Začeti z dirkanjem?

Alfa racing, GHD, ETCC, F1, ostali moto športi
Odgovori
Uporabniški avatar
zombi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1933
Pridružen: Ne Okt 12, 2003 7:58 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
Kraj: Logatec
Kontakt:

Evo, ko sem sam razmišljal, sem od znanca dobil take nasvete (avtor Jovica Petkovič - Joco), ki jih je kar nakopiral na forum, ki verjetno ne obstaja (lahko se motim)
V planu je bil yugo...., ker pa je med nami par dirkačev (vsaj 2), lahko kaj dodata glede na razrede v katerih nastopate.

Začel bom s papirji oz. licencami in zavarovanji:
Za začetek se morate včlaniti v športno društvo- avto moto klub. Vaš klub je imetnik TEKMOVALNE LICENCE (to ima klub in ljudje velikokrat to mešajo z vozniško licenco), vi pa pri njih dvignete VOZNIŠKO LICENCO. Potem je tukaj še nezgodno zavarovanje, ki je obvezno za udeležitev na dirkah.
Zavarovalna polica mora biti za 2mio sit v primeru smrti in 4mio sit v primeru 100% invalidnosti. Nekaj podrobnosti glede licenc bom izpustil(obvezni seminrar in izpit Aš2005).(tisti, ki dirkate veste o čem govorim)

AVTOMOBIL-DIRKALNIK:
Za dirke seveda potrebujete avto. Najprej se morate odločiti v kateri skupini oz. diviziji boste dirkali. Vse to morate prilagoditi svojim finančnim zmogljivostim. Ker avto imeti in vzdrževati ni isto. Vsi bi verjetno radi vozili WRC ali pa kit car vendar so to le želje, ki se izpolnijo posameznikom.Dirkalnik lahko kupite, ali pa naredite sami. Kaj je ceneje in kaj ne je težko reči. V vsakem primeru potrebujete delavnico(ali garažo kot jaz), kjer boste avto pripravljali za dirke. Avto lahko pripravlja tudi kdo drug, recimo kakšen mehanik, vendar to zna stati veliko več denarja, kot če bi to počeli sami. V vsakem primeru potrebujete 5000EUR začetnega kapitala(če se odločite za Yugo-ta). Vse ostalo je kar precej dražje.

DIRKE IN STROŠKI:(YUGO)
Avto je lahko pripravljen za na dirko, a to še ne pomeni, da z njim nimate več stroškov.
Tukaj so gume, zavore, olja, bencin in škoda, ki jo naredite med dirko.

-GUME: gume se menjajo po potrebi(razen v dobro plačanih ekipah, kjer imajo toliko denarja, da si vsako dirko priskrbijo nove gume) Cene gum so odvisne od proizvajalca. Pri nas je trenutno najbolj ugodna guma Matador(in tudi najboljša), stane pa 100EUR/kos. Obsatjajo tudi Barum in še nekaj drugih a so cene precej višje(barum-170EUR/kos). En komplet zdrži vsaj 3. rally-e, a ponavadi se jih "nuca" celo sezono.

-ZAVORE: Obraba zavor je odvisna od proizvajlca. Vendar v vsakem primeru zdržijo vsaj tri rally-e. Cena:okoli 40.000sit.-spredaj.

-OLJA: Načeloma se olja menjajo enkrat na sezono(če se vozijo samo rally-i). Cena ~20.000Sit.

-GORIVO: Na rally-u se ga porabi(s treningi skupaj) za okoli 20.000Sit.

Kot zanimivost naj omenim še, da je na reliju obvezna uporaba centralnega gasilnega aparat, na relikorsu in GHD(?) pa je dovolj pritrjen običajni gasilni aparat.
Cuore Sportivo
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2145
Pridružen: Ne Nov 16, 2003 8:31 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

kako pa je v seicento pokalu?
( jz sm hotu it takrat dirkat v seicento pokal ko so izbiral voznike, samo je potrebn $$)
kako sploh dobiš sponzorje?
racingboy
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 869
Pridružen: Pe Avg 29, 2003 4:52 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Unec
Kontakt:

Za Seicento pokal si lahko star od 16-23let, sponzorje je pa itak zelo težko dobiti, sploh na začetku kariere.
"Misliš, da obstaja neka meja. Ko se je dotakneš, se nekaj zgodi. Šele tedaj veš, kje je tvoja meja."
Cuore Sportivo
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2145
Pridružen: Ne Nov 16, 2003 8:31 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

racingboy napisal/-a:Za Seicento pokal si lahko star od 16-23let, sponzorje je pa itak zelo težko dobiti, sploh na začetku kariere.
sej vem da je težko dobit sponzorje.
kok KM pa imajo seicento-ti ?
Uporabniški avatar
zombi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1933
Pridružen: Ne Okt 12, 2003 7:58 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
Kraj: Logatec
Kontakt:

Slika

MOTOR

motor/pogon 4 valjni vrstni/spredaj
prostornina motorja (cm3) 1108
moč motorja (KM) 78
pri obratih (1/min) 7500
navor (Nm) 98
menjalnik 5-prestav

Predelani Fiat Seicento Sporting je lažji za 50 kilogramov in znižan za 6 centimetrov. Moč motorja je povečana s 55 na 78 KM, zamenjana je odmična gred in zračni filter, nameščen je novi izpušni kolektor (sistem 4/1), premer izpušne cevi je povečan na fi50 (prej fi 35), hkrati pa je vgrajena nova elektronska podpora motorja. Na vozne lastnosti prav gotovo vplivajo nove prednje in zadnje vzmeti, blažilniki, trši nosilci in tekmovalne gume znamke Barum. Notranjost vozila je v celoti dodatno povarjena. Za varnost skrbi varnostna kletka, vozniku pri roki je še gasilni aparat in stikalo za izklop električne napeljave. Odstranjene so bile vse plastične obloge, originalni sedeži, rezervno kolo in varnostni pasovi. Dodani pa so leva opora za nogo, za dirke posebaj prirejeni športni sedež, volan, prestavna ročica, stopalke za plin, zavoro in sklopko, ter dirkalni varnostni pasovi.


Upam, da imaš dovolj, več na:
http://www.seicento-siemens.com/
Uporabniški avatar
loka
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 240
Pridružen: Pe Apr 09, 2004 12:17 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

OK. Enkrat sva že malo diskutirala o tem pa mi ne da, da ne bi napisal vsaj par vrstic. Vse ostalo je lepo in prav in kogar to zanima je sigurno izvedel marsikaj uporabnega, vendar pa me je tole o stroških dirkanja spet malo :cry: ... Lahko kupiš dirkalnik (npr. Yuga), ampak samo zato, da ga boš imel in se vozil zaradi občutka, da pač dirkaš nekje odzadaj. Če pa se greš zares (npr.Savič, čigar Yugo je letos v nulo) pa to stane mnogo, mnogo več. Kje je za en dirkalnik delov za na dirke, kje je prikolica za avto, kombi s katero jo boš vlekel in bo naložen z rez. deli, gumami itd, kompresor, agregat, orodje, pa hitri "gadafi"...brez veze... pa avto za trening (vsaj nekaj približnega), stroški spanja (če nimaš avtodoma ipd), stroški mehanikov (tudi če so kolegi morajo jest, pit in spat)...itd,itd Gume??? Naj Racingboy pove koliko jih skuri v sezoni. Moraš imet vsaj tri profile za vsako dirko, če se hočeš it zares. Letos sploh, saj zmeraj vsaj malo namoči itd itd
In sponzorji. To je šele zgodba zase. Če ima v Slo kdo razen Jereba in Valanta s Seicenti kaj od dirkanja, oz. da ne vlaga v dirkanje kar nekaj svojega denarja bi ga pa tudi rad spoznal. Sponzorji bi bili za 50000 sit najraje po celem avtu in v vseh časopisih itn
Dirkaš zgolj in samo za svoje zadovoljstvo, kdor je v tem , vlaga v dirkanje večino svojega prostega časa in dosti svojih sredstev, zato še enkrat:
- kdor dirka zato, da se vozi na začelju bi mogoče raje razmislil o nabiranju gob, za vse ostale, ki si tega želite pa...dirke so drage, a zadovoljstvo odtehta vse!!!
Lp!
Uporabniški avatar
zombi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1933
Pridružen: Ne Okt 12, 2003 7:58 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
Kraj: Logatec
Kontakt:

Ah ja, te povsem razumem in ses trinjam s tabo, ampak naslov teme je: "Začeti z dirkanjem?".
Vem za svilčevega yuga in recimo še Lampetovege (Fridi), v ta dva avta je vloženega toliko denarja, da bi lahko vozila tudi divizjo II (Clio, Astra) pa vozita raje yuga, pač njuna strast in ugled med predelovalci.

