Kako vozit alfo?

Splošne informacije, izkušnje o Alfah
Odgovori
Uporabniški avatar
paneech
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 31
Pridružen: Po Nov 18, 2019 1:26 pm
Vozilo: Alfa 159 SW, 2.4 JTDm, Q4
Kraj: Ljubljana

Živjo vsem, nov uporabnik, prebiram forum že kak teden, veliko enega znanja na njem, full dobr!
pa vseeno, mogoče hecno vprašanje, ampak dejansko me zanima kako bi bilo najbolj primerno vozit 2.4 JTDm motor..?

Da obrazložim na hitro. Do sedaj sem imel in vozil le bencinarje... z nakupom alfe si prvič lastim dizelski motor in to motor, ki dejansko nekaj zmore. (tisti 1.2 in 1.4 prej in slabih 100 konjev, seicento je pa sploh bil mali mali)
Zato bi vprašal kako jih vozite, da jim najbolj paše? Ko je hladen obrati nizko? med 1500 in 2000? ko pride na delavno temperaturo nekje v 2000 in 2500? Sam občutim da se tam najlepše pelje :)
kako pa je z max obrati? do kam ga spravite, kako dolgo, avto ni nov, motor prav tako ne... eno oko na termostatu ali je potrebno pazit še kaj drugega

tako, če bi kdo ki ima kaj znanja o motorjih oz. izkušnje napisal na hitro 2 besedi bi bil zelo hvaležen

sem gledal poste glede porabe, se mi zdi da je fino naštimana.
Mestno imam čez 8, avtocesto spravim na 6. povprečje je dobrih 7. Pelje se na 17'' feltnah in je Q4, baje čipirana


Jo predstavim ko bo kaj sonca da se stisne fotko ali dve in da jo malo umijem. Tole novembersko vreme letos ni za nikamor....
Uporabniški avatar
grega983
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1012
Pridružen: Sr Sep 18, 2013 12:18 pm
Vozilo: Lancia Delta 1.6 turbo
Alfa Romeo 33 1.7 16v Permanent 4
Lancia Thema 2.0 16v turbo LS

Volvo XC90
Kraj: Fram

Vozi kakor češ. Če pa imaš vsaj malo občutka in posluha, ti bo pa jasno kako pa kaj.
Vsi kosi, odpadli z mojih krip, so bili s ponosom izdelani v Italiji :)
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Nobene potrebe po 3. prestavi in 60 km/h. Motor pod nizko obremenitvijo komot pod 1500 obrati voziš. Med srednjo obremenitvijo do 3k, polna obremenitev do blokade. Dokler ne doseže vsaj 60°C pa pač ne vrtiš čez 2500 in uporabljaš do polovice gas (srednje pospeševanje). Nikoli poln gas pod 2000, ker vztrajnik nima tega rad. Tako jaz vozim svoje avte, bencinarji imajo pač višje obrate, drugo je enako. Je pa grega napisal, da konec koncev vozi kot sam hočeš, moja priporočila so samo za dolgoročno ohranjanje mehanike avta.
Slika
Uporabniški avatar
MaStr
Moderator
Moderator
Prispevkov: 9772
Pridružen: Sr Nov 09, 2005 7:34 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Giulia Q4 Veloce, 2.2 JTDm
Kraj: Assling (Jesenice)

Če želiš dlje časa ohraniti "zdravje" turbine, potem motorja po zagonu do dviga do delavne temperature nikar ne tišči v visoke obrate. Tudi po dolgem preganjanju nikakor ni dobro motorja kar naenkrat ustaviti in ugasniti. Vsaj par minutk pred parkiranjem preidi na normalno vožnjo. Vmes med tema fazama pa vozi kot ti srce oz. desna noga želi. 8)
Join the dark side:
viewtopic.php?f=8&t=44270" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Zhagar
Moderator
Moderator
Prispevkov: 3725
Pridružen: Pe Okt 16, 2009 4:12 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 2011 & Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995
Kraj: Ljubljana

Dobrodošel na forumu =D>

Si eden od izumirle vrste, saj današnje dni forume redko kdo gleda - kaj šele, da bi si uporabniški račun odprl in kaj napisal - ker imajo na roki instantno zadevo, ki se imenuje Facebook. Se pa vsi tukaj trudimo, da bi ta forum čim dlje ohranjal neverjetno količino koristnih informacij.

