bass napisal/-a:No, v enem stavku si strnil glavni razlog, zakaj bi jaz osebno raje kupil 159 kot 166. Pa tudi če je dražja. Že 159ke imajo navite števce, 166 je pa poraz kar se tega tiče.
Itak, da se da tud na BMW-ju narest tacho-tuning, ampak je dražje in za tistih par sto € razlike v ceni se ne splača iskat specialista ki zna obiti x zaščit, ki jih avto ima.
Se opravičujem za dolgi post, kot sem naknadno ugotovil upam pa da bo vseeno zanimivo branje
. Sem se pa precej potrudil tudi z izrazoslovjem da bo branje prijetnejše
Prevaranti so povsod in zmeraj korak pred resnico/poštenostjo in vsem kar spada zraven.
Tudi sam sem iskal avto skoraj 3 mesece, kot opica ki se je izgubila v Sloveniji in išče na katerem drevesu rastejo banane, pa saj to itak veš sma se pogovarjala o tem.
Pa sem hotel prvo Alfo, pa potem BMWja, pa Lexusa IS200 pa potem sem vzel v obzir še par stvari. Ponudba Alf na trgu je bila še dva-tri mesece nazaj slabotna da ne rečem grdo povedano nikakršna. (vsaj tisto kar sem jaz iskal pri tej znamki).
Pa za alfe sem vedel, kje tiči grm v kilometrih a ker sem pri alfi iskal JTDje ki so med najboljšimi če ne že najboljši dizli na trgu iz obdobja 2002-2005 me tudi ta realnost da so pri 99% alf zavrteni kilometri ni več motila v takšni meri, ker sem vedel da četudi jih ima na števcu 80.000 v resnici pa pa 150.000 in je bila vseeno lepo vzdrževana nima JTDju praktično kaj bit. Sem prestavil pogoje na to da mora biti avto za denar ko sem ga bil pripravljen odštet pač res vsaj v "nulo" ohranjen. Vsako, ki mi je bila dosegljiva in so se obljubljale sanje ter se je sta se že iz oglasa cedila med in mleko sem šel pogledat jaz. Na koncu se mi je že kratko malo fučkalo in mi je bilo važno samo še da je lepa in tudi glede opreme nisem kompliciral. Če ne jaz pa kdo iz foruma ali pa kakšen prijatelj. Rezultat: Porazen je kompliment.
Pri nas nisem našel ene 156 2.4mjet (razen andrejk, katera pa sem povedal da mi je bila takrat še predraga) pa tudi precej 156 1.9mjet sem si ogledal. Tudi ene dve 147mjet in pa nekaj 166k (par fl, nekaj tudi ne).
Že ko sem šel avto pogledat sem po telefonskem klicu izvedel oziroma vedel koliko je ura, pa sem si vseeno vzel čas zraven pa so "psihično trpeli z mano forumaši , preko ZSjev, MSNja (od El Barta, Exorcista, Ozija, Alfiste, Stuntza, žival, Axe pa Foggy, Bistri, Shadowx in tako dalje če sem koga pozabil se mu opravičujem) do mojega očeta ki si je redno jemal čas in spremljal ponudbo in klical hodil gledat, kolegov iz Obale, LJ, Posavja... Vsem sem izredno hvaležen in ne jemati to kot prenapihnjeno zgodbo ampak na trud ki so ga porabili tudi ostali za izpolnitev moje želje in pa eno tako lajšanje duše če vam bo tako lažje zakaj recimo bivši spammer foruma nima več alfe ( ja še vedno vem , da bom spet imel alfo ).
Pregledal sem mislim da lahko mirno rečem vsaj 40 avtomobilov znamk Alfa Romeo, avto pa sem iskal v ne najnižjem cenovnem razredu tudi ne najcenejše izmed modelov kar mislim da je jasno iz prej napisanega. Pa se vrnimo k konkretnim primerom najbolj pogostih pojavov pri obiskovanju prodajalcev.
Je iz uvoza, pa si rečeš ja saj iz kje bo pa bila glede na to da tiste ki so kupljene v SLO, servisirane in tržno iskane se prodajo naprej mimo interneta, potem pa sledi ogled. Že pri veliki večini te mine da ključa sploh ne daš noter za test motorja.
Avti so slikani pod pravimi koti in ravno dovolj od daleč, da pričakuješ zgledno ohranjen avto potem pa po večini ris tu in tam in kaj kmalu ugotoviš da še kakšno leto na parkingu pred trgovskimi centru pa bo avto zrel za kompletno barvanje.
