Jaz pa mislim, da zna Fiatu uspeti ta poteza z Chrysler-jem.B_U_R_I napisal/-a:AR bo na ameriškem trgu uspešna kvečjemu s kakšnim ogromnim terencem z V6 ali V8 bencinarjem ali pa eno XXL veliko limuzino. Poleg pickupov drugega na njihovem trgu skoraj ne vidiš...
VW se vsi tam smejejo s temi 2.0 TDIji, da o kakšnih 2.0 bencinarjih ne govorim, ker je to za njih lih tako, k da bi pri nas 1.0 tricilindraša kupoval v 159ki
Pravzaprav res...THOR napisal/-a:Glede na vse smo pa lahko srečni, da so dali lančo v spanje in ne alfe.
THOR napisal/-a: Pustimo času čas, ampak sem ziher, da bi fiat zelo zelo na tanko piskal, če se pred leti ne bi odločili pokukat v ameriko.Dobili so brand name, ki se bo odlično prodajal pri poševnookih.
Glede na vse smo pa lahko srečni, da so dali lančo v spanje in ne alfe.
Prvi modeli
Izjemnost, eleganca, brez pretiravanja.
To so značilnosti, ki so jih avtomobilisti vedno povezovali z Lanciinimi avtomobili. Nikakor ne smemo pozabiti, da je le peščica izdelovalcev avtomobilov prispevala k razvoju avtomobilov toliko kot Lancia, ki je ponudila inovativne, včasih revolucionarne tehnične rešitve, ki so bile pogosto en korak pred potrebami avtomobilistov. Leta 1907 je prvi model Alpha osupnil javnost z izjemno močjo, številom vrtljajev motorja in sprednjo premo, ki je bila na videz tradicionalna, vendar v resnici precej inovativna: izdelana ni bila iz trdega jekla, temveč iz cevaste strukture, ki je prinesla znatne izboljšave na področju teže brez ogrožanja torzijske moči.
Leta 1913 je bil model Theta prvi avtomobil v Evropi z vgrajenim električnim sistemom. Leta 1918 sta se pojavila dva primera "privatizacije industrije", ki sta vodila v patentiranje prototipa motorja z 8 valji, nameščenimi v obliki črke V pod kotom 45°, in drugega prototipa motorja z 12 valji, nameščenimi v obliki ozke črke V, a le pod kotom 22°. Ta konfiguracija v obliki ozke črke V z različnimi koti med vrstami valjev je bila mnogo let značilna za izdelavo Lancie, zadnji motor s takšno strukturo pa je bil vgrajen v avtomobil Fulvia coupé 3 leta 1976.
Motor, ki je bil skupaj s podvozjem prvič predstavljen leta 1919 na avtomobilskih sejmih v Londonu in Parizu, je bil precej velik, z okrovom ročične gredi v enojnem bloku in ročično gredjo z dvanajstimi valji. Šest od teh valjev (na desni strani) je bilo nagnjenih pod kotom 40° glede na ostale.
Avtomobil je bil sprejet z navdušenjem, vendar iz finančnih in tržnih razlogov nikoli ni dočakal serijske proizvodnje. Leta 1921 je bil izdelan model Trikappa, najelitnejši in najboljši model te znamke, ki je bil prvi avtomobil na svetu z vgrajenim 8-valjnim motorjem v obliki ozke črke V.
Leta 1922 je Lambda, najbolj revolucionaren model in značilen predstavnik filozofije podjetja, utiral pot tehničnim inovacijam, ki so se kasneje izkazale za osnove avtomobilskega razvoja: samonosna karoserija, neodvisno vzmetenje s sprednjimi amortizerji, tunel menjalnika, vgrajen v tla, prtljažni prostor, vgrajen v samonosno karoserijo, in prvi 4-valji motor v obliki ozke črke V na svetu.
1930 - 1949
Lanciini inženirji, ki so bili začetniki na področju zagotavljanje udobne vožnje, so za model Astura leta 1931 patentirali sistem prožnih nosilcev motorja, ki je lahko prosto nihal in tako ni prenašal tresljajev na podvozje in ogrodje. Leta 1933 je bila izdelana Augusta, prva limuzinska izvedenka na svetu (in tako prvi interni dirkalnik) s samonosilno karoserijo z nosilnim okrovom.
Model Augusta je zaslužen še za mnogo drugih pomembnih inovacij v zgodovini avtomobilskega inženirstva, kot na primer za neodvisno prednje vzmetenje z vzmetmi, zaprtimi v navpični tuljavi (še eden Lanciinih patentov), ali za zadnje vzmetenje z levimi vzmetmi, zasukanimi na "silent bloku" spredaj in s čepi kolesci zadaj. Enosmerna sklopka, ki jo nadzoruje voznik, pogonska gred s prilagodljivimi kolutnimi zglobi namesto univerzalnih zglobov in hidravlične zavore so še nekatere od inovacij, ki jih je Lancia kot eden prvih evropskih izdelovalcev vgradila na "običajne" modele.
