Rabljeni avti in vpliv kilometrov

Splošne informacije, izkušnje o Alfah
Odgovori
thetilko
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 9
Pridružen: Po Feb 25, 2013 7:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Celovec

O tem je že kar veliko napisanega. Vendar pa se pokrijejo le očitne stvari, ki pa niso definitivne. Kakor obraba gibajočih delov, rja, obraba notranjosti …
Zakaj niso definitivne. Pri obrabi gibajočih delov se pogovarjamo o predvidenem delovanju. Poleg tega pa je v praktično vseh strojih možno te dele menjati. Kar pomeni, da dobro vzdrževan stroj lahko doseže nekajkratnik delovnih ur v primerjavi s slabo vzdrževanim. Verjamem, da je pri avtih to še posebej izrazito. V mislih imam predvsem glavni pogonski motor in ostale gibajoče dele kot so amortiziranje, zglobi vrat … Poleg tega, generalne obnove motorjev in ostalih sistemov niso več tako drage odkar obstajajo ponaredki delov dobre kvalitete.
Pri rji je kolikor sledim tudi tako, da zna rjaveti kak del, ki je znan po tem in se ga večkrat da v celoti zamenjati. In to ne za nek hud denar. Pač pri avtih s tako slabostjo je to praviloma odšteto od prodajne cene rabljenega.

Pri obrabi notranjosti je podobno kot z rjo. Pač zamenjave po potrebi.

Kar pa skrbi mene so trajnostne poškodbe kletke vozila. Tukaj je potrebno zadevo ločiti na karambolirana in nekarambolirana vozila.

Ker je bila moja prejšnja služba v avtomobilski industriji in sem delal prav na področju varilne tehnologije mi je zanimivo, da o tem ni govora. Delal sem na linijah BMW, VW, Audi, Mercedes G.

Vsi smo že zvozili kakšen avto do konca. In mnogi imamo spomine, kako pri desnem ovinku slišimo kakšen ventilator, pri levem utihne, nam avto visi na levo, ker se večinoma vozimo sami … To so neki poznani znaki, da je sama konstrukcija avta dokaj dotrajana. Ampak to nekako ne skrbi nikogar. Posledice, ki jih jaz vidim zaradi poslabšane trdnosti avta so v prvi vrsti slabše vozne karakteristike na cesti, tuljenje, lomljenje raznih vpetih naprav, in na koncu varnost. Kar pa so najbolj pomembne karakteristike avta. Cena posledic zaradi nepredvidljivega vozila pa se nikakor ne more primerjati s ceno nekega gibajočega delca ali filtra v motorju.

Kot zanimivost vam povem, da proizvajalci avtov kvaliteto avtov sodijo dosti drugače kot običajni ljudje, za katere je Golf II klimax avtomobilistične industrije, ker se ne pokvari. Niti je ne sodijo po številu okvar v garanciji, kar je glavni argument za statistike o tem, katera znamka je najbolj zanesljiva. Pravzaprav je za avto, ko je enkrat sprojektiran daleč največji dodatni strošek in pokazatelj kvalitete ravno to, kako so avti zvarjeni in sestavljeni, ter kakšna kontrola se nad proizvodnjo izvaja. Kar pa je edino zagotovilo, da bo avto obdržal večino voznih sposobnosti in varnost skozi leta!

Imam predlog za tržno nišo. Sam je ne mislim ubirati, lahko pa sodelujem. To za to, ker se počitim bol doma v inženiringu v večjih podjetjih. :D Nekomu predlagam podjetje za pregled rabljenih vozil in izdajo certifikatov. Predlagam napravo, ki bi vpela kolesa in avto izpostavila določenim torzijskim silam. Nato pa bi se izmerile deformacije. Tako bi se pokazala dejanska obraba vozila. In hitro bi se videlo, kakšna je razlika med 100k km ovinkarjenja in 200k km vožnje po ravnih autobahnih.

Napravo bi naredil z dvema pnevmatičnima cilindroma in pa dvema vpetima kolesima. Za merjenje predlagam laserje, ki bi merili točke, ki se bi zdele smoterne za izbiro. Če se kdo misli lotiti, lahko pomagam pri izboru tehnologije, pomagam narediti software v primeru, da naredimo skupen projekt. Vse kar moramo imeti je delavnica, dva cilindra, računalnik s primerno strojno opremo in pa nekaj periferne opreme. Izberemo klasifikacije in naredimo končno konec avtomobilskim prevaram.
Scremer
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1700
Pridružen: To Apr 05, 2005 9:43 pm
Vozilo: AR159, AR spider veloce
Kraj: Kransterdam
Kontakt:

Ideja mi je sicer zanimiva, ampak tukaj se je treba vprašat če je sploh lahko tržno uspešna.

Nisem strokovnjak in zdrava pamet mi pravi, da je napisano logično, ampak večina avtomobilov, brez večjih težav zdrži 20 let ovinkarjenja po cestah, če je avto vzdrževan. Torej, da so ti potrošni in relativno poceni deli, ki jih je moč menjati, tudi redno menjani. Zato se sprašujem če bo koga res zanimalo in bo pripravljen plačati za pregled "togosti" karoserije.
thetilko
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 9
Pridružen: Po Feb 25, 2013 7:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Celovec

Niti ne vem, koliko manj trdna je konstrukcija avta z leti. Bi bilo treba meriti. Je pa dejstvo, da je razlika med letniki istega avta. Toliko vem, ker se dela dosti popravkov. Včasih znajo avti pridobiti kakšno NCAP zvezdico. Kar pa zadeve zakomplicira, ker ni referenčnih vrednosti. Le primerjalne. No vsa meni ni znano, da bi bile.

Vem pa tudi, da sem uspel svoj avto popolnoma zmehčati v nekaj letih. Se čudim, da lahko zaprem vrata. :D
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Kateri avto pa? Jaz na moji bivši Mazdi na dvigalu nisem mogel odpreti in zapreti vrat :lol:
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

Kaj če bi se najprej poskrbelo, da bodo imeli avtomobili po opravljenem tehničnem pregledu amortizerje in podvozje v dobrem stanju. Dodal bi tudi, da je na temo zavor in gum še veliko rezerve.

To so vitalni elementi aktivne varnosti.

Podajanje karoserije? Sam mislim, da nima prav veliko vloge pri aktivni varnosti avtomobila (seveda sem odmislil starodobnike ala, R4, CV2, ......)
Tudi "pešanje" čvrstosti (sklepam, da z naslova utrujenosti materiala) ni nekaj, kar bi lahko ušlo pregledu na tehničnih pregledih (tam se vedno pojavlja rja, ali v primeru aluminija pretirana oksidacija).

Cel ponujen sitem pa ponuja veliko možnosti ribajenja v kalnem. Recimo, da se določen krog prodajalcev poloti takega sitema in med laičnimi uporabniki pločevine zaseje nek strah (podobno delovanje, kot farmacija in cepljenja proti vsem mogočim in nemogočim zadevam - tu je meja le človeška neumnost) in so ti isti pridobili "konkurenčno" prednosti, kajti ono bodo lahko avtu dodali potrdilo, da je togost vozila še vedno v .... recimo 90% novega avta.

Tudi gospod, ki se je v ta namen prijavil v forumu brž ko ne, deluje v poslu poprodaje vozil (v njegovih postih vidim podobnost reklami "alfačoka" in pospeševalcem farmacevtskih izdelkov - skratka en velik kup "bulšitanja"), kjer so se zaloge začele nenormalno večat in je potreben inovativen pristop k prodaji. Ker gledam z odprtimi očmi (tu moram reči, nas je vedno manj) vidim, da se ovčicam da prodati vse, le dobro je potrebno namazati ......
thetilko
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 9
Pridružen: Po Feb 25, 2013 7:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Celovec

ROBERTH kira paranoja. :D

Nisem se zaradi tega prijavil. Kupujem alfo. In sem se odločil malo razširiti obzorja.

Post sem napisal, ker sem delal v industriji. Pa se najbolj cenijo najmanj pomembne stvari. No nekateri tako menijo. In se prehlajen sem in ne morem letat okoli. Pa sem mislil malo diskutirat.

Scremer ... ROBERT očitno misli da je zadeva profitna. Morda le ne moralna.

Mislim pa, da bi bilo potrebno zavarovati laične kupce. Pač tisti, ki zadeve dobro poznajo morajo narediti sistem za prepoznavanje prevarantov. Za to pa apeliram, da bi kdo kaj naredil v tej smeri. Seveda pa se da vedno kritizirat in filozofirat kaj je manipulacija, kaj pomaga, kaj zavaja ... Meni se ne da. Pa naj služi.

Drugače pa delujem v poslu programiranja in avtomatizacije. V zivljenju sem prodal dva avta. Toyoto Corollo za 150€ v Afriko in pa Seat Toledo za 100€ v Bosno. Oba lastnoročno zvozil. Pri obeh utrpel velik minus. :D Toliko o oceni namena.