Potem povprašaš glede karamboliranosti. In navkljub temu da nimam kompleksov proti karamboliranim avtomobilom v kolikor niso bile ravno popravljene totalke in je cel avto zamaknjen, kar sem tudi vnaprej povedal ti jih polovica razlaga da ni šans , avto pa stoji pred tabo v 3eh odtenkih barve. Druga četrtina ti razlaga da so ga pripeljali rahlo zdrsanega po kotih in spojih pa se še vidi ne najboljše opravljeno delo ličarjev in kleparjev. Ena četrtina ki prodaja takšen klump da pol stvar ne paše na svojo mesto zraven tega pa je še v večih odtenkih pa ti pove po resnici ker jim kaj drugega ne preostane. Razočaran in na trenutke že prav jezno žalosten če poznate ta občutek zabrusiš kaj nazaj, da zakaj te je prepričeval v nekaj drugega in ti delal stroške z ogledom ko pa si jasno v telefon povedal svoja pričakovanja in meje sprejemljivega.
Potem pride na vrsto notranjost. Nič zato, če je usnje rahlo "pomečkano" ali kakorkoli pač pravite razpokam in gubam, saj je nekdo pač vsak dan sedel 3-4 leta v tem avtu in ga torej uporabljal. Tudi zguljen volan me ni spravljal v takšno pogubno stanje, ker vem da imajo nekateri bolj grobe roke in ga hitro obrabijo (takšen primer sem sam, ker v 50.000km moram dat volan na novo preoblečt), toda da pa je vse spraskano, da so se na sedežih ugašali cigareti, da se na volanu tipke več ne prepoznajo, da ima menjalnik "luft" , da se da najdet avto za 10000eur ki ima "luft" volanu kot kakšen golf2 ali pa primer za 11k eur z zjahanim podovozjem, takšen avto sigurno ne bo videl mojega denarja. Pa pred 3emi leti bi me še nategnili, danes sigurno več ne ko se že spoznam na osnove nakupa. Ja samo osnove (no kakor kdo jemlje ta izraz) kajti nikomur nisem prišel pogledat avta in sabo prinesel laptopa ter software za alfaromeo, katerega bi lahko sabo privlekel (je pa res da mi brez mehanika tisti podatki ne bi pomagali dosti, odčitati znam samo kdaj je lambda, lmm ali pa kaj podobnega fuč) .
Torej porazno, tolažilo me je da najverjetneje nisem bil pri nobenem forumašu oz. ali pa je bil kateri raje tiho ker je najverjetneje prepoznal QVjko.
Sem prešaltal potem na Lexuse, pa se mi tam nekaj ni izšlo pri teh SLO primerkih enega srebrnega pa je lastnik odstranil iz avto.neta ko sem poslal mail, in se mi potem ni javil tudi na telefon, da ga bi najverjetneje kupil če ga le lahko prej odpeljem na pooblaščeni Lexus servis v BTC, ki je pokazal hvalevreden odnos do kupca potencialnega kupca vozila te znamke (dobil sem vse informacije in pomoč potrebno iz prve roke iz strani uvoznika, saj se zavedajo da tisti ki bo enkrat kupil rabljenega če bo zadovoljen z avtom ga bo najverjetneje tudi dalje kupoval).
Gremo na BMWje sem si rekel. Zakaj pa ne , sam obseden sem bolj z avtom samim kot z samo znamko, čeprav mi AR predstavlja nekaj več v svetu plehnatih konzervic na kolesih na račun njene zgodovine in ne trenutnega stanja. Torej BMW... Prvo kateri? Katerega si lahko privoščim? Kateri je dober, kateri je slab, baje se kilometri težko zvrtijo? No prvo sem pregledal ponudbo in ker mi je E46 (serija 3 l. 98-2004) izredno simpatičen avtomobil v coupe izvedbi pa en izmed lepših avtov kar je kdaj zapeljalo na ceste sem iskal slednjega.
Za pomoč sem se obrnil na BMWslo forum, kjer lahko fante in gospode samo pohvalim. Neutrudno sem brskal, neutrudno so mi odgovarjali na vprašanja kaj zakaj. Tam se je po mnenju ljudstva izkazalo kontra, Pepsi vzami bencinarja ne dizla, ker znajo bit z dizli ohoho problemi. Ni mi šlo v račun čemu takšno razmišljanje privržencev znamke tako (novih) dragih avtomobilov. Nakar ugotovim, da že vsak malo bolj sodoben dilerček zna zavrteti kilometre v tem avtu pa čeprav ima 5 ali 6 zapisov nekatere pa je treba celo hkrati prirediti, drugače si avto še tisto šaranje zapiše spet nekam drugam.
