Nakup AR 159 (SW) - Vprašanja o motorizaciji, opremi,...

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

xalfist napisal/-a:Če das ti vsak mesec 400e v 159 je to 4800 na leto pol mas prakticno nov avto. Za 4800 menjas pol avta. V 5 letih dejansko obnovis in imas spet nov avto. Se v zivlenju nisem srecal človeka ki bi v avto ranga 159 dal 400e na mesec. Pusti ti stroške tankanja, zavarovanja, gum itd to ima vsak avto. Če govoris samo o stroških popravil kaj se pokvari in če je to 400e se ne morem strinjat nikoli.
Govora je bilo o primerjavi cene stanovanja in denarju za avto.
Vsekakor moraš tankati vsak avto, toda morebitni večji servisni posegi so pri nekaterih avtih dražji kot pri enem majhnem fičfiriču.
In če imaš dohodka 700 € je razlika ali te avto na mesec pride 300 ali 400 €.
Mene alfa pride cca. 6000 € na leto (izguba vrednosti, gorivo, servisi, registracija, gume, avtopralnica, vinjeta, pa še kaj)
Pa sem kupil rabljeno za solidno ceno. Če bi pa kupil mlajšo za več denarja pa bi lahko prištel k letnim stroškom še 1000 €. Potem smo pa že na 7000€, kar pa znese 583 € mesečno. Torej pri plači 700 (op. cit. iva) bi ji ostalo natanko 117 €. Pa recimo, da ima še telefon za katerega plačuje 30 € na mesec ji pa ostane samo še 90 €. Pa vsak dan kavica smo pa že na 60 €. No in kako naj zdaj nekdo s tem zneskom plačuje recimo še tekoče stroške stanovanja,.....
Tisti, ki lahko ves denar zapravijo za avto jim je razum španska vas.
xalfist
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 591
Pridružen: Sr Maj 09, 2012 3:51 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: maribor

Ja vrjamem. Temu noben ne oporeka , ampak to so tvoji stroski z 159.
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

No, upoštevati bi treba vsaj plačane potne stroške (prevoz na delo, službena kilometrina...), v kolikor jih delodajalec izplačuje, niso pa upoštevani v obstoječih izračunih.
Tega zna bit tudi več kot 100eur/mesec če ne stanuješ skoraj pred pragom službe.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
igi
Alfist
Alfist
Prispevkov: 349
Pridružen: So Feb 07, 2004 8:21 pm
Vozilo: Brera, bencin, ni več.
sedaj Giulietta 1.4 MA

alfasan napisal/-a:
xalfist napisal/-a:Če das ti vsak mesec 400e v 159 je to 4800 na leto pol mas prakticno nov avto. Za 4800 menjas pol avta. V 5 letih dejansko obnovis in imas spet nov avto. Se v zivlenju nisem srecal človeka ki bi v avto ranga 159 dal 400e na mesec. Pusti ti stroške tankanja, zavarovanja, gum itd to ima vsak avto. Če govoris samo o stroških popravil kaj se pokvari in če je to 400e se ne morem strinjat nikoli.


Mene alfa pride cca. 6000 € na leto (izguba vrednosti, gorivo, servisi, registracija, gume, avtopralnica, vinjeta, pa še kaj) ](*,)

če smem vprašat: Koliko pa zaslužiš, da te lahko avto pride 6.000€ na leto?
Oversteer is when the passengers are scared, understeer is when the driver is scared.
http://www.youtube.com/watch?v=ZSNmlhrAeWw" onclick="window.open(this.href);return false;
alfasan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2240
Pridružen: Po Maj 14, 2012 5:27 pm
Kraj: Ljubljana

Zasluzim toliko, da lahko vzdrzujem avto, pa obcasno kupim kaksno kavo za na pot na petrolu, ko grem tankat.
Pri nakupu nove 159ke imas v prvih 5 letih fiksnih 6000 eur stroskov. Izguba + reg.
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Kot zanimivost, me je ta debata motivirala za dokončanje, sem imel iz firbca že zdavnaj na 80% narejeno, zdaj naredil še zadnjo petino dela:

prejšnjega lastnika moje 147-ke je le-ta v slabih 4 letih koštala vsaj cca. 16kEUR, pri čemer je upoštevana nabavna cena 4 leta stare in nato odštet izkupiček od prodaje.

Pa ne bi mogel rečt da je kaj ekstra vlagal vanjo...
Diski in ploščice, zajle ročne, master cilinder sklopke, termostat, motorček prednjih brisalcev, EGR, akumulator, grelne svečke, cevi turbine in sklopka.
Bi rekel da je malo lastnikov, ki "preskočijo" kaj omembe vrednega od navedenega v 4 letih in 66000km na rabljenem avtu, ker vsega navedenega je za malo prek jurja.