In pa se avto je VW Lupo. Sem delal 120km na dan z njim po Avstrijski Koroški. Prazne in lepe ceste. Pač ni mi hvaležen.
ROBERTH
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2831
Pridružen: Po Mar 13, 2006 9:06 pm
Kraj: Kranj

OK, saj sem že v eni drugi temi napisal, kje najbrž leži podlaga za moje trenutno stanje.

Se strinjam, da bi se dalo kar precej doseči pri stanju vozil na castah in da bi se dobri avtomobili ločili od zdelinah "maxibril" primerkov. Nimajo vsi te sreče, da bi znali ločiti eno od drugega.

No nekaj od mojega pisanja pa tudi drži in za tem stojim (drugo sem maja pripraveljen vzeti nazaj) in to je, da tehnični pregledi v Slo. ne opravljajo svoje naloge. Ne rečem, da se pri meritvah CO ne poglobijo do konca (no tako ali tako nimajo nobenega resnega dela - aprat opravi skoraj vse), vednar zaradi nedelujoče lambde ne ne bo noben ubil na cesti. Zaradi avtomobila brez amortizerjev na luknjasti cesti, diskov debeline paus papirja in zaviranja pri 130km/h do 40km/h (če dodamo še kakšnih 40km/h na max. so zadeve lahko grozljive), avtomobili z multilinki (spredaj, zadaj....) imajo včasih prav grozljive zračnosti, pa še vedno pridejo skozi tehnični pregled (med seboj se "šponajo" do te mere, da zračnost na silenih deluje OK),.......
Zakaj se v Slo. v glavnem pade na tehničnem??
CO,..... ostalo je pa OK.

Sam sem tudi večkrat razmišljal, kaj bi se dajo spremenit, da bi to McDonalds, Mercator,... generacijo prepričal, da so med v osnovi identičnimi vozili z enakimi km-ji lahko ogromna razlika.
Je res veliko faktorjev, ki vsak pusti svojo sled na avtomobilu, ko pa to poizkušaš dopovedat ovčicam, si lahko le razočaran.
Načel si temo o čvrstoti nosilne kletke (samonosne karoserije), ker se mi zdi zanes še najmanjši problem, če pa slučajno nastane se pa to zelo hitro vidi.

Toliko na to temo obljubim, da se do nadaljnega ne oglasim več.
thetilko
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 9
Pridružen: Po Feb 25, 2013 7:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Celovec

:D

Drugače pa ne vem kaj lahko še gledaš, da bi bilo zanesljivo. Glede na to, da motor in gibajoči deli niso pokazatelj. Karoserije se ne da dovariti, utrditi ... vsej ne poceni. Pa se mi je zdela dobra pot za ugotavljanje dejanske zlorabe avta.

Pri sebi vem, da sem iz svojega VWja v 40k km iztisnil vso življenje. Motor sicer dela kot urica vse ostalo pa totalno razsulo. Deformacije so prav neverjetne. Pa ga nisem niti pobrusil kdaj.
Uporabniški avatar
Q_4
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2354
Pridružen: To Apr 27, 2004 10:37 am
Vozilo: Alfa GT
Kraj: MB-Okolica

thetilko napisal/-a::D

Drugače pa ne vem kaj lahko še gledaš, da bi bilo zanesljivo. Glede na to, da motor in gibajoči deli niso pokazatelj. Karoserije se ne da dovariti, utrditi ... vsej ne poceni. Pa se mi je zdela dobra pot za ugotavljanje dejanske zlorabe avta.

Pri sebi vem, da sem iz svojega VWja v 40k km iztisnil vso življenje. Motor sicer dela kot urica vse ostalo pa totalno razsulo. Deformacije so prav neverjetne. Pa ga nisem niti pobrusil kdaj.
Kupi ali ta zadnjega Saab-a iz linije ali pa Volvota. Če pa hočeš avto, ki se nebo zjahal pa Nissan Patrol ali pa Murano, Navara, Hummer .. in seveda samo po cesti in po omejitvah pa se v 10 letih nebo podajal nič več kot nov.
Nesmiselna debata. Da imam jaz avto im bi mi ga recimo ti htel z nekumi hidravličnimi cilindri prepotegnit celega, da vidiš kolk je kaj "elastičen"?? Pa jaz te odnesem nekam še v isti sekundi :) Da še mi prednja šipa vmes poči in mi na to ti rečeš, da se te to ne tiče, ker sem sam kriv, da je avto zjahan in si jo morem sam kupit?? Da mi boš točkovne spoje namensko obremenjeval ali celo PRE obremenjeval... ??
Si slišal oni komad: The roof, the roff, the roof is on fire, We don,t need no watter, leth the moth_r Fu_er BURN :D
Hahaha
To je toliko pomembna zadeva kot bi petelinu jajce meril in s tem upal, da bobo kokoške naslednje generacije nesle večje jajčke al kaj :D
Hahaha..
...ko ne moreš dol iz znamke Alfa Romeo...
Uporabniški avatar
zdravc
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 603
Pridružen: Sr Sep 12, 2007 3:30 pm

