Prometej napisal/-a:Inflacija, posledičen dvig cen zaradi prihoda evra much? Leta 2000 sem tudi dal za Axe 160 SIT, danes pa me stane 2,25. Huh, le zakaj?
Ja zaradi inflacije zagotovo ne,razen ce smo mel kako hiper inflacjo pa sem jo jaz prespal...daj malo si poglej cifre...
Vecja poraba = nizja cena ne bo nikoli delovala pri stvareh, ki so koncno omejene. Nafta pa je pri tem celo ekstremen primer.
Cena na svetovni naftni borzi se oblikuje predvsem po ekonomskem zakonu ponudbe in povprasevanja. Vec kot je povprasevanja ali manj kot je ponudbe, visja cena bo.
Cena pri nas pa se oblikuje cisto poljubno: dejanska cena + trosarine + DDV - pac glede na velikost proracunske luknje. Edino ne sme biti toliko visja, da bi se recimo ljubljancanu splacalo tankat v tujini.
Ce bi vlada bila pametna (kar seveda ni), bi trosarine bile ravno toliksne, da bi bila koncna cena goriva za recimo 2-5 centov nizja kot je v sosednjih drzavah. Edino tako bi kolicinsko dobili notri vec denarja.
Glede inflacije. Ce je ta relativno mala, recimo 3% letno, pride to v 10-ih letih 35%. Vendar je pri nafti inflacija le del izracuna. Dejanska inflacija po SURSu pa je bila od 2000 do danes 59.6%. Povprecno torej 4.67% na leto.
kixs napisal/-a:
Glede inflacije. Ce je ta relativno mala, recimo 3% letno, pride to v 10-ih letih 35%. Vendar je pri nafti inflacija le del izracuna. Dejanska inflacija po SURSu pa je bila od 2000 do danes 59.6%. Povprecno torej 4.67% na leto.
alf74 napisal/-a:Lep pozdrav. Mene pa samo zanima če kdo ve kakšna je res razlika med diesel pa kurilcem?
Razlika je takšna,da na 30.000 litrov diesla vlijejo 1,5 liter barvila.In potem dobimo kurilca. Je pa barva zajebana.Če ti pride na hlače,ne spraviš več dol.
Torres napisal/-a:Razlika je takšna,da na 30.000 litrov diesla vlijejo 1,5 liter barvila.In potem dobimo kurilca. Je pa barva zajebana.Če ti pride na hlače,ne spraviš več dol.
To ti je verjetno povedal kdo, še iz bivšega režima, ko so bili dizli še 100 let za leseno žlico... Proti sedanjim.
Dieselsko gorivo ima manj parafina in nižjo vsebnost žvepla, kot kurilno olje. Poleg tega pa ima dieselsko gorivo še razne aditive ipd, česar kurilno olje nima.
Žveplo in vsebnost parafina pa sta tisti najbolj usodni zadevi za Piezzo šobe modernih dieselskih motorjev.
Jst mam sicer bencinarja ampak poznam par ljudi k se vozijo na "cvicek" leta in leta pa nimajo nobenih problemov z avto. Pa to sami novejsi avti. Tko da mi ni nc jasno
Kaj in kako za koga pomeni, "nimam problemov", je včasih pravi pogreb, ko vidiš njihov avto.
Od ženine prijateljice mož, tanka cviček v svojo Toyoto. In je sedaj do 190k km našparal s tem že skoraj 3k€. Malo po 190k km pa je nastal zaradi tega strošek, ki znese samo za material 3200€. V grobem, brez dela in nepričakovanih najdb.