Vse ostalo so pa še redni servisi (4 mali in 1 velik), gorivo (sem računal s porabo 6.5 in povprečno ceno dizla v tistem obdobju 1.3eur), registracija (prvo leto je dal jurja s polnim kaskom, nadalje sem računal po 700), gume (nobena eksotika, 16" letne, pa 15" zimske za katere je dokupil feltne za slabih 200eur).
Ob prodaji pa je bilo nujno menjat amortizerje in hladilnik, kar je prepustil meni. Pa ajd, tudi če bi on menjal, je to slabih 600eur. So bile pa letne gume praktično nove, vožene manj kot eno poletje.
--------------------------------------------------------------------
16 jurjev v 4 letih je 4 jurje na leto.
330EUR na mesec.
Konkretno pod črto 12.33EUR na dan za opisano zgoraj. Vsak dan lastništva.
Nisem upošteval vinjet (nujno) in avtopralnic (opcijsko), se mi zdi da je še vsaj eno zgornjo roko menjal, pa nisem dal v seznam. Za menjavo prednje šipe pa ne vem ali je šlo iz zavarovanja ali je keširal, tudi nima veze ker nisem upošteval.
Pa sigurno nisem upošteval še česa, četudi drobiža ki se ga čez leto nabere sigurno za 3-mestno številko.

In potem se nekaterim zdi, da je do 6 let stara 159 nadvse primerna za nekoga, ki je na malo več kot minimalcu...
](*,)

Moje mnenje, zakaj se vam nekaterim zdijo take cifre visoke:
si ne beležite oz. ne zapomnete vseh stroškov oziroma ne upoštevate nabavne in trenutne vrednosti avta (kar vam zlahka vsaj prepolovi cifro, ki jo imate v mislih za svoj avtek);
imate neredno vzdrževane avte z najšvohnejšo motorizacijo, najcenejšimi gumami in zgolj najbolj osnovnim zavarovanjem pri g24 ali wiz (kar vam "prinese" kako tretjino manjše stroške);
ali pa imate res tako srečo da ni treba res nič popravljat, gume imajo po 6 letih še pol profila in se držijo kot nove tudi po mokrem, poraba je pa nižja kot po tovarniških podatkih.
Vam resnično privoščim da velja tole zadnje, verjamem pa ne.

Ampak to je samo moj pogled na zadevo, s katerim se vam seveda ni potrebno strinjat.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmin Alfa
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 3
Pridružen: Ne Feb 28, 2016 11:19 am

Lep pozdrav vsem. Sem Jasmin iz okolice Celja in sveže registrirani uporabnik pri vam.

Ker imam samo ( zelo počasen ) telefon, mi je brskanje po forumu skoraj da onemogočeno, saj sem samo za registracijo porabil skoraj uro časa.

Zato sem se odločil da naredim novo temo in vas povprašam za pomoč pri nakupu alfe romeo 159 2.4 JTDm. Ker vem da je tukaj veliko strokovnjakov za te lepe Italjane, bi vas prosil za nasvete.

Predvsem me zanima delovanje motorja, morebitne večje napake, ki so znane za ta motor ali menjalnik. Zdaj, ce ima ta model recimo nekaksno malo napako, ki se jo da odstraniti za 100€ se nebi kaj prevec sekiral. Zanima me tudi intervali servisov malih in velikih. Problemi z zračnostjo podvozja ? Tudi zdaj vozim 156 1.9 Jtd in me je impresionirala.

Spodaj vam podajam link o nagledani alfi. Mogoce jo celo kdo pozna.. Spodaj v linku boste opazili informacijo ,da je bil motor zamenjan skupaj z turbino... Koliko je to dobro in koliko NI...

http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID= ... DM%20Disti.." onclick="window.open(this.href);return false;.

Najlepša hvala za odgovore.
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

Na tvojem mestu bi rajši (če je seveda opcija) dodal še nekaj € in kupil bolj ohranjeno kot je tale na linku. Motor je menjan zaradi tega ker so se lopute v sesalnem kolektorju uničle oz. padle v motor. In seveda je nastal problem. Kar se tiče samega motorja ni nekih večjih težav, predvsem so problemi pri volanskih letvah (do letnika 06/2007) so bile zadeve odpravljene, in problem so swirl ventili na sesalnem kolektorju. Modificiranje le tega stane cca. od 200 do 300€ odvisno kje boš delal in kako bo narejeno. Mape ni potrebno spreminjati. Drugače pa so zelo ok tele 2.4 mašine. Sam sem si lastnil avtomatika in me je zadeva navdušila. Servisi se priporočajo na cca. 15.000 km, notri gre olje, ki ima oznako C3, saj ima avto tudi DPF filter, ki ga je pred nakupom mogoče fajn priklopit na računalnik in pogledat v kakem stanju je filter ker če je popolno zabasan, boš spet visel okoli serviserjev. Lahko ga tudi odstraniš, naredi se softwersko posodobitev in to je to in si brez skrbi. Moj nasvet pa je da se tele iz linka izognes, saj že po slikah zgleda nikakva ;)

lp,

d
Jasmin Alfa
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 3
Pridružen: Ne Feb 28, 2016 11:19 am

