to se pravi, da je isto.redno vzdrževanje pa je to to.nekaj sem bral o variatorju, pa o tem da zariba oz. da je problem z ležajem na glavni gredi, pa me zanima še kaj o tem, ker vsem na forumu je avto zaribal vsaj nekje pri 200 km/h.zdaj pa ne vem, če bi nekako "normalno" vozil naj do tega ne bi prišlo?
ob vzdrzevanju ni problema. motorja nista drugacna samo elektronsko zaradi euro norme ampak je razlika tudi v mehanskih delih okoli motorja kot recimo starejsi tip 145 2.0 ima potisni lezaj navaden, pri novejsih hodravlicni + lukna na kosari je 2mm vecja. termostat drugacen. in se bi nasteval. to je samo popravek k postu od foggyja. ce variator ne dela avto NE zariba. samo performance motorja je rahlo ( recimo 2% ) manjsi.
Motor je najbrž tehnološko najbolj dodelan iz alfine štale bencincev (v primerjavi z 2.0V6 turbo, V6 2.5, 3.0) iz svojega časa.
varialbilno krmiljenje sesalne odmične gredi (ala, Vtec, VANOS, VVTI,...), protivibracijske gredi, spremenljive dolžine sesalnih cevi...
Motor je tehnično povsem primerljiv z BMW-jevim M52TU in pogojno z M54 (ki sta šestaka), manjka mu le varibilno krmiljenje izpušne gredi, ki pa itak nima nekega večjega efekta, aja, prej omenjena motorja sta drugače tehnična dragulja, no razen tega da M54B30 v veliko primerih porabi cca 1l olja na 2.500km (vgrajeval se v 530i E39,E60, X5 in 330i E46 in malo spremenjen v E63, E60, X5 in E90)
Pa vendar se mi zdi, da je neučinkovit v smeri kontroliranja temperature olja, pozicija vodne črpalke me tudi kar malo straši pri menjavah hladilne tekočine.
Se mi pa zdi, da če se zavedaš njegovih slabosti:
- olju v tem motorju ni prizanešeno (da bi s tem motorjem delal 20.000 na servisni interval lahko takoj pozabiš)
- hladilni sistem mora biti vedno v top kondiciji (drugače bo prišlo do pregrevanja v glavi in do ustreznih posledic.
- ko je motor že malce utrujen se mi zdi, da odmična gred ni ustrezno mazana (slabi olnični ležaji, zdi se mi, da ob slabem variatorju steče preveč olja proti variatorju in premalo do odmičnih gredi)
Torej, v osnovi se mi zdi zelo dober motor, le termično bi bil lahko bolj dodelan, sploh zaradi obratov, ki jih dosega.
super.lepo si tole napisal.sem zdaj v kratkem govoril z mehanikom z alfa servisa, pa je rekel da so motorji sami v reu.problemi so z ležaji ker dobijo "luft" in da je dobro če jih preventivno menjaš.mi je pa priporočil, za mojih 20-25 tisoč km letno JTD.imam pa že JTD ampak sem zdaj na hitro dobil željo po TS.sem mislil da je z bencinarjem manj vzdrževanja (pa ne mislim okvar ampak redno vzdrževanje) kot z jtd.