Poleg izdelave modelov Artena, Astua in Augusta je bil v 30-tih letih prvič predstavljen tudi sistem "garderobne omare" za odpiranje vrat (brez srednjega stebrička), kar je močno olajšalo vstopanje v avtomobil in izstopanje iz njega.
Aprilia (1937) je prvič predstavila aerodinamičen dizajn z vlečnim koeficientom, ki je bil do takrat neznan (leta 1970 je bil izmerjen pri 0,47 v vetrovnem tunelu v tovarni Pininfarina), in neodvisno vzmetenje za vsa štiri kolesa. Zadnje kolutne zavore niso bile pritrjene na kolesa, ampak na zglob med premo in diferencialom: menjalnik in diferencial sta bila vgrajen v enojni blok.
Tretja serija modela Ardea (1939), manjše izvedenke Aprilie, je imela menjalnik s 5 prestavami, 5. prestava je bila pomnožena, 12-voltni električni sistem in amortizerje Houdaille.
1950 - 1969
Leta 1950 je bil Aurelia prvi avtomobil na svetu z vgrajenim 6-valjnim motorjem v obliki črke V pod kotom 60°, s sklopko, menjalnikom in diferencialom v eni enoti na zadnji premi in z zadnjimi zavorami, zasnovanimi na strukturi avtomobila Aprilia.
Pod vodstvom Giannija Lancie je znamka v 50-ih letih začela pogosteje sodelovati v avtomobilističnih športih: od izdelave modelov, ki so bili namenjeni tekmovanjem (limuzinski izvedenki Aurelia in Granturismus), do avtomobilov, posebej izdelanih za tekmovanja v kategoriji Sport in v formuli 1. Brez izjem so povsod dosegali odlične rezultate.
Konec leta 1951 se je modelom Sport D20, D23, D24 in D25 pridružil tudi model D50 za formulo 1: enosedežnik z rešitvami, ki so bile za tisti čas resnično inovativne. Model je imel vgrajen 8-valjni motor v obliki črke V z valji, ki niso bili razporejeni v ravni liniji, ampak rahlo nagnjeni v levo. Zaradi tega je bila pogonska gred lahko nameščena poleg voznikovega sedeža in ne pod njim, kar je močno izboljšalo ravnotežje avtomobila v primerjavi s tekmeci. Nihajna enota menjalnika in motorja je bila poravnana ob strani za zadnjo premo.
Gorivo je bilo porazdeljeno med tri posode za gorivo: dve glavni zunanji posodi sta bili nameščeni na desni in levi strani ogrodja avtomobila, medtem ko je bila tretja posoda nameščena zadaj, za voznikom. Načrt za razvoj avtomobila in konkurenčne izboljšave so vključevale tudi trajno štiri pogonsko izvedenko, zaradi katere bi bil avtomobil edinstven. Žal je ostalo samo pri načrtovanju, saj je bilo julija 1955 celotno dirkalno moštvo Lancie – možje, avtomobili, oprema in dizajni – brezplačno podarjeno Ferrariju, ki je naslednje leto zmagal na svetovnem prvenstvu v formuli 1 z modelom D50, ki ga je vozil Fangio. Vgrajena je bila sklopka z dvema diskoma, pred katero je bil nameščen preprosto zamenljiv stožčast menjalnik z več prestavami. Uporabljen je bil 5-stopenjski menjalnik. Štiri prestave so bile pripete z brezzobo stransko sklopko za lažje prestavljanje. Peta prestava je imela tudi valjaste prestave in več prestav.
10 let kasneje se je Lancia vrnila v ospredje z modelom Flavia, vgrajenim pogonom na sprednja kolesa, 4-valjnim boksarskim motorjem, kolutnimi zavorami in kasneje z vbrizgavanjem plinskega olja. Nato pa je prišel na vrsto model Fulvia, katerega 'super quadro' 4-valjni motor pod kotom 13°, v izmeri 71 x 67 mm, je uporabljal inovativen in zelo nenavaden razdelilni sistem z dvema zgornjimi ročičnima gredema, vgrajen pa je bil pod kotom 45°.
1970 - 1989
V 70-ih je postajal seznam Lanciinih inovacij na področju tehnologije vedno daljši.
Ustvarjen je bil model Stratos z ogrodjem iz lahkega aluminija in plastike, ojačan s steklenimi vlakni. Izdelana je bila tudi limuzina Beta z inovativnim sistemom neodvisnega vzmetenja za vsa 4 kolesa, ki se rahlo spremenjen uporablja še danes na avtomobilih družine Lancia k. Pri tem pa ne smemo pozabiti na model Beta Montecarlo Turbo, ki je bil opremljen s centralno nameščenim motorjem, elektronskim sistemom vbrizgavanja in turbopolnilnikom in ki je dve leti zapored nizal eno zmago za drugo ter postal nesporni zmagovalec v svoji kategoriji.
Leta 1982 se je pojavil model Trevi z vgrajenim elektronskim vbrizgom goriva Jetronic, prvič na produkcijskem vozilu pa tudi poseben kompresor, imenovan Volumex. Spomladi leta 1983 je bil sistem razširjen na vozili Beta coupé in H.P. Executive, seveda z 2-litrskim motorjem.
Model Lancia Rally 037 je bil izjemno inovativen s 4 valji, 16 ventili, turbopolnilnikom Volumex in ogrodjem iz ojačane plastike, ki ga je zasnovalo podjetje Pininfarina.
Oktobra leta 1984 je nastal avtomobil Thema, ki je bil pred svojim časom - zahvaljujoč sistemu ABS, turbopolnilniku s hladilnikom polnilnega zraka in s sistemom povečane tlačne polnitve (uporabljen prvič na običajnem produkcijskem avtomobilu), z izravnalno gredjo, ki se vrti v nasprotno smer, in vzmetenjem, ki ga nadzoruje dušilna naprava. Thema je bil prvi Lanciin avtomobil, opremljen z novo generacijo turbodizelskih motorjev, pri katerih so odpravili težave, povezane z zagotavljanjem tišine in izjemne zmogljivosti, ki so bile značilne za dizelske motorje.
Leta 1985 je Lancia predstavila model Delta 54, ki ga je zaznamovala znatna uporaba sestavljenih materialov in stalen 4-kolesni pogon ter dvojno kompresijsko polnjenje: volumex in turbo.
Y10, čeprav na velikih trgih še vedno poznan pod imenom Autobianchi, je bil prvi majhen avtomobil, ki je bil opremljen z majhnim, vendar inovativnim motorjem Fire, medtem ko se je model Thema 8.32 - 1986 - ponašal z motorjem Ferrari (drugič na vozilih Lancia) z 8 valji in 32 ventili, električnim servovolanom Servotronic in inovativnim, zložljivim zadnjim spojlerjem.
Leta 1986 je bil prvič predstavljen model Delta HF 4WD, opremljen z napredno tehnologijo: stalni 4-kolesni pogon, trije diferenciali, pri čemer je osrednji uporabljal viskozni spoj Ferguson z namestitvijo diferenciala Torsen zadaj. Istega leta je bil na trgu predstavljen tudi model Y10 4WD, opremljen z inovativnim 4-pogonskim sistemom, ki ga je bilo mogoče vklopiti in izklopiti, in prosto nastavitvijo koles, ki je vozniku omogočala najboljši izkoristek motorja, kar je pomenilo boljšo zmogljivost in manjšo porabo goriva pri uporabi pogona na sprednja kolesa.
V zadnjih letih se je pojavilo še več inovacij. Izpostavimo na primer model Delta HF z motorjem 16 V iz leta 1989 in 6 tipali ABS ter pogonskim sistemom s tremi diferenciali: prosti diferencial spredaj, osrednji diferencial z epiciklično porazdelitvijo navora in viskoznim spojem Ferguson ter diferencial Torsen zadaj. Ali pa model Y10 Seletronic (1989) z variabilnim menjalnikom z elektromagnetno sklopko.
Od 1990 do danes
Leto 1990 je zaznamoval model Lancia Dedra HF Turbo, opremljen s sistemom "viscodrive" (zapora diferenciala) in turbopolnilnikom s hladilnikom polnilnega zraka ter sistemom "boost drive".
Leta 1994 je Lancia k prevzela novo družino modularnih motorjev s 5 valji, nameščenimi v ravni liniji (dve bencinski in dve turbodizel enoti), znanimi predvsem po kakovostni prožnosti in tihemu delovanju.
Lancia Y, lansirana leta 1995, je bil prvi produkcijski avtomobil na svetu, ki je dopolnjeval svoj običajen razpon barv (12) s Kaleidos kot možnostjo: sto različnih nians, ki so zadovoljile okuse vseh kupcev, njihovo realizacijo pa je omogočila industrijska odličnost tovarne Melfi.
Lancia k SW (1996) je imela kot del serijske opreme vgrajen pnevmatski sistem za samodejno izravnavanje, ki je bil prvič kombiniran z vzmetenjem tipa McPherson.
Med zadnjimi modeli bi lahko izpostavili model Thesis (2002), ki je nedvomno avtomobil z najbolj izrazitimi inovativnimi rešitvami, kot so sistem "brez ključa", fotovoltaično strešno okno, električna ročna zavora, udobni električni sedeži s prezračevanjem in masažnim sistemom, prilagodljiv regulator hitrosti in vzmetenje z elektronskim protihrupnim nadzorovanjem (Sky hook). Leta 2004 je bil predstavljen robotiziran sekvenčni ročni menjalnik D.F.N. (Dolce Far Niente), ki je na voljo na obeh modelih - Ypsilon in Musa.
Seznam bi se lahko nadaljeval v nedogled s številnimi drugimi primeri, vendar je to poglavje o tehnoloških inovacijah dovolj za predstavitev sposobnosti razvijanja inovativnih rešitev, ki so bila značilna za Lanciin pristop skozi skoraj stoletje dolgo zgodovino. Sposobnost, ki ne izvira iz dobrega okusa za napredno tehnologijo, ki je sama po sebi cilj, ampak iz želje ponuditi strankam udobnejšo vožnjo, stalne izboljšave pri legi na cesti in aktivni varnosti ter zmogljivost, ki je vedno boljša in boljša.
VIR
Po forumu brskajo: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov