Kako očistiti MAF/LMM/senzor pretoka zraka (TS in V6)
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo     Seznam forumov -> Vodniki
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa



Starost: 29
Pridružen/-a: Sre Dec 2007 11:08
Prispevkov: 9210
Kraj: Puconci

Alfa Romeo GTV, 145, 147

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 28, 2010 11:54 pm    Naslov sporočila: Kako očistiti MAF/LMM/senzor pretoka zraka (TS in V6) Odgovori s citatom

Kaj sploh je MAF/LMM/senzor pretoka zraka?

Senzor pretoka zraka (v nadaljevanju MAF) je elektronska naprava, ki meri količino pretočenega zraka v motor in prilagaja mešanico goriva. Princip njegovega delovanja je s pomočjo segrevanja določene površine (žičke ali ploščice), ki se nato s prehajanjem zraka skozi ohlaja, senzor pa meri, kako hitro ohlajanje poteka, saj mora stalno dovajati tok za vzdrževanje temperature določene površine.

Originalen, nov senzor pretoka zraka:


Zelo pogosto pa se dogaja, da MAF podaja napačne podatke motorju zaradi različnih vzrokov; najpogosteje zaradi umazanije, ki se nabere na površini (vzrok umazanije pa je športni filter, umazan zračni filter ali olje), v najslabšem primeru pa preneha delovati in potreben je nakup novega. Cene MAF-a so astronomske, zato se večina zateka k nakupu neoriginalnega dela, katerega cena je polovična ali še nižja od originala.

Kako vemo, da nam MAF pošilja napačne podatke: *
- motor ima v prostem teku nemirne obrate, ki skačejo od skoraj 0 do 1000 rpm ali več
- avto se ob pospeševanju čuti zadušen ali cuka
- zelo dolgo nabira končne obrate
- povečana poraba goriva
- motorju zmanjka moči pri 3/4 obratov
- hladen motor težko nabira obrate
- slabo odzivna stopalka za plin...


* enake oz. podobne simptome lahko povzroča lambda sonda! Če je MAF samo umazan, vam tega na diagnostiki ne bo pokazalo in tudi lučka za motor se ne bo vklopila. Ta se vklopi le v primeru, da MAF popolnoma odpove ali pa se ga odklopi. Njegovo delovanje pa lahko preverite tudi tako, da vam vaš kolega alfist posodi svoj MAF in ga začano zmontirate v svojo Alfo. Če je razlika opazna, je vzrok odkrit.

Postopek čiščenja MAF-a

Kaj boste za čiščenje MAF.a potrebovali:
- čistilni sprej za senzor pretoka zraka, ki se dobi v vsaki trgovini z rezervnimi deli in stane okoli 6€ (200 ml). Jaz sem kupil CRC mass air flow sensor spray
- navaden izvijač
- 10 mm gedoro s podaljški
- klešče
- WD-40 ali drugo sredstvo za podmazanje
- krpo za brisanje, ki ne pušča bombažnih dlak
- eno uro časa in malo živcev (ter okolje brez otrok, da vam ne odnesejo vijakov ali skrijejo senzorja)

Postopek:

1. Kje v avtomobilu se MAF nahaja?

Prikazan je MAF v GTV (2.0 TS).

Slika: 5in3 Alfa Romeo 145 1.8 TS

2. Če si celotno stvar pogledamo od bliže vidimo naslednje stvari:


1- MAF
2- Priklop MAF-a
3- Priklop senzorja temperature zraka
4- Pokrov zračnega filtra
5- Objemka cevi za zrak (tukaj bomo vzeli celotno zadevo narazen)

3. Tole je priklop MAF-a. Odklopimo ga tako, da pritisnemo žičko, ki se nahaja na eni strani priklopa, navznoter in priklop potegnemo narazen. Pomembno je le, da avta nimamo prižganega ali danega kontakta. Ko MAF odklopimo damo kabel na tašno mesto, da se ne bo zapacal, namočil ali umazal. Odklopimo tudi senzor za temp. zraka.


4. Vzamemo 10mm nastavek za ključ in izvijemo 5 vijakov, ki MAF držijo čvrsto na mestu. Če so vijaki zarjaveli, jih zamenjamo z nerjavečimi.


