Kako živeti s klasičnim avtomobilom...

Vse o oldtimerjih, izkušnje, obnova,...
Odgovori
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Pozdravljeni,

ker vas zadnje čase kar precej srečujem, ki imate želje po kakšnem klasičnem/športnem/starem.... avtomobilu, ki bi bil nekaj posebnega sem se odločil, da vam na podlagi lastnih izkušenj napišem nekaj navodil in nasvetov. Torej kot v šoli bomo najprej jemali teorijo potem pa bomo podkrepili s praktičnim primerom!

#1 Najprej se je dobro odločiti kaj zares sploh želimo in izbrati model/motor...

#2 Razmislimo ali nam finance to omogočajo. Ne pozabite da je v večini primerov veliko ceneje avto kupit kot vzdrževat. Odvisno od stanja je potrebno rezervirati fond za vzdrževanje ne samo za nakup. Vzemite v poštev, da večina vozil starih 10+ let potrebujejo že za postavit na cesto večje vložke.

#3 Kakšne imate kapacitete za popravila in parkiranje. Če nimate vsaj suhe garaže za parkiranje in manjša popravila bolje da pozabite na projekt. Če znate šraufat samo na forumu potem prav tako raje ne rinite v težave. Na vsakem vogalu vam ponujajo nove avtomobilče čisto ugodno :lol:

#4 Ali si to zares tako želite, da boste za avto zabijali čas, ki bi bil namenjen družini/prijateljem/športnim aktivnostim..... ?

#5 In nazadnje najpomembnejše vprašanje. Ali imate partnerko/partnerja, ki bo toleriral vaš hobi?


Pa začnimo...
Zadnjič spremenil skoda lover, dne Pe Sep 16, 2016 8:33 am, skupaj popravljeno 1 krat.
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Pri meni se je začelo s težavami, ker mi je Alfa 156SW crkovala in je nisem uspel popravit poleg tega pa mi je postala premajhna. Tako sem upravičil iskanje večjega avtomobila. Ker me nove zadeve pretirano ne zanimajo iščem nekaj italijanskega iz začetka tisočletja in mora biti karavan. Zaradi slednjega odpade AR166, ki je bila moja velika ljubezen in nekako po dedukciji sem prišel do ideje da nujno potrebujem Lancio Kappa SW!

Slika

In tako se je saga pričela...
sleby
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5743
Pridružen: Po Nov 24, 2003 1:16 am
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

Slika
Slika
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Več slik makine, ki je huda do jaja. Racionalna izbira vsekakor ni, je pa pravilna izbira :D

Pa št. 5 je res najvažnejša :mrgreen:
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

sleby napisal/-a:Slika
+1 8)
Slika
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

skoda lover napisal/-a: #5 In nazadnje najpomembnejše vprašanje. Ali imate partnerko/partnerja, ki bo toleriral vaš hobi?
So true :)
opankar
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2067
Pridružen: Če Sep 25, 2003 3:46 pm
Kraj: Lubiana

Kako živeti S klasičnim avtomobilom...
You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for the brief moment, when everything works.
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Naslov popravljen! Pa nadaljujmo....

Torej najprej obdelajmo prvo klasično zablodo, ki sem jo poimenoval "Sej avto še ni tako star!"

Pogosto se zgodi, da se zaženete za avtomobile iz konca 90-ih ali začetka 2000-ih. Na videz logična izbira saj je možno dobiti v enem paketu prostor, zmogljiv in zanesljiv diesel motor, klimo.... Pa še več ali manj je bilo takrat že vse na avtu pocinkano... In vse živo imaš na izbiro v rangu od 500-2500€. Zakaj pa ne torej?

#1. Večina teh avtomobilov ima za sabo toliko let in kilometrov, da je že vse precej utrujeno. PROSIM ne padajte na magičnih 120.000km in 180.000km za vidno utrujene primerke. Poleg tega pa kilometri sami po sebi niti niso problem če motor lepo deluje. EMŠO je pa emšo rja vedno nekje na skrivaj nekaj grize, pa naj bo to prag ali pa zavorna cev. Pa ne mi z zgodbami kako ena firma pa ne rjavi... ](*,)

Še sam predstavnik SVAMZ, ki se profesionalno mi je modroval kako Porscheji ne gnijejo :roll:

#2. Dobavljivost delov. Bodite pripravljeni na to, da se vam za 15 let star avto zelo lahko zgodi, da ne dobite rezervnih delov. Sploh če je to kaj kar je bilo izdelano v manjših nakladah. Ne se preveč zanašat na to, kar vam ebay ponudi :)

#3. Slovenski avto :mrgreen: V Sloveniji avti že nekaj let samo krožijo in nihče ne vlaga več v popravila ampak samo dodatno malo obrabi in proda naprej... potem pa po možnosti še misli, da je avto več vreden ker je slovenski :)

#4 Odločite se ali kupujete avto za vsakodnevno uporabo ali občasno. Kako dolgo ga planirate imeti?