Jaz s svojimi alfami delam tako:

- Ob vžigu počakaj minutko ali dve, da motor ''zadiha'' preden spelješ. Pozimi (ob nizkih temperaturah) tudi do 5 minut. Pri dizlih še kakšno minuto več, saj rabijo več časa, da pridejo na delovno temperaturo
- Nikoli motorja ne vrti v obrate (2500+), če ni segret na delovno temperaturo ali vsaj malo ogret. Naj bo to bencinar, dizel ali turbobencinar.
- Preden motor ugasneš počakaj minutko ali dve, da se motor ''umiri''.
- Menjava olja na 10.000 - 15.000 kilometrov

Hranata ti je dobro povedal, kako ohraniti vztrajnik čim dlje časa.
Uporabniški avatar
Binji
Administrator
Administrator
Prispevkov: 7812
Pridružen: Ne Apr 05, 2009 6:51 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GT 3.2V6
Kraj: Jesenice

Izgleda nas je še kar nekaj izumrlih vrst :)

Nasvetov si pa že dosti dobil :wink: Če imaš vsaj malo sočutja do avta pa tako slišiš, kdaj se "matra". Takrat vztrajnik zelo trpi.
Uporabniški avatar
paneech
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 31
Pridružen: Po Nov 18, 2019 1:26 pm
Vozilo: Alfa 159 SW, 2.4 JTDm, Q4
Kraj: Ljubljana

O super, najlepša hvala vsem!

Se bliža zima jap, avto pa ni garažiran zato sem si rekel da preverim kako pa kaj :)
Sploh za te hitre mestne premike 5-10km ko skočiš v trgovino in se avto niti približno ne ogreje.

Potem dejansko ni neumno zaštartat avto, ko bo sneg očistit šipe, in šele potem naprej.
Uporabniški avatar
LiLo
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 85
Pridružen: So Okt 02, 2010 8:52 am
Vozilo: Giulietta QV TCT LE #141

Ko čistiš avto si ga zaštartaj, da se tudi notranjost segreje (sploh če imaš električne grelce gre zelo hitro). Meni je pač lepše sest v topel avto, kot v mrzel. :D Če to traja dlje časa in se ti motor že približno segreje na mestu, pa ne pozabi, da se je ogrel samo motor. Menjalnik, diferencial in podobno, pa je še popolnoma mrzlo!
MatejM
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 31
Pridružen: Ne Jul 21, 2019 8:42 pm

Vozi jo kot bencinarja, lepo linearno, ne jo preveč šparat v smislu, moram pod 2k vozit, in pod 2k prestavljat, da bo manjša poraba blablabla.... Lepo zvezno jo pelješ, ker niso motorji tako 'trdi' kot pri VW jih.. In vztrajnik ti bo hvaležen! Glej pa obvezno na to, da bo voda vsaj na 80*, preden jo začneš priganjat.. Sam prestavljam nekje med 2,5 do 3k, pač, po občutku.
VanjaOB
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 31
Pridružen: To Okt 08, 2019 12:07 am
Vozilo: AR 159 2.4 JTDm, 156 2.0 TS selespeed, 156 1,9 jtd.
Kraj: Koper

Jaz sem na začetku opazovala kaj dela sam. In me je pri tem motorju presenetilo, da avtomatik sam menja oz. dela pri relativno nizkih obratih, glede na ostale avtomobile, seveda pri normalni umirjeni vožnji.
V sport drive je pa druga pesem. In tudi drugačen zvok, he he
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Pri avtomatiku nimaš težav z vztrajnikom, ker isto nalogo opravlja olje do cca 2k v pretvorniku navora - glavna gred in kolesa niso fizično povezana. Zato tam vrtljaji niso tako zelo pomembni, samo še ogretost motorja.
Slika
Uporabniški avatar
paneech
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 31
Pridružen: Po Nov 18, 2019 1:26 pm
Vozilo: Alfa 159 SW, 2.4 JTDm, Q4
Kraj: Ljubljana

Vanja, avtomatik je tudi 6 speed? ali ima kako več... alfe avtomatika res še nisem vozil, ampak kar sem je bilo tako da če si pošteno pohodil gas ti je pustil v obrate, drugače so isto hitro prestavljali. je pa res da sem vozil "krave" renault senic in nissan pathfinder od tasta mečka prav tako SUV :)
VanjaOB
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 31
Pridružen: To Okt 08, 2019 12:07 am
Vozilo: AR 159 2.4 JTDm, 156 2.0 TS selespeed, 156 1,9 jtd.
Kraj: Koper

Meni je bilo rečeno, da jih ima 6, ja.
Prestavlja pri nizkih obratih, če ga daš pa na Sport drive, pa vreže takoj na 4000.
Za mirno vožnjo se pelješ lepo ko kralj (skos praktično na minimu, jaz delam tudi po 300km dnevno, za dirkat pa se Alfa prebudi in 200 konjičkov lepo prede :-)
Odgovori
  • Informacija