5. Odstranjene dele shranimo na varno mesto in jih pred tem očistimo!


6. Z izvijačem odpnemo objemke na ceveh. Rabite res navodila za kaj takšnega?


7. Cevi zelo previdno in narahlo vzamemo narazen. Lahko si pomagate z izvijačem in cevi malo "vzpodbudite" k premikanju; najlažji način je ta, da celotno cev, potem ko vzamemo MAF iz filtra, zavrtimo navzgor in nato počasi izvlečemo. Previdni morate biti edino pri tem, da gumijaste oz fleksibilne cevi ne poškodujete ali natrgate, saj boste s tem povzročili simptome, ki jih sedaj odpravljate.


8. MAF in cev razstavimo. Odpnemo objemko in vzamemo narazen. Cevi lepo očistimo, da so znotraj čiste. Jaz sem očistil tudi notranjost zračnega filtra in ostale cevi do motorčka prostega teka.


9. S sprejem za čiščenje MAF-a očistimo MAF. Pošpricamo ga vse okoli, pri tem pa se najbolj osredotočimo na predele označene s puščicami. POZOR: MAF-a nikoli ne čistite z agresivnimi spreji za čiščenje zavor ali kaj podobnega, saj ga boste uničili! Prav tako ga ne smete prijemati z roko, se ga dotikati, čistiti z vatiranimi palčkami za ušesa in podobno.


10. Ko se MAF in cevi posušijo, začnemo vse sestavljat nazaj skupaj. Najprem malo z WD-40 namažemo ustje MAF-a in ga previdno potisnemo v ustje zračnega filtra. Za pravilno lego MAF-a si pomagamo s kovinsko ploščico, ki ima dve odprtini: eno za določanje položaja MAF-a in eno za določanje položaja na filtru (rdeče puščice na sliki). Dobro je, če tudi vijakom privoščimo WD-40 kopel.


11. Ostali dve ploščici damo na svoje mesto in privijemo z vijaki. Ko je MAF čvrsto privit, na njega damo cev, ki jo, da bo enostavneje zdrsela na mesto, malce pošpricamo z WD-40 (ne po notranjosti cevi!). Priklopimo MAF z kablom. Cev nataknemo na MAF in jo spojimo tudi na zgornji strani. Zatisnemo objemke, ki jih moramo s kleščami spojiti, da preskočijo preko. Priklopimo senzor temp. zraka.



12. Vse elemente še enkrat pregledamo, če je vse priklopljeno in privito. Sedemo v avto in ga prižgemo. Če lučka za motor po nekaj sekundah ne ugasne, potem ste ali napačno priklopili MAF, ga sploh niste priklopili ali pa ste ga uničili d'oh! Če lučka ugasne se zapeljemo na testno vožnjo; razlika bi morala biti takoj opazna.

13. Občudujte svoje delo in se hvalite pred sosedom. Bodite zadovoljni, saj ste naredili nekaj koristnega za vas in vašo Alfo.

Čim manj pokvarjenih MAF-ov vam želim,

Aleš


Podoben postopek je tudi za 3.0 V6 motor

Potrebujemo:
- vse isto kot za TS

Kje se nahaja MAF pri V6 motorju:


1- objemka, ki jo moramo odpeti (na MAF-u je še ena)
2- celotno cev za zrak vzamemo ven

Postopek:

1. Najprej zračni, z majhnim šrufncigerjem (izvijač) se stakne objemki na zračnem vodu. V mojem primeru na obeh straneh dušilnika sesalnih šumov (št. 2 na zgornji sliki)




2. Dušilnik šumov se potegne iz MAF-a in gibljive cevi pred dušilno loputo



3. Pogled na ohišje filtra z 4-mi vijaki (eden se skriva pod dovodno cevjo v hladilnik) - originalni so ponavadi dobro zarjaveti, a v mojem primeru sem jih že prejšnič zamenjal za inox (kakor tudi večino drugih na izpostavljenih mestih). Odklopimo MAF: pritisnemo na žičko, ki je na konektorju in ga potegnemo narazen.


4. Če želimo očistiti tudi zračni filter in notranjost ohišja, potem odvijemo še dva vijaka, ki sta obkrožena na sliki.


5. Zelo rado se zgodi, da vijaki na pokrovu zračnega filtra zarjavijo do te mere, da jih je potrebno izvrtati in vstaviti nove, po možnosti nerjaveče.


5.1. Odvijemo vijake, ki držijo MAF na pokrov zračnega filtra.

6. S sprejem za čiščenje MAF-a očistimo MAF. Pošpricamo ga vse okoli, pri tem pa se najbolj osredotočimo na predele označene s puščicami. POZOR: MAF-a nikoli ne čistite z agresivnimi spreji za čiščenje zavor ali kaj podobnega, saj ga boste uničili! Prav tako ga ne smete prijemati z roko, se ga dotikati, čistiti z vatiranimi palčkami za ušesa in podobno.



