Forum

Zadnje novice

Kako očistiti MAF/LMM/senzor pretoka zraka (TS in V6)

Vodniki o nakupu in vzdrževanju

Moderator: Tehnika moderatorji

Kako očistiti MAF/LMM/senzor pretoka zraka (TS in V6)

OdgovorNapisal/-a alfa_samec » Ne Feb 28, 2010 11:54 pm

Kaj sploh je MAF/LMM/senzor pretoka zraka?

Senzor pretoka zraka (v nadaljevanju MAF) je elektronska naprava, ki meri količino pretočenega zraka v motor in prilagaja mešanico goriva. Princip njegovega delovanja je s pomočjo segrevanja določene površine (žičke ali ploščice), ki se nato s prehajanjem zraka skozi ohlaja, senzor pa meri, kako hitro ohlajanje poteka, saj mora stalno dovajati tok za vzdrževanje temperature določene površine.

Originalen, nov senzor pretoka zraka:
Slika

Zelo pogosto pa se dogaja, da MAF podaja napačne podatke motorju zaradi različnih vzrokov; najpogosteje zaradi umazanije, ki se nabere na površini (vzrok umazanije pa je športni filter, umazan zračni filter ali olje), v najslabšem primeru pa preneha delovati in potreben je nakup novega. Cene MAF-a so astronomske, zato se večina zateka k nakupu neoriginalnega dela, katerega cena je polovična ali še nižja od originala.

Kako vemo, da nam MAF pošilja napačne podatke: *
- motor ima v prostem teku nemirne obrate, ki skačejo od skoraj 0 do 1000 rpm ali več
- avto se ob pospeševanju čuti zadušen ali cuka
- zelo dolgo nabira končne obrate
- povečana poraba goriva
- motorju zmanjka moči pri 3/4 obratov
- hladen motor težko nabira obrate
- slabo odzivna stopalka za plin...


* enake oz. podobne simptome lahko povzroča lambda sonda! Če je MAF samo umazan, vam tega na diagnostiki ne bo pokazalo in tudi lučka za motor se ne bo vklopila. Ta se vklopi le v primeru, da MAF popolnoma odpove ali pa se ga odklopi. Njegovo delovanje pa lahko preverite tudi tako, da vam vaš kolega alfist posodi svoj MAF in ga začano zmontirate v svojo Alfo. Če je razlika opazna, je vzrok odkrit.

Postopek čiščenja MAF-a

Kaj boste za čiščenje MAF.a potrebovali:
- čistilni sprej za senzor pretoka zraka, ki se dobi v vsaki trgovini z rezervnimi deli in stane okoli 6€ (200 ml). Jaz sem kupil CRC mass air flow sensor spray
- navaden izvijač
- 10 mm gedoro s podaljški
- klešče
- WD-40 ali drugo sredstvo za podmazanje
- krpo za brisanje, ki ne pušča bombažnih dlak
- eno uro časa in malo živcev (ter okolje brez otrok, da vam ne odnesejo vijakov ali skrijejo senzorja)

Postopek:

1. Kje v avtomobilu se MAF nahaja?
Slika
Prikazan je MAF v GTV (2.0 TS).
Slika
Slika: 5in3 Alfa Romeo 145 1.8 TS

2. Če si celotno stvar pogledamo od bliže vidimo naslednje stvari:
Slika

1- MAF
2- Priklop MAF-a
3- Priklop senzorja temperature zraka
4- Pokrov zračnega filtra
5- Objemka cevi za zrak (tukaj bomo vzeli celotno zadevo narazen)

3. Tole je priklop MAF-a. Odklopimo ga tako, da pritisnemo žičko, ki se nahaja na eni strani priklopa, navznoter in priklop potegnemo narazen. Pomembno je le, da avta nimamo prižganega ali danega kontakta. Ko MAF odklopimo damo kabel na tašno mesto, da se ne bo zapacal, namočil ali umazal. Odklopimo tudi senzor za temp. zraka.
Slika

4. Vzamemo 10mm nastavek za ključ in izvijemo 5 vijakov, ki MAF držijo čvrsto na mestu. Če so vijaki zarjaveli, jih zamenjamo z nerjavečimi.
Slika

5. Odstranjene dele shranimo na varno mesto in jih pred tem očistimo!
Slika

6. Z izvijačem odpnemo objemke na ceveh. Rabite res navodila za kaj takšnega?
Slika

7. Cevi zelo previdno in narahlo vzamemo narazen. Lahko si pomagate z izvijačem in cevi malo "vzpodbudite" k premikanju; najlažji način je ta, da celotno cev, potem ko vzamemo MAF iz filtra, zavrtimo navzgor in nato počasi izvlečemo. Previdni morate biti edino pri tem, da gumijaste oz fleksibilne cevi ne poškodujete ali natrgate, saj boste s tem povzročili simptome, ki jih sedaj odpravljate.
Slika

8. MAF in cev razstavimo. Odpnemo objemko in vzamemo narazen. Cevi lepo očistimo, da so znotraj čiste. Jaz sem očistil tudi notranjost zračnega filtra in ostale cevi do motorčka prostega teka.
Slika

9. S sprejem za čiščenje MAF-a očistimo MAF. Pošpricamo ga vse okoli, pri tem pa se najbolj osredotočimo na predele označene s puščicami. POZOR: MAF-a nikoli ne čistite z agresivnimi spreji za čiščenje zavor ali kaj podobnega, saj ga boste uničili! Prav tako ga ne smete prijemati z roko, se ga dotikati, čistiti z vatiranimi palčkami za ušesa in podobno.
Slika

10. Ko se MAF in cevi posušijo, začnemo vse sestavljat nazaj skupaj. Najprem malo z WD-40 namažemo ustje MAF-a in ga previdno potisnemo v ustje zračnega filtra. Za pravilno lego MAF-a si pomagamo s kovinsko ploščico, ki ima dve odprtini: eno za določanje položaja MAF-a in eno za določanje položaja na filtru (rdeče puščice na sliki). Dobro je, če tudi vijakom privoščimo WD-40 kopel.
Slika

11. Ostali dve ploščici damo na svoje mesto in privijemo z vijaki. Ko je MAF čvrsto privit, na njega damo cev, ki jo, da bo enostavneje zdrsela na mesto, malce pošpricamo z WD-40 (ne po notranjosti cevi!). Priklopimo MAF z kablom. Cev nataknemo na MAF in jo spojimo tudi na zgornji strani. Zatisnemo objemke, ki jih moramo s kleščami spojiti, da preskočijo preko. Priklopimo senzor temp. zraka.

Slika

12. Vse elemente še enkrat pregledamo, če je vse priklopljeno in privito. Sedemo v avto in ga prižgemo. Če lučka za motor po nekaj sekundah ne ugasne, potem ste ali napačno priklopili MAF, ga sploh niste priklopili ali pa ste ga uničili #-o Če lučka ugasne se zapeljemo na testno vožnjo; razlika bi morala biti takoj opazna.

13. Občudujte svoje delo in se hvalite pred sosedom. Bodite zadovoljni, saj ste naredili nekaj koristnega za vas in vašo Alfo.

Čim manj pokvarjenih MAF-ov vam želim,

Aleš


Podoben postopek je tudi za 3.0 V6 motor

Potrebujemo:
- vse isto kot za TS

Kje se nahaja MAF pri V6 motorju:
Slika

1- objemka, ki jo moramo odpeti (na MAF-u je še ena)
2- celotno cev za zrak vzamemo ven

Postopek:

1. Najprej zračni, z majhnim šrufncigerjem (izvijač) se stakne objemki na zračnem vodu. V mojem primeru na obeh straneh dušilnika sesalnih šumov (št. 2 na zgornji sliki)
Slika
Slika
Slika

2. Dušilnik šumov se potegne iz MAF-a in gibljive cevi pred dušilno loputo
Slika
Slika

3. Pogled na ohišje filtra z 4-mi vijaki (eden se skriva pod dovodno cevjo v hladilnik) - originalni so ponavadi dobro zarjaveti, a v mojem primeru sem jih že prejšnič zamenjal za inox (kakor tudi večino drugih na izpostavljenih mestih). Odklopimo MAF: pritisnemo na žičko, ki je na konektorju in ga potegnemo narazen.
Slika

4. Če želimo očistiti tudi zračni filter in notranjost ohišja, potem odvijemo še dva vijaka, ki sta obkrožena na sliki.
Slika

5. Zelo rado se zgodi, da vijaki na pokrovu zračnega filtra zarjavijo do te mere, da jih je potrebno izvrtati in vstaviti nove, po možnosti nerjaveče.
Slika

5.1. Odvijemo vijake, ki držijo MAF na pokrov zračnega filtra.

6. S sprejem za čiščenje MAF-a očistimo MAF. Pošpricamo ga vse okoli, pri tem pa se najbolj osredotočimo na predele označene s puščicami. POZOR: MAF-a nikoli ne čistite z agresivnimi spreji za čiščenje zavor ali kaj podobnega, saj ga boste uničili! Prav tako ga ne smete prijemati z roko, se ga dotikati, čistiti z vatiranimi palčkami za ušesa in podobno.

Slika

7. Ko se vse posuši in so vse cevi čiste (če je filter zraka umazan, ga zamenjamo!) sestavimo vse nazaj v obratnem vrstnem redu. Pri namestitvi MAF-a na zračni filter si pomagamo s kovinsko ploščico, ki nakaže pravi položaj MAF-a.
Slika

8. Objemke stisnemo z navadnimi kleščami ali papagajkami. Priklopimo MAF in še enkrat pregledamo, če smo vse vijake pričvrstili pravilno in vse cevi namestili tesno (pri tem si lahko pomagamo z WD-40).
Slika

9. Sedemo v avto in ga prižgemo. Če lučka za motor po nekaj sekundah ne ugasne, potem ste ali napačno priklopili MAF, ga sploh niste priklopili ali pa ste ga uničili #-o ! Če lučka ugasne se zapeljemo na testno vožnjo; razlika bi morala biti takoj opazna.

Zahvala El bartu za slike in opise postopka pri V6 =D>
Uredil: Aleš Horvat
Zadnjič spremenil alfa_samec, dne Sr Mar 31, 2010 1:40 pm, skupaj popravljeno 4 krat.
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 9414
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Kraj: Puconci

OdgovorNapisal/-a rajko » Po Mar 01, 2010 10:10 am

Vse kar lahko rečem je: =D> (sorry za off topic)
rajko
Alfa Freak
Alfa Freak
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 550
Pridružen: To Okt 14, 2008 12:31 pm

OdgovorNapisal/-a Dräger » Po Mar 01, 2010 11:45 am

Takele zadeve bi bilo fino dat pod sticky...
Dräger
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 2380
Pridružen: To Jun 06, 2006 8:40 pm

OdgovorNapisal/-a veloce » Po Mar 01, 2010 4:07 pm

Odlično! =D>
Slika
veloce
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 5346
Pridružen: So Jan 10, 2004 11:23 pm

OdgovorNapisal/-a MaStr » Po Mar 01, 2010 7:29 pm

Dräger napisal/-a:Takele zadeve bi bilo fino dat pod sticky...


Se strinjam...
MaStr
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 5864
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Kraj: Assling (Jesenice)

OdgovorNapisal/-a TribesMan » Po Mar 01, 2010 7:52 pm

Samo en prijateljski nasvet. Nikoli ne jemljite samega senzorja ven iz "cevi" v katero je montiran. Na ta način boste namreč uničili kalibracijo senzorja.

Bosch te senzorje kalibrira potem ko so že zmontirani v ohišje, in kakršnokoli premikanje bo povzročilo nepravilno delovanje senzorja. Odstopanja niso ogromna, vendar dovolj velika da po razdiranju senzor ne deluje več optimalno.
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 8197
Pridružen: Če Jul 12, 2007 5:17 pm

OdgovorNapisal/-a mihecmiha » Sr Mar 31, 2010 12:30 pm

TribesMan napisal/-a:Samo en prijateljski nasvet. Nikoli ne jemljite samega senzorja ven iz "cevi" v katero je montiran. Na ta način boste namreč uničili kalibracijo senzorja.

Bosch te senzorje kalibrira potem ko so že zmontirani v ohišje, in kakršnokoli premikanje bo povzročilo nepravilno delovanje senzorja. Odstopanja niso ogromna, vendar dovolj velika da po razdiranju senzor ne deluje več optimalno.



Šit!! Tega pa nisem vedel, še dobro da se še nisem spravil razdirat :)
mihecmiha
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: Sr Mar 19, 2008 2:24 pm

OdgovorNapisal/-a alfa_samec » Sr Mar 31, 2010 1:42 pm

Fantje, zakaj mi ni nihče javil, da sem namesto S SPREJEM napisal S SREJEM :lol: :oops: #-o :hi:- :rofl: ](*,)

No, je že popravljeno.
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 9414
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Kraj: Puconci

OdgovorNapisal/-a Foggy » Sr Apr 07, 2010 8:58 am

Za test (10min) bi potreboval LMM z oznako BOSCH 0281002309, kateri se nahaja v naslednjih avtomobilih:

Kako pivo ali dva kandidatu ne uide :wink:

Lp

ALFA ROMEO 147
1.6 16V T. SPARK ECO 76(KW) 01.01->
1.6 16V T. SPARK ECO 88(KW) 01.01->
2.0 16V T. SPARK 119(KW) 01.01->

156
1.8 16V T. SPARK 103(KW) 10.00->
1.9 JTD 81(KW) 10.00->05.01
1.9 JTD 85(KW) 05.01->
2.0 16V T. SPARK 110(KW) 10.00->03.02
2.4 JTD 103(KW) 10.00->
2.4 JTD 110(KW) 03.02->

166
2.0 T. SPARK 110(KW) 10.00->
2.4 JTD 110(KW) 04.02->
2.4 JTD 103(KW) 10.00->

GT
1.8 TS 103(KW) 11.03->

GTV
1.8 16V 106(KW) 10/00->12/00

SPIDER
1.8 16V 106(KW) 10/00->12/00
2.0 T. SPARK 16V 110(KW) 09/00->

FIAT

DOBLO(223)
1.9 JTD 74(KW) 10.01->
1.9 JTD 77(KW) 07.03

MAREA(185)
2.0 150 20V 110(KW) 01.01

PUNTO(188)
1.9 JTD 80 59(KW) 09.99->
1.9 JTD 63(KW) 02.00->

LANCIA


LYBRA(839)
1.9 JTD 81(KW) 09.00->05.01
1.9 JTD 85(KW) 05.01->
2.0 20V 110(KW) 09.00->
2.4 JTD 103(KW) 09.00->
2.4JTD 110(KW) 05.02->
THESIS(841AX)
2.4 JTD 110(KW) 07.02
2.4 JTD 125(KW) 07.02
Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 9209
Pridružen: Sr Okt 01, 2003 10:51 pm
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a alfa 166 » Po Maj 03, 2010 5:11 pm

Kakšno oznako pa ima maf od 2.4 mjet?

lp
alfa 166
Alfist
Alfist
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 461
Pridružen: Če Jul 29, 2004 1:34 pm
Kraj: ljubljana

OdgovorNapisal/-a 5in3 » Sr Jun 16, 2010 2:29 pm

5in3
Alfa Freak
Alfa Freak
 
Prispevkov: 615
Pridružen: Pe Nov 16, 2007 9:30 am

OdgovorNapisal/-a Alfa33 » To Jun 29, 2010 10:03 am

Kdo ve, kako sčistiti na 147 l.07 LMM oz. kako priti sploh do njega :doubt:
Slika
Alfa33
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: Če Sep 25, 2003 11:30 am
Kraj: Ljubljana-Vič

OdgovorNapisal/-a TribesMan » To Jun 29, 2010 10:08 am

Za dostop do MAFa boš moral ven vzet akumulator in nosilec akumulatorja pa še škatlo z varovalkami pri akumulatorju.

Potem imaš eno objemko na eni strani MAFa in dva vijaka, ki držita MAF prišraufan na ohišje zračnega filtra.

Preden se lotiš razdirat preveri da imaš nadomestno objemko, v primeru da ja originalna taka da se je ne da še enkrat uporabit...

Drugače se pa jaz nebi trudil s čiščenjem... ne boš videl nobene razlike.
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 8197
Pridružen: Če Jul 12, 2007 5:17 pm

OdgovorNapisal/-a Alfa33 » To Jun 29, 2010 10:18 am

Ma ne morem ga niti odklopiti ker je tako skrit :doubt: oz. noče se mi odklopiti . Sem pa bral, da je možno tudi trokiranje v prostem teku zaradi LMM-a. Mah ne vem več. Čist sem že besen...
Slika
Alfa33
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 3197
Pridružen: Če Sep 25, 2003 11:30 am
Kraj: Ljubljana-Vič

OdgovorNapisal/-a OFC » Pe Avg 27, 2010 6:54 pm

Kje pa je MAF pri 155 1.8TS ?
Slika
OFC
Alfa Member
Alfa Member
Uporabniški avatar
 
Prispevkov: 197
Pridružen: To Jul 18, 2006 12:07 pm
Kraj: Ljubljana

Naslednja

Vrni se na Vodniki

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov