jtd cuka

Tehnična vprašanja, ki se dotikajo različnih modelov

Moderator: Tehnika moderatorji

Uporabniški avatar
Alchi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 943
Pridružen: Pe Jul 13, 2007 12:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Novo mesto

Unicorn napisal/-a:
Ravno tak problem je imela naša 156 SW '03

Zadevo so na pooblaščenem servisu AH Stepančič (kjer je bila tudi kupljena in preko njega tudi prodana našemu soforumašu) odpravili. Ata, ki je avto ves čas vozil, napake sploh ni opazil - zato je šel avto na servis po mojem teženju.
Zadeva je bila odpravljena brez problema... so pa nekaj menjali - na pamet pa ne vem točno kaj.
Je pa bil avto dokaj masten noter za voznikovo lučjo (kjer gredo cevi sistema za zajem zraka, kolikor mi je znano) - in sem bil totalno raz******. ko sem moral enkrat menjat žarnico in bil usran kot da sem pol mašine narazen vzel.
No - po njihovem posegu za odpravo "cukanja" je bilo na tistem delu čisto - torej so "šarili" tam nekje okoli. Več na žalost ne morem pomagat - vem pa, da govorimo o isti zadevi. Vem pa, da nikakor ni bilo delano na softweru, ampak je blo nekaj menjano.

Zadnjič, ko sem menjaval žarnie sem za levo lučjo (če gledaš iz kabine) na koncu cevi za zajem zraka (spodaj) o kateri govori zgoraj unicorn opazil okoli kovinske objemke nekaj masti...je ni veliko a vseeno....mi lahko kdo pomaga...o čem gre? Tam nad 2000 do 2500 obrati tudi začutim da trenutno zmanjka malce moči a se takoj povrne...samo se bolj obremenjujem zaradi malo masti kot zaradi nezveznega "vlečenja"...
Uporabniški avatar
Alchi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 943
Pridružen: Pe Jul 13, 2007 12:29 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Novo mesto

no help??
jonny1.9jtd
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 147
Pridružen: Pe Feb 29, 2008 3:01 pm
Kraj: Poljanska dolina

HM, nekam podoben primer kot pri moji 146... :roll: . Se bom čez vikend poigrav z EGR in MAf-om, čeprav za slednjega nimam pojma, kje ga iskati :? Mi ga lahko kdo opiše, da ne bom napačnih stvari podirav? :oops:
AR 146 1,9 JTD retired
AR 156 1,9 JTD Crosswagon Q4 on duty
AR 159 2,4 JTDm SW Q4 on duty
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6834
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Slika

Rumeno obkrožen je MAF, rdeče obkrožen pa EGR. :wink:
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
jonny1.9jtd
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 147
Pridružen: Pe Feb 29, 2008 3:01 pm
Kraj: Poljanska dolina

Hvala! Je zlo nazorno prikazan =D> . Sam, kako pa naj blokiram EGR?!?
AR 146 1,9 JTD retired
AR 156 1,9 JTD Crosswagon Q4 on duty
AR 159 2,4 JTDm SW Q4 on duty
jonny1.9jtd
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 147
Pridružen: Pe Feb 29, 2008 3:01 pm
Kraj: Poljanska dolina

Hm, pa še mal bi teživ... :mrgreen:
Tist alfin znak na filtru, je to original? Ohišje mojega filtra je bilo menjano....EM, pa tista "stvar" med akumulatorjem in filtrom (z nalepko s črtno kodo), kakšen pomen ima? Pod pokrovom moje lepotice te stvari ni...
AR 146 1,9 JTD retired
AR 156 1,9 JTD Crosswagon Q4 on duty
AR 159 2,4 JTDm SW Q4 on duty
Uporabniški avatar
GTAm
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 5102
Pridružen: Sr Jan 14, 2004 12:36 pm
Kraj: Postojna

Tisto s črtno kdo je sirena alarma, če imaš orginal alarm mora bit tam, če ne je ni. Na ohišju filtra značka ni original.
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6834
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