Pri celi zgodbi se je zelo izkazal RobertH in pa še nekaj ostalih forumašev ki so mi celo ZSje pošiljali o zgodovini določenih primerkov ki so bili na avto.netu. Pol coupejev razbitih pol 323i in 320i na netu pa z 100k km. Sicer me ni motilo to in bi požrl če bi prodajalci spustili ceno tako pa za bencinarja sigurno ne bom preplačal zavrtenih kilometrov (pri dizlu nekako štorijo zastopim zaradi kilometrin ki jih delajo).
Pa sem iskal Touringe, ki so mi tudi bolj OK kot klasična limuzina. Problem ni bila nedosegljiva cena temveč dobljeno/plačano in pa zopet kilometri. Zelo dobro je , da na tistem forumu skoraj za vsakega BMWja na avto.netu vejo okviren izvor in približno kaj se je z avtom delalo...
Uglavnem nič za mene se vidimo čez 5 let sem že obupal, nakar v LJ najdem BMW 320i limuzino z 110kw in siromašno opremo (torej zopet kompromis). . . Ampak je bila pa od prvega lastnika v SLO in z 85.000km in je bila takšne lepe barve zeleno modre, za povrh vsega pa je bila še facelift. . Se vsedema z očetom in gas v LJ kolikor je Honda dala ker sma vedela, da takšen avto ne bo zdržal 5-6 ur na tržišču. Preprosto ne bo, no in medtem ko sma si ga midva pri enem izmed pooblaščenih trgovcev za VAG ogledovala ( je lastnik menjal rabljeno-novo al nekaj takega ) in se čudila da je avto od zunaj brez praske, cena primerna oz realna, oz drugače povedano za takšen denar so se prodajale podrtije (mislim da okoli 8600eur letnik 2003) ter se odpravila noter me kar zvije oz sem dobil kar metuljčke od veselja da sem končno našel spodoben voz. Počakati je bilo treba ker je imel prodajalec stranke. Stranke ki so mi avto odpeljale pred nosom, torej avto ni zdržal do popoldne na internetu, ker sem bil tam že ob 10ih zjutraj.
Potem se naenkrat najde še en tak primer na avto.netu. Tokrat Audi A4 1.8T l. 2002 z nekaj opreme 78 al 79 tisoč kilometri, originalnimi platišči od 1.8T, zelo zgledno ohranjen zunaj, noter po slikah sodeč nisem mogel podati ocene bil pa je kupljen in servisiran v SLO in od prvega lastnika. Oče me je prepričeval naj grema pogledat, čeprav je bil rahlo predrag (cca. tisoč več kot sem nameraval v skrajnem primeru odšteti za avto). Rekel sem da ne, da imam poln kufer vsega, da bom kupil novega Cliota ali pa Puntota ker to ne pelje nikamor. 3 mesece jajcanja naokoli po SLO, za en velik servis zapravljenega goriva in pa izguba enega leta življenja zaradi živcev. S takšno muko avtomobila še nisem kupoval.
Oče me prepriča, da vseeno skočima na izlet do Kopra. Tam sem potem izvedel da je bil prvi lastnik stalna stranka (mož in žena) in da je avto od gospe, ki ga je imela samo za v službo iz Ankarana do Izole vsak dan za druge izlete pa so imeli drug avto. Še kar skeptičen sem si ogledoval avto, nakar zaprosil če mi dajo ključe. Vsedel sem se noter in bil šokiran! Sedel sem v novem salonskem vozilu če odštejem površinsko lupljenje laka na ploščici na kateri je vgrajen el. pomik stekel kar pa je audi failure že od modela audi 100 (tudi na A3 je bil isti šmoren). Gledam iščem napake, iščem ožganine po sedežih, gledam kje je kakšna deformacija na vozilu.. Nič , avto je nov sem si rekel. Vžgal sem ga in naredil testni krog po Kopru, da sem avto prvo ogrel (mi je Ozi tok spral možgane s temi turbinami, da me je še danes strah) potem pa ga pošteno pritisnil. Turbo kick...feels good, o jaa. Parkiram voz stopim ven in ga še enkrat močno pregledam in opazim da desni blatnik za odtenek temnejšo barvo. Zopet padem v dvome nakar naredim memory check za zadnjih par minut ko sem testiral in mi je prodajalec povedal da so ga barvali pri njih in imajo zapis poškodbe (ključi --> favšarija--> ris) in se zopet pomirim. Še vedno je bil tu ogromen problem cene in pa to da nima narejenega servisa. Vmes ko tuhtam na kakšen način bi zbil ceno na lep način, saj nisem hotel jezikati ker je bil prodajalec tako korekten da bi bilo kakršnikoli poizkusi brezpredmetni, prav tako je avto izgledal odličen pa tudi peljal se je kot tak. No vmes med razmišljanjem, dobim vse račune , servisno , vpogled da je avto v bazi od dneva 1 do celo takšnih perverznih računov kot so računi za gume zadnjih 5 let. Nakar me je oče najbrž videl kako z očmi požiram avto (ni ravno dizajnerski spektakel ampak ima pa vseeno sexy rit z dvemi rorčki , tko nekak kot 159 2.2
) mi ponudita po telefonskem posvetovanju z mamo še malček finančne pomoči. Vseeno mi je bilo to odveč, saj je ta avto že tako predrag zame in sem se prvih par dni boril z moralnim mačkom ali sem v življenju že res naredil toliko dobrega da si zaslužim takšen avto.
No potem sem stopil pred prodajalca in povedal nekaj v tem stilu: " vem da je avto vreden toliko kolikor ga cenite, toda jaz nimam toliko denarja vendar tisto kar imam pa imam sabo in v gotovini avto pa mi je zelo všeč." Po resnici povedano mislim da sem se prodajalcu kar malček zasmilil saj sem hodil okoli avta kot pes ki označuje teritorij. Avto je bil v komisijski prodaji noter, novi lastnik oz. ta par je nov avto prejel zjutraj ko so tega pripeljali noter in poklical lastnike ter razložil situacijo vmes med kompletno štorijo pa sem bil prisoten ko so zvonili telefoni in so prodajalca nagovarjali da naj ne proda in da že prihajajo na ogled. No prejšnji lastnik (če ga kdaj spoznam sem mu vsekakor dolžen za pijačo ali pa kakšno kosilo) preko svojega prenašalca sporočil naslednje: " Če je tako mu ga prodajte po ceni xxxx eur."
Že sem ves zasijal kot novoletna raketa ko sem se spomnil da avto še nima opravljenega velikega servisa in da to pri VAGu ni majhen strošek(je pa res da se dela na 7 let ali 180.000km pri tem motorju). No za povrh so mi na Porsche Koper v sodelovanju omogočili velik servis z 50% popustom glede na standardni predračun in pa 2 letno garancijo na avto (pač motor & stuff), ter mi na takšen način izkazali da mi sigurno ne bo žal. Potem je bilo vse premišljevanje odveč, prodajalec je naredil tistih par klicov in par ljudi ujezil ker so bili že na pol poti v Koper, jaz pa direkt v sosednjo stavbo po preizkušnje in bolj vesel kot radio direkt domov.
No če ste prišli tako daleč da ste prebrali do tu ste najbrž razbrali poanto mojega neizmerno dolgega posta. Nakup avta je mukotrpen posel dandanes in to predvsem po zaslugi hitrih zaslužkarjev z avtomobili. Torej ni odveč vašo priljubljeno znamko poiskati pri pooblaščencu, ki vam bo za avto jamčil tako kot je to treba in pa še bolj pomemben nauk moje izkušnje bi bil naslednji:
Naj vam ne bo težko plačati tistega tisočaka ali pa dva ko svojo Alfo prodaja Drago(AR164TB) ali pa Uroš pa recimo Unicorn in tako dalje (recimo El Barto katerega servisno knjižico imate kar na spletu, pa 166 od žival je tak primer pa so se vsi zgražali nad ceno ko je bila na avto.netu ), kajti to so ljudje ki za svoj avto lahko jamčijo in so ga negovali hkrati pa kupili novega ali pa negovanega in boste s takšnim avtom veliko bolj zadovoljni če le ne bo višje sile. In moja naslednja Alfa, ki upam da se bo zgodila kmalu bo prišla iz takih rok če ne bom zmožen kupiti nove, pa četudi to pomeni da bo namesto 15.000eur kot ostale , ta stala 17.000eur.
Uff.. Sedaj pa lep pozdrav in varne nakupe želim.
Pa še ON Topic.
166 boš ceneje dobil in na koncu težje prodal pa tudi bolj dvomljivega porekla bo najverjetneje če je ravno ne potrofiš (to kar sem sedaj pisal). 159 je bolj tržna, bolj všečna širši množici bolj napredna. Je pa odvisno kupuješ. To je odločitev posameznika, recimo zame je 166 bolj alfa kot 159 pa vseeno so obe zelo alfe
Peljal sem pa že obe in so obe divje ko to hočeš. Za velik družinski avto je to zelo veliko dinamike pri obeh. 159 se pelje po ovinkih kot v tirnicah, sicer malo čutiš kako delajo ESP in ostala pomagala ampak se pelje kot devil himself. 166 pa me je tudi presenetila v ovinku, je pa res bolj okorna kot 159 in bolj AC usmerjena.
LP, Pepsi