Torej jaz sem se odločil, da primerne Kappe zame v Sloveniji ni (čeprav sta se zadnji teden pojavile dve na netu, prej pa nisem videl nobene leta in leta). Odločil sem se da bom avto uporabljal nekje 2-5 let in da bo v vsakodnevni uporabi. Ne bo garažiran in bo sigurno pridobil kakšno buško. Po tehtnem razmisleku sem se odločil, da nimam dovolj denarja za tankanje in registracijo 200KM+ bencinarjev in da mi ostane samo 2.4JTD. V istem cenovnem rangu sem imal na ponubi še 2.0 20V turbo (z okvaro turbine) in 3.0 V6 automatik (z precej lepotnimi napakami)... Žal je morala vsaj nekje prevladat pamet nad srčnimi željami :doubt: (se vidi kako sem zdej bolj dorasel k sem fotr a ne? =D> )

Torej tale HOW-TO ne bo v stilu obnove integralke, ampak nekaj bolj dostopnega in realnega. No vsaj plan je tak... sam se pogosto zaj**** pri svojih planih. Uspeh ni zagotovljen....

In tako sem na Nizozemskem našel tole lepotico:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

huda kanta! Skoda k 166ke ni v sw izvedbi :(
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1013
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Pi.a, placa pa kot da bi moja bajta imela 4 kolesa :lol:

A kaj odmeva ko se dva pogovarjata v tem avtu ? :D
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
sleby
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5743
Pridružen: Po Nov 24, 2003 1:16 am
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

:O:O
kaj vse lahko spravis v ta prtljaznik?!
Slika
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Prtljažnik v karavanski Kappi je zelo majhen! Pa neki brezveze dvojno dno...
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Sama kabina je kar precej prostorna in ni težav s prostorom :)

Prtljažnik je pa precej štorast in ni najbolj posrečen. Ampak glede na prejšnji avto AR156 SW je precej večji.

No da nadaljujemo z lekcijami. Ko kupujete avto bodite nekoliko pazljivi na preveč lepe slike kot so te, ki sem jih zgoraj nalepil. Prejšni lastnik je po stroki snemalec/fotograf in je res uspel prikazat avto precej bolje kot izgleda v resnici.

Ampak je pa lepo pošteno povedal, da ima avto nekaj težav:
-poraba olja
-centralno zaklepanje ne deluje
-klima ne deluje
-ni pokrova tanka
-odlomljena antena
-udrtina na zadnji steni
-slabe gume....

Tako sva se potem uspešno pogodila... =D>

Najbolj me je nervoznega seveda delala nedelujoča klima, ker mi je povedal, da so jo 2 x poizkušali popravit pa jim ni uspelo in da so menjali že "pečko" torej notranji hladilnik (nisem ziher a se temu reče evaporator?), zunanji hladilnik klime in kompresor pretesnili pa še vseeno ne dela. Tako sem se najprej lotil pregledovanja klime. Priključki, električna napeljava, elektronski modul vse BP! Ko pa sem malce pritisnil na ventilček za plin pa sem ugotovil, da je klima popolnoma prazna, kar je malce čudno, saj običajno vsaj malo prdne... :mrgreen:

Tako sem potem nekako vedel, da iščem večjo luknjo nekje v inštalaciji. In ko sem s kompresorjem pihnil v ventilček se je na eni cevi zaslišalo sikanje izpuščajočega zraka. Odkril sem, da je nekdo bil nepozoren in je na ekspanzijski posodi obrnil objemko cevi tako, da je glava objemke drgnila ob aluminijasto cev in jo preribala.


Slika

Majstri ki so pa to rihtali pa so pač poizkušali z vakumiranjem in z barvilom to odkrit ampak je bila luknja tako velika da barvilo sploh ni zaokrožilo po sistemu, ker se ga ni dalo nafilat. Demontiral sem cev in jo nesel zavarit, hitro zmontirat nazaj, nafilat klimo in zadeva je gladko speljala!

Slika

Trenutno sicer avto stoji ampak vsake toliko probam in klima že mesec dni deluje... upajmo da je problem rešen!
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Saj to so 16" platišča, ki so bila serijsko na karavanih?

Ker če so 17"... :mrgreen: :-)( :mrgreen:
skoda lover
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 744
Pridružen: Če Jul 13, 2006 9:22 am

Na avtu so 16" kolesa, ki so bila serijsko na močnejših 20V turbo modelih. Bo čisto zadosti, ker se mi zdi da na 17" že malo trpi udobje pa tudi denarnica...

Pozabil sem omenit za dve dodatni "poslastici", ki jih ima avto in sta me dodatno pritegnili!

#1. Ima nameščene sprednje zavore od turbo modela. Torej večji diski in 4 batne čeljusti! :mrgreen:

#2. Vgrajen je 6 stopenjski menjalnik od AR 166

#3. Baje je avto tudi strokovno "čipan" ampak pri tako težki kravici se tistih nekaj dodatnih konjičev ne pozna kaj sila...

Pa se lotimo nadaljnih opravil:
Približno 30 min po tem, ko sem avto doma parkiral se mi je začelo dozdevat, da morebiti avto niti ne pokuri toliko olja, kot ga izgubi, saj od njega kar pošteno kaplja. In že bežen pogled na podvozje je razkril da očitno bo nekaj na tem...

Slika

Slika

Kolikor sem uspel dosedaj pregledat sem ugotovil, da je fuč tesnilo pokrova ventilov, ker je motor "poscan" od pokrova ventilov pa do zadnjega lonca.... Okoli injektorjev so kar lužice olja :-)(

Tako sem se odločil za zamenjavo tesnila in ko bo čas bom opral motor. Potem bom pa videl kako in kaj.
Odgovori
  • Informacija