EGR zablokiraš z eno ali dvema inox ploščicama.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
sofoiks
Alfist
Alfist
Prispevkov: 455
Pridružen: So Dec 06, 2008 7:10 pm

Ali je prosim kdo prisel do kaksne resitve glede cukanja pri 2.4 starejsi 103kw? Lahko samo povem da ni cipan in da egr ne dela ampak je blindiran. Maf po priklopu na racunalnik deluje, ceprav egr ne dela batek se je zapekel ga racunalnik zazna kot ok. Zeloooo nadlezno mi je.
Hvala
Uporabniški avatar
sofoiks
Alfist
Alfist
Prispevkov: 455
Pridružen: So Dec 06, 2008 7:10 pm

Gospodje a je lahko krivec za cukanje samo ko vzdrzujes hitrost kaksen nosilec motorja? Ker ce spustis gas ali pa ce mocneje pospesujes tega ni samo enakomerno vozis.

hvala
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Cukanje, kot zaganjanje ali "trokiranje". Oziroma po domače, je frekvenca cukanja enkrat na 2 sekunde, ali 10 krat na sekundo.

Nosilci pomojem niso, mogoče kaka polosovina? Čeprav to bi še bolj ropotalo ko daš full gas.

Jaz bi skoraj upal stavit da je nekaj z injektorji. Sam žal se pri tvojem avtu ne da diagnosticirat drugače kot da jih daš ven in na test...
Uporabniški avatar
sofoiks
Alfist
Alfist
Prispevkov: 455
Pridružen: So Dec 06, 2008 7:10 pm

Ko vozis enakomerno in imas ravno toliko gas da avto neve ali bi vlekel ali bremzal.
Cisto isto kot je Scremer opisal na strani 2.:
Scremer napisal/-a:
bosko001 napisal/-a:Živjo!

Naslov pove skoraj vse, če vzdržuješ hitrost, lahko čutiš občasno rahlo cukanje, če ga pohodim, pa tudi ne vleče zvezno, ampak ga kdaj pa kdaj nekolk "zmanka". Filter nafte je star pol leta.

Komu kaj jasn? A mogoče kabli prebijajo, al so svečke slabe? :lol:
Bom kar malo oživel to temo. Je mogoče kdo že prišel problemu do dna? Bosko001 mislim, da te točno razumem kaj želiš povedati s tem "rahli cukanjem". Zadeva je namreč zelo specifična. Izgleda namreč tako, da ko vzdržuješ neko konstantno hitrost se avto nekako ne more odločiti ali bi peljal ali bi počakal. Kot da bi res odpovedoval potenciometer stopalke za plin. Avto sicer "vleče normalno" in ne daje nobenih signalov, da bi bilo karkoli narobe z vžigom, dovodi goriva in podobni rečmi. Ko pospešuješ, pospešuje lepo (tam nekje pri 2700 obratih res za malenkost občutiš nek rahel padec moči) in ko zaviraš z motorjem zavira zvezno brez poskakovanj. To cukanje je še najbolj zaznavno ko se voziš z nekoliko nižjimi obrati, tja do 2000 in pa, jasno, ko imaš v nižjih prestavah, kar je mislim, da vsem logično.

Avto imam že skorajda tri leta in ta pojav cukanja je prisoten že od začetka. Zadevi sicer nisem posvečal neke pretirane pozornosti, vendar je zadeva postal v tem času nekoliko bolj intenzivna. V tem obdobju je bil očisčen EGR ventil, zamenjani vsi filtri, MAF in zdi se, da je menjava slednjega stvar naredila še toliko bolj intenzivno.

Moram poudarit, da avto ne cuka kot kak star voz, ki mu prebija štrom na vseh kocih, ampak je zadeva rahla. Za potnike povečini neopazna, še posebej sedaj, ko sem se avta navadil do te mere in znam na nek način problem krotiti, da ostane čim manj zaznaven. Poleg tega sem postal malo bolj umirjen in bi pač rad kruzal s čim manj obrati in nočam, da mi kobila poskakuje.

