Zagon karamboliranega jtd motorja

Tehnična vprašanja, ki se dotikajo različnih modelov

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Je kak poseben postopek zagona motorja, potem ko je avto bil nekaj časa z nogami v luftu (na strehi)?
Gre za 1.9 jtd 8v, ni poškodb motorja/hladilnega sistema/elektrike/menjalnika/itd. Avto je že par dni spet "na nogah", tako da naj bi se olje že zdavnaj scedilo nazaj v karter.
Je možno, da bi olje vseeno ostalo kje na nepravem mestu in s svojo nestisljivostjo naredilo kakšno zgago in nepotrebno škodo na motorju?
Edino kar mi pade na pamet je, da bi se zaradi olja v sesalnem delu pognal v "iberturo", ampak na to bi bil pripravljen.
Je še kakšna druga možnost poškodb? Slišal sem namreč za pomisleke, meni se sicer ne zdi preveč verjetno, vseeno pa bolje vprašat...


(ne, ne gre za mojo lubico :) )
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
hunt3r1
Alfist
Alfist
Prispevkov: 252
Pridružen: Pe Avg 10, 2012 8:06 pm

Pred zagonom je treba preverit par zadev. Namreč, ob prevrnitvi so se cilindri (verjetno) napolnili z oljem ali hladilno tekočino - odstraniš vse svečke, preveriš nivoje vseh tekočin. Preverit je treba tudi nosilce motorja, baterijo (če je celična, baterije polnjene z gelom niso problem, ostale pa), vse dovode goriva...
Odvisno tudi, koliko časa je motor še tekel, ko je bil obrnjen narobe. Če je tekel dalj časa, je zvilo ojnice itd...

Olje/antifriz pa iz cilindrov odstraniš tako, da motor verglaš z odstranjenimi svečkami (čez daš mokro krpo, ker bo špricalo). Nikakor pa ne zaganjaj motorja z vstavljenimi svečkami, ker bo zaradi kompresije zvilo ojnice (če niso že zvite). Če motor vžge, imej v najvišji prestavi in nogo na bremzi, ker motorja s ključem ne boš ugasnil.

Oziroma, pelji raje k nekomu, ki ve kaj dela :)
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Tisti "nekdo, ki ve kaj dela": eni pravijo tako, drugi drugače. Ne upam si ravno trdit, da tisti ki zagovarja preventivno šraufanje posledično ve kaj dela... Poleg tega je veliko debat o takih in drugačnih, tudi uradnih mehanikih, ki žal ne vedo kaj delajo. Imamo več takih debat tudi na tem forumu... Pa pustimo to...

Po eni strani, če je avto stal pol ure na strehi, nato par dni na kolesih: če je že bilo kaj olja na napačni strani, bi moralo že zdavnaj se scedit nazaj na svoje mesto. (sploh če na šipki ni opaznega manjka olja)
Po drugi strani, "na strehi" je bilo že mnogo avtov, pa vseeno dvomim, da so pri vseh po kleparsko/ličarskem delu bili v akciji še mehaniki?

Vizualno je vse ok.
Narobe obrnjen tudi ni mogel dolgo tečt (aktiviran "inertion switch").
Dejansko ni hudih poškodb v motornem prostoru, nobenega iztekanja ni bilo, nenazadnje tudi klima ni spustila.
Glede tistega dela, če slučajno zalaufa -> 5., sklopka, bremza, to mi je jasno, sem že napisal tako (ibertura).

Teorijo lahko peljemo na eno ali na drugo stran, sprašujem pa bolj po praktičnih, dejanskih izkušnjah, nenazadnje tudi ker ne najdem debat na to temo.
Saj neke hude škode nenazadnje tudi ne bo, avto gre v kose, kljub temu se pa ne bi namenoma šel "radostno destrukcijo™ " :wink:
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
didi
Alfa Freak
Alfa Freak
Prispevkov: 833
Pridružen: Ne Maj 20, 2012 11:47 am
Vozilo: Alfa Romeo Giulietta QV
Kraj: Ljubljana

Postopek je tak kot ti je napisal hunt3r1.
hunt3r1
Alfist
Alfist
Prispevkov: 252
Pridružen: Pe Avg 10, 2012 8:06 pm

Odvisno koliko tekocine je v cilindrih, ce jo je malo, bo tekocino v cilindrih "skadilo".. Ne glede na to, kaj kdo pravi, kaj se bo zgodilo je nemogoce vedeti. Eni pac probajo zalaufat (ce zariba, zariba), drugi ne.

Se opravicujem za sumnike, pisem iz telefona.
borisk
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 84
Pridružen: Po Nov 14, 2011 1:48 pm

nisem mehanik, sem pa strojnik, tako da moje mnenje jemlite z rezervo. sam bi odstranil pokrov jermena, in s ključem na glavni jermenici zavrtel motor polna dva kroga. Če gre brez pretirane sile (1,5m dolge cevi na ključu :lol: ) potem je zrela za poskus zagona.
SilverMan
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 1069
Pridružen: Če Mar 27, 2014 9:36 pm
Vozilo: 147 JTDm 16v TbT
Kraj: Črnomelj

Eh, saj bi lahko prej napisal epilog, pa sem malce pozabil na to temo...
Saj nekaj takega sem tudi naredil, eno kolo v luft pa ga v 5. malce zavrtel, nato pa še parkrat na kratko z zaganjačem (ko je bil inertia switch še aktiviran).
Deaktiviram inertia sw., zajamem sapo in - brrrrummm :)
Sicer je skadil kot 100 let star star hlapon, ampak po ene 10-15 sekundah se je umiril.
Nato še na hitrco sprobal če klima še dela (in je delala), še ene 3x ugasnil/zagnal in malce poslušal za čudnimi zvoki ter zaključil s testi.
Vse ok, avto je po delih že nekaj časa v garaži. Par zadev moram ob priliki še snet z motorja potem pa v prodajo, če bo kdo rabil (937A2000, z menjalnikom vred).

Hvala vsem za nasvete in mnenja.
http://forum.alfa-klub.com/viewtopic.php?f=8&t=36179" onclick="window.open(this.href);return false;
Odgovori
  • Informacija