Nisi direktno obsojen na začelje, veliko in res veliko je odvisno od dorkaša, reli je dolg in se dogaja marsikaj, če si sposoben spravit konstantno hitro vožnjo s čim manj težav, tudi rezultat ne izostane.
Nekje pač moraš začet.
Poglej primer Draganovića, s precej močnejšim avtom ( AR 156 gr.A) ni bil sposoben sledit avtomobilu SNP (praktično grupa N), na gorjancih je nastopil z ST pa vseeno ni mogel višje od 6. mesta, pred njim tako igor Dekleva in Hace, oba imata vsaj 100 konj manj.... tako, da ni vse v avtomobilu, gre za simbiozo med avtom in šoferjem.
Uporabniški avatar
loka
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 240
Pridružen: Pe Apr 09, 2004 12:17 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Kranj

Se strinjam. Draganovič je tako lepa popestritev :lol: , da ga ne smemo preveč "šimfat"! Je pa prav, da si opisal kako do osnovnih pogojev za "Začeti z dirkanjem". Brez zamere, tudi mene te teme bolj zanimajo kot drag, kar tako naprej!
Lp!
Cuore Sportivo
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2145
Pridružen: Ne Nov 16, 2003 8:31 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kontakt:

@ MG:
kakšna pa je razlika po občutku med vožnjo Seicenta in med vožnjo ko voziš Q4?
a je velka razlika, ali ti je seicento premalo močen?
Uporabniški avatar
IztokFranko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 972
Pridružen: Po Sep 27, 2004 9:09 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: LJ, KK
Kontakt:

em, kak je to s društvom oziroma klubom, ki ma licenco? kako društvo dobi licenco, da jo da potem vozniku!? :?:
Uporabniški avatar
zombi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1933
Pridružen: Ne Okt 12, 2003 7:58 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
Kraj: Logatec
Kontakt:

Ta postopek sam po sebi ni kompliciran. Treba je imeti društvo ali klub z vsemi pripadajočimi mehanizmi in statutom.
Treba je zaprosit za članstvo v AŠ2005, ki te na eni svojih sej izvolijo medse. Seveda, če je statut ustrezen, drugače zahtevajo popravke.

Če si kdaj videl štartne liste, je vedno še ena kolona NTL (to pomeni nosilev tekmovalne licence) in gre za klub, ki je licenco izdal in se tudi točkuje v klubsem prvenstvu.
Uporabniški avatar
IztokFranko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 972
Pridružen: Po Sep 27, 2004 9:09 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: LJ, KK
Kontakt:

aha, hvala!

ker je ena možnost tudi da se včlani društvo pod okrilje AMZS in nato ona določa članarino glede na status v društvu... čeprav bo sedaj amzs vse prepustila, kar je v zvezi z avtomoto športom, AŠ 2005, razen kartinga. :oops:
Uporabniški avatar
zombi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1933
Pridružen: Ne Okt 12, 2003 7:58 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
Kraj: Logatec
Kontakt:

Je že in med AŠ in AMZS je sklenjena pogodba za dobo 5 let.
Drugače pa je pri nas "hecna" situacija, vse pravice glede avo dirk ima pri nas AŠ in brez njenega privoljenja je praktično nemogoče izpeljat katero koli kirko. (taževe so že s šovom v SG, kjer upam, da se boto trezni vsedli in pomenli).
Mednarodno pa AŠ ni priznana in je je edina kompetentna organizacija AMZS.

Z drugimi besedami,na dirkah za DP, si lahko z AMZS-jevo licenco samo rit obrišeš, v tujini pa z AŠ-jevo (in dirkah pod okriljem FIE).

Z dogovorom, si 5 let nebi več metali polena pod noge...upajmo
Uporabniški avatar
IztokFranko
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 972
Pridružen: Po Sep 27, 2004 9:09 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: LJ, KK
Kontakt:

a ne bi bilo najlažje, da se zopez združijo ti dve zvezi pod eno in imajo le dve različni sekciji!

ječmen, so glupi! pa kar nekaj se tožarijo... :evil:
Odgovori
  • Informacija