Dan, ko bodo Alfe postale Peugeoti
Svet se spreminja, spreminjamo se ljudje in z nami se spreminja tudi avtomobilska industrija. Združevanja so postala tako rekoč povsem običajna poslovna praksa, ki prinašajo prednosti in slabosti.
Pred vrati so novi tektonski premiki v avtomobilski industriji, saj se bosta zelo kmalu združila dva velikana. Eden od njih je v svojih zlatih časih veljal za trdno skalo, a so se razmere v zadnjih letih močno spremenile in zdesetkani Italijani so že dlje časa (tudi pokojni Marchionne) iskali strateškega partnerja. Po tistem, ko je v vodo padel poskus združevanja z Renaultom, so zdaj našli koncern PSA, ki je očitno v tako dobri kondiciji, da bo po Oplu zdaj prevzel in zavladal nad italijansko-ameriško dinastijo FCA.
Prvi konkreten korak se je zgodil lani 31.oktobra, ko so predstavniki obeh podjetij napovedali nekakšno združitev. S tem korakom so bili postavljeni temelji za četrto največjo avtomobilsko skupino na svetu, ki bo pod eno streho združevala 11 avtomobilskih znamk (Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot in Vauxhall). Vmes je prišla pandemija, ki kot kaže procesa združevanja ni zamajala, morda le podaljšala za nekaj mesecev.
A v ozadju že tečejo drugi procesi, ki bodo čez leto ali dve opazni tudi na cesti. Namreč, združevanje pomeni, da si bodo znamke delile platforme, pogonsko tehniko in vse sisteme, le oblika bo različna. Tako kot to poznamo na relaciji Peugeot – Opel (Corsa, Grandland…), bo čez čas opazno tudi na pri biseru koncerna FCA, Alfi Romeu. Pri tej znamki je jasno, da bodo obstali le štirje modeli – Giulia, Stelvio, Tonale in še manjši športni terenec, ki bo na voljo tudi kot električar. In tu je že bolj ali jasno, da bo ta avto nastal na platformi eCMP, ki ga uporabljajo za Peugeot 2008 in DS3 Crossback. To bo za Italijane najcenejša in najhitrejša pot, saj bo ta kupcem na voljo v letu 2022. Kot pišejo pri angleškem Autocar, bo novi Alfin električar zagotovo na voljo s precej bolj zmogljivim pogonskim sklopom.
Tiskovni predstavnik znamke Alfa Romeo je v pogovoru za britansko revijo dejal: "Glede elektrike bomo ostali dosledni športnemu karakterju in temu primerno bomo uporabljali električne pogone, ki bodo zagotavljali zmogljivost in suverenost. S tem želimo ohraniti pričakovanja kupcev Alfa Romeo, hkrati pa zadovoljiti tudi tiste kupce, ki iščejo udobje v takšnem vozilu."
Torej, dan, ko bodo Alfe postale Peugeoti se nezadržno približuje. Električni Alfi kasneje sledijo tudi vsi ostali klasični modeli te znamke. Čas bo pokazal, ali je bila to dobra ali slaba odločitev. Če za primer vzamemo Opel, potem je jasno, da je to dobra poteza, sicer bi bila nemška znamka danes v zadnjih izdihljajih. Žal bo to kruta resničnost tudi za Alfo Romeo, ki je mnogi uporabniki ali kupci ne bodo mogli prebaviti.
Vir:
Avtomanija