Lp didi, iskreno se zahvaljujem za tvoj odg. Ali mogoče poznaš zgodovino te alfe da veš zakaj je motor " sesulo ". In zakaj praviš da je ,, nikakva '', ker meni na slikah deluje lepa... Si mogoče kaj opazil specifičnega? Hvala še enkrat.
Uporabniški avatar
cmrlj
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 53
Pridružen: Če Nov 21, 2013 10:14 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Tudi mene je spodbudilo, da sem pogledal stroške za nazaj.
Moja izkušnja: 159 imam dobri 2 leti in v tem času razen rednih in "normalnih" stroškov ni bilo potrebno popravilo ali menjava ničesar. Še vedno čisto vse deluje brez napak, niti enkrat se ni kaj pokvarilo razen potrošnega materiala.

AMPAK:

Prvič, pred nakupom sem si vzel čas za pregled in test avta, potem pa je šel v avtomehanično delavnico na bolj temeljit in strokoven pregled.
In imel sem še nekaj sreče, ker tudi če bi ga še 100x bolj natančno in strokovno pregledal, je nakup rabljenega avta še vedno tveganje, ki ga je treba sprejeti in upoštevati vnaprej.

Drugič, redni servisi in material za avto te kategorije so višji. Tako pač je in tudi to je treba sprejeti. Kaj sem zamenjal v tem času:
  • 3x ali 4x olje + filtri (zrak motor, zrak notranji, oljni, 1x tudi za gorivo)
  • vijak za izpust olja, ker ga je bučman, ki je nazadnje pred mano zamenjal olje, tako zategnil, da ga nisem mogel odviti ne da bi uničil glavo vijaka
  • jermeni po nakupu (zihr je zihr)
  • gume
  • montaža novih gum + test geometrije podvozja, kmalu zatem popravilo predrte gume
  • barva tipa lak za nohte za popravilo manjših poškodb laka
  • zaščitna folija pri kolesu, verjetno so jo po nesreči odtrgali stran v avtopralnici
  • akumulator
  • poljnjenje klime (cca. 1x letno), čiščenje in dezinfekcija klime
  • menjava vetrobranskega stekla zaradi poškodb od kamenčkov (steklo ima integriran senzor, zato je dražje)
  • vinjete
  • žarnice
  • metlice brisalcev
In VSE, razen žarnic, barvice, folije in metlic brisalcev in morda še vzdrževanja klime, je bistveno dražje od enakega materiala za cenejše in manjše avte. Na primer samo za 1 komplet gum običajne standardne dimenzije sem dal pri najcenejšem ponudniku čez 600 EUR. Če bi hotel cenejše, bi moral vzeti gume slabše kakovosti.

Tretjič, zavarovanje za tak avto je dražje kot za manjše, torej praviloma šibkejše avte (no sh*t).

Zaključek: nakup avta tega razreda če imaš minimalne prihodke, je pogojno izvedljiv (odvisno od drugih stroškov), vsekakor pa je vprašanje, ali je tudi smiseln.

Je pa ta tema zabavno branje. Po nekaterih delih v njej morda bolj sodi med vice kot v tehniko.

In ja, tak avto in še z dizelskim motorjem, je najbolj primeren za relacije, predvsem po avtocestah. Za tiste, ki nimajo vsaj občasno daljših voženj po avtocestah, je bolj primeren drugačen avto (kar ne pomeni boljši ali slabši). Seveda lahko žebelj zabiješ tudi s ključem (ali s svojo trdo glavo), ni pa to optimalno.
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

Vem samo to, da ko jo je šel kolega gledat cca. 5 mesec nazaj je bila zadeva bolj boga. Kakih resnih dokumentov o servis ni bilo zaslediti. Kar se pa tiče samega motorja je pa tako, da nekateri čakajo in si mislijo ah sej se nič ne more zgodit s swirl ventili. Na žalost se tukaj je pa mislm da jim je pred tem tudi zakuhal ker ni bilo vode v motorju oz. jo je zmanjkalo. Tako vsekakor se splača gledat kako bolj ohranjeno zadevo. Po slikah vsi avti zgledajo dokaj briljanti in odlično ohranjeni, ko pa se pripelješ na kraj ogleda te pa prime da bi prodajalca dobesedno ustrelil, ker si se peljal na izlet ;) Aja pa ko boš kupoval se splača pogledat tudi malo kako je tesnilo glave, ker je problem tudi na tesnilih. tako da vsekakor je fino, če vzameš nekoga ki si lasti ali pa si je lastil tak avto, da ne boš pripeljal si domov nepremičnine s hišno številko!

lp,

d
Jasmin Alfa
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 3
Pridružen: Ne Feb 28, 2016 11:19 am

Super hvala ti, bom še počakal kakšen post. Sicer ta prodajalec mi je rekel da je v servisni knjigi zapisano da je motor nov. In da prejsnji lastnik ni vgradil rabljen motor, ampak popolnoma novega. Sicer pa spremljam te alfe že 2 meseca, ampak te se nisem izsledil ( govorim zato ko si mi rekel da je bil ogled ze pred 5 meseci ). Hm, sicer ne poznam nikogar ki bi si lastil oz. Si je lastil taksno alfo, da bi pogledal tesnilo. Mogoce kaksen nasvet, kako se to vidi oz. Kako opaziti da je nekaj narobe z tesnilim ? Hvala za vsak odg.
Uporabniški avatar
cmrlj
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 53
Pridružen: Če Nov 21, 2013 10:14 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Morda sem kaj spregledal, ali pa nimam sokoljega očesa kot didi, ki opazi, da "že po slikah zgleda nikakva". Meni na slikah izgleda v redu, tako kot bolj ali manj vsi avti pri preprodajalcih. Zavedati pa se je treba, da to ne pomeni veliko, ker vsak avto zglancajo in uredijo, pa še deli, ki lahko pokažejo obrabo, niso slikani od blizu.

Pri teh letnikih se jaz ne bi dosti sekiral, če nima servisne knjige in računov vseh servisov. Marsikdo avte izven garancije servisira pri fušarjih in tudi sami doma, kar ni nujno slabo. Menjava motorja je seveda bolj resna in zahtevna zadeva, ki se jo splača preveriti. Drugače pa bi jaz bolj gledal trenutno stanje kot pa servisne knjige in račune, ki jih profesionalni prodajalci lahko uredijo tudi za nazaj in napišejo karkoli.

Glede na opremo in motor se meni zdi cena ugodna. V kakšnem realnem stanju je, pa takole na daljavo ne moreš veliko ugotoviti. Na težavo boš naletel, ko boš hotel ožjega kandidata za tvoj bodoči avto odpeljati na tvoj izbran servis na pregled in ti bodo povedali, da to ne gre, ker ni registriran.
denobeno
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 50
Pridružen: Pe Mar 07, 2014 7:07 pm

Jasmin Alfa napisal/-a:Lep pozdrav vsem. Sem Jasmin iz okolice Celja in sveže registrirani uporabnik pri vam.

Ker imam samo ( zelo počasen ) telefon, mi je brskanje po forumu skoraj da onemogočeno, saj sem samo za registracijo porabil skoraj uro časa.

Zato sem se odločil da naredim novo temo in vas povprašam za pomoč pri nakupu alfe romeo 159 2.4 JTDm. Ker vem da je tukaj veliko strokovnjakov za te lepe Italjane, bi vas prosil za nasvete.

Predvsem me zanima delovanje motorja, morebitne večje napake, ki so znane za ta motor ali menjalnik. Zdaj, ce ima ta model recimo nekaksno malo napako, ki se jo da odstraniti za 100€ se nebi kaj prevec sekiral. Zanima me tudi intervali servisov malih in velikih. Problemi z zračnostjo podvozja ? Tudi zdaj vozim 156 1.9 Jtd in me je impresionirala.

Spodaj vam podajam link o nagledani alfi. Mogoce jo celo kdo pozna.. Spodaj v linku boste opazili informacijo ,da je bil motor zamenjan skupaj z turbino... Koliko je to dobro in koliko NI...

http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID= ... DM%20Disti.." onclick="window.open(this.href);return false;.

Najlepša hvala za odgovore.

pozdravljen Jasnim Alfa!
Če si že tako želiš ogledati tole 159,ti jo grem lahko v četrtek pogledat(samo če ne bom imel preveč gužve na delu)pa kakšno sliko več naredim tako,da bos imel malo boljšo predstavo o avtu samem,pa se boš mogoče potem lažje odločil ali se boš odpravil na izlet do izole.
ALFA JE ZAKON!!!
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

Jaz sem bil tam osebno ker bi spet rad 2.4 z malo vec opreme,videl v zivo in me je nakup odvrnil. Brez racuna ti men lahko poves da je masina nova,fedri novi,amortizerji novi,ce nima niti ene sledljive stvari potem pa ne vem. Na lepe ocibpa res ne verjamem. Tudi jst sm bil 8 let prodajalec in priblizno poznam njihove finte in gore okoli racunov in dokazovanja cesar koli. Pa vesel ogled zelim.

Lp
Odgovori
  • Informacija