Aditiv motornemu olju?

Tehnična vprašanja, ki se dotikajo različnih modelov

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Energy
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 218
Pridružen: Po Okt 18, 2010 11:22 am

lizard napisal/-a:Kot prvo, kam za raga voziš svojo Alfo?


Kot drugo v avte z DPF-jem se vliva olje ki je doovlj čisto, da ga ne uničuje, torej mora zadosotovati C standardom. V 2.4 JTDm je olje 5W-40, 5W-30 je premalo viskzno za ta motor.


Smo v temi Enciklopedija o oljih predebatirali vse to.


Zaključek je torej, da je v knjižici sicer priporočena Selenia WR 5W-40, ampak to olje ni primerno za DPF-je, saj ni dovolj čisto, a Selenia nima v ponudbi bolj primernega olja pa so pač morali napisati to. V 2.4 JTDm bo tako ena boljših izbir Motul X-Clean 5W-40 C3, ni poceni, ampak olja za avte z DPF-jem so pravilo dražja, zaradi tega ker morajo biti tako čista. Lahko pa najdeš tudi kakšno drugo 5W-40 C3 olje.
lizard

Pridružen/-a: Tor Maj 2006 18:19
Prispevkov: 2809
Kraj: Murska Sobota
1998 Lancia Kappa 3.0

PrispevekObjavljeno: Tor Okt 19, 2010 2:00 pm Naslov sporočila:

Odgovori s citatom
Za Alfe 159 z DPF filtrom je predpisana Selenia WR Pure Energy 5W-30. Ob tem, da je drugačna gradacija, je pomembna še čistost olja. Kakšen vpliv ima gradacija pa ne vem, verjento bo kdo znal povedat, kajti zanimivo je to, da so skoraj vsa olja ki se lahko uporabljajo v avtih z DPF filtrom xW-30. Spomnim se samo, da sem že prebral kako pommebno je pravilno olje pri avtih z DPF-jem, tu pa še kratek citat iz strani od Selenie:
Citiram:
Selenia WR Pure Energy is a newly conceived fully synthetic lubricant capable to meet the needs of the most modern diesel engines. The fulfilment of the ACEA C2 specification certifies the low ash content, which is an indispensable characteristic to protect the particulate filter from residual combustion products that could cause dangerous clogging of the filter itself.
In ker je Selenia pač Selenia, in Alfa Alfa, je v Alfah 159 l. 05 in 06 predpisana še Selenia WR 5W-40, ker takrat še ni bilo zunaj Selenie PE 5W-30 ki je dovolj kvalitetna za avte z DPF filtrom Very Happy. In pač nekatri ne točijo pravega olja, filter pa gre rakom živžgat. Seveda naši pooblaščeni serviserji tega ne preverijo oz. ne vedo.


sedaj sem mal prebiral o oljih in LIZARD zanimivo je da si par mesecev nazaj pisal da je 5W30 OK za 159 JTDM, sedaj pa meni pišeš da ni OK???
Uporabniški avatar
lizard
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 4991
Pridružen: To Maj 30, 2006 7:19 pm

Ja vem, da sem to enkrat napisal, a vedno se zraven učimo :).

Imaš v temi Enciklopedija o oljih tudi napisano iz moje strani, da je stvar malce drugačna.

Za 1.9 in 2.0 drži da bodo olja 5W-30 ki zadostijo C standardu za čistost v redu, a 2.4 očitno potrebuje 5W-40 olje, ki pa pravtako mora zadostiti C standardu. Ne vem, mogoče 2.4 ni skonstruran za 5W-30 olje, in zato tovarna predpisuje 5W-40 olje.


Jaz sem do tega zakljčka pač prišel na podlagi tega kar piše v knjižici z navodili. Sliko iz knjižice in vse imaš v temi Enciklopedija o oljih.
Moja razalga je, da ker Selenia pač nima 5W-40 ki zadosti C standardu so za 2.4 JTDm pač priporočili olje ki je najbliže temu, torej Selenia WR 5W-40 olje. A ker imajo 159-ke s tem motorjem tudi DPF je bolj smotrno točit olje ki je dovolj čisto (C3 standard), da se s tem podaljša življenska doba filtra. Bi pa pri 5W-30 olju mogla poraba biti malce manjša :P.


