 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 GT Junior
Kraj: Brda

Ja tudi meni so se luščile une dve letvici nad zadnjima šipama!
Ravno ta vikend sem jo malo loščil tudi jaz in klasika drugi dan dež! :evil:

Je pa taka, kot bi jo pripeljal iz tovarne!! :mrgreen: Ponovno rosso alfa!! =D>

Ciao Alfista :mrgreen:
Slika
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Cela štala so avtomatske avtopralnice, ki tako lepo zdelajo lak. :evil:
Da ti nebi pokazal, kakšen je moj VOLVO. Mislim, da ga bo treba poštrihat, kot je AR164TB svojo 166-ko. Če nebo potreben celo temeljitejši poseg.

Moja ex alfetina nikoli ni videla avtomatske avtopralnice. Vedno prana le na roke in lak je še zdaj (vsaj upam, a ne Alan :mrgreen: ) v perfektnem stanju.
Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2069
Pridružen: Po Sep 29, 2003 9:28 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio 2.0 Q4 GT Junior
Kraj: Brda

Pravijo, da so edine "uporabne" pralnice tiste, ki nimajo ščetk, ampak ku eno viledo gor! Vsekakor pa najbol zdravo je ročno pranje! =D>

Ciao Alfista :mrgreen:
Slika
Uporabniški avatar
luni
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 617
Pridružen: To Feb 21, 2006 1:35 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Maribor

Avtomatske avtopralnice so smrt za lak. Problem so tiste ogromne ščetke, ki so sestavljene iz plastičnih ščetin, ki so na vrhu razcepljene v trske. Probajte enkrat pošlatat tisto stvar, se komot spraskaš pa zbodeš gor, pol si pa predstavljaj kako to šoba po laku...

Tako da ja, kdor ceni vozilo ga bo pral na roke. Ampak tudi v tem primeru je treba malo pazit. Na prvem mestu je uporaba kakovostne gobe ali posebne rokavice za pranje iz debele ovčje volne. Če uporabljaš pretrdo ali premalo porozno gobo, ali bognedaj kakšno viledo, delaš več škode kot koristi. Problem je v tem, da ko s tem mažeš po površini, delčki umazanije nimajo kam it. Tako jih v bistvu vlačiš po barvi in delaš praske. Zato goba mora biti zelo mehka in porozna. Priporočam naravne morske spužve, da se jih kupit povsod na morju pa še poceni so. Sam uporabljam rokavico za pravnje iz naravne ovčje volne, ki posrka vso umazanijo.

Pa še moja metoda pranja:
- Avto temeljito sperem s kerherjem, pri tem tok nikakor ne sme biti nastavljen na trdi curek, ampak na pršenje, šoba mora biti vsaj 30 cm od barve (nabijanje z dveh cm dela ogromno škodo), prši se pod kotom in ne navpično.

- Problematične dele kot so sprednji odbijaš, prednji del havbe, vetrobransko steklo, pragovi... temeljito posprejam z odstranjevalcem za insekte, ki hkrati deluje kot neko predpranje. Pustim delovat 3 do 5 minut (odvisno od sonca, po možnosti se avto vedno pere v senci, da se šampon ne suši), nato sperem.

- V šamponirno flaško kerherja namešam malo šampona (uporabljam Sonax gloss oziroma svetleči... taka oranžna zadeva, imajo v vsakem Interšparu) in preostanek vode ter cel avto našprejam s to peno. Pustim delovat 3 do 5 minut. Pena med drsenjem navzdol sprosti in za sabo potegne najhujšo umazanijo. Sperem.

- Pripravim dve vederi. V enem je ustrezno razredčena mešanica šampona, v drugem pa čista voda. Drugo vedro je namenjeno splahnjevanju. Logika je preprosta - ko z gobo ali rokavico pobereš umazanijo z avta, je nima smisla dat v vodo s šamponom. Ker potem ko naslednjiš zagrabiš vodo, s sabo potegneš umazanijo in jo neseš nazaj na avto in drgneš. Zato posebno vedro za splahnjevanje. Po koncu dela je tako voda s šamponom skoraj čista, tista druga pa rjava od blata, peska, kamenčkov...
Umivam vedno v smeri pretoka zraka po avtomobilu in ne s krožnimi gibi. Z gobo ne pritiskaš ali drgneš, ampak jo nežno premikaš po laku. Če kakšen delček kljub vsej predpripravi in mehčanju ne gre dol, uporabim čisti koncentrat šampona ali ga našpricam z odstranjevalcem insektov ter se pozneje vrnem.

- Splahnem celoten avto. Pri tem ne uporabljam vode pod pritiskom, ampak normalen curek, ker se šampon tako lažje spere in povrhu večina vode lepo odteče dol, ne pa da se obdrži v kapljicah.

- Faza sušenja mi je še najbolj problematična, ker še nisem našel sredstva, ki ne bi laka vsaj malo spraskalo. Probal sem različne mehke brisače, krpe iz umetne kože, pravo kožo, ampak vse pušča sledi. To bom še moral malo raziskat.

- Ne pozabit obdelat notranjih delov barve, kot so reže v vratih, prtljažnem pokrovu, havbi... Nekako vse skupaj nima smisla, če imaš na zunaj lep avto, ampak ko odpreš vrata vidiš da so vse reže polne umazanije in praha. Zato vzameš eno mehko brisačo, gobico in s preostankom šamponske vode lepo obrišeš reže.

Evo, ziher se bo komu vse skupaj zdelo pretiravanje. Ampak če hočeš avto lepo vzdrževati, se je pač potrebno malce potruditi. Povrhu pa ko se enkrat naučiš vseh korakov oziroma se ti zdijo samoumevni, vse skupaj ne traja pretirano dlje.

Čiščenja notranjosti ne bom posebej obdeloval, razen na posebno zahtevo :). Enkrat mesečno pa vsem tem korakom dodajte še voskanje.
sleby
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5743
Pridružen: Po Nov 24, 2003 1:16 am
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

jz avto po pranju obrisem z mikro cunjo, pa se mi zdi ok.
Slika
Odgovori
  • Informacija