Mogoče še en razlog več za ribato in še kaj?

Tehnična vprašanja, ki se dotikajo različnih modelov

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

Tole me muči že od kar vozim alfe.
Zakaj ne delajo ventilatorji hladilnika brez kontakta?
Kaj so veleumi v tovarni dosegli s tem?

Najbrž je že kdo opazil kako se temperatura vode dvigne ko motor ugasnete in čez par minut date kontakt (gre krepko čez 90)

Pri večini ostalih znamk se šele po nekaj minutah ko avto stoji zaženejo ventilatorji, ker motor še vedno greje vodo in ta počasi naravno kroži po sistemu.

Zakaj ima alfa ventilatorje vezane na kontakt?

Problemi zaradi tega so pregrevanje materiala (ki prinese ogromno slabih stvari kot je izparevanje olja na ležajih, hitrejše staranje materiala itd...)

Pa hladilniki pri alfah grejo hitro rakom žvižgat in sigurno jim vročina ko avto stoji ne pripomore v +

Sej vem da so butli v tovarni ampak sem moral tole spisat.

BTW je kdo prevezal zadevo da dela tudi brez kontakta? Ker vsakič ko se ustavim ne bi ravno čakal v avtu s kontaktom da ventilatorji pohladijo vodo pod 90.
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Če boš dal timer k ECU-ju, da ga bo napajal še nekaj minut, bo tole delovalo. Ampak je potem potrebno rešit še problem kako pravzaprav ugasnit motor.
Mogoče bo v tem primeru bolje dat tajmer direktno k releju za počasno hitrost ventilatorja in to bo to.

PS
75-ke imam že vse tako zvezane, ampak tam ventilator vklaplja termostikalo (v mojem primeru je to stikalo za najnižje možne temperature, ki se dobi v trgovini).
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
kača_alfa
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 538
Pridružen: Pe Feb 12, 2010 1:28 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: grosuplje

a če bi pa pustil avto laufat na dvorišču še 2 minuti, bi blo kej bolš?
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

@ el barto

Zakaj komplicirat s timerji, saj je treba samo zaobiti kontaktno ključavnico in povezati na ventilatorje. Mislim da maso vklaplja in izklaplja za ventilatorje in ne plusa.

@kača alfa

ja in ne, odvisno od stila vožnje pred tem, če si se pripeljal z normalno vožnjo, potem je motor in hladilnik bolj hladilo med vožnjo kot ga bo tiste 2 minute na mestu, če pa si "turiral" pa je za več komponent dobro da ga pustiš lavfati.

Še vseeno pa se bo po ugašanju čez čas voda segrela nad 90 in bi moralo ventilatorje vklopit. Pri vseh avtih, ki smo si jih lastili doma je bilo tako, le alfe ne (mogoče res še zato raje ribajo)
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Vsaj pri JTDjih je tako da delovanje ventilatorja določa ECU. Nevem če bo dovolj da obideš ključavnico, pomojem brez timerja ne bo šlo.
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

No rad bi videl, kako ti bo uspelo prepričat ventilator, ki je kontroliran z ECU-jem, k delovanju brez ECU-ja.
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
Uporabniški avatar
ramo
Alfist
Alfist
Prispevkov: 313
Pridružen: Sr Maj 04, 2005 3:33 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

Vgradi nekam (npr. na dovodno cev v hladilnik preko DIY adapterja) termostikalo, ki bo vklopilo rele prve brzine ventilatorja samo pri izklopljenem kontaktu.
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

to sm ze jst opazu, ko mas segret avto, in avto ugasnes, pol pa cez nekej minut das kontakt in je voda kr segreta, tok da se spet uklop ventilator

najbols bi blo en termoclen dt med cev, pa prpelat gor strom, direktno iz akumulatorja
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Uporabniški avatar
AR-146
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2668
Pridružen: Ne Okt 05, 2003 12:33 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana

33ka je pa imela tako narejen če se ne motim
Uporabniški avatar
Crazy Alfista
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4290
Pridružen: To Jul 05, 2005 3:01 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana

zato pa niso ribale hehe :D
Alfa Romeo 145 1.7 8V boxer
Uporabniški avatar
alfa_samec
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 11797
Pridružen: Sr Dec 05, 2007 11:08 am
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: Alfa Romeo GTV 2.0, 145 1.6, 147 1.6, 147 FL 1.6; Brera 2.4 JTDm; MiTo 1.3 JTDm
Kraj: Puconci

Alan, o tem sem jaz že tudi premišljeval, ampak je za brezveze :lol: Tudi če ti ventilator laufa še cca 5 min po prenehanju delovanja motorja, bi ti le-ta hladil samo vodo v hladilniku, ker bi bila pumpa v nedelovanju - dvomim, da bi bil prosti pretok vode tako močan, da bi se resnično kaj lahko ohladilo na recimo 80C. Razen če je pumpa povezana z ventilatorji?

Pozimi pa bi bilo to bolj ko ne slabost in ne prednost.

Problem, vsaj pri GTV, so premajhne reže za zajem zraka in enako velik hladilnik za vse modele od 1.8 do 7.0 litrov :lol: Pa dejstvo, da manjka hladilnik olja - to je še največja greška poleg majhne litraže olja (4,4 litra imajo takorekoč vsi TS-i, ane? No, 3.0 ima več olja...in tako je prav)
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

@Alfa_samec: kjer se pojavi temperaturna razlika se pojavi tudi pretok. Tudi brez črpalke bi voda krožila brez problema.
Uporabniški avatar
Alan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4553
Pridružen: Ne Feb 27, 2005 3:10 pm
Vozilo: Giulia 2.0t rwd in 156 3.0 24V V6 GTAm

3.0 ima hladilnik olja, reže so dovolj velike in nikoli se še ni pregrela.

Pretok vode zaradi temperaturne razlike je večji kot misliš.
Včasih so se avti hladili samo z naravnim kroženjem vode (kak oldtimer se bi še našel)

Razlika je ogromna, poizkusi.

Ugasni avto po vožnji, pa pojdi čez par minutk dat kontakt in poglej temp.
potem pa po isti vožnji ugasni avto in daj kontakt nazaj pa opazuj kako se ventilatorji prižgejo nazaj in kar dolgo hladijo vodo (tudi temperatura kar lepo pada na cagru)

@ el barto

no to nisem vedel da ventilatorji delajo prek ECU, bom že našel kako rešitev :mrgreen:
Alfa je kot punca, če ne skrbiš za njo te hitro prevara z avtomehanikom :mrgreen:
https://enigma-motorsport.si/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Dräger
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2421
Pridružen: To Jun 06, 2006 9:40 pm

Sicer bo tale morda lovska ampak vseeno...
Kaj če bi vgradil turbotimer in nekak zvezal da bi delovali ventilatorji in ne motor? :oops:
Namesto temerature olja bi meril temperaturo vode, in dajal signal za pogon ventilatorjev.

Vsekakor bi bil tudi jaz zalo zadovoljen če bi se našlo kako rešitev glede tega.
moofdi
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1629
Pridružen: Pe Maj 09, 2008 2:53 pm
Vozilo: 155 3.0 V6 24V
Kraj: Radovljica

Rešitev poleg ventilatorjev bi bila tudi kakšna mini električna vodna črpalka.

Recimo Renault 19ka 16V in pa Clio 16V sta imela tovarniško vgrajeno mini električno vodno pumpico, ki je pri zgretem motorju zalaufala potem ko si ugasnil motor tako da je voda krožila skozi sistem. In če je zalaufal še ventilator, je kar učinkovita shladila vodo... :wink:
Če je ravno, ni zabavno.
Odgovori
  • Informacija