Zanima me zakaj mi avto trese (čutiti na podvozju) med pospeševanjem...
Nekateri pravijo, da naj bi bil vzrok tresenja vztrajnik sklopke, nekateri da je homokinetični zglob. Kaj menite vi? Ima kdo izkušnje s tem? Avto ima prevoženih 140.000 km in je vožen lepo (brez ženskih nog) [/b]
najbolj trese med 2000-3000 obratov, v višjih prestavah več, najbolj je občutiti med pospeševanjem, 4. 5 in 6 prestave. Če je šel vztrajnik, ali je potrebno nujno menjati tudi sklopko?
Če je fuč vztrajnik se seveda menja tudi sklopka, sklopka stane 150€... in se ne splača komplicirat. Ker bi ob morebitni okvari sklopke kasnje, dal več za delo, kot za samo sklopko.
Najbolje da zapelješ k mehaniku in naj pregleda... sicer bi rekel da je to vztrajnik, 100% pa nisem.
Vztrajnik lahko stestiraš še tako:
Ko je motor v prostem teku, daš v ler in spustiš sklopko. Potem ugasneš motor in poslušaš.
Če ob ugašanju motorja zaslišiš šklopotajoč zvok, tik preden se motor zaustavi, je to znak da ima vztrajnik zračnost...
Hvala vsem za izčrpne informacije...danes sem tudi zvedel od enega alfista, da bi bilo dobro, če bi alfo dal na tester, ker dvomi da je šel vztrajnik. Zdaj pa vas sprašujem, ali poznate kakšnega dobrega mehanika na obali, ki je specializiran za alfe, razen Zege, ker on je drag za popizdit...
Če bi kaj v motorju povzročalo tako močno tresenje, da bi ga čutil v kabino, potem bi sigurno že svetila lučka za motor... Tako da mislim da je takle pregled brez pomena.
Pelji do lokalnega mehanika, pa naj pogleda vse zglobe na polosovinah, predsvem notranje zglobe, in naj proba "potipat" še vztrajnik, tisti ki se dnevno ukvarja z dizli bo znal diagnosticirat vztrajnik "na uho"...
fantje, bil pri mehaniku, mi je rekel da ni šel vztrajnik, ampak da je problem ali pri nosilcih motorja, ali pri polosovini. Sklepal je samo na podlagi vožje...ker ni imel časa detaljno pregledati...ampak je rekel, da sta sklopka in vztrajnik zagotovo še v dobrem stanju. Kaj se komu sanja, koliko približno stane polosovina in nosilec za motor...da vsaj vem približno...in kje se to ugodno splača kupit?
Zgodovina:
avto je 159 SW 12/2007 88kW 148.000 km (po moje realno vsaj 248.000), zamenjan je bil vztrajnik in kar spada zraven ter obnovljen menjalnik pri skamu (130.000 km). Takrat je tudi uničilo ležaj pri desni pol osi (če se prav spomnim), katerega je zamenjal, simptom tega je bil ropot pri obremenjevanju pogonskega sklopa (spuščanju sklopke in speljevanju). Pred zimo poravnane feltne, original 16''.
Problem:
pri pospeševanju, naj bo silovito ali narahlo, se v območju od 1750-2000 obr in kdaj tudi naprej do 2500 predvsem v 3. in 4. trese avto (desna noga mi sloni na armaturi) na volanu se ničesar ne čuti. Tresenje se pojavlja predvsem v toplejših dneh in po daljših vožnjah (npr NG-LJ-NG na cestniski) ko začneš pospeševat. Tresenje ostaja po menjavi gum (iste feltne). Trsenje je kdaj zelo močno (beri občutek da se bo avto razpadel), kdaj bolj blago. Pri menjavi gum mi je vulkanizer omenil, da zadnja desna bremza ne popušča popolnoma (kolo se ni prosto vrtelo).
Januarja sem slišal klikanke pri speljevanju in je mehanik ugotovil, da se je odvijačil en nosilec motorja, po tem je klikanje izginilo (moj prvi sum so bile polosovine).
Danes peljem avto k mehaniku in se bova zapeljala krog, ne vem pa ali mi bo uspelo simulirati tresenje.
Prosim za komentarje in predloge kaj bi lahko bilo.
Hvala že vnaprej
Jst se že pol leta ukvarjam z ropotom ko spustim sklopko. En nosilc motorja je že na čakanju.... čakam še druzga. Sliš se sam ko spustim sklopko brez gasa. Pol če ni to to bomo pa naprej iskal.
Zdravo!
BI lahko svoje simptome primerjal z mojimi? Sem šel malo bolj podrobno...
Nikakor ne ugotovimo, kaj je narobe. Polosovine so menjane, sam me skrbi, da sem dobil glih tako slabe, kot so bile tastare... Katere firme polosovine pa si vzel?
@Mattithyahu
Polos je od GENERAL RICAMBI obnovljena, kupljena v neki it trgovini - je mehanik vse uredil. Je bila pa alfa spet pri njem v roku par dni ker je notranjo manšeto snelo in je zmetalo vso mast ven. Sreča v nesreči, da sem sploh odprl havbo in not neki pogledal, da sem to opazil. Baje je bila slabo nataknjena in jo je prenategnilo in se je snela na eni strani.
Tvoje poste v vseh temah sem bral a nimam pametnega odgovora. Moji simptomi so bili kot sem zapisal tresenje pri pospeševanju med 1750 - 3000 na začetku v 3. in 4. kasneje v 4. in 5. prestavi. Mehanik je pogledal polos in rekel, da je napram levi nekaj zračnosti, zelo minimalno in potem smo šli v zamenjavo. Sedaj avto teče BP.
Osebno ti priporočam, da pokličeš Maksa in ga vprašaš če bi si ogledal avto. Meni in veliko drugim je obnovil menjalnik, je pa rešil še en drug problem, ki se je pojavil takrat. Pa do Tribesa se zapelji, mogoče bo on kaj videl, čene drugega vsako mnenje šteje.
@Damijan
Iz SSKJ:
pólós -í [ou̯] ž (ọ̑-ọ̑)
1. geom. vsak od dveh delov z medsebojnim sečiščem razdeljenih osi elipse, hiperbole: izračunati polos / mala polos elipse
2. avt. vsaka od dveh osi, ki prenašata vrtenje na levo ali desno pogonsko kolo: polos se je zlomila / pogonska polos
Polos je bila uporabljena v smislu, kot je prikazano iz 2. točke SSKJ. V ang. bi bilo verjetno to drive shaft - pogonska gred. Ker nisem mehanik in ne poznam vseh izrazov sem uporabil tega, ki se mi je zdel najbolj primeren. Tudi Mattithyahu je uporabil istega in celo prilimal sliko dotičnih delov.
Če nimaš kaj pametnega za povedat ni potrebe po provociranju. Sam cenim tvoje znanje in mnenje, ki si ga že večkrat pokazal na forumu.
Pa brez zamere.