Okej zdej pa še ena teorija, ki jo dajem v debato. Pač teorija, ki ni podprta z dokazi a se mi zdi dokaj verjetna. Zadevo sem predstavil tudi mehaniku in še predno sem se razgovoril me je razumel. Bojda naj bi bili to dokaj pogosti simptomi prvih JTD motorjev, pa naj bo to FIAT, ALFA ali LANCIA. Zadeva sicer ne velja za vse avte, a jih veliko trpi za podobno boleznijo. Po njegovih besedah naj bi sam imel isti problem v Fiatu in, ne spomnim se točno ali je šlo v opisanem primeru za njegov avto ali kakega drugega, ko se spravili reševat problem so očistili to in ono, zamenjali vsega vraga, celo premenjali "nekaj v zvezi z vbrizgom za kar sem pozabil kako se reče" iz drugega avta z istim tipom motorja, a vendar brez opisanih težav. Vendar brez uspeha. Na koncu naj bi se izkazalo, da problem tiči v elektroniki, oz. v softwareu. Leta pač naredijo svoje. Slabše delovanje turbine, umazani dovodi, slabši prevod el. toka, "lufti" pri tem kolesi, pa onem,... Skratka vse to naj bi botrovalo, da začne potem avto s tem programom rahlo cukati. Novejši modeli, torej z 110, 116 konji naj bi bili brez te težave (okej pustimo slabo vdzrževan avto).

Alfa sicer ni nikoli izdala novejše različice softwarea za prve JTDje (zadevi še nisva prišla do dna, ker je moral preverit vendar ga nisem poklical nazaj, a če ga spomin ne vara bo držalo) je pa bojda rešitev optimizacija parametrov v programu. Okej mal hočem biti strokoven, pa lahko da sem s temi pojmi sedaj povedal, da so jabolka isto kot hruške, za kar se opravičujem in povem še po domače; avto čipaš. Vsak dizel naj bi imel nekje "30%" rezerve na moči, kar izkoristijo čipmojstri. Jasno takšno čipanje ima svoje posledice v hitrejši obrabih nekaterih delov, še posebej če si pač neusmiljen in ravno iz tega tega vidika nisem ravno pristaš čipanja starejši avtov. Če bi imel nov avto mi čipanje ni sporno, rabljen z kar nekaj kilometri, ki se mu življenska dobe turbine izteka, kjer je sklopka dala že kar nekaj kilometrov skozi in kjer so posamezni gibljivi deli ublažili že kar nekaj lukenj, bodo ob nenadoma močnejšem avto precej hitreje terjali zamenjavo.

No pustimo to. Avto bi dal optimizirat, tako, da bi imel recimo namesto 105 konjev, 110 ali 115, odločitev je pač moja. V končni fazi mu lahko rečem odpri do konca da bo imel voz 136 konjev ali več, ampak to sem že povedal zakaj ne. Če mi uspe dobiti tudi pravo ceno, bom verjetno kar poizkusil. Konec koncev je bil že zamenjan MAF, očiščen EGR (ki, ga lahko znova), že drugič novi filtri,...

Zanima me vaše mnenje o teoriji.
Prav identicno kot njemu. Tudi z drugimi injektorji isto tako da mogoce res racunalnik kaj.
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Če znaš zadevo "replicirat" na testni vožnji lahko pogledam.

Mogoče je povezano z nihanjem tlaka turbine ali kaj podobnega...
erzzz
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 47
Pridružen: Po Mar 18, 2013 9:18 pm

Imam točno tak problem kot ga je opisal Scremer le, da je avto letnik 2004, 1.9jtd 85kW(116KM). stvar ni preveč huda sem se že dokaj navadil da na čase nima moči, rahlo pocuka, vse to se 90% časa dogaja pod nižjimi obrati(do 2000rpm). torej zanima me kaj lahko naredim sam v svoji garaži glede MAF-a in čiščenja EGR-ja(prepričan sem da je nekaj od teh dveh stvari) glede na to, da nisem nek izkušen mehanik?
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Mogoče potenciometer plin? Pri mojem bencincu tiči ta problem.
Odgovori
  • Informacija