Lita platišča VS jeklena platišča

Tehnična vprašanja, ki se dotikajo različnih modelov

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
S-trMa
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 119
Pridružen: Če Jul 02, 2015 10:47 pm
Vozilo: AR MiTo 1.4 16V
Kraj: Šentjernej

Pozdravljeni!

Brkljam po netu, ker se odločam med litimi in jekleni platišči za zimske dni.
Tole so osnovne razlike:

Jeklena platišča:
- cenejša
- lahko se zvijejo pri udarnih jamah in jih je možno popraviti
- rjavenje
- težja (ponavadi) kar je bolše za sneg, vendar slabše za porabo in preformance (ki ga pozimi niti ne rabiš)
- grda

Lita platišča:
- dražja
- lahko počijo pri udarnih jamah in jih je težje popraviti
- sol razjeda barvo oz. aluminij
- lažja (ponavadi) kar je slabše za sneg, vendar boljše za porabo in preformance
- lepša

Osebno se nagibam k jeklenim, četudi so grda.

Se mi zdi, da so zaradi večje pokrite površine čeljusti in diski pri jeklenih bolj zaščiteni pred kamenjem. Tudi sneg se najbrž težje nabira v notrankosti platišča. Je pa slabost, da če se nabere, ga pa je težje sprati iz jeklenega kot iz litega, kjer je bolj "na odprtem".

Tut kamenje najbrž ni prav prizanesljivo do barve na litkah in jo je težje popraviti, medtem ko lahko jeklene spomladi pošmirglaš in pobarvaš, pa je spet v redu.

Če bi bila cena jeklenih in litih platišč enaka, katere bi (ste) izbrali za zimo?
Sekret italijanski.
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Več let že vozim alu platišča pozimi in zaenkrat nisem imel nobenih kozmetičnih težav z njimi (npr. da bi kamenje poškodovalo barvo, ali da bi sol pustila kakršnekoli posledice).

Kupi rabljena alu platišla na e-bayu in je to to.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Če jih dobiš za isto ceno... litih v nekaj sezonah ne boš tako uničil, da bi bile bolj grde kot so osnovne jeklene že nove :-)(
Glede teže bi se dalo razpravljat... Poglej si malo teže povprečnih, kaj šele malce bolj polnih alu platišč.
Tudi glede zvijanja in ravnanja bi se dalo kakšno rečt. Po tvoje so lite skoraj nepopravljive?
In kaj ima tista kila/dve razlike v teži pri performansah v snegu?
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
WiTBoY
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3744
Pridružen: Sr Jul 21, 2004 12:10 pm
Vozilo: 159 2.4 Q4
Kraj: Logatec

na litih se rad začne luščit lak
Sashalljr
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 99
Pridružen: Sr Jul 16, 2008 10:56 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 146 1,8TS
Kraj: Maribor

Jaz sicer ne uporabljam alu platišč pozimi imam pa na astri oplov ruski aluminij, to pomeni lepa jeklena z okrasnimi pokrovi, ki zgledajo kot 5-krake alu. So precej odprte in ja, v njih se precej nabira sneg, ne med samo vožnjo, ampak ko ga imam skoz noč bočno parkiranega ob cesti, in ko plužijo mi ga malo zasipa. Zjutraj ob 5h vstanem in grem na šiht. Eno vprašanje, kdo gre zjutraj ob 5h, potem ko moreš najprej cel avto očistit, gledat v platišče, če je kaj snega noter? No jaz ne, zato komaj na AC ugotovim, da ga je polno noter, kar pomeni več kot 100km/h se več ne morem peljat ](*,)
Zato si želim, da bi imel normalna grda in predvsem uporabna jeklena platišča. Ta originalna AR alu-platišča, znajo bit kar uporabna za sneg, ker so kar majhne odprtine, jih pa ne lastim, tako da nevem, samo menim :-k
Razen če imaš željo imet kakšno grdo varianto dragih mercedes-benz alu platišč, ki so precej zaprta, če ne polna.
Torej za zimo pač nekako najbolj praktično grda jeklena platišča, tudi če kako zviješ, je nova cenejša, kot če greš alu popravljat...
It's not bad being small fish if you are PIRANHA!
tomasso
Alfist
Alfist
Prispevkov: 416
Pridružen: Ne Jan 05, 2014 11:01 pm

Zakaj bi bila težja boljša za sneg in lažja slabša?

V kolikor boš menjaval alu-letna in jeklena-zimska platišča bodi pozoren še na vijake - so drugačni za alu kot jeklo.
nedvedinho
Alfist
Alfist
Prispevkov: 465
Pridružen: To Mar 02, 2010 3:53 pm
Član Alfa Kluba: 0

Če so lita platišča original, potem so vijaki enaki za lita in jeklena.

Drugače pa moje mnenje je, da je smrtni greh kupovat jeklena platišča za zimo. Ni gršega, pa še noben ni dokazal da se lita kaj uničujejo pozimi. Ajd, da jih dobiš ob nakupu avta zraven pa da so še dobre gume gor, pa avto ranga 145, clio1 ... :roll:
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

To pa niti slučajno ne drži! Pri mojem vozu je velika razlika v dolžini vijakov za jeklena in lita platišča. Pa oboja so original!

Lita se uničujejo, ko je lak enkrat že kaj uničen in pride sol do Alu. Potem je to skoraj nemogoče spraviti ven!
Uporabniški avatar
Xin
Alfist
Alfist
Prispevkov: 363
Pridružen: Če Mar 05, 2015 9:39 pm
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.0
Kraj: Novo mesto

Damijan napisal/-a:To pa niti slučajno ne drži! Pri mojem vozu je velika razlika v dolžini vijakov za jeklena in lita platišča. Pa oboja so original!

Lita se uničujejo, ko je lak enkrat že kaj uničen in pride sol do Alu. Potem je to skoraj nemogoče spraviti ven!
Do takrat, ko je lak ze unicen in sol zacne svoje, mine ze toliko prevozenih km, da sigurno ze kaksen robnik vmes povozis al pa kam podrsas in jih das enostavnk strihat #-o
ziga22
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 754
Pridružen: Če Nov 13, 2008 6:26 pm
Vozilo: 2006 Alfa 159

Je bolj pomembna razlika. Lita imam 225 širine in 17", jeklena pa 205 širine in 16" (bi imel manj, pa ne gre na 159). In kot prvo so zimske gume OBČUTNO cenejše (ker so manjše), kot drugo so ožje gume BISTVENO boljše za moje hujše klance po celem snegu. Kdor se vozi pa bolj po ravnini pa niti ni tako važno.
Odgovori
  • Informacija