147 JTDm 110kW - SilverMan

Slikice vaših jeklenih konjičkov
Odgovori
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Dobro leto odkar sem začel z izbiro, 10 mesecev je pa že pri hiši.
Skrajni čas torej, da se tudi moja postavi na ogled ostrim očem kritikov :)

Prejšnji teden se je nekako izšlo, da je bila kolikortoliko čista in da je bilo tudi vreme primerno:
P3018923c.JPG
P3018919c.JPG
P3018925c.JPG
Na kratko: letnik 2006, Distinctive oprema, od 1. slovenskega lastnika pri 159kkm. Glede na konkurenco v zelo solidnem stanju, ni pa nova. Kakšna buška, kak pleh je že bil barvan, menjana šipa sovoznikovih vrat, a nič kritičnega. Tudi kasneje, ko sem kaj razdiral nisem našel nič skritih zmečkanin ali podobnega.
Kljub naštetemu daleč boljša od ostalih ogledanih, tudi prodajalec čisto skuliran (keycode in radiocode sta, priklop na računalnik, test drive, preverba prometne, detajlni ogled cel popoldan, medtem normalna debata ob ponujenem pivu pri njemu doma...).

Zgodovina?
V SLO je prispela iz rodne Italije stara 4 leta z nekaj čez "93kkm", koliko jih je v resnici pa itak noubadi nouz :-)(
Sicer bi kdo bolj "od foha" znal povedat, sam ocenjujem, da jih ima ene 50÷60k več. Pa me to niti ne gane preveč, ob nakupu sem vedel, da bo treba vlagat vanjo če bom želel tipi-topi, mi je bilo pa všeč, ker je bila 4 leta pri enem lastniku. Slednji je, lahko rečem da kar lepo skrbel zanjo. Kako to vem? Po gumah, zavornih ploščicah, rokah...
Servisne listke je najmanjši problem nastavit, ampak zadeve sovpadajo z zapisi na forumu, kjer so bila sicer večinoma postavljana vprašanja glede popravil, toda zame je to to. Sem izbrskal tudi slike ko je prišla k njemu in praktično vse buške so obstajale že tedaj.

Prejšnji lastnik je menjal termostat, zajle ročne, cilinder sklopke, EGR ventil, diski+ploščice spredaj in zadaj, en veliki servis (jermeni, šponarji, vodna črpalka...) ter nekaj malih (olje, filtri...), voznikovo kljuko, akumulator, grelne svečke, mehanizem prednjih brisalcev, obe cevi turbine, sklopko, pa verjetno še kaj... Večino tega prvi dve leti, novemu kupcu je pa prepustil večje stroške, zaradi katerih se je (med drugim) tudi odločil za prodajo: menjavo amortizerjev in hladilnika, ki je čisto po malem puščal (deci na jurja km, videt mokro, a nikoli kapljice na asfaltu). Saj če bi bil 8 let star avto naprodaj brez napak, bi bilo to -milo rečeno- hudo čudno in sumljivo :mrgreen:

Nadaljevanje sledi, bom skušal kronološko podat dogajanje odkar je moja 8) , kolikor mi bo pač uspe(va)lo.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
mala147
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 528
Pridružen: Sr Feb 18, 2015 9:42 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: AR Giulietta 1.4. TB Multiair
Kraj: Logatec :)
Kontakt:

Lepa je ;)
When I was
born...Devil said...
"Ohh..s****!!...
Comeptition.."
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Hvala :)

Gremo naprej.
Mimogrede naj omenim kriterije za nakup: 5 vrat in 6 dizelskih prestav (kar pomeni 140 ali 150KM), zelo zaželjena svetlejša barva (ampak sem gledal tudi črno). Že prva dva kriterija huudoo zreducirata ponudbo. Sprva imel v planu raje boljšo pre-FL kot slabo FL, pa sem hitro dvignil financministra, ker je bilo v rangu do 4k vse bolj kot ne pravi pogreb...

Po nekaj mesecih iskanja, čakanja, ogledovanja, guljenja F5, klicarjenja in izogibanja nategu je padla odločitev. Šment, danes smo petek 13., pa prav na 13. sem jo kupil, le da ni bil petek niti marec :D

Taka je bila v oglasu, sveže oprana:
5c.JPG
5c.JPG (43.91 KiB) Pogledano 10607 krat
3c.JPG
3c.JPG (79.65 KiB) Pogledano 10607 krat
4c.jpg
4c.jpg (61.62 KiB) Pogledano 10607 krat
Nič posebnega, če ne bi bila relativno blizu morda ne bi niti šel gledat...
Še radio neoriginal... Sicer soliden Alpine, USB in MP3, izhodi za ojačevalce, morje nastavitev, ni da ni, ampak - ne paše v armaturo. Niti okvirčka ni [-(

Prva ura lastništva, posveti prva lučka: prvi pričakovan strošek (beri: prazen rezervoar); praktično prva vožnja (razen testne), malce daljša (njena zadnja pot proti staremu domu), prvi nepričakovan problem: nekaj cvili #-o Ampak ne podvozje na grbinah, skoraj konstantno, sicer s prekinitvami, pa vseeno... Pritiski na pedal zavore in potegi ročne so hitro pokazali, da je nekaj z zavorami...
Postanek, obhod okrog avta s tipanjem vijakov koles: zadaj levo kar toplo, mene pa malce zmrazi :-k ... No, glede na izkušnje z drugim italijanom pri hiši se ne pustim preveč prestrašit, sem že predvideval kaj bo, vseeno pa potihem upal, da ni tadražji scenarij.

Ker sem se domov vrnil pozno popoldan, nisem več mogel k svojemu mehaniku, zato sem zavil kar na AMZS. Diagnoza potrjena, zdravilo učinkovalo v trenutku. Zarjavele ploščice štekale in se niso odmikale, pričakovana klasika. Slabih 15 minut, nekaj brušenja rje s ploščic, problem rešen, jaz :D . Spotoma na dvigalu še pregled rok, zgornja desna bo za zamenjat. Jaz :| . Pa ok, spotoma vidim da nisem nič spregledal kar se rje tiče. No, bolje rečeno ne-rje. Prav tako ni udarnin, odrgnin in podobnega. Plačam par evrov in sem spet 8)

Prvi dan gre tako h koncu, jaz pa namesto da bi bil pri v.d. ženi, sem z mislimi pri novi ljubici :mrgreen:
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Čedna!
Srebrna maska za radio bi olepšala armaturo. Dobiš jo za 7€ :wink:

Srečno!!
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Hvala,

no glede radia je itak prispevek, ki je na vrsti:
po nekaj dneh sem se že res naveličal neoriginal radia, tako izgleda armature kot ročnega on/off in nenazadnje neuporabnih volanskih komand, zato sem se lotil originalnega, katerega je prodajalec na srečo zadržal in priložil ob nakupu. Ko je on kupil alfo, je montiral akustiko iz prejšnjega avta, tudi ker original ni delal brezhibno, je pa ob prodaji radio in zadnjo polico z zvočniki pustil v avtu, ojačevalec in sub pa je iz čustvene navezanosti zadržal.
Original radio sem probal priklopit in stvar seveda dela, je pa zaštekala tipka BN (zaradi česar se je radiu malce trgalo in so jo žal že skušali izvleči "po domače", z nožem...) in nasploh je bolj žalostno izgledal:
P5166932c.JPG
Kaj je ubošček doživel in komu se je tako zameril, noubadi nouz:
P5166933c.JPG
Čas in dobra volja: temeljito očiščeno, popravljena plastika okrog in po tipki kolikor se je dalo, sestavljen nazaj, pa radio izgleda tako:
P5166959c.JPG
Sicer ne pozna mp3-jev, a to bomo reševali kasneje. (če ima kdo izpravnega mp3 in mu dela napoto, naj mi na zs pusti ponudbo)

Vem, da tole niso oglasi (bom ob priliki obesil še tja), a če koga zanimata Alpine CDE 9880R in res lično izdelana, mehko tapecirana v sivo blago zadnja polica z ovalci Infinity Kappa 693.7i, je naprodaj. Tudi kak ojačevalec se najde, če je treba.

V naslednjih dneh sem opazil mast znotraj prednjega desnega platišča.
Hudič, manšeta zgloba ima luknjo na čudnem mestu :? Tega ob nakupu in ob pregledu na AMZS ni bilo! Zelo verjetno je možak bil nepazljiv s pajserjem, ko je iskal zračnost na podvozju... Jebiga, v bodoče mu z lupo gledam pod prste kolikor se bo dalo.
Sledila je seveda menjava (z originalno), ob tem še menjava palčk stabilizatorja (znano ob nakupu, ne moreš spregledat :mrgreen: , montirani neoriginali, da vidimo kako se obnese SWAG) ter razdiranje/pregled/brušenje rje iz zavornih ploščic na še ostalih treh kolesih.
Diski in ploščice še čisto ok, batki ne štekajo, če bo vse po sreči sem vsaj za 2 leti preskrbljen, morda še dlje. Spotoma še vržem uč na vse kar se da, ko je že na dvigalu. Nič posebnega, le karter čisto malo vlažen, pa gibljiva cev izpuha nekoliko črna. Vzeto na znanje.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Vmes sem nabavil plastične tečaje za original polico, lesena jih namreč ni imela, pa sta se tekom parih let izgubila.
Nato ugotovim da manjkata še gumici, a tole ni tako kritično, bo počakalo do prve prilike.

