Evo, ko sem sam razmišljal, sem od znanca dobil take nasvete (avtor Jovica Petkovič - Joco), ki jih je kar nakopiral na forum, ki verjetno ne obstaja (lahko se motim)
V planu je bil yugo...., ker pa je med nami par dirkačev (vsaj 2), lahko kaj dodata glede na razrede v katerih nastopate.
Začel bom s papirji oz. licencami in zavarovanji:
Za začetek se morate včlaniti v športno društvo- avto moto klub. Vaš klub je imetnik TEKMOVALNE LICENCE (to ima klub in ljudje velikokrat to mešajo z vozniško licenco), vi pa pri njih dvignete VOZNIŠKO LICENCO. Potem je tukaj še nezgodno zavarovanje, ki je obvezno za udeležitev na dirkah.
Zavarovalna polica mora biti za 2mio sit v primeru smrti in 4mio sit v primeru 100% invalidnosti. Nekaj podrobnosti glede licenc bom izpustil(obvezni seminrar in izpit Aš2005).(tisti, ki dirkate veste o čem govorim)
AVTOMOBIL-DIRKALNIK:
Za dirke seveda potrebujete avto. Najprej se morate odločiti v kateri skupini oz. diviziji boste dirkali. Vse to morate prilagoditi svojim finančnim zmogljivostim. Ker avto imeti in vzdrževati ni isto. Vsi bi verjetno radi vozili WRC ali pa kit car vendar so to le želje, ki se izpolnijo posameznikom.Dirkalnik lahko kupite, ali pa naredite sami. Kaj je ceneje in kaj ne je težko reči. V vsakem primeru potrebujete delavnico(ali garažo kot jaz), kjer boste avto pripravljali za dirke. Avto lahko pripravlja tudi kdo drug, recimo kakšen mehanik, vendar to zna stati veliko več denarja, kot če bi to počeli sami. V vsakem primeru potrebujete 5000EUR začetnega kapitala(če se odločite za Yugo-ta). Vse ostalo je kar precej dražje.
DIRKE IN STROŠKI:(YUGO)
Avto je lahko pripravljen za na dirko, a to še ne pomeni, da z njim nimate več stroškov.
Tukaj so gume, zavore, olja, bencin in škoda, ki jo naredite med dirko.
-GUME: gume se menjajo po potrebi(razen v dobro plačanih ekipah, kjer imajo toliko denarja, da si vsako dirko priskrbijo nove gume) Cene gum so odvisne od proizvajalca. Pri nas je trenutno najbolj ugodna guma Matador(in tudi najboljša), stane pa 100EUR/kos. Obsatjajo tudi Barum in še nekaj drugih a so cene precej višje(barum-170EUR/kos). En komplet zdrži vsaj 3. rally-e, a ponavadi se jih "nuca" celo sezono.
-ZAVORE: Obraba zavor je odvisna od proizvajlca. Vendar v vsakem primeru zdržijo vsaj tri rally-e. Cena:okoli 40.000sit.-spredaj.
-OLJA: Načeloma se olja menjajo enkrat na sezono(če se vozijo samo rally-i). Cena ~20.000Sit.
-GORIVO: Na rally-u se ga porabi(s treningi skupaj) za okoli 20.000Sit.
Kot zanimivost naj omenim še, da je na reliju obvezna uporaba centralnega gasilnega aparat, na relikorsu in GHD(?) pa je dovolj pritrjen običajni gasilni aparat.