V bistvu je ideja dobra, avtomobilov sploh ni treba PREobremenjvati, samo podvrzes jih normalnim silam ki bi jih bili delezni na cesti, pa meris razlike.
Ampak trzno mislim da je ideja slaba, ker ljudi ne zanima resnica, bolj jih zanimajo stereotipi in razne marketinske fore.
"Poltoga prema rocks!!11" Vlad Redneckski 2012
thetilko
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 9
Pridružen: Po Feb 25, 2013 7:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Celovec

Saj ne pravim, da se naredi novo firmo, ki bi samo to delala. Nek mehanik bi moral vpeti dva cilindra v svoji delavnici. Potem pa maker neka skupina ljudi narediti design za vpeti kolesa, sprogramirat ustrezen software in nabaviti ustrezne komponente za merjenje in vodenje celotne zadeve. Lahko skupina iz foruma. Potrebujemo nekoga, ki ima delavnico, potem pa kako leto iskati ostale dele na ebayu, spisati program ... Kar se tiče morebitnih zaslužkov, ki so vedno predmet diskusije je pač stvar dogovora ekipe. Enako s stroški.

Q_4, Test ni zamišljen, da avto tera do limit. Lahko so tudi manjše sile kot na cesti. Važna je razlika v deformacijah. Lahko je dosti bolj enostavno. Lahko dva kolesa spoh nista vpeta. In se silo veča tako dolgo, da je eno kolo 1cm v zraku.
Uporabniški avatar
zdravc
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 603
Pridružen: Sr Sep 12, 2007 3:30 pm

@thetilko
Imas prav.
"Poltoga prema rocks!!11" Vlad Redneckski 2012
slehernik
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1116
Pridružen: So Feb 13, 2010 10:46 am

Saj ideja je ok, samo tržno najbrž ni zanimiva. Vedno se moraš vprašati, komu boš prodajal to?

Da bi uvedel certificiranje je res preoptimistično. NCAP je evropski projekt vreden milijarde.

V tehnične preglede tega ne moreš uvesti, ker (kot ti je RobertH razložil), tam ne gledajo niti 10 let starih čungalunga gum.

Končnemu kupcu težko prodajaš. Avto za 20kEUR je še dokaj nov in ni problematičen. Tudi za 10kEUR je še predober. Še na pregled na pooblaščenca (mislim da je 70 EUR) ne peljejo vsi pa čeprav kupci alf najbrž destekrat več kot ostali. Ponavadi večina, ki hoče biti malo bolj ziher vzame s sabo znanca-znalca ali znanca-mehanika. Utrujenost bi morala najbolj zanimati tiste kupce za 500€, kaj mu boš potem zaračunal plus da mora avto pripeljati.

Ostaneta ti samo dve varianti.

Da prodajaš mehanikom, ki imajo že itak n specializiranih mašin in bi si lahko privoščili še eno. Ampak spet ne vem komu bi oni to prodajali in za kakšno ceno.

In še edina možna opcija po mojem mnenju, prenosna naprava. Da jo imajo dilerji s sabo v avtu, kot merilec laka naprimer. Recimo en tak zložlijiv prenosen strutbar, ki bi ga kar nataknil in na roke "napumpal" kot dvigalko, s števčkom in tabelami za avto ali z digitalno enoto.
Uporabniški avatar
kosir1234
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3687
Pridružen: Če Feb 25, 2010 5:47 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Žiri

kaj nej rečem... vaša teorija pa praksa se precej skrega.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻.
Uporabniški avatar
zdravc
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 603
Pridružen: Sr Sep 12, 2007 3:30 pm

kosir1234 napisal/-a:kaj nej rečem... vaša teorija pa praksa se precej skrega.
Hoces reci, da si ze to v praksi probal pa nekaj kar je nekdo v tej temi napisal ne stima?
"Poltoga prema rocks!!11" Vlad Redneckski 2012
Odgovori
  • Informacija