Tekom dveh tednov kar imam avto, se je večkrat izmenoma dogajalo, da je bila stopalka sklopke dokaj trda, naslednjič spet mehka.
Huh, sklopka je bila menjana, kaj bi to bilo??? Pol noči za računalnikom, večkrat je težava v pušah vilic sklopke.
Vse je bilo razdrto in kot na pladnju, pa se s tem niso poigrali...

Naslednji dan spet zaviham rokave:
P5317118c.JPG
Tole je slika pred operacijo, akumulator z nosilcem že odstranjen.
Med in po operaciji nisem slikal, sem imel preveč opravka s kletvicami, ker pač nisem ginekolog niti mehanik :mrgreen:
Cilinder stran, vzvod tudi, plastično pušo ven.
Pušo in površine kamor nalega očistim.
Do spodnje puše seveda ne morem, zato po kapljicah v večminutnih presledkih počasi zlivam malce olja po gredi in upam, da bo doseglo cilj. Špricanje prepovedano, smrtno nevarno za lamelo!

Sestavim, spet v spremstvu kletvic. Tokrat je sestavljeno malce bolj po pravilih, ker to na sliki ni ravno zgledno, cevka mora biti pod vzvodom, gumijasta pa vmes pritrjena še z objemko, katera me je na srečo počakala na cevki. Sestavil po tovarniško, pa malce zakrivil železno cevko, da je gumijasta bolj ohlapna.
Aja, stik bata in vzvoda je tudi pošmirglan in namazan.
Spotoma odvijačim in kolikor se da zamaknem nosilec bovdnov prestavne ročice, saj sta bili 6. in vzvratna težje dosegljiva, to je pa edina in minimalna možnost nastavitve.

Testna vožnja: stopalka mehka ko' putr (še dandanes), 6 in R pa tudi zlahka dosegljivi.

Koledarskega meseca je konec.
To be continued.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Junij, dokaj produktiven, predvsem pri praznjenju denarnice :?

S ploščico blokiran EGR, "obdelan" sesalni kolektor (čiščenje, odstranitev swirl loput).
Vstopna loputa niti ni bila preveč zapacana, pa saj itak nima razloga:
P6137393c.JPG
Pri kolektorju in swirl pa je "malce" drugačna zgodba:
P6137396c.JPG
P6137400c.JPG
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Tako je bilo že razluftano pri loputkah:
P6137404c.JPG
P6137405c.JPG
Še ginekološki pogled:
P6137411c.JPG
(škoda, da pred slikanjem nisem odstranil tesnil...)

EGR je bil le malce površinsko zasajan, ker je bil nedolgo nazaj menjan.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Po celem popoldnevu čiščenja se pokaže želen rezultat 8)
P6137421c.JPG
P6137424c.JPG
P6147480c.JPG
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Seveda je zdaj potrebno zapret odprtine:
P6137439c.JPG
Ena ura za stružnico in čepi so narejeni, pripasani kar sproti (toleranca na treh premerih, zabiti s plastičnim kladivom + zalepljeno z Loctite 603), narejeno "za zmeraj in še malce dlje":
P6147455c.JPG
P6147460c.JPG
(ni mi jasno, kako to nekateri baje rešujejo z vijaki, če je globine skoraj nič...)
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Prvo je torej nadomeščeno z drugim:
P6147474c.JPG
in še očiščen EGR:
P6147475c.JPG
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Za občutek, koliko je podiranja:
P6167489c.JPG
P6167490c.JPG
in še motor brez kolektorja:
P6167495c.JPG
Vse skupaj je kar mali podvig...
Glede na to, kakšne so loputke (sestava, saj niso v celoti plastične ampak je zgolj oblita kovinska ploščica, z vijakoma pritrjena na os) in njihovo hudimano žilavost (2 mi je uspelo odvijačit, 2 pa sem po tem, ko sem uničil torx demontiral z brute force, pa je plastika vse prej kot krhka) mi je bilo kar malo žal, da sem se spustil v ta podvig.
Če bi vnaprej poznal dejansko stanje, bi kolektor znotraj očistil z LiquiMolly sprejem, loputke pa nekako zatesnil (saj je tu zgolj estetski problem, da s puščajočim zrakom uide tudi nekaj olja iz recirkulacije, kar zamasti-umaže okolico) ter jih fiksiral.
A če čebula ne bi če imela, bi bila bula, ne čebula.
Lahko je biti general po bitki...
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ma ko začne enkrat puščat na loputkah nimaš kaj dosti ustvarjat, zelo težko je to zatesnit.

Sicer je res, kot si rekel, ta stari kolektor ima zelo trpežne loputke, tukaj ni šans da bi kaj potegnilo v motor. Pri novejšem plastičnem, pa te loputke letijo v motor kot za stavo, tam vsem lastnikom tega motorja priporočam da se teh loputk čimprej znebijo, ali vsaj ugasnejo swirl ventile, in tako zmanjšajo šanse da se polomijo.
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Res je, ni ravno veliko manevrskega prostora, a če bi se poglobil, bi zagotovo našel rešitev, ki bi bila mnogo enostavnejša kot demontaža kolektorja. S smislom za improvizacije se da narediti tudi kak manjši čudež 8)
Tudi če ne bi zatesnil 100% bi vseeno zmanjšal puščanje. Fizični izklop swirl pa vsekakor priporočam vsem, le staknit je potrebno vzvod iz motorčka, pa preprečit prosto premikanje loputk. Gre pa tudi softwersko, smiselno predvsem ob hkratnem posegu še na čem drugem :wink:


Nadaljujemo z lanskim junijem:
s prvim dežjem se je pokazala tudi težava z zadnjim brisalcem. Se je kar ustavil na polovici in nadaljeval pot domov šele po kaki minuti.
Takoj ko se je zvremenilo, je bil deležen popravila. Slik nimam, je pa vse skupaj zelo enostavno.
Spet znana napaka na tem delu, zelo zarjavela gred, zaradi česar motor ni več zmogel premikanja, na srečo je motor varovan z bimetalom in ne pregori.
Brusni papir je spravil gred v gladko svetleče stanje, plastične dele je potrebno temeljito očistit.
Za podmazovanje sem uporabil kar mast, ki jo je v izobilju v samem reduktorju.
Sestava, test, dela.

Ker se konji pod haubo hitro spremenijo v ponije, čeprav zgolj na občutek :mrgreen: , je bilo treba postoriti še nekaj v tej smeri.
Dogovor s priznanim forumašem je rezultiral z izklopom EGR (MCSF zaradi ploščice je bil že nadležen...) in "tribesiranjem" na cca +30KM in povečanjem navora, da diferencial lepo zažvižga.
Sem prepričan, da je rezerve še vsaj za 20 konjičkov in navora do meje menjalnika, ampak... če se slučajno kje najde LSD diff za sprejemljivo ceno (ponudbe na ZS) bom mojstra še enkrat pocuknil za rokav, da doda še tisto iz rezerve, sicer ne. Že zdaj leti "k' sneta s'kira" :mrgreen:
Aja, pa DMF bo treba menjat. Pred tribesiranjem je izgledal še čisto ok, že med pa sva ugotovila, da ga že malce starost daje... Ali pa bi se ga morda "utišalo" z nadalnjim povečevanjem navora? :mrgreen: :mrgreen:
[-X , bo treba menjat. Saj za mestno vožnjo je še ok, hudič je nadležen na AC, ko pospešuješ in ne prestavljaš za vsako, pa ga nad 2k pač strese...

Medtem se nabira material za servizio:
P6267499c.JPG
Najbolj zanimiv del, hladilnik: neoriginal od 160EUR dalje, s popusti nekje 140.
Grem vseeno vprašat k pooblaščencu, 143, z nekaj popusta torej 136EUR. Včasih original preseneti :D

S prerojenimi konji je postalo jasno, da amortizerji niso več primerni. Da so slabi sem vedel že ob nakupu, zdaj pa je padla odločitev.
Poleg tega pa nekako pašejo še nove, nižje vzmeti.
Vse torej naročeno in plačano. V denarnici je zrasla čebula...
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Proti koncu junija je prišel še dan za servis in menjavo hladilnika.
Sem imel v planu še z visokotlačnim čistilcem obdelat hladilnik klime, pa je že tako "obdelan", da bi ga s čiščenjem poslal v prezgodnjo smrt:
P6277528c.JPG
Stari hladilnik, ki je puščal po kapljicah. Če komu pride prav in ga pride iskat, ga šenkam, sicer gre ob priliki v odpad. Ne bom ga preveč hvalil in predlagal v uporabo, ker je menjava dokaj zoprna, ampak puščal je res samo toliko, da je na par jurjev padlo iz max na min v ekspanziji. Morda pa le komu pride prav, ki ga roke ne stanejop nič, mu obstoječi zelo pušča, za novega pa ni €...
P6277531c.JPG
Novi se že sveti v ozadju :mrgreen:
P6277532c.JPG
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori
  • Informacija