7. Ko se vse posuši in so vse cevi čiste (če je filter zraka umazan, ga zamenjamo!) sestavimo vse nazaj v obratnem vrstnem redu. Pri namestitvi MAF-a na zračni filter si pomagamo s kovinsko ploščico, ki nakaže pravi položaj MAF-a.


8. Objemke stisnemo z navadnimi kleščami ali papagajkami. Priklopimo MAF in še enkrat pregledamo, če smo vse vijake pričvrstili pravilno in vse cevi namestili tesno (pri tem si lahko pomagamo z WD-40).


9. Sedemo v avto in ga prižgemo. Če lučka za motor po nekaj sekundah ne ugasne, potem ste ali napačno priklopili MAF, ga sploh niste priklopili ali pa ste ga uničili d'oh! ! Če lučka ugasne se zapeljemo na testno vožnjo; razlika bi morala biti takoj opazna.

Zahvala El bartu za slike in opise postopka pri V6 Applause
Uredil: Aleš Horvat


Nazadnje urejal/a alfa_samec Sre Mar 31, 2010 1:40 pm; skupaj popravljeno 4 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
rajko
Alfa Freak
Alfa Freak




Pridružen/-a: Tor Okt 2008 12:31
Prispevkov: 547




PrispevekObjavljeno: Pon Mar 01, 2010 10:10 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vse kar lahko rečem je: Applause (sorry za off topic)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Dräger
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa


Clan Alfa Kluba: Clan Alfa Kluba:Član Kluba

Pridružen/-a: Tor Jun 2006 20:40
Prispevkov: 2380




PrispevekObjavljeno: Pon Mar 01, 2010 11:45 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Takele zadeve bi bilo fino dat pod sticky...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
veloce
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa




Pridružen/-a: Sob Jan 2004 23:23
Prispevkov: 5346


Alfa Romeo Alfa 75 America

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 01, 2010 4:07 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Odlično! Applause
_________________
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MaStr
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa



Starost: 42
Pridružen/-a: Sre Nov 2005 19:34
Prispevkov: 5737
Kraj: Assling (Jesenice)

Alfa Romeo 159

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 01, 2010 7:29 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dräger je napisal/a:
Takele zadeve bi bilo fino dat pod sticky...


Se strinjam...
_________________
Join the dark side...


http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?t=17207
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa



Starost: 32
Pridružen/-a: Čet Jul 2007 17:17
Prispevkov: 8059


2005 Alfa Romeo 147 Q2

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 01, 2010 7:52 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Samo en prijateljski nasvet. Nikoli ne jemljite samega senzorja ven iz "cevi" v katero je montiran. Na ta način boste namreč uničili kalibracijo senzorja.

Bosch te senzorje kalibrira potem ko so že zmontirani v ohišje, in kakršnokoli premikanje bo povzročilo nepravilno delovanje senzorja. Odstopanja niso ogromna, vendar dovolj velika da po razdiranju senzor ne deluje več optimalno.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mihecmiha
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa



Starost: 33
Pridružen/-a: Sre Mar 2008 14:24
Prispevkov: 1199


2004 alfa romeo 156 SW 2.4 mjet

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 31, 2010 12:30 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

TribesMan je napisal/a:
Samo en prijateljski nasvet. Nikoli ne jemljite samega senzorja ven iz "cevi" v katero je montiran. Na ta način boste namreč uničili kalibracijo senzorja.

Bosch te senzorje kalibrira potem ko so že zmontirani v ohišje, in kakršnokoli premikanje bo povzročilo nepravilno delovanje senzorja. Odstopanja niso ogromna, vendar dovolj velika da po razdiranju senzor ne deluje več optimalno.



Šit!! Tega pa nisem vedel, še dobro da se še nisem spravil razdirat Smile
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa



Starost: 29
Pridružen/-a: Sre Dec 2007 11:08
Prispevkov: 9210
Kraj: Puconci

Alfa Romeo GTV, 145, 147

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 31, 2010 1:42 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Fantje, zakaj mi ni nihče javil, da sem namesto S SPREJEM napisal S SREJEM Laughing Embarassed d'oh! alko rofl Brick wall

No, je že popravljeno.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
Foggy
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa


Clan Alfa Kluba: Clan Alfa Kluba:Član Kluba
Starost: 32
Pridružen/-a: Sre Okt 2003 22:51
Prispevkov: 9177
Kraj: Ljubljana

BMW E91 320d

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 07, 2010 8:58 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za test (10min) bi potreboval LMM z oznako BOSCH 0281002309, kateri se nahaja v naslednjih avtomobilih:

Kako pivo ali dva kandidatu ne uide Wink

Lp

Citiram:
ALFA ROMEO 147
1.6 16V T. SPARK ECO 76(KW) 01.01->
1.6 16V T. SPARK ECO 88(KW) 01.01->
2.0 16V T. SPARK 119(KW) 01.01->

156
1.8 16V T. SPARK 103(KW) 10.00->
1.9 JTD 81(KW) 10.00->05.01
1.9 JTD 85(KW) 05.01->
2.0 16V T. SPARK 110(KW) 10.00->03.02
2.4 JTD 103(KW) 10.00->
2.4 JTD 110(KW) 03.02->

166
2.0 T. SPARK 110(KW) 10.00->
2.4 JTD 110(KW) 04.02->
2.4 JTD 103(KW) 10.00->

GT
1.8 TS 103(KW) 11.03->

GTV
1.8 16V 106(KW) 10/00->12/00

SPIDER
1.8 16V 106(KW) 10/00->12/00
2.0 T. SPARK 16V 110(KW) 09/00->

FIAT

DOBLO(223)
1.9 JTD 74(KW) 10.01->
1.9 JTD 77(KW) 07.03

MAREA(185)
2.0 150 20V 110(KW) 01.01

PUNTO(188)
1.9 JTD 80 59(KW) 09.99->
1.9 JTD 63(KW) 02.00->

LANCIA


LYBRA(839)
1.9 JTD 81(KW) 09.00->05.01
1.9 JTD 85(KW) 05.01->
2.0 20V 110(KW) 09.00->
2.4 JTD 103(KW) 09.00->
2.4JTD 110(KW) 05.02->
THESIS(841AX)
2.4 JTD 110(KW) 07.02
2.4 JTD 125(KW) 07.02
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alfa 166
Alfist
Alfist



Starost: 44
Pridružen/-a: Čet Jul 2004 13:34
Prispevkov: 459
Kraj: ljubljana

166 Mjet alfa

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 03, 2010 5:11 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kakšno oznako pa ima maf od 2.4 mjet?

lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
5in3
Alfa Freak
Alfa Freak



Starost: 25
Pridružen/-a: Pet Nov 2007 9:30
Prispevkov: 615


Audi A4 s-line

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 16, 2010 2:29 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nekaj o MAF senzorjih:

http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/sensors_airmass.pdf

lp
sine
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Alfa33
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa



Starost: 31
Pridružen/-a: Čet Sep 2003 11:30
Prispevkov: 3179
Kraj: Ljubljana-Vič

2008 Alfa Romeo 159

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 29, 2010 10:03 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kdo ve, kako sčistiti na 147 l.07 LMM oz. kako priti sploh do njega Doubt
_________________
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa



Starost: 32
Pridružen/-a: Čet Jul 2007 17:17
Prispevkov: 8059


2005 Alfa Romeo 147 Q2

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 29, 2010 10:08 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za dostop do MAFa boš moral ven vzet akumulator in nosilec akumulatorja pa še škatlo z varovalkami pri akumulatorju.

Potem imaš eno objemko na eni strani MAFa in dva vijaka, ki držita MAF prišraufan na ohišje zračnega filtra.

Preden se lotiš razdirat preveri da imaš nadomestno objemko, v primeru da ja originalna taka da se je ne da še enkrat uporabit...

Drugače se pa jaz nebi trudil s čiščenjem... ne boš videl nobene razlike.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Alfa33
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa



Starost: 31
Pridružen/-a: Čet Sep 2003 11:30
Prispevkov: 3179
Kraj: Ljubljana-Vič

2008 Alfa Romeo 159

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 29, 2010 10:18 am    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ma ne morem ga niti odklopiti ker je tako skrit Doubt oz. noče se mi odklopiti . Sem pa bral, da je možno tudi trokiranje v prostem teku zaradi LMM-a. Mah ne vem več. Čist sem že besen...
_________________
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
OFC
Alfa Member
Alfa Member




Pridružen/-a: Tor Jul 2006 12:07
Prispevkov: 197
Kraj: Ljubljana



PrispevekObjavljeno: Pet Avg 27, 2010 6:54 pm    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kje pa je MAF pri 155 1.8TS ?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo     Seznam forumov -> Vodniki Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu