Regeneracija ali samočiščenje na 2.4 JTDm?

Tehnične teme o modelih 159, Brera in Spider

Moderator: Tehnika moderatorji

Odgovori
Uporabniški avatar
Štef
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 47
Pridružen: To Jun 17, 2008 4:25 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Radovljica

Zanima me, če se je že kdo podrobneje spoznal z regeneracijo, ki jo izvaja elektronika na omenjenem motorju?
Elektronika samodejno vključi samočiščenje. Takrat lahko avto malenkost pocuka, saj se spremeni količina ali mešanica vbrizga. V povezavi z EGR ventilom naj bi takrat prišlo tudi do izpusta neke zmesi???
Zakaj sprašujem to? Pred dnevi parkiram in ko grem mimo sprednjega pokrova slišim piskanje (podobno kot ekonom lonec). Odprem "havbo" in lociram, da zvok prihaja z leve strani nekako nad debelo cevjo, ki gre na turbino. Piska kot uhajanje zraka - motor stoji. Ni govora o kakšnem kuhanje, temperatura in količina hladilne količine OK. Pojemajoče piskanje popolnoma preneha šele čez 10 ali 15 min. Nisem opazil, da bi kakšna cev kje spuščala, a motor je ob ohišju jermena občutno masten (toliko, da se je celo malo kadilo - a vidno le ob odprti havbi). Mastno je, a nima vonja ali barve, tko da me ne spominja ne na olje, ne na nafto. A zanimivo, da sem kasneje opravil še nekaj voženj, dvakrat tudi zgrel motor na delovno temperaturo in se vozil še vsaj 10 min, a zgoraj opisano stanje se ni ponovilo. Motor tudi lepo normalno vleče in prižgala se ni nobena lučka za napako (tud ob piskanju ne). Alfin mehanik mi je dejal, da je lahko šlo za regeneracijo.
Je imel kdo že podobne izkušnje ali mogoče bolj podrobno ve kako poteka samočiščenje? Je lahko motor zato masten?
Hvala za pomoč!
CARPE DIEM
Uporabniški avatar
SHadowX
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 2587
Pridružen: Sr Sep 24, 2003 2:26 am
Član Alfa Kluba: 1

Ali klima deluje normalno? Glede na opis bi mogoče lahko šlo za luknjo na napeljavi klima sistema, plin izpari olje pa se z njim razprši po okolici.
Emperor of The Dark Realm
Uporabniški avatar
Štef
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 47
Pridružen: To Jun 17, 2008 4:25 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Radovljica

Hvala za namig.
Sem preverjal, a še nisem prišel do zaključka. Je preveč hladno, da bi lahko z gotovostjo ocenil moč hlajenja. Niti pa še nisem imel možnosti sprobati odrosenje šip s pomočjo klime. Se pa spominjam, da mi je že lansko poletje lastnik enake Alfe dejal, da mi klima manj hladi kot njemu. A mi je tudi pri visokih temp. shladilo in to občutno bolje kot v Stilu. Težave se sicer več ne ponavljajo. Lahko se je dejansko spraznil sistem za klimo ali je šlo le za regeneracijo (ki tako poteka nekoliko divje, a če bi se zaključila med vožnjo jo še opazil ne bi). Tretja možnost pa je šlampasto montirana objemka na cevi, ki gre na turbino. Cev je nataknjena tako postrani, da je na eni strani skoraj že staknjena. Objemka je za enkratno uporabo za stiskanje s posebnimi kleščami. Se zaradi velikega pritiska ali večje zanesljivosti ne montirajo enostavne objemke na vijak?
CARPE DIEM
Uporabniški avatar
colibry
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3840
Pridružen: Pe Feb 04, 2005 5:02 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

take objemke so prvovgradnje in lahko komot zamenjas s kakrsnokoli drugo. na tvojem mestu bi cev lepo nazaj nataknil kot mora bit in zamenjal objemko. ker ko ti bo cev dol padla motor nebo imel niti 40KM...
Uporabniški avatar
Štef
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 47
Pridružen: To Jun 17, 2008 4:25 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Radovljica

SHadowX Tvoja diagnoza je bila pravilna! Hvala! Sem končno preveril delovanje klime in lahko z gotovostjo potrdim, da je plin za klimo žal ušel na prostost. :evil:
LP
CARPE DIEM
marius
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 169
Pridružen: Ne Sep 09, 2007 1:15 pm
Vozilo: AR156 2,4JTD 2000
AR156SW 2,4JTD 2001
AR147 1,9JTD 2002
AR Spider 2,0T.S. 1998
Kraj: Prevalje

Za čiščenje filtra je potrebno, še se prav spomnim v tretji prestavi peljat s hitrostjo 70km/h z določenimi obrati nekaj kilometrov. Ob tem se ob pomoči čistila filter sajastih delcev segreje na tako visoko temperaturo, da saje v njem zgorijo. Če se motim me popravite.
Nekateri ljudje sanjajo o uspehu, drugi vstanejo in trdo delajo zanj.
Uporabniški avatar
Uroš
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3652
Pridružen: Po Mar 22, 2004 4:35 pm
Kraj: Maribor-Tezno

ko računalnik ugotovi da je prevoženo določeno št. km, in ko je temp. DPF dovolj visoka (načeloma se to dogaja med vožnjo po AC) spusti dodatno količino nafte (btw, čistilo imajo francozi), in zakuri saje. Med vožnjo ugotoviš da se nekaj dogaja ker comp kaže za cca 5 litrov večjo porabo tistih nekaj minut ko kuri, če se ustaviš pa je tudi na štand gasu tlak turbine nekoliko povišan (kazalec ni na 0 bar). Iz podvozja se širi velika vročina. Iz izpuha prihaja nekako vonj po žveplu.
Uroš
Uporabniški avatar
Štef
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 47
Pridružen: To Jun 17, 2008 4:25 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Radovljica

Hvala za tolmačenje regeneracije! =D>
CARPE DIEM
vztrajen
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 160
Pridružen: To Mar 04, 2008 8:56 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana...trojane....

nekaj podobnega se dogaja tudi meni ko vozim po AC in tam kjer je poraba 6-7L se začne dvigovati čez 9-10...je pa štos da imam jaz 150KM motor...
je napak na motorju ali imajo tudi 1.9 isto zadevo kot 2.4
Uporabniški avatar
Štef
Alfa Junior
Alfa Junior
Prispevkov: 47
Pridružen: To Jun 17, 2008 4:25 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Radovljica

vztrajen
Motorji 2.4 JTDm imajo vsi DPF filter - o njegovem samočiščenju je blo tu govora. 1.9 JTD pa nekateri ja, drugi ne. Mislim, da boš dobil zelo zanesljiv odgovor a imaš filter trdih delcev, če pogledaš v izpušno cev. Črna, sajasta cev pomeni, da ga nimaš, čist izpuh pa, da ga imaš. :D
LP
CARPE DIEM
Uporabniški avatar
Uroš
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3652
Pridružen: Po Mar 22, 2004 4:35 pm
Kraj: Maribor-Tezno

Vse 159 JTD imajo DPF filter serijsko !
Uroš
havana_club
Alfist
Alfist
Prispevkov: 252
Pridružen: Pe Jul 11, 2008 12:58 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Primorska

Zdravo družba....

Je mogoče znak tega tako zvanega samočiščenja povezana tudi s kratkotrajno izgubo moči...

NAmreč, ta vikend se mi je na poti iz Hrvaške zgodila ena taka zadeva, ki jo do sedaj še nisem opazil....

Najprej je bil že zvok motorja smešen... kot bi motor klenkal... pol mi je pa na AC kar naenkrat začelo zmanjkovati moči.... in rahlo tresti cel avto.

Ko sem avto ustavil se je zadeva končala.... in se seveda v nadaljevanju ni več ponovila.

:evil:

Kakšna ideja kaj bi to lahko bilo?

P.S: na koliko časa naj bi se regeneracija oziroma čiščenje DPF filtra ponavljalo?

Lep dan

David
Uporabniški avatar
Uroš
Addicted to Alfa
Addicted to Alfa
Prispevkov: 3652
Pridružen: Po Mar 22, 2004 4:35 pm
Kraj: Maribor-Tezno

čiščenje je odvisno od zamašenosti filtra, torej več AC=manj čiščenja, sicer pa čiščenje ne bi smelo vplivat na izgubo moči.
Uroš
vztrajen
Alfa Member
Alfa Member
Prispevkov: 160
Pridružen: To Mar 04, 2008 8:56 am
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: ljubljana...trojane....

ko se je meno to dogajalo..izguba moči..avo ni vlekel, so mi menjali merilec pretoka zraka, na garancijo k sreči
od takrat je OK
havana_club
Alfist
Alfist
Prispevkov: 252
Pridružen: Pe Jul 11, 2008 12:58 pm
Član Alfa Kluba: 0
Kraj: Primorska

vztrajen napisal/-a:ko se je meno to dogajalo..izguba moči..avo ni vlekel, so mi menjali merilec pretoka zraka, na garancijo k sreči
od takrat je OK

Si imel konstantno izgubo moči...al samo občasno... tako kot se je meni zgodilo??

Lahko do tega pride tudi zaradi slabega goriva?

lp
Odgovori
  • Informacija