Finta olja, da je primerno za DPF ni v viskoznosti!, ampak v tem da zadosti C standardu za čistost.
"There are a lot of good sports car on the road."
"I know, I pass them all the time."
Alfa Romeo. Engineered to Excite.
proby
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 133
Pridružen: Če Mar 19, 2015 8:54 am
Vozilo: 2004 AR 156 2.4 jtd mjet
Kraj: Portorož

Imam en nasvet predvsem za lasnike JTDjev..
Prejsnji servis sem naredil slabih 15000 nazaj in je pocasi zrel za novega, imajo pa razlicne aditive za nego motorja. Jaz sem izbral premium paket, ki ukljucuje ciscenje motorja(glava, karter, oljne poti, batni obrocki), ciscenje sesalnih poti za zrak, ciscenje poti za nafto in rezervoarja. Priporocljivo je to ponavljat ene par krat, avto mi pa ze po 1. terapiji dela obcutno lepse(motor je tisji, lepse se prizge hladen, delovanje je bolj umirjeno). Aditivi so od firme liqui moly in olje mam tudi liqui moly, nevem pa tocno katero. Use skupaj, sepravi: premium paket za ciscenje motorja, olje, filter olja in filter nafte sem dal slabih 220€. Servis sem opravil pri sunside tuning v smarjah nad koprom.
Priporocam ;)
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Imaš pa viška denarja, da si ga vrgel stran! :D

Raje kvalitetno olje in gorivo pa gasa!
Hranata
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 750
Pridružen: To Sep 16, 2014 6:24 pm
Član Alfa Kluba: 1
Vozilo: 156 2.4 JTD 10V GTB2260 (projekt), Citroen Berlingo 1.5BHDi Shine XTR (daily)
Kraj: Cerkno

Se strinjam samo dobro olje pa je. Jaz sem učeraj olje menjal - Motul Xcess 8100 in se mi je takoj zdelo, da motor lepše prede na štant gasu pa da bolje vleče motor. Zdaj spet je lahko vse samo občutek :D Vem pa tudi ne kaj so prej točil, tako da komot prazno slamo zdej mlatim :D
Slika
Uporabniški avatar
TribesMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 9758
Pridružen: Če Jul 12, 2007 6:17 pm
Vozilo: Something else

Ja logično da bo motor z novim oljem delal boljše kot s starim izrabljenim, kaj je tukaj tako presenetljivega?
proby
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 133
Pridružen: Če Mar 19, 2015 8:54 am
Vozilo: 2004 AR 156 2.4 jtd mjet
Kraj: Portorož

Sei ni da imam prevec denarja ampak sigurno ni nic skodlo motorju, malo pocistlo saje, usedline pa tako dalje, ... sigurno bom naslednjic naredu isto ker sem servis delal pozimi in sem vidu kako je motor lepse prizigau pri nizkih temperaturah, ceprau 1 ali 2 grelne svecke ne delajo, delal je lepse pa kadiu je manj ko si pohodu...
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Kam, fizično, so pa šle vse tiste usedline in saje iz motorja, če se motorja ni mehansko očistilo? :wink:
proby
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 133
Pridružen: Če Mar 19, 2015 8:54 am
Vozilo: 2004 AR 156 2.4 jtd mjet
Kraj: Portorož

Skozi karter ven, tej aditivi usebujejo neka topila ki omahcajo te saje in grejo pol ven, sem stal zraven in sem gledal, .. telo kar tece ven zgleda ko neka minestra :)
proby
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 133
Pridružen: Če Mar 19, 2015 8:54 am
Vozilo: 2004 AR 156 2.4 jtd mjet
Kraj: Portorož

Ta aditiv v motor moras dat v staro olje, ko je motor dobro segret in ga pustit ene pou ure 20 min da dela, nato spustis ven olje, das neko tekocino za ispiranje, ga spet pustis malo da dela, spustis ven in nato natocis novo olje + se nek aditiv zraven in sele nato zamenjas filter olja, ...
Aditiv za ciscenje poti od nafte natocis u rezervoar po opravljenem servisu, moras imet min. 30l nafte noter in se vozis dokler ne porabis. Priporocene dolge voznje.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

Aha, in potem aditiv v olju lepo spere svinjarijo, katero potem oljna črpalka posrka in zabaše oljne kanale. Motor ribne. Neuporabno!

Ko daš aditiv v rezervoar, kako aditiv ve, kdaj je v dovodni cevi, da samo tam deluje? Se pravi, aditiv spere svinjarijo iz rezervoarja, črpalka pa jo potem lepo posrka in potisne naprej po dovodu, dokler ne zabaše še ostalega, tudi injektorje. In stroški so tu! Neuporabno!

Kot že rečeno, raje kvalitetno olje in gorivo pa gasa.
Uporabniški avatar
El Barto
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6823
Pridružen: Ne Jan 15, 2006 7:25 am
Vozilo: Alfa Romeo Stelvio Q4 2.0 MA 280 2019
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2001
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2006
Kraj: Gorje

Pa malce poenostavimo:
- tisto za v tank je kak white spirit
- v olje pa prav tako ali pa kaka nafta
- olja za čiščenje motorja so tudi svojevrstna zadeva in je kar nekaj polemike glede tega
Pa še par drugih stvari se uporablja v te namene, ampak skorajda pri vse teh zadevah je skupen white spirit.

Itak pa že povedano, da če redno menjaš olje in ne uporabljaš ravno jedilno olje, potem ni neke potrebe po čiščenju.
Če je pa mašina zabita s svinjarijo, je pa bolj smiselno zadevo podret in očistit.

PS
Takšna je notranjost mojega V6 pri 120 kkm s samo rednimi menjavami olja:
Slika
Alfa Romeo - made in Italy, perfected in my garage
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Če motor ni bil res zanemarjen, izpiranja motorja (olje) ne rabi.
Ako pa je zanemarjen, bo pa kaj takega res lahko le še žebelj v krsto, po Damijanovem receptu.

Pipsanje sesalnega kolektorja in/ali aditiv gorivu je pa tako majhen strošek, da ga vsak samsvojmajstor po želji pač lahko proba brez škode, če že želi.
Sam sem na 8v pipsal kolektor, kolega na 16v. Na moji 16v sem čistil odstranjen kolektor. Težko rečem, da je razlika omembe vredno opazna. Vizualno ja, je čisto, ampak funkcionalno: da bi konkretno opazil na porabi, odzivnosti, moči, glasu, ... pa ne bi preveč na glas trdil...
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
proby
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 133
Pridružen: Če Mar 19, 2015 8:54 am
Vozilo: 2004 AR 156 2.4 jtd mjet
Kraj: Portorož

Nevem kaksen aditiv je bil, lahko se pozanimam ime pa napisem, ...
Nesnago u motorju pa cisto omehca tako da se komot pretaka po kanalih, in stece ven ces karter, zato pa je po 1. aditivu se spiranje motorja, ..
Jas sem avto kupu slaba pol leta nazaj in je po stevcu imel slabih 190kkm, ampak mi je mehanik skoraj upal zatrdit da ih ima blizu 300kkm, zato sem tudi dal te aditive pri servisu ker nevem kako je Bilo prej ravnano z motorjem, ali so bili redni servisi itd.
Uporabniški avatar
Damijan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 6071
Pridružen: Po Okt 13, 2003 9:30 pm
Vozilo: Lady "K"
Kraj: Gabrje (nedaleč od Preshgain)

proby napisal/-a:... Nesnago u motorju pa cisto omehca tako da se komot pretaka po kanalih, ...
:lol: :lol: :lol:

kako pa to veš, si šel za oljem po kanalih?

Zdaj nimaš kaj, bolje da se sprijazniš, da si stran vrgel denar. Za izpiranje motorja je bolje kako olje z močnimi detergenti in dispergenti in kaki 2 menjavi na prej kot 5k km in to je to. Potem pa enako oje uporablja normalno še naprej!
In ravno to, da ne veš, kako je bilo prej ravnano z motorjem je izpiranje največji mimostrel, če je motor deloval normalno. Tudi usedline pri določeni obrabi delujejo koristno, saj zapolnijo določeno pretirano obrabljenost.

In kako je tvoj mehanik ocenil, koliko ima motor prevoženih?
Moj avto ima po števcu 300k km. Ko pa pobrskaš po elektroniki pa najdeš zapise z 437k km. Pa motor izgleda brez posebnosti.

Slika

p.s.: ElBarto: a si mogu mu prilimat to sliko motorja... :mrgreen:
